Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

slayerrr

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

slayerrr's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Może najpierw zdjęcie, bo oddaa więcej niż słowa... Czyli pe-flexy obłożyłem 8 cm styropianu EPS 100 lambda 0,037 bodaj, a na to 22 cm tego samego materiału, a na to 4-5 cm jastrychu z miksokreta. Po lewej stronie od centrali idą spiro zaizolowane 2 warstwami 3cm wełny, czyli 6 cm. A po prawej stronie od centrali praktycznie od razu w dół schodzą miękkie rury fi 200 3 cm izolacji oryginalnie i do tego obłożone kolejnymi 3 cm wełny. Reku nie leży bezpośrednio na wylewce, bo na "stopkach" zostało zamocowane do stropu betonowego. Może teraz obraz sytuacji będzie bardziej ostry Pytanie w związku z tym, czy trzeba między krokwy dawać z 15-16 cm wełny, czy docieplić któreś kanały i ile, ewentualnie centralę (niby zakres pracy -15 do 45 st C) (w wytycznych stowarzyszenia polska wentylacja znalazłem informację, że przy temp. -20 do 0 st wymagane jest 22 cm izolacji.
  2. Na stropie na poddaszu nieużytkowym, nieogrzewanym ułożyłem rozdzielacze i rury do skrzynek rozprężnych wentylacji mechanicnej, 30 cm styropianu i zrobiłem cienki jastrych cementowy. Na tym jastrychu zamonotowany jest rekuperator Thessla Green airpack 4 serii, a od niego idą główne rury fi 200 stalowe zaizolowane 2x3 cm wełny wentylacyjnej (z folią aluminiową) do czerpni, wyrzutni, nawiewu i wywiewu (nawiew i wywiew wchodzi w jastrych i 30 cm styropianu praktycznie przy samym reku, natomiast czerpnia, wyrzutnia oddalone ok. 5 m od centrali). Moje pytanie brzmi, czy trzeba jeszcze zaizolować połać dachu np. 15 cm wełny? Czy aktualna izolacja jest wystarczająca? Czytałem o możliwym pojawianiu się wilgoci w przypadku równoczesnej izolacji stropu i dachu. Thessla 4 serii podobno może pracować w pomieszczeniach do -15 st C. Dzięki za odpowiedzi z góry.
  3. Na stropie na poddaszu nieużytkowym, nieogrzewanym ułożyłem rozdzielacze i rury do skrzynek rozprężnych wentylacji mechanicnej, 30 cm styropianu i zrobiłem cienki jastrych cementowy. Na tym jastrychu zamonotowany jest rekuperator Thessla Green airpack 4 serii, a od niego idą główne rury fi 200 stalowe zaizolowane 2x3 cm wełny wentylacyjnej (z folią aluminiową) do czerpni, wyrzutni, nawiewu i wywiewu (nawiew i wywiew wchodzi w jastrych i 30 cm styropianu praktycznie przy samym reku, natomiast czerpnia, wyrzutnia oddalone ok. 5 m od centrali). Moje pytanie brzmi, czy trzeba jeszcze zaizolować połać dachu np. 15 cm wełny? Czy aktualna izolacja jest wystarczająca? Czytałem o możliwym pojawianiu się wilgoci w przypadku równoczesnej izolacji stropu i dachu. Thessla 4 serii podobno może pracować w pomieszczeniach do -15 st C. Dzięki za odpowiedzi z góry.
  4. Ewentualnie wersja duo - https://akwa-filtry.pl/sklep-filtry/dwuelementowy-zmiekczacz-wody-25l-clack-pl-duo/
  5. Dziękuję @qbek17. Czyli podsumowując muszę szukać 25 l, może 30 l? z głowicą Clack, sterownik CK Pallas i złożem Lewatit. Coś takiego wydaje się ok? https://akwa-filtry.pl/sklep-filtry/kompaktowy-zmiekczacz-wody-zmws-compact-25l-clack-pl/ 30 l za 100 zł więcej. Jakiś filtr wstępny jest konieczny do tego?
