Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

mookie

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    39
  • Rejestracja

O mookie

  • Urodziny 01.03.1983

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

mookie's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Montuję w mojej willi zmiękczacz - mam łącznie 3 łazienki + pralnie, zużycie wody ok. 10m3/msc. Mój hydraulik chciał najpierw zamontować BWT AQUADIAL softlife 25, ale przytargał Pentair Softena 20 i chce go montować. Który z powyższych będzie lepszy? Na pierwszy rzut oka ten drugi (Pentair) wygląda na budżetowy, różnica w cenie spora 4k vs 1,8k co mnie zastanawia. Woda z sieci, twarda.
  2. Rozebrałem stary taras i chciałbym wyremontować go odpowiednio. Jest on dla mnie sporym wyzwaniem, gdyż pod spodem mam pokój mieszkalny a sama konstrukcja tarasu jest problematyczna. Problemem są wystające belki dwuteowe z płyty stropowej, które są obetonowane na półokrąg i wystają ok 10cm powyżej poziomu samej płyty przez co ułożenie izolacji będzie problematyczne. Myślałem, by zrobić izolację z piany PUR zamkniętokomórkowej z uformowanym spadkiem i na to bezpośrednio jastrych cementowy 5cm. Zależy mi na tym, by było ciepło i sucho. Taras planuję wykończyć deską. Poziom dolnej ościeży jest jednocześnie poziomem podłogi, Dojdzie okno z progiem. Wykonawcy twierdzą, że piana PUR zamkniętokomorkowa od razu stanowi hydroizolację, więc teoretycznie paroizolacja na spód niepotrzebna ale czy powinienem stosować dodatkową hydroizolacje? Rysunki poglądowe tarasu:
  3. Przerabiam wentylację w budynku, chciałbym zaadoptować nieczynny kanał dymny na 2 kanały wentylacyjne (grawitacyjne), które będą wentylowały pralnie oraz dodatkową kuchnie w przyziemiu. Przekrój kanału to 14x27 cm, od kratki do ujścia komina będzie ok. 8 metrów. Komin ma założoną "czapkę", jak na załączonym zdjęciu. Jak prawidłowo wykonać taką wentylację? Z tego co doczytałem, można zastosować izolowane rury spiro, ale proszę o poradę. W przypadku sztywnych rur trzeba będzie ściągać czapkę albo się przez nią przebijać, czy można wykorzystać elastyczne rury?
  4. Miałeś rację, robią w ch... Zadzwoniłem dziś do tej hurtowni i wypytałem o ceny, nie wiem czy aż tak bardzo się zmieniają w czasie ale otrzymałem 15-20% niższe niż na WZ wykonawcy już na dzień dobry jako anonim. Poprosiłem wykonawcę o przedstawienie faktur a nie WZ i czekam.
  5. Przykładowo cena za YTONG 60x20x10 PP4/0,6 to 7,09 PLN (x cała paleta 120 szt.) a płyty OSB 9x1250x2500 po 72,99 PLN Teraz jeszcze raz zobaczyłem, że to co dostałem od wykonawcy to WZ a nie Faktura Vat. Ceny tych materiałów wydają mi się podejrzanie wysokie w porównaniu z tymi znalezionymi w internecie czy chociażby w castoramie, zamierzam zadzwonić do hurtowni i się zapytać jakie ceny i jak z rabatami.
  6. Inny problem, że jak zacząłem porównywać ceny na tej fakturze z hurtowni to wyszło, że są o około 30% wyższe niż ceny materiałów tych samych producentów w takiej Castoramie. Zastanawiam się, jak podejść do tematu bo czuje się troche dymany. Oczywiście zawsze jest opcja zmiany wykonawcy, tym bardziej że nie podpisywaliśmy umowy.
