Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

zbigmor

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    5 444
  • Rejestracja

zbigmor's Achievements

OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu...

OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... (8/9)

11

Reputacja

  1. Fundament pod rolki dajesz na głębokość strefy przemarzania. Górna powierzchnia na takiej wysokości, aby zmieścić kostkę. W miejscu montażu wózków bramy mocujesz do fundamentu dystanse o wysokości mniej więcej zabudowy kostką. Do nich mocujesz wózki co spowoduje, że brama będzie unosiła się około 10 cm nad kostką. Regulując wysokością dystansów można bramę zamontować niżej, ale koniecznie trzeba wziąć pod uwagę ewentualne wysadzanie kostki zimą.
  2. Nie prościej okleić przedniej części jakimś materiałem izolacyjnym? Nie musi być gruby. Wystarczyłby płachta styropianu zagrzejnikowego.
  3. Jeśli chcesz, aby ocenić twoją koncepcję to warto by ją podać. Jeśli by chodziło o zastosowany profil to można takiego użyź, ale jeśli chodzi o wytrzymałość równie dobrzę może się sprawdzić profil 40x40x2mm.
  4. A czy koniecznie musi być kocioł na pelet? Za cenę tego kotła kupiłbym tanią pompę ciepła. Wtedy miejsce nie jest problemem, brak obsługi zaletą, a koszty eksploatacyjne pewnie podobne.
  5. Zadaniem rolki jest odciążenie wózka nośnego i po najechaniu bramy powinna się ona nieco unieść. Ile to zależy głównie od jej długości, masy i sztywności.
  6. Upewnij się jak solidnie te płyty są przymocowane do stropu, aby po dołożeni kleju z siatką wszystko nie spadło
  7. Może zadziałać. Mam prostą pompę on/off 11kW, wymiennik 45kW i przy odpowiednim przepływie po stronie pompy wszystko działa prawidłowo. Przy mniejszym przepływie niż zalecany dla pompy występowało taktowanie. Jeśli masz pompę z falownikiem to nie widzę ryzyka.
  8. Dolna płytka umożliwia regulację. Przy zamontowanej bramie dojście do śrub w celu regulacji jest nieciekawy, zwłaszcza przy tej górnej płytce.
  9. Jeśli zamknięta brama opiera się o gniazdo najazdowe to można to przeżyć,, ale po co? Nie lepiej dokupić rolkę i przykręcić?
  10. Oszczędność raczej niewielka jeśli już to poprawi się komfort na dole ceną ryzyka zamarznięcia instalacji na górze.
  11. Kocioł 65 stopni, a grzejniki letnie? Zaczałbym od sprawdzenia, czy pompka pompuje (a nie tylko się kręci). Jeśli to nie ta przyczyna to zakładam, że układ jest gdzieś przytkany. Jedyna inna możliwość to to, że wcześniej był kocioł o dużo mniejszej mocy. Podaj jeśli coś jeszcze było zmieniane poza kotłem.
  12. Dodam, że miałem na myśli przycisk do otwierania furtki z zewnątrz, ale to chyba oczywiste. Do wpuszczania gości oczywiście przycisk w domu.
  13. Jest to dość proste. Odblokowanie przyciskiem musi być w dostępnym miejscu. Jakie to zabezpieczenie skoro każdy może go użyć? Oczywiście można tłumaczyć, że tylko domownicy wiedzą o tym przycisku Klamka ma zwykle możliwość użycia wkładki i wtedy można ją naprawdę zamknąć oraz kluczem otworzyć z zewnątrz. Jaką wyższość ma przycisk? Nie potrzeba nosić klucza. To prawda. Prościej wtedy wcale nie zamykać furtki. Dodatkowy argument jest taki, że w przypadku braku zasilania furtki przyciskiem nie otworzymy. Zepsuć też ma się co w takim przypadku, ale to nie ma większego znaczenia.
  14. Profil bramowy 80x80x5mm. Przy tej przeciwwadze i tak bardzo długo nie wytrzyma, ale czy to będą 2 lata, czy 10 to nikt nie zgadnie. Przy tym jaki proponujesz na pewno wytrzyma sporo krócej. Problemem nie jest sztywność, a obciążenia i siły występujące.Pomagać będzie niska masa, ale przy takiej wielkości 220kg to nie jest już niska masa. Trzeci wózek rzeczywiście zbędny. Więcej by dało zamiana na mocniejsze wózki, ale to ograniczyłoby światło o kolejne centymetry. Jak nie ma innego wyjścia to cóż poradzić. Montować i przygotować się na częstszą wymianę rolek i profila nośnego licząc, że to szybko nie nastąpi. Asymetryczność montażu w praktyce nic nie zmieni. Zadbaj o solidne prowadzenie bramy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...