Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

zielonytrawnik

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana zielonytrawnik w dniu 23 Lipca 2019

Użytkownicy przyznają zielonytrawnik punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

zielonytrawnik's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

11

Reputacja

  1. Unikaj podlewania jak jest już ciemno. Podlewanie wieczorem sprzyja rozwoju grzybów, pleśni itp. Najlepiej podlewać rano. Najlepszym sposobem żeby zrewitalizować Twój trawnik byłoby zrobić wertykulację, wygrabić zwertukulowany filc i sypnąć nasion nowej trawy i nawozu. Podlewać codziennie aż wykiełkuje, potem też intensywnie nawadniać. Zobaczysz jakie cuda można zdziałać wysiewając nasiona na aktualny trawnik.
  2. Starane to nazwa środka chwastobójczego. Można stosować miejscowo. Jak wspomniałem trawy nie tępi. Póki trawka młoda przydałby się jej jeszcze nawóz z azotem, ja stosuję nawet nawóz ogólny - azofoskę. Trawnik ma wtedy piękny kolor po kilku dniach. Nie za dużo stosować na raz bo wypali. Potem od połowy września nawóz jesienny z żelazem (uważać na kamyczki i kostkę brukową bo farbuje). Florowit jest sprawdzoną firmą.
  3. Deszczówka ma w składzie naturalny azot. Studzienna chyba nie, jeśli już to niewiele. Trzeba też sprawdzać czy latem przy mocnych upałach nie trzeba wykonać aeracji. Ziemia przy takiej pogodzie lubi się zbić w skorupę, a wtedy można lać i lać, a woda zamiast wsiąkać to stoi, a potem odparowuje. Dodatkowo, mocno zbita ziemia powoduje zbyt duży nacisk na korzenie co osłabia darń. Pora podlewania również ma znaczenie, najlepiej rano. Ja osobiście swój trawnik w największe upały podlewałem wczesnym rankiem i późnym popołudniem. Unikam podlewania wieczorami ze względu na rozwój pleśni (liście wyglądają wtedy na suche i zbrązowiałe).
  4. Starane. Wypróbowane na własnym trawniku. Tępi chwasty dwuliścienne, nie rusza trawnika. Jednak zalecałbym dla bezpieczeństwa przy nowozałożonym trawniku trochę ostrożności i stosowanie miejscowe.
  5. U mnie zadeptuje się w miejscu gdzie przechodzę do śmietnikow albo w okolicach altany. Nie trzeba od razu codziennie meczów rozgrywać. Każdy ma jednak wolny wybór. Poza tym trawa dekoracyjna zwykle ma kłopoty z regeneracją.
  6. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Najprawdopodobniej jest to instalacja, o której wspomina grv.
  7. Mój trawnik ma już 3 sezony za sobą. Na 2 sezon już tak wyglądał. Parę błędów popełniłem na początku z powodu których od razu tak nie wyglądał m.in. wysiałem przed mocna ulewą i ziarna się zmyły w kupki niektóre. Po takiej ulewie powinno się zobaczyć gdzie brakuje i ewentualnie dosiać w te miejsca. Z niewiedzy też pierwsze koszenie zrobiłem zbyt nisko i część trawy tego nie zniosła od razu. Powinno się pierwsze koszenie troche wyżej zrobić. Co do pytań: 1. Tak, ręcznie i grabiami lub nawet kosą spalinową. U mnie była masakra z chwastami i badylami co widać na pierwszym zdjęciu. Usunąłem to wszystko kosą spalinową. Najlepiej potem po wstępnym usunięciu przejechać glebogryzarką. 4. Ja używam Starane na chwasty w trawniku, może być Orkan też z tego co wiem, ale obydwa są tylko na dwuliścienne i dzikich traw nie zniwelują. Można użyć Roundap, ale potem odczekać kilka tygodni (na opakowaniu powinno pisać ile) przed wysianiem czegokolwiek. 5. Ja użyłem trawy firmy Najlepsze Trawy z Iławy. Kupiłem wtedy Wembley z tego co pamiętam i Gazon Reprezentacyjny i zmieszałem. Pewnie wembley wyparł delikatniejsze gatunki z drugiej mieszanki.. Ponoć Barenbrug jest bardzo dobry. Dosiewkę będę robił chyba właśnie tą bo chcę zobaczyć czy cena idzie w parze z jakością. Rodzaj osobiście polecam mieszankę sportową, trzeba jednak częsciej kosić bo szybciej rośnie, ale jest odporna na deptanie. Uniwersalne i reprezentacyjne będą wolniej rosły (mniej koszenia) i mogą mieć cieńsze listki, ale trzeba uważać żeby nie zadeptywać za bardzo.
  8. Ściernisko będzie się robić jeśli trawę będzie się kosić raz na miesiąc, a nie raz na tydzień w okresach największego wzrostu (ja polecam dwa razy na tydzień). Po prostu wraz z nadmiernym wzrostem liścia wyrośnie pod nim z ziemi zbyt długa łodyga i jeśli taką długą trawę się skosi nagle na krótko, z ziemi wystawać będą zielone twarde kikuty. Życica trwała i wiechlina łąkowa są popularnymi gatunkami na profesjonalnych murawach i polach golfowych. Kostrzewy czerwone, tak jak wspomniałem są ładne i mają delikatne blaszki, ale źle znoszą przydeptywanie moim zdaniem. Osobiście nie znam nikogo kto miałby trawnik ale po nim nie chodził, więc lepiej zainwestować w trawę sportową dobrego gatunku. 1. Usunięcie chwastów i innych nieproszonych badyli gałęzi 2. Najlepiej przejechać glebogryzarką. Po tym zabiegu usnąć kamienie i chwasty i wstępnie zagrabić 2. Nawieźć dobrej ziemi na jakieś 10 cm (humus) 3. Zagrabienie (najlepiej wtedy zamontować system nawadniający. Ja niestety nie mam, podlewam przenośnym) 4. Zwałowanie żeby wyrównać maksymalnie. Im równiejsza będzie powierzchnia tym mniej będzie po niej potem skakać kosiarka i mniejsze będą nierówności na skoszonej trawie. 4. Spryskać herbicydem i odczekać tyle ile pisze na opakowaniu. 5. Zobaczyć czy ziemia ładnie osiadła i czy dalej jest równo. Jeśli nie, ponownie zagrabić i zwałować żeby poprawić. 6. Wzruszyć ziemię grabiami. 7. Wysiać trawę i zwałować żeby miała kontakt z ziemią. 9. Wysypać na wierzch cienką warstwę torfu wymieszanego z piaskiem. Posypać delikatnie i równomiernie nawozem do traw. 10. PODLEWAĆ, podlewać, podlewać. 2 razy dziennie aż wykiełkuje (2-3 tyg), potem raz dziennie. Polecam jednak 2. 11. Skosić pierwszy raz dopiero jak trawa ma już jakieś 10-12cm. Można sprawdzić palcami czy daje się wyrywać przy delikatnym pociągnięciu, jeśli tak, to może być jeszcze zbyt młoda. Poczekać aż będzie silniej zakorzeniona. Poniżej efekt jaki udało mi się uzyskać u siebie. Kluczem okazuje się dobra żyzna ziemia, częste koszenie (1 tydzień min), regularne podlewanie, nawożenie raz na 4-5 tyg. Ja niestety tam gdzie mam gorszą ziemię, a ta co jest jest bardzo twarda, mam mniej gęstą trawę.
  9. O, to by się bardzo dobrze składało, bo i oświetlenie ogrodu mam w planach. Udało mi się jeszcze znaleźć po oznaczeniu kabla, że jest to również kabel do łącza telefonicznego/domofonu. Więc w dalszym ciągu jest to dla mnie trochę niewiadoma do czego to jest.
  10. Bez problemu, ważne żeby na powierzchni nie było kamieni i żeby ogólnie na głębokość kilkunastu cm warstwa była przepuszczalna dla powietrza i wody. Koniecznie podlewać rano i późnym popołudniem. Ja po dosiewce podlewałem nawet 3 razy dziennie.
  11. Walec w zupełności wystarczy. wg mnie nie ma potrzeby na zagęszczarkę. Ta może spowodować że ziemia będzie zbytnio ubita, natomiast trawa potrzebuje ziemi przepuszczalnej. Po zwałowaniu ziemi, jeszcze przed wysianiem najlepiej odczekać dzień dwa, niech jeszcze sama osiądzie i zobaczyć czy jest równo. Jeśli nie, to ponownie zwałować, ale bez przesady. Przed wysianiem lekko wzruszyć grabiami, wysiać trawę (dość gęsto, nie wszystkie wykiełkują) i zwałować żeby ziarna ubiły się w ziemię. Powinno się na wierzch wysypać delikatną warstwę torfu z piaskiem, nie więcej niż 0,5cm lub 1cm, za dużo nie bo niektóre gatunki potrzebują światła. Ziemia, która będzie za mocno zbita nie bedzie przepuszczać wody i powietrza, a te potrzebne są korzeniom. Nie obędzie się wtedy bez częstej aeracji, trawnik będzie usychał a woda stała w kałużach zamiast wsiąkać.
  12. Możesz spróbować Starane, ale on jest na dwuliściennie, niszczy wszystko oprócz trawnika/traw, ale chwastnica jako, że jest trawą to raczej się jej w ten sposób nie pozbędziesz. Tak czy inaczej pozycja obowiązkowa na półce z preparatami, więc i tak będziesz musiał kupić prędzej czy później. Co do traw, polecam trawy bogate w wiechlinę łąkową i życicę trwałą - najlepiej zobaczyć w skłądzie danej mieszanki. Najlepiej żeby były to odmiany rozłogowe. Kostrzewy czerwone są ładne, ale nie lubią niskiego koszenia i deptania. Jaki by to nie był trawnik, musem jest system nawadniania czy to przenośny z wężem, czy system wkopany z ziemie. Bez regularnego podlewania w jaką byś trawę nie zainwestował nie będzie dobrego efektu. W takich wypadkach z mieszanki przetrwają tylko te najsilniejsze źdźbła, reszta tych mniejszych bardziej ozdobnych uschnie i zrobi się ściernisko.
  13. Ściągnąłem zaślepkę. Wewnątrz jest to. Dodam, że kotłownię z piecem gazowym mam w pomieszczeniu obok, jakieś 4m dalej. Do budynku mam doprowadzoną wodę miejską i wodę ze studni głębinowej (jeśli ma to coś do rzeczy)
  14. Witaj. Ja zdecydowałem się na samodzielne wkopanie dwóch rur drenażowych pod trawnikiem, jakieś 5m od domu, do każdej z dwóch rynn osobno. W skład zestawu wchodzą osadnik pod rynnę, złączka, którą łączy osadnik z kolankiem, kolanko, reduktor z rury szerszej do rury drenarskiej (średnica jest wyraźnie mniejsza), rura drenarska perforowana i rękaw (chroni przez dostaniem się z ziemi syfów, samej ziemi, wszelkimi robalami itp) Na samym końcu rury drenarskiej założona została zaślepka. Rury starałem się wkopać na jakieś 40cm wgłąb ziemi. Warto podsypać żwirem. Póki co zdaje egzamin. Jeśli masz trawnik, to trudno, trzeba go poświęcić. U mnie widoczne kolorystyczne różnice, ale z biegiem czasu jak trawa będzie starsza, powinno się to zmienić. PS. Na początku zrobiłem błąd, że do rury osadnika pod rynną zamontowałem kolanko i do tego od razu rurę drenarską/perforowaną. Błąd polegał na tym, że woda z rury drenarskiej wylewała się przez otwory prawie pod samym domem, więc mijało się to z celem całej instalacji, która ma odprowadzać wodę jak najdalej od posesji, a więc warto jednak w tym miejscu zamontować, zwykłą rurę na ok 1m przed wsadzeniem do całej instalacji rury drenarskiej, wtedy woda nie będzie się wylewać już pod samym fundamentem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...