
MK496
Użytkownicy-
Liczba zawartości
8 -
Rejestracja
O MK496
- Urodziny 04.05.1965
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
-
imię i nazwisko
Mirek Ka
Dane osobowe
-
Miejscowość
Poznań
-
Kod pocztowy
63-004
-
Województwo
wielkopolskie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
MK496's Achievements
WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)
10
Reputacja
-
Witam, jako wlasciciel juz prawie ukonczonego domu, w ktorym juz mieszkamy, ale jeszcze bedziemy robic podjazd, strukture, ogrod polecam co nastepuje. Najlepsza jest siatka lesna, tania i mozna jednoosobowo ja zdemontowac na duzym obszarze w kazdymm miejscu a potem zalozyc predko i wygodnie, w razie potrzeby wjazdu sprzetu ciezkiego, co ma miejsce bardzo czesto i nie wiadomo kiedy. Jak sie zrobi siatke (panele) docelowa, to jest trudniej. Na koncu mozna kombinowac z docelowym plotem. Aczkolwiek zawsze pewnie mozna zdemontowac ja, ale jest to bardziej upierdliwe .Pozdrawiam, Miro
-
Witam, powiem inaczej. Kalkuluje się na dany dzień, przyjmuje się koszty na dany dzień. Wiadomo cena się zmienia. W tej chwili jak szary już jest w tej samej cenie co biały (prawie) i tez sie sprawdza techniczni, więc bierze sie szary. Za rok moze byc inaczej:) Pozdr, MK
-
Czy złączki typu WAGO są OK?
MK496 odpowiedział RadziejS → na topic → Elektryczność - instalacje i oświetlenie
Witam Panstwa, . Ja ostatnio zamurowałem (tzn. wykonawca) puszkę z szybkobiegaczkami VAGO. Sieć domowa kabel 3 żyły 2,5 mm2 Według mnie łączenie jest tej samej klasy co skręcenie drutów a może nawet lepsze. W puszkach mam VAGO od roku w całym domu i no problem. Wiadomo lutowanie jest de best, ale po konsultacji z elektrykiem jak mi polecil skręcanie po prostu kabla, zapytałem sie czym jest skręcanie kabla lepsze od VAGO, to w zasadzie nie potrafił mnie przekonać. W razie czego wiem gdzie to jest w scianie i bedziemy kuc:) ale jakby byl drut skrecony może to samo by bylo. Jak ktos ma jakies przyklady z VAGO podobne będę wdzięczny. Pozdrawiam herosow budowy:) Miro -
Witam, Jeszcze update , moje przemyslenia. Sty ropian szary jest to w sumie nowosc moze z 10 lat. Bialy istnieje od 1950 roku no i pewnie zostal do ocieplen uzyty znacznie wczesniej. Sprawy oszczednosciowe sa naprwde groszowe (o ile nie chodzi o passive house). Wiec generalnie lepiej cos sprawdzonego uzywac. Pojawily sie niepokojace posty o odpadaniu rzeczonego styropianu. Robione to bylo podobno przez fachowcow. Wiec jest to tez argument za dalmatynczykiem:). Generalnie jest to na pewno dobra rzecz dla odwaznych. Nie twierdze, ze jest zly. To troche jak z bateriami slonecznymi, ekonomicznie nie maja podstaw do instalacji (w RP oczywiscie). Purystycznie ze wzgedow ekologicznych jest to pelna uznania inwestycja. Podobnie jak szary stryro moze. Pozdrawiam serdeczne, MK
-
Oczywiscie, zgadza sie jak najbardziej. Mi chodzi tylko o zwrot kosztów. BTW. Kolega wczesniej cos do marketów miał. Proponuję poczytać wyniki badań niezależnych instytutów odnośnie materiałów budowlanych na rządowej stronie. Generalnie nie można mieć zaufania do wszystkich firm. Co chwilę widzę tu na forum nazwy Knauf, Austroterm, .. czy Państwo myślicie, że oni mają lepsza jakość od polskich producentów ? Ja bym tak nie leciał za niemiecką nazwą tylko:)
-
