Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

radoslaw.

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

radoslaw.'s Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. @galanu Ad. 1 Tylko i wyłącznie silka 24cm + styropian 25cm. Świetnie akumuluje ciepło i najlepsza akustyka. Ad. 2 40cm wełny Ad. 3 przy parterówce wszystkie okna nieotwierane za wyjątkiem HST na ogród/taras. Przy reku nigdy nie będziesz otwierał okien a w razie czego masz HST do wietrzenia. Poza tym na parterze nie ma problemu umycia takich okien. Co więcej, mają one cieńszą ramkę i wyglądają dzięki temu zdecydowanie lepiej. Osobiście mam parametry takie jak w punkcie 1 i 2, szczegóły w stopce. Dom z poddaszem na planie litery T. EP 61kWh/(m2.rok) EDIT Co do okien to zrób sobie ewentualnie w sypialniach otwierane na oścież. Latem przy reku może być problem żeby odpowiednio schłodzić dom więc rankiem można wpuścić świeże powietrze bezpośrednio.
  2. @michalsiak to zależy jak zmieniłeś krzywą, jeśli nachylenie to może się okazać, że przy mrozach piec nie będzie w stanie dogrzać domu. Jeśli tylko przesunąłeś w dół o 1K i jednocześnie temp o 1 do góry to raczej nic się nie zmieni Krzywa powinna być odpowiednio ustawiona i tyle. Ja to robiłem tak, że termostaty w pokojach ustawiłem na maxa, żeby były otwarte cały czas i sprawdzałem czy temp wynosi tyle ile ustawiłem na piecu. Jeśli jest za duża lub za mała to korygujesz krzywą i powtarzasz wszystko przy -10, 0 i 10 stopniach na zewnątrz i wychodzi Ci odpowiednia krzywa grzewcza. Jeśli temperatury różnią się między pokojami to regulujesz to na przeplywomierzach i po temacie. Jeśli jest Ci chłodno to po prostu zwiększ temperaturę. Jeśli natomiast liczysz na efekt cieplej podłogi to musisz poczekać na mrozy. Mi teraz piecyk chodzi średnio ~2h na dobę (10, 15 stopni) a przy dużych mrozach bywało nawet 20h. Teraz jeszcze wpadłem na jeden pomysł i być może to rozwiąże Twój problem a ja się tu rozpisuję niepotrzebnie. Zmniejsz na termostacie pokojowym granice załączania na 0.1 stopnia np. Ja tak mam i w ten sposób temp jest stała.
  3. Cześć wszystkim! Z zainteresowaniem śledziłem ten wątek porównując swoje zużycie, a że właśnie rozpoczynam 3 sezon grzewczy to postanowiłem się podzielić swoimi wynikami. Dane domu w stopce, a sezon liczyłem od września do września. I sezon 16/17: 1826m3 II sezon 17/18: 1004m3 I sezon ma prawie dwukrotnie większe zużycie. Wprowadziliśmy się w listopadzie i wtedy też był dopiero ocieplany budynek. Garaż praktycznie otwarty przez większą cześć dnia, bo tam był składowany styropian. Sam budynek pewnie musiał się wygrzać (suszenie jastrychu było robione latem). Trochę zabawy z ustawieniami krzywej grzewczej, zmiany wymaganych temperatur w pokojach, cyrkulacja CWU była włączona non stop, usterka pompy ciepła do CWU i pewnie jeszcze pare innych spraw spowodowało tak duże zużycie. II sezon to już zdecydowanie mniejsze zużycie, dzięki czemu wpadliśmy w tańszą taryfę W-2.1. Zapotrzebowanie cieplne budynku na CO i CWU wychodzi 61 kWh/(m2.rok), czyli mieścimy się w granicach definicji budynku energooszczędnego. Temperatury ostatecznie zostały ustawione na 20°C i jest komfortowo ale nie biegamy w krótkich spodenkach. Dwa pokoje są sporadycznie używane i przez większą część roku mają ustawione 18°C. Zobaczymy jak w tym sezonie, ale obecne temperatury są raczej łaskawe więc pewnie będzie podobnie. W przyszłości, z dziećmi oczywiście zużycie wzrośnie, ale liczę, że damy radę utrzymać się w zużyciu 1200m3, czyli 70 kWh/(m2.rok). Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...