Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Adamek_lon1

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Brak
  • Kod pocztowy
    85-222

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Adamek_lon1's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Jestem trochę laikiem. Co to jest ruszt na konsolach ? Rozumiem, że chodzi o to, żeby zrobić od środka gazobeton, a od zewnątrz oddychającą izolację ? Czyli na przykład mogę dać gazobeton od środka, a od zewnątrz na gazobeton np 20 cm ocieplenia (np stelaż na gazobetonie, wdmuch i płyta steico), a na to tynk otwarty dyfuzyjnie ? Czy dobrze to zrozumiałem ? A może dać na gazobeton od zewnątrz jakiś solidny styropian ? Czy to totalnie nietrafiony pomysł ? Sam nie wiem jak rozwiązać izolację ścian szczytowych.
  2. Wkradł się błąd. Z cegły nic nie będzie tylko te boki będą z gazobetonu. Gazobeton nie jest otwarty dyfuzyjnie ? Chciałem tak zrobić, że od środka uszczelniona taśmą płyta OSB, potem nadmuch (między OSB i Gazobeton), a na gazobeton od zewnątrz też płyta otwarta dyfuzyjnie z włókna drzewnego. Chyba taka konstrukcja także powinna być otwarta dyfuzyjnie na zewnątrz ? Jeśli to zły sposób, to może ktoś zna prawidłowy, lub lepszy ?
  3. Zwracam się z prośbą o podpowiedź, czy dobrze sobie wymyśliłem ocieplenie ścian szczytowych, lukarn, dachu na ostatniej kondygnacji budynku. Częściowe pytania już tu zdawałem, dziękuję za podpowiedzi, ale teraz wszystko zebrałem do "kupy" i proszę o ocenę - że tak powiem finalnego tworu. Poniżej rysunek, który dużo podpowie: Ocieplenie wymyśliłem sobie tak: - Ściany czołowe (te boczne z cegły). Muszą być wykonane z cegły (długa historia dlaczego, ale niestety z drewna ich zrobić nie mogę). Te ściany czołowe z jakiejś cegły z betonu komórkowego od strony zewnętrznej chcę ocieplić płytą z włókna drzewnego Steico Protect o grubości 60 mm. Cegła będzie miała 18 lub 24 cm grubości. Następnie od strony wewnętrznej (od wnętrza mieszkania) chcę wykonać stelż, dać płytę OSB i pomiędzy płytę OSB, a cegłę nadmuchać wełnę celulozową - tak z 10- 15 cm. Czyli od środka będzie płyta G/K, płyta OSB, około 15 cm wełny celulozowej, cegła- suporex, płyta z włókna drzewnego 6 cm i tynk otwarty dyfuzyjnie. Ściany czołowe lukarny (kukułki, tam gdzie będą okna oraz boki tych kukułek- czyli powierzchnie pionowe) chcę od zewnątrz na te belki przykręcić płytę z włókna drzewnego Steico Protect 80mm, następnie od środka zamknąć płytą OSB, gdzie pomiędzy OSB, a płytą przykręconą od zewnątrz będzie gdzieś około 30 cm. W tą przestrzeń też chcę nadmuchać wełny celulozowej, co łącznie da coś około 38 cm izolacji (celuloza + płyta z włókna drzewnego). Na zewnątrz tynk otwarty dyfuzyjnie. Dach w podobnej koncepcji. Idąc od środka pomieszczenia: najpierw płyta G/K, następnie płyta OSB, około 30-35 cm wełny celulozowej- nadmuchanej też między krokwie. Na krokwiach płyta nakrokwiowa Steico Universal 35, na tym jakaś membrana, łaty, kontrłaty i dachówka. Płyta nakrokwiowa będzie się łączyć z płytami na ścianach czołowych budynku oraz ze ścainami pionowymi kukułek (lukarn). A izolacja ścian pionowych lukarny i szczytowej ściany połączy się z izolacją parteru Jak według Was taki pomysł wygląda ?
  4. Dach taki: Lukarny bardzo długie po obu stronach. Czyli jak sądzicie ?
  5. Tak jak w temacie - blachodachówki. W tekście raz niefortunnie użyłem słowa "dachówka". Także szukam dobrej blachodachówki. Już zmieniłem.
  6. Witam. Od razu powiem, że wątek zbiorczy "Jaką blachodachówkę wybrać" nie do końca odpowiedział mi na moje pytanie. Ale konkretnie, bez marudzenia. Poniżej z czym się borykam, wymagania takie (krótko i na temat): - bardzo dobra jakość (może być powlekana) - długa gwarancja - chyba lepsza będzie powlekana - kolor czerwony - cena- chciałbym się zmieścić do 50-55 zł za m2, ale jak trzeba będzie zapłacić 60-65, czy nawet 70-75 zł za m2 to też ogarnę, ale oby korzyści za tym przemawiały. I teraz tak: - czy blachodachówka w arkuszach, czy panelowa ? - w tej cenie znajdę jakąś typu "Lexus" wśród blachodachówek ? Zwykła odpada (za ciężka na mój stary budynek- opinia konstruktorska, także temat zwykłych bezzasadny). Proszę o rady.
  7. Tak, suszenie komorowe. Posiadają dwie komory. Jedna nowoczesna z natryskiem podczas suszenia, max to 5 metrów długości. Druga do chyba 10 metrów, suszenie bez natrysku. Ponadto drewno jest certyfikowane. Kolega w tym tartaku zamawiał więźbę prefabrykowaną, dlatego się nim zainteresowałem. Jestem w kontakcie, zestawienie wysłałem, także czekam na jakieś info. A jak nazwa konkretnie ?
  8. Dziękuję za odpowiedzi. W tylko jednym tartaku przestrzegali mnie przed drewnem mokrym na więźbę (sprzedają mokre i suszone). Nie wiem czy wbiję się w kolejkę, bo dużo zamówień. Za drewno suszone certyfikowane c-24 cena około 1000 zł za m3. Cena chyba nie najgorsza ? Skoro za mokre krzyczą 800-850 zł. Co do pęknięć to powiedziano, że jeśli jest rdzeń to pęknie, ale to nie są pęknięcia uniemożliwiające wykorzystanie na więźbę. Ponoć lepiej takie z pęknięciami niż mokre na dach. No ja się nie znam.
  9. Dziękuję Kolego Robinson (tu pytanie, jak w tekście wspomnieć o osobie ? ). Miasto w okolicy Olsztyna- to tu gdzie mieszkam. W tartaku właściciel przestrzegał mnie przed suszonym drzewem, że się powygina w trakcie suszenia. Mówił, że lepiej jak schnie po wykonaniu więźby, ale coś mi nie pasuje. Gdyby tak było to każdy by tak polecał, a jest chyba inaczej.
  10. Witam ponownie. Dziękuję za dotychczasowe porady. Obecnie stoję przed problemem zamówienia materiału na więźbę dachową. Projektant napisał mi w projekcie, że ma być klasa C-30, ale jeśli o nią pytam w tartaku to wszyscy łapią się za głowę. Max to C-24, ale ok, nie o tym. Dowiedziałem się, że mokre drewno na więźbę się nie nadaje, a w tartakach tylko takie chcą mi sprzedać. Może ktoś ma namiar na tartak z drewnem suszonym ? Aby wilgotność była poniżej 20% (chyba dobrze kombinuję) ? Mam jeszcze pytanie. Czy podczas suszenia belki się nie wyginają ? Jeśli tak to co później z nimi ? Można takich nie odebrać ?
  11. gambit565, wielkie dzięki za podpowiedź. W wolnym czasie poczytam o tych systemach dokładnie. U mnie mały problem polega na tym, że ta pionowa (dość spora) ściana będzie znajdowała się w obrębie poddasza, zaś niżej jest parter budynku, który ma wykonaną izolację ze styropianu. Także w jakiś zmyślny sposób muszę pociągnąć tą izolację wyżej. Zastanawiałem się, czy jest sens około pół metra pod stropem odciąć ten styropian (zachodząc na parter) i dać w tą część to co dam na lukarnę i ściankę kolankową ?
  12. Przewagą wełny celulozowej to jej pojemność cieplna (o ile dobrze pamiętam), możliwość absorpcji wilgoci (nawet do 15%) oraz niezmienność parametrów po zawilgoceniu. W mojej opinii tak niepopularny produkt jak wełna celulozowa dość znacznie przewyższa swoich konkurentów, także raczej przy tym pozostanę. Zastanawiam się jeszcze nad dobrym dociepleniem okapu dachu. Ktoś może ma jakiś sprawdzony patent ? Myślę, że dobrze by było nad tym się także pochylić. Ale ważniejszy jeszcze jeden temat. Jak proponujecie ocieplić ścianę pionową lukarny na poddaszu ? Będzie ona dość spora. Myślę też o zasypaniu celulozą, ale tak jak od środka pomieszczenia będzie płyta GK oraz płyta OSB, następnie warstwa celulozy ..... i co dalej na zewnątrz ? Styropian raczej niewskazany, bo zamknie zbyt szczelnie wełnę, także tu nie wiem jak tą ścianę ocieplać na zewnątrz. Może jakiś dobry pomysł ? Nie musi być budżetowy, ma być dobrze
  13. Producent pisze tak: multi-funkcjonalność: wiatroizolacja, ochrona przed deszczem*, gradem, UV, pyłem, kurzem - wszystko w jednej warstwie *ochrona przed deszczem dla dachów o kącie nachylenia powyżej 16° niżej jeszcze: możliwość stosowania jako pokrycie tymczasowe do 12 tygodni Zaś opis znajduje się pod wskazanym linkiem: https://www.steico.com/index.php?id=106&L=3 Kaizen, nie wiem czy tak jest jak piszesz. Czy ochrona jest. Zapytam przy okazji producenta. Na logikę biorę, że raczej taka ochrona będzie, skoro płyty te dedykowane są właśnie takim zastosowaniom.
  14. Kaizen. Pod blachą będzie płyta STEICO, także do płyty OSB daleko, bo jeszcze warstwa celulozy. Dodatkowo warto chyba wykonać okap dachu i też go zasypać ? Trzasnąć ciągłość izolacji znad krokwi (płyty) poprzez okap i łączyć ze ścianą budynku ? Gambit565, dzięki za wpis. Cieszę się, że jakoś to w miarę dobrze wyszło. Nie wiem, czy dobrym pomysłem nie jest przylepienie płyt do siebie klejem jakimś (np. tych na pióro- wpust, lub zwykłych). Może dodatkowo zlepienie taśmą ? Czy na OSB można dać już bezpośrednio płytę GK ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...