  6. A jaką pojemność polecacie do takiego zużycia i twardości wody? Czy up-flow potrzebna? Ukłon w stronę @qbek17
  7. Proszę Was o dobranie uzdatniacza do zmiękczenia wody do nowo budowanego domu jednorodzinnego dla rodziny 2+2 może kiedyś 2+3. Zużycie na razie na mieszkaniu ok. 10m3 na miesiąc, więc w domu i wraz z dorastaniem będzie pewnie rosnąć. Twardość wody zmierzona testem kropelkowym BWT 14 dH (skala niemiecka). Po przeczytaniu sporej ilości wątku wniosku to Clack CK (Pallas), złoże Lewatit S1567. Bardziej doradzacie 2 częściowe uzdatniacze czy kompaktowe. Proszę Was o propozycje konkretnych modeli i wielkości. Pozdrawiam
  8. Przepraszam za odkopanie wątku, ale sprawa jest pilna. Ekipa monterska miała za zadanie przygotować otwory okienne (odpłatnie) pod ciepły montaż i zrobiła to... tynkiem gipsowym (ściany z porothermu). Dopiero po fakcie sprawdziłem temat, bo coś dzwoniło, w którymś kościele. Co proponujecie teraz w takiej sytuacji zrobić, żeby ten ciepły montaż nie był tylko niepotrzebną pozycją na fakturze? Proszę o pilne porady.
  9. Przepraszam za odkopanie wątku, ale sprawa jest pilna. Ekipa monterska miała za zadanie przygotować otwory okienne (odpłatnie) pod ciepły montaż i zrobiła to... tynkiem gipsowym (ściany z porothermu). Dopiero po fakcie sprawdziłem temat, bo coś dzwoniło, w którymś kościele. Co proponujecie teraz w takiej sytuacji zrobić, żeby ten ciepły montaż nie był tylko niepotrzebną pozycją na fakturze? Proszę o pilne porady.
  10. Przepraszam za odkopanie wątku, ale sprawa jest pilna. Ekipa monterska miała za zadanie przygotować otwory okienne (odpłatnie) pod ciepły montaż i zrobiła to... tynkiem gipsowym (ściany z porothermu). Dopiero po fakcie sprawdziłem temat, bo coś dzwoniło, w którymś kościele. Co proponujecie teraz w takiej sytuacji zrobić, żeby ten ciepły montaż nie był tylko niepotrzebną pozycją na fakturze? Proszę o pilne porady.
  11. Przepraszam za odkopanie wątku, ale sprawa jest pilna. Ekipa monterska miała za zadanie przygotować otwory okienne (odpłatnie) pod ciepły montaż i zrobiła to... tynkiem gipsowym (ściany z porothermu). Dopiero po fakcie sprawdziłem temat, bo coś dzwoniło, w którymś kościele. Co proponujecie teraz w takiej sytuacji zrobić, żeby ten ciepły montaż nie był tylko niepotrzebną pozycją na fakturze? Proszę o pilne porady.
  12. Obiło mi się o uszy, że jest jakaś norma zawartości srebra w kanałach i Ventiflex podobno trzyma się górnej granicy, gdy np Pe-flex pod tym względem ma dość odchudzone - ile w tym jest prawdy? Generalnie, że Ventiflex będzie miał lepsze właściwości antybakteryjne, grzybobójcze?
  13. Chętnie bym poznał odpowiedzi na te pytania, ponieważ stoję przed wyborem Peflex vs Ventiflex - prośba o pomoc
  14. Witajcie, planuję założyć rolety do wysokich okien (2,3m), jednak mogę mieć tylko 15 cm ocieplenia, w związku z tym cofnąłem nadproże o 5 cm. O ile za puszką chcę wcisnąć Aluthermo, o tyle okna też muszę obsadzić 5 cm od lica muru i w związku z tym mam pytanie, czy podcięcie porothermu i wsadzenie xps od lica muru do okna poprawi termikę okien (powinny być zlicowane z murem)? Czy jest to dobre rozwiązanie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...