Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tomekk309

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Warszawa

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Tomekk309's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Podciąganie kapilarne przez schody okazało się (na szczęście) błędną diagnozą. Finalnie przyczyną wody w tym miejscu był źle uszczelniony odpływ liniowy przez glazurników, a że chudziak w miejscu schodów był najbardziej zagłębiony patrząc po zdjęciach z budowy stanu surowego (po opadach stały w tym miejscu kałuże) to woda z łazienki popłynęła po papie na chudziaku i w tym miejscu zaczęła wychodzić do góry nie mając ujścia dołem. Po wyłączeniu dolnej łazienki z użytkowania po 2 tygodniach zauważyliśmy poprawę a po miesiącu w końcu wyschło całkowicie. Także temat nieaktualny, można zamknąć.
  2. Panele to Krono Original z serii Variostep Narrow, kolor dąb alpejski.
  3. Cześć, Pytanie do ekspertów od izolacji poziomej. Dzisiaj zauważyłem, że pierwszy stopień schodów betonowych jest wilgotny. Dom budowany w ubiegłym roku, w tym wykończony. Do tej pory tego problemu nie zaobserwowałem, ale dopiero kilka dni temu schody betonowe zostały obłożone drewnem i być może wcześniej wilgoć miała większą powierzchnię do odparowania i była niezauważalna. Ciężko mi powiedzieć w tym momencie dlaczego akurat teraz wyszło... Ostatnie 2 dni pada, ale po okresie suszy nie powinno to być raczej przyczyną. Generalnie izolacje na etapie budowy były wykonane następująco: - na ławie położona folia fundamentowa - na ścianach fundamentowych wylany wieniec a na nim zgrzana papa i profilaktycznie położona na nią jeszcze warstwa folii fundamentowej (głównie żeby zabezpieczyć papę przed zabrudzeniami utrudniającymi późniejsze zgrzanie papy na chudziaku z papą pod ścianami) - ściany fundamentowe pomalowane dysperbitem x 2 z obydwu stron, z zewnątrz ocieplone XPS 12cm - wszystkie słupy betonowe oraz fundament pod schodami izolowane dysperbitem x 2 plus folia fundamentowa (niestety z dziurami na wystające pręty) - na chudziaku zgrzana papa podkładowa połączona z papą pod ścianami i na papie rozłożona jeszcze folia 0,3mm w dwóch warstwach[ATTACH=CONFIG]443820[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]443819[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]443817[/ATTACH] - na podłodze 16cm styropianu EPS100 Warunki gruntowe przeciętne - podczas badań geologicznych przed zakupem działki wyszło lustro wód gruntowych na około 100-120cm w zależności od punktu. Budynek w związku z tym wyniesiony 50cm ponad poziom rodzimego gruntu i obsypany. Budynek dobrze osuszony, większość prac wilgotnych udało się wykonać w ubiegłym roku w ciepłym okresie. W zimę ogrzewany i wietrzony. Bez objawów wilgoci technologicznej. Wszędzie do tej pory suchutko a tu dzisiaj taka niespodzianka Czyżby izolacja fundamentu schodów w postaci dysperbitu x2 plus folia fundamentowa okazały się niewystarczające? Takie mam obawy, gdyż wilgoć jest tylko i wyłącznie na pierwszym stopniu schodów. Przylegająca ściana oraz posadzka (na tyle na ile udało mi się dojrzeć pod panelami) suchutkie. Rur wodnych (z wyjątkiem podłogówki 15cm od krawędzi schodów) nie ma, więc wykluczam tutaj raczej tego typu awarię. Jeżeli to rzeczywiście niewystarczająca izolacja to co teraz można zrobić? Czy jest jakaś technologia naprawy, aby odciąć dopływ wilgoci? Czytałem o iniekcji, ale ta raczej pojawiała się w kontekście ścian murowanych a nie żelbetu, czy można ją stosować również w przypadku wylewanych schodów? Nie ukrywam, że chciałbym to zrobić jak najszybciej, aby wilgoć nie uszkodziła dębowych stopni i podstopni, bo te kilka zł kosztowały. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi jak ten problem rozwiązać. Człowiek się starał na każdym etapie budowy, aby było jak najlepiej a jednak i tak musiało pójść coś nie tak.... Pozdrawiam, Tomek
  4. Montaż jest w obydwu ofertach uwzględniony identyczny, tj. montaż na pianę w świetle muru z zastosowaniem folii paroizolacyjnych i paroszczelnych. Najcięższe okno waży trochę ponad 200kg (fix 3000x2300 na parterze) i w obydwu przypadkach montażyści zdecydowali, że poradzą sobie bez dźwigu/pająka. Także zależy mi na porównaniu samych okien - jakości obydwu systemów, jak się ma Uw na papierze do rzeczywistego, itp. Jak późniejsza trwałość i eksploatacja takich okien wygląda. Na papierze obydwa systemy wyglądają podobnie, cenowo jednak różnią się o ponad 4000PLN i zastanawiam się na ile różnica tkwi w rzeczywistej jakości a na ile w dopłacie za markę.
