Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Conneus

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Starachowice
  • Kod pocztowy
    27-200
  • Województwo
    świętokrzyskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Conneus's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam, chciałbym się dowiedzieć jak wyglądają formalności dotyczące wylotu spalin z ogrzewacza przepływowego na butle 11kg. Aktualnie mam piec na węgiel, który robi za C.O. i C.W.U.. Chciałem ograniczyć ten piec do roli C.O.. Osoba, z która rozmawiałem stwierdziła, że w sumie mam 2 warianty. Dodam, że jest to małe mieszkanie i potrzeba około 3-4KW na ogrzanie. 1): wyrzucić piec, w jego miejsce dać ogrzewacz podłączając go do komina i ogrzewanie elektryczne (akumulacyjne)... co by pewnie doprowadziło do ładnych rachunków... 2):Zostawić piec, tylko ten problem, że piec gazowy wtedy musi mieć koniecznie osobny przewód powietrzno-spalinowy, gdyż piec na węgiel i ogrzewacz nie mogą być podobno pod 1 kominem. Wariant nr 2 wygląda chyba lepiej. Jak wyglądają takie procedury dotyczące instalacji takiego komina? Dodam, że warunki wysokości od gruntu czy odległości od okien spokojnie będą spełnione, ponieważ mieszkam na 1 piętrze,a nade mną jest dach. Czy potrzeba jakieś zezwolenia, projekty? Czy wystarczy tylko upoważniona osoba + pozwolenie od administracji budynku. Czy lepiej zastosować wariant nr 1? Wtedy wystarczą mi 2 piece o mocy 1,5-2KW. Odejdzie duża cześć rur z mieszkanie. Nie będzie problemów wtedy z wylotem spalin. Będzie ekologicznie, ale czy ekonomicznie? Jaki jest orientacyjny koszt utrzymanie takiego grzejnika na msc? Dodam, że instalację elektryczną będę mieć robioną nową, grzanie w taryfie nocnej itp.. Przyszłościowo wygląda lepiej gaz + elektryka. W razie jakby za parę lat podłączyli nam przyłącze gazowe. Ekonomicznie jest lepiej na sam węgiel, ale niestety potrzebna nam woda ciepła na żądanie np. z rana, a palenie w lato jest ciężkie do wytrzymania. Niestety piec ma ograniczoną żywotność, a ciężko stwierdzić czy za 5-10 lat kupi się inny piec, prócz tych z najwyższą klasą z podajnikiem. Dodatkowo węgiel jest coraz droższy i coraz gorszy jakościowo.
  2. Witam, remontuje swoje mieszkanie w kamienicy od podstaw. Oczywiście zaczynam od podłogi przypominającej fale dunaju. Jako, że łazienkę mam bardzo niską i i 2 pokój (2m wysokości) mieszkanie na poddaszu nie mogę sobie pozwolić na zbytnie podniesienie podłogi. Jeśli się da polepszyć izolację akustyczną i cieplną to proszę o wskazówki. Pod polepa nie ma żadnych izolacji (chyba powinna być papa). Mieszkanie pod spodem jest ogrzewane, jedynie w wc jest nad gankiem (wc i łazienka jest osobno). W przypadku wc myślałem by wybrać polepę i dać papę, lub folie i ponownie nałożyć polepę. Na zdjęciu przedstawiam 2 warianty, które sobie na tą chwilę wymyśliłem. Oczywiście wylewki itd odpadają. Z tym, że w łazience i kuchni chcę mieć płytki gresowe, dlatego piszę czy taki remont ma sens. Deski podłogowe są przybite na tą chwilę do belek nośnych. Poziom tej podłogi, też jakoś nie jest rewelacyjny, ale nie zdjąłem jeszcze desek wszędzie. Belki wyglądają w porządku. Tak więc mam parę pytań... 1) który wariant lepszy? (opcjonalnie czy można go ulepszyć, zaznaczając, że nie chce zbyt podwyższać podłogi). 2) czy w wariancie 1 jest sens usunąć parę cm polepy (jest na głębokość 6-7cm) i w jej miejsce dać wełnę 5cm? 3) Czy jest sens dać w każdym pomieszczeniu papę lub folię? Jeśli tak to gdzie? 4)Legary przykręca sie do belek (wariant 2)? W obydwu przypadka będą użyte wkręty CSA. Gres byłby przyklejony na klej elastyczny, fuga elastyczna, lub silikon. OSB w wc i łazience będzie zabezpieczone folia w płynie. W kuchni natomiast częściowo zabezpieczone. W sumie jak ktoś ma lepsze rozwiązanie tej podłogi to z chętnością wysłucham. Pozdrawiam PS. Od deski ślepego pułapu do końca belki jest około 8-9cm.
  3. Dziękuję za pomoc rzeczywiście nie zwróciłem na to uwagi. Sufit mam o wysokości 3m to różnica wysokości między pompa a naczyniem wyniesie hmm jakieś 2,2-2,3m (naczynie centralnie nad piecem i licząc 20-30cm pompę od podłogi i 30cm naczynie od sufitu). Tak więc pompa będzie pracować na 1-2 biegu i będzie o mocy 25-35w na 1 biegu wysokość pon 3m 1 bieg/ 5m 2 bieg/6m 3 bieg. W takim razie dam pomiędzy trojnikiem a bojlerem zawór grzybkowy.
  4. Rzeczywiście źle użyłem słowa kocioł. Jest to piec stalowy z fajerkami jak w starych kuchniach kafelkowych na górze. Nie mam nigdzie jego zdjęcia, ale nie jest to typowa piecokuchnia na węgiel z piekarnikiem itp. Jedyna regulacja to szuflada na dole + szafka w piecu (nie mam pojęcia do czego). 3 kamienice mają taki piec z instalacją CO i daje radę. PS. Dostałem zdj. od sąsiada.
  5. Witam, kupiłem i remontuje kawalerkę w kamienicy (30 m.kw.), w którym znajduję się instalacja CO. Niestety nie była ona użytkowana przez 2 lata (spuszczona woda). Po uzupełnieniu wody i odpowietrzeniu zaczęły się cyrki... Wszystkie zawory zaczęły cieknąć i pompa CO padła (mimo, że odkręciłem śrubę i poruszałem wirnikiem w odp. stronę). Chcę przebudować tą instalację ze względu na to, że posiada według mnie wady mimo, iż nie jestem ekspertem w tej dziedzinie. Wady to m.i.n: -Aktualnie jest 6 grzejników (zredukuje to do 4-5) i wszystkie te grzejniki są połączone trójnikowo przy czym główna rura zasilająca te grzejniki to Cu 16mm (jak dla mnie za mało na tyle grzejników). -W instalacji aktualnie się znajduję chyba wszystko: stal, ocynk, mosiądz, miedź, aluminiowe grzejniki, rury PP. -Wszystkie zawory przy grzejnikach są termostatyczne (nie wiem czy ma to sens przy piecu na węgiel) -wszystkie rury są zrobione na odpierdziel po tynku a czasami idą w podłogę(ja chce pod tynk to schować w otulinie). -w razie braku prądu jest kiepsko, obstawiam, że brak tu jakiegokolwiek obiegu grawitacyjnego. -zamiast pakuł i pasty ktoś użył taśmy teflonowej przy piecu/bojlerze/pompie itd. (nie mam zaufania do niej) -brak jakiegokolwiek filtra czy zaworów przed pompą wody (utrudnia wymianę , a brak filtru skutecznie skraca życie pompy, która zresztą skończyła żywot) Instalacja otwarta bez podłogówek itp. same grzejniki + ciepła woda Poczytałem trochę o instalacjach w ostatnich dniach, narysowałem schemat instalacji. Z wymagań mam tylko: -instalacja miedziana w tynku w otulinie (lutować miękko umiem) -od bojlera nie jestem pewien jaki materiał dać na CWU (kusi mnie puszczenie CWU do rozdzielacza, a później wypuszczenie rur AluPex) -grzanie wody grawitacyjnie i oddanie za pomocą pompy zbyt wysokiej temperatury na grzejniki w lato + ogrzewanie w zimę z grzaniem wody (tu już 90% czasu na pompie) Wiadomo, że można wynająć fachowca, ale remont mnie już tyle pochłania, że nie mam pieniędzy na kolejną usługę bo fachowiec zaśpiewa 2-3tys. (tylko elektryka zatrudniłem bo musiałem), resztę robię sam z osobami z rodziny. Dwóch lewych rąk nie mam od razu mówię. Poniżej schemat tego co namalowałem, krytykę i błędy oczywiście przyjmuję i będę korygował. http://s1.fotowrzut.pl/7XMDMTWESS/1.jpg Link do pełnej rozdz. http://s1.fotowrzut.pl/7XMDMTWESS/1.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...