Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

emjey

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

O emjey

  • Urodziny 01.07.1970

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Wieliczka
  • Kod pocztowy
    32-020
  • Województwo
    małopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

emjey's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dzień dobry, załączam parę zdjeć po montażu drzwi wejściowych marki ALUPROF (MB-86 SI). Mam pytanie o zastosowanie taśm SIGA. Są naklejone na szary styropian a nie framugę/scianę (bloczek ceramiczny) bo elewacja była robiona parę tygodni przed montażem drzwi. Montażyści twierdzili, że nie jest to co prawda książkowe rozwiązanie ale, że "też się tak robi". Czy taki montaż czy jest poprawny i gwaratuje szczelność? Pozdrawiam, Maciek
  2. Witam mamy ściany wewnętrzne z betonu architektonicznego jak na zdjęciach. Proszę o porady co z tym dalej robić, jak/czum szlifować, gruntować. Zależy mi na w miarę gładkich ścianach ale bez przesady, nie chciałbym np. widzieć śladów szlifierki. Byłbym wdzięczny za namiary na sprawdzone firmy z Małopolski, które to robią. Pozdrawiam, Maciek
  3. Czyli jak widac zebralo sie pare bledow. Mamy tzw. "basen w okapie". Dziekuje bardzo wszystkim za uwagi i komentarze!
  4. Masz na myśli że może namakać i ciągnąć wodę do góry? Czy odnośnie wychodzenia brzegu dachówki za połowę rynny myślisz, że to jest błąd wykonawcy?
  5. Mam problem, czy pokazane wysunięcie dolnej dachówki nad rynną jest poprawne? Krawędź dachówki wystaje dalej niż za połowę rynny, obawiam się że przy porządnym deszczu woda będzie przelatywać nad rynną. Wszelkie komentarze byłyby super pomocne bo nie wiem czy reklamować wykonanie czy nie. M
  6. Tutaj zdjecie efektu koncowego: Weszlo ponad 4.4tys wkretow (przy 106 krokwiach) Dziekuje za wszystkie komentarze!
  7. @Andrzej Wilhelmi Copy & paste ze strony producenta (https://tinyurl.com/y3uv72l7) odnosnie modowania łączy krokwiowo płatwiowych SFN / SFM / SFH / SFHM / SFHS: Mocowanie do drewna: Za pomocą gwoździ systemowych CNA 4.0 x ℓ lub alternatywnie systemowych wkrętów CSA5.0 x ℓ. wiec wkrety sa chyba jak najbardziej OK. @d7d dzieki za komentarz! M
  8. Witam, producent zaleca uzycie ok 21 wkretow na kazda strone zlacza ciesielskiego typu SFH, czyli 42 na jedno zlacze krokwi/murlaty https://tinyurl.com/y5gqadkb Moje krokwie maja wymiary 8 x 20 cm i 12 x 26 cm, murlata 18 x 18 cm. Wkrety CSA 5 x 40 i CSA 5 x 50 w zaleznosci o d wymiaru krokwi. Mam naiwne pytanie, czy to nie za duzo wkretow? Nie chodzi o zaoszczedzenie paruset zlotych, zastanawiam sie czy to nie oslabi krokwi. Pozdrowienia, Maciek
  9. Witam, w ponizszym artykule MURATORA jest pare dokladnych schematow ale jesli dobrze to widze to bez komentarza, ktory jest najlepszy dla domu energooszczednego: https://tinyurl.com/y3f99vxm W zalaczonej grafice zestawilem interesujace mnie rozwiazania bez okapu, interesuja mnie plusy/minusy kazdego rozwiazania. Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Bylbym wdzieczny za komentarz lub sugestie innych rozwiazan dla domow energooszczednych, optyka jest drugorzedna. M PS: Parametry scian w naszym domu: - Porotherm 25 P+W Wienerberger - 30 cm styropianu - tynk Dachowka: - plaska ceramiczna Braasa lub Wienerbergera.
  10. ten link powinien byc OK: http://www.koeller-fenster.at/produkte/sonnenschutz/raffstores a jesli strona forum znow automatycznie go zedytuje to moze to https://tinyurl.com/y48bkfkb Zapomnialem dodac: dziekuje za odpowiedz! Takie tez rozwiazanie z instalatorem zaluzji wypracowalismy.
  11. Witam, w ponizszym artykule jest pare dokladnych schematow ale jesli dobrze to widze to bez komentarza, ktory jest najlepszy dla domu energooszczednego: https://tinyurl.com/y3f99vxm W ponizszej grafice zestawilem interesujace mnie rozwiazania bez okapu, interesuja mnie plusy/minusy kazdego rozwiazania. Bylbym wdzieczny za komentarz lub sugestie innych rozwiazan dla domow energooszczednych. M PS: Parametry scian w naszym domu: - Porotherm 25 P+W Wienerberger - 30 cm styropianu - tynk Dachowka: - plaska ceramiczna Braasa lub Wienerbergera.
  12. Witam, szukam systemowego rozwiązania do montażu żaluzji zewnętrznych montowanych w warstwie ocieplenia. Chce naturalnie uniknac mostków termicznych powstających jeśli nie będzie odpowiedniej izolacji miedzy kaseta żaluzji i sciana. Czy sa w Polsce stosowane rozwiązania pokazane tutaj: http://www.fensterhaus.at/produkte/s...utz/raffstores Parametry mojej ściany to: - Porotherm 25 P+W Wienerberger - 30 cm styropianu - tynk Okna (grubosc ramy ok. 95mm) beda montowane na zlaczu ściany nośnej i ocieplenia. Samych żaluzji jeszcze nie wybralem, ale mam jeszcze czas na wybor. Chcialbym tez np. wiedziec czy bede potrzebowal robic wnęke w nadprożu bo zaczynam za pare tygodni stawiac mury. Pozdrawiam, Maciek
  13. Witam, szukam systemowego rozwiązania do montażu żaluzji zewnętrznych montowanych w warstwie ocieplenia. Chce naturalnie uniknac mostków termicznych powstających jeśli nie będzie odpowiedniej izolacji miedzy kaseta żaluzji i sciana. Czy sa w Polsce stosowane rozwiązania pokazane tutaj: http://www.fensterhaus.at/produkte/sonnenschutz/raffstores Parametry mojej ściany to: - Porotherm 25 P+W Wienerberger - 30 cm styropianu - tynk Okna (grubosc ramy ok. 95mm) beda montowane na zlaczu ściany nośnej i ocieplenia. Samych żaluzji jeszcze nie wybralem, ale mam jeszcze czas na wybor. Chcialbym tez np. wiedziec czy bede potrzebowal robic wnęke w nadprożu bo zaczynam za pare tygodni stawiac mury.
  14. Dziekuje za odpowiedz. Doszedl jeszcze jeden wymog: drenaz bo grunt jest gliniasty. Szukalem takiego projektu ale bez skutku. Ma moze ktos namiary na taki przykladowy schemat: korytowanie, drenaz, geowloknina i tluczen, bo potencjalny wykonawca pyta.
  15. Witam, zastanawialem sie nad typem drogi dojazdowej od drogi gminnej do domu (ok.210m2 - 70mx3m) i powoli dochodze do wniosku, ze lepiej by ja zrobic, z tlucznia na geowloknine niz z plyt betonowych. Pytam bo plyty polecil znajomy budowlaniec jako wygodne i eleganckie rozwiazanie. Opcja 1 - TLUCZEN - korytowanie na ok 40-50 cm - geowloknina - tluczen o granulacji 36-63 mm - tluczen o granulacji 0-32 mm Utwardzanie zageszczarka 500kg na odpowienich etapach. Mam oferta za 100zl/m2 za calosc (robocizna, materialy, sprzet - koparka i zageszczarka), czyli 21 tys zl. Opcja 2 - PLYTY - korytowanie na ok 20-30 cm - podsypka z piasku - plyty. Koszt: 15 tys plyty (52 sztuki) + 4.5 tys transport + 3-5 tys koparka + robocizna. Do tego jeszcze koszt wynajecia zageszczarki, piasku itp. Total: minimum 25tys zl. Duzym argumentem sa oczywiscie koszty. Innym argumentem jest fakt, ze robienie drogi docelowej pociagnie za soba koniecznosc usuniecia plyt albo kladzenie na nich zbrojonego betonu, jesli chcelibysmy je wykorzystac. Ponoc kladzenie np. asfaltu na plytach jest problemantyczne, bo plyty 'pracuja' i powierzchnia moze pekac. Wychodzi wiec, ze przy opcji 1 bedzie taniej na poczatku a i potem kladzenie nowej nawierzchni bedzie latwiejsze/tansze. Opinie? Maciek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...