  5. Serdeczna prośba o porównanie dwóch ofert, które dostałem na komplet okien do nowo budowanego domu. Obydwa warianty zakładają dwustronny kolor, antracyt. 1. Stolarka PVC w systemie Schueco LivIng, okucia Schueco Variotec, szklenie 4/16/4/16/4 U=0,5, dodatkowo ciepła ramka w szybach Producent: Profil Sp. z o.o. (solarschuco.pl) Łącznie z montażem z foliami paroizolacyjnymi i paroprzepuszczalnymi wychodzi 24500PLN z VAT 8% 2. Stolarka PVC ABAKUS w systemie Salamander BlueEnergy, okucia RotoLine Secustic, szklenie 4STD/18/4/18/4STD U=0,5, ciepła ramka w szybach Łącznie z montażem z foliami paroizolacyjnymi i paroprzepuszczalnymi wychodzi 20278PLN z VAT 8% Co sądzicie o tych ofertach? Czy warto dopłacać ponad 4000PLN do okien na profilach Schuco? Z góry bardzo dziękuję za Wasze opinie.
  6. Bardzo dziękuję za wszystkie wskazówki i uwagi. Zgodnie z sugestiami zabrałem jedną rurę z pralni i umieściłem ją w kotłowni rezygnując z kanału wentylacji grawitacyjnej. Wygląda to teraz tak: parter: https://zapodaj.net/fe69e60d2fa0e.png.html poddasze: https://zapodaj.net/bb480f223a781.png.html Czy teraz wg Was jest ok, czy coś byście jeszcze zmienili? Nawiew w salonie zostawić tak jak jest, czyli 2 razy 2x75 czy zmienić na 2x75 w rogu przy wyjściu na taras i 1x75 w narożniku przy telewizorze a uzyskany w ten sposób kanał dorzucić w sypialni małżeńskiej robiąc 3x75 zamiast 2x75? W spiżarni przy kuchni nie będę przechowywał worka ziemniaków i tego typu produktów. Z założenia ma ona służyć raczej do przechowywania konserw, makaronów, cukru, mleka, napojów, itp., a więc raczej produkty w zamkniętych opakowaniach. W tym przypadku nie wiem czy jest sens robić w niej nawiew. Do przechowywania słoików z przetworami, ziemniaków i innych "brudnych" i wilgotnych artykułów spożywczych będzie jedno z dwóch pomieszczeń wydzielonych z powierzchni garażu i tam w razie potrzeby zrobię wentylację grawitacyjną poprzez nawiew przy posadzce i wywiew przy suficie zakończone regulowanymi kratkami lub anemostatami.
  7. Skrzynki rozdzielcze będą 200/12x75, więc kanałów peflex będzie po 12 na nawiewie i wywiewie. 7 będzie anemostatów nawiewnych i 4 wywiewne (a w zasadzie to 5, bo jeszcze w kotłowni w takim razie dołożę). Pojedynczy kanał (1x75) w kotłowni i pralnio-suszarni chyba wystarczą? Czy w spiżarce przy kuchni na dole i dużej garderobie na poddaszu (w prawym górnym rogu, przejście z sypialni) robić wentylację? Po przeczytaniu tego wątku i innych podobnych byłem przekonany, że nie, ale dla potwierdzenia wolę dopytać
  8. Piec będzie kondensacyjny z komorą zamkniętą, więc z tego co się zorientowałem nic nie powinno stać na przeszkodzie, aby zrobić wywiew w kotłowni. Pojedynczy kanał (1x75) wystarczy? Wtedy zabrałbym jeden kanał z pralni i zamiast 2x75 zrobiłbym tam też 1x75. Obawiam się tylko trochę jednej rzeczy - jeżdżę motocyklem offroadowym, który wymaga częstego serwisu i związanego z tym majsterkowania. W kotłowni będę miał duży zlew do mycia różnych elementów, z których niektóre niestety śmierdzą benzyną, smarami, itp. Nie będę tego robił codziennie, ale średnio pewnie z 1-2 razy w miesiącu. Czy montując wywiew w tym pomieszczeniu te zapachy nie będą się rozchodzić po całym domu? Właśnie w obawie o to poprosiłem projektanta o zaprojektowanie kanału wentylacji grawitacyjnej, z którego jednak nadal mogę oczywiście zrezygnować przed rozpoczęciem budowy.
  9. Witam Drodzy Forumowicze, Niedługo ruszam z budową domu i postanowiłem rekuperację wykonać we własnym zakresie. Po przeczytaniu całego wątku (tego i innych na różnych forach) przygotowałem wstępny projekt wentylacji mechanicznej. Z istotnych informacji: - dom o powierzchni użytkowej 170m2 - brak kominka (świadomie z niego zrezygnowaliśmy) - 4 osoby mieszkające na stałe (2 dorosłych i 2 dzieci) plus dosyć regularne odwiedziny gości - centrala, na którą się najpewniej zdecyduję to Thessla Green Airpack 400 Home (myślałem też nad Airpack 300, tylko czy nie będzie za mała?) - centrala będzie umieszczona na parterze w kotłowni (piec kondensacyjny z komorą zamkniętą) - czerpnię planuję zrobić bezpośrednio przez ścianę w kotłowni (strona zachodnia, droga jest po wschodniej stronie) przy suficie pod okapem dachu a wyrzutnię pionowo do dachu i dachówką wentylacyjną - czy jest to prawidłowe? - kanały planuję wykonać z PE-FLEX 75 (średnica wewnętrzna 63mm) wykorzystując dedykowane skrzynki rozdzielcze 200/12x75 - kanały do wentylacji parteru planuję umieścić w warstwie ocieplenia posadzki poddasza (mam w projekcie 8cm styropianu + 6cm wylewki - chyba nie będzie tu problemu?) - kanały do wentylacji poddasza planuję puścić w ociepleniu sufitu (35cm wełny) pod podłogą strychu Poniżej umieszczam rzuty parteru (w lepszej rozdzielczości tu: https://zapodaj.net/9f084a69b8a2b.png.html) i poddasza (w lepszej rozdzielczości tu: https://zapodaj.net/0669c037f9223.png.html) wraz z zaznaczonymi planowanymi anemostatami - na niebiesko nawiew, na czerwono wywiew. Z racji, że jest to na razie koncepcja ich rozmieszczenia to nie rozrysowywałem jeszcze ułożenia przewodów a jedynie ilość kanałów do danego anemostatu. Lokalizacja centrali oraz czerpni zaznaczona na fioletowo. Skrzynki rozdzielcze chcę umieścić w łazience nad centralą przy kominie i zabudować je płytą G-K. Sumarycznie wyszło mi: - 4 x wywiew (kuchnia, dwie łazienki, pralnio-suszarnia) - 7 x nawiew (2xsalon, gabinet i po jednym w każdym z czterech pokoi na górze) Skrzynki rozprężne zaplanowałem tak: a). wywiew: kuchnia 125/2x75, łazienki 160/4x75, pralnio-suszarnia 125/2x75. Zastanawiam się czy gdzieś nie odjąć jednak jednej rury i zrobić również wywiew w kotłowni rezygnując w niej z wentylacji grawitacyjnej jaka pierwotnie została zaplanowana. b). nawiew: salon 2 x 125/2x75, sypialnia główna (dwie osoby) 125/2x75, 2 pokoje dla dzieci na górze 125/2x75 a pokój gościnny na górze i gabinet na dole - 125/1x75. Bardzo proszę o konsultację czy powyższe założenia są prawidłowe, czy jednak należy coś istotnie tutaj zmienić. Będę wdzięczny za wszelkie opinie. Ewentualnie jeżeli nie trzyma się to kupy a ktoś byłby chętny pomóc odpłatnie w zaprojektowaniu instalacji to bardzo proszę o kontakt priv. Z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam, Tomek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...