250 to koszt samego ogrzewania powietrza w domu. Wielokrotnie podchodziłem do obliczeń, bo interesuje mnie prawda jakakolwiek by byla. Wychodzi mi tak. BTW, tam jest 20% z kosztow calego ogrzewania przez sciany (250 PLN * 20%). A potem dochodzi 20% roznica w kosztach - to jest ta strata Czyli znowu * 20%.. Wedlug mnie jest 100% jasne. Generalnie roznica jest nie do uchwycenia prawie. Aaaaa, klej do grafitu drozszy:) No to jeszcze lepiej wychodzi:) Pozdrawiam, MK P.S. Generalnie mam zasade po przeczesaniu internetu, malo producentow poda prawde. Wiadomo, chodzi o zysk:) Raz sie natknalem na analize termoorganiki o styropianach podlogowych. Chwila prawdy byla, ze kazdy kto kupi powyzej 80ki przeplaca (do domu).Wiadomo, zysk. Wiadomo, przeciez ja nie mowie nikomu, zeby nie kupowal grafitu - nawet polecam bo ma lepsze parametry cieplne - ale moje madrosci tycza sie tylko i wylacznie ekonomii:) Sumujac: jakbym budowal dom bez okien i dzrwi (skrót myślowy) przykryty tez styropianem to bym na pewno wział grafit. Lub passive house. Co do passive house tez nasluchuje i jest to strasznie droga zabawa, a potem ludzie wylaczaja rekuperacje bo im buczy. Kwestia rezimu, zeby nie otwierac okien, etc. Czy to ma byc dom czy cela? Etc.,etc. Pisze tak jak jest wedlug mnie - czyli naprawde:) Więc trzeba być fanem passive house.
-
Witam, bardzo chętnie bo dzisiaj ab ovo liczyłem i dodatkowo konsultowałem z moim wykonawcą, który zbudował paręset domków i mam do niego zaufanie. Ale pytałem się ogólnie czy ktoś coś konkretnego mówił, że poszedł z torbami albo na chleb nie ma przez to:) Więc: Wyszło mi styro fasada 27,3 m3 - dom ok 140 m2 Różnica między moim a passivem przy tej ilości wyszła mi powiedzmy 1000 PLN - można sobie sprawdzić w Castoramie na stronach, różnica między Gamma 15cm a Passive 15cm. 1. Czyli reasumując wydalibyśmy więcej 1000 PLN. 2. Na stronie http://styropiany.pl/node/14 jest kalkulator dla moich ścian (poroterm 25 - w sumie nieistotne to dla rachunków chyba, bo chodzi o styro tylko) oraz roznicy miedzy rzeczonymi styropianami wyszło mi 20 % straty ciepla wiecej na tanim styro. 3. Ze stronki http://styronet.pl/procentowa-utrata-ciepla-z-budynku.html mam info, że 20% stanowią ściany w stratach ciepła . 4. Info od kumpla (powie prawdę), który mieszka w analogicznym domu (ale sprzed 15 lat powiedzmy, więc lepiej) - wydaje na ogrzewanie ten sam typ gaz - w sezonie ok 250 PLN - przez 6 miesięcy. 5. Teraz tak z 250 0,2 to 50 PLN, z tego 0,2 znowu to 10 Zyta (PLN) na miesiąc strat finansowych. 6. Jak się podzieli przez to 1000 PLN przez lata po 6 miesięcy wychodzi 18 lat. Generalnie jakby wziaść pod uwagę, że kolega ma 10 cm styropianu to jeszcze lepiej jest. No i założenie ostre zimy 6 miesięcy. Jak po pięć miesięcy ostrej zimy to ponad 20 lat. Więc ten temat jest tylko dla domów pasywnych - czyli rekuperacje etc. to jest inna bajka. Pozdrawiam, Mirek
-
Absolutnie sie zgadzam. Po moich kalkulacjach a bede dalej liczyl, wysrubowane paramtery stryropianu na fasadzie ( ale min 15 cm grubosc) to nadmiarowosc. Lambda 0,044 w zupelnosci wystarcza. Oczywiscie przy zalozeniu, ze mamy dom klasyczny duzo okien, kominy etc. Styra szare (nazwa passive nie bez kozery) sa sensowne przy domy pasywnym. Czyli zero kominow, rekuperacja, ale trzeba tez drzwi miec tez o podobnym wspolczynniku ( a to pewnie koszt jakis kosmiczny), okna jakies masakrycznie drogie etc., ludzie to maja, ale koszt zwraca sie naprawde po dlugim czasie.