  7. Jako inwestor dogadałem się z wykonawcą na wykonanie usługi budowlano-remontowej, dogadaliśmy kwotę samej robocizny (bez materiałów) powiedzmy na 10 000 PLN BRUTTO, Zakup materiałów zleciłem wykonawcy i umówiliśmy się, że ja za nie zapłacę oraz będę miał wgląd do faktur z hurtowni. Wykonawca zakupił materiały, przedstawił mi fakturę na łączna kwotę brutto 10 000 PLN na której widnieje podatek VAT 23%. Wykonawca po wykonaniu prac, wystawił mi łączną fakturę na kwotę 20 000 PLN brutto, z wyróżnionym podatkiem VAT 8% od całości. Domyślam się, że wykonawca w ten sposób "dorabia" na zakupie materiałów w hurtowni, odliczając sobie później VAT 15%. Czy takie działania są powszechnie stosowane i praktykowane w branży budowlanej?
  8. Zabieram się powoli za remont hali typu kostka, łącznie 1000m2 + balkon i taras. Była już robiona elewacja, izolacje fundamentów - teraz pora na zajęcie się starym wnętrzem w którym jest wiele pomieszczeń, niektóre wykończone boazerią. Mam następujące rzeczy do zrobienia w tym: - rozebranie boazeri i desek ze schodów - skucie starych posadzek i wylanie nowych - burzenie ścianek - wykucie otworu w ścianie nośnej - powiękrzenie otworu okiennego + nowe okno - nowa hydraulika/C.O. - nowa elektryka - zrobienie balkonów/tarasów (zrobienie izolacji, barierek) - wygładzenie ścian - wyrównanie schodów wylewanych
  9. Spróbuję jednak ze styrobetonem.
  10. Witam szanowną grupę. Szukam ekipy do remontu stropu w domu (wyrównanie do belek, wylewka). Czy możecie kogoś polecić? O ile sama wylewka z mixokreta to nie problem, to wyrównanie już bywa problematyczne.
  11. A jakie proporcje tego dawać? To musiałbym pewnie zrobić tak, zalać perlitobetonem do górnych poziomów belek. Następnie instalacje, potem na to sytro i jastrych. Dobrze?
  12. Trochę poczytałem o tym perlitobetonie, wydaje się najlepszy - potrzebuję uzyskać wypełnienie + izolację akustyczną. @kryzys, możesz napisać na czym polega nieciekawość tej roboty? Mam do dyspozycji ok 9cm do wierzchu belek, następnie około 10-11 cm do punktu zero. W tym będą biegły rurki woda, kanalizacja (50), oraz prąd. Pytanie jak i czym zrobić te warstwy, tak żeby instalacje dobrze pochować?
  13. Do głosu doszedł jeszcze Styrobeton. Problem jest taki, że chciałem zrobić instalacje w podłodze (woda i elektryka), więc muszę czymś wyrównać do belek. Na tapecie jest Perlit lub Keramzyt lub Styrobeton. Ten ostatni najlżejszy, ale chyba najwięcej roboty z nim.
  14. Robię remont starego przedwojennego domu - w którym chciałbym urządzić biuro ze względu na położenie w centrum. Wykonałem już prace wyburzeniowe, zerwana jest podłoga do samego stropu. Tynki pozostają, ale będą ryte pod zupełnie nową elektrykę. Okna wymienione na nowe, zgodnie z zaleceniami konserwatora. Najpierw robić instalacje czy podłogi?
  15. Strop typu półciężkiego (cegły na płask oraz na sztorc), płyty na dwuteownikach 18x8cm (6mm) co 1.4m + poprzeczne druty w żebrach. Płyta od góry pokryta gładzią betonową ok 1.5cm. Stropy w bardzo dobrej kondycji, nigdzie nie spękane, ktoś ewidentnie robił to dla siebie, pomijając fakt że dużo alkoholu pito bo podłogi i ściany krzywe jak to w tamtych czasach, to konstrukcja trzyma się nieźle. Stare warstwy posadzki to żużel + beton. Z powierzchi 60m2 zrzuciłem około 18m3 żużlu i betonu, raczej nie przejmuje się nowym obciążeniem bo co bym tam współczenego nie położył to cięższe nie będzie. Zapotrzebowanie domu na energię: http://cieplowlasciwie.pl/wynik/5x08
×
×
  • Dodaj nową pozycję...