Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Antoss

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Polska

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Antoss's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Chciałbym Was zapytać o poradę dot. jednej ze ścian w małym pokoju. Owa ściana, to również ściana klatki schodowej gdzie znajduje się szyb windy. Klatka schodowa od frontu jest cała przeszklona i nie ma co ukrywać piździ tam Generalnie klatka nie jest ogrzewana bo sąsiedzi marudzą, że rachunki będą wyższa. Ba deweloper nie dał na ostatnim piętrze kaloryfera chociaż na niższych piętrach jest. Podobnie jak w nowszych blokach na osiedlu. Do tego w pokoju znajdują się duże drzwi, które wychodzą na balkon + delikatny strop dachu. Zasadniczo w pokoju zawsze jest chłodniej o średnio 3 stopnie w porównaniu do reszty. Jest około 16-17 stopni. Odkręcenie kaloryfera również wiele nie daje bo jest de facto za mały... Od 3 lat w okresie zimowym dogrzewamy się farelką elektryczną ale ile można... Nie licząc ułożenia PIRu od strony mieszkania na tej ścianie jest jakieś rozwiązanie, które deweloper powinien uczynić, aby było cieplej w mieszkaniu? Dodaję zrzut mieszkania (na czerwono zaznaczyłem ścianę z klatką schodową). [ATTACH=CONFIG]467134[/ATTACH]
  2. Mail został wysłany. Szkoda, że dopiero teraz zmierzyłem odległość rynny od krawędzi dachu. Cała rynna ma 25 cm, a spływ od krawędzi dachu jest odsunięty tylko 10 cm. Także przy impecie spływającej wody z kilku metrów, te 10 cm niewiele daje.
  3. Taras ma długość około 6 metrów, a sama powietrzna dachu, pod którym znajduje się taras będzie spokojnie wynosić 7 na 8m. Do tego dochodzi mocny spadek dachu przez co impet wody jest ogromny. Jeśli z jednej strony leci mocno woda na ścianę i okna, to po co w ogóle rynna na całej długości tarasu? Przecież to absurd. Macie jeszcze jakieś pomysły dot. sztuki budowlanej w tej kwestii?
  4. Cześć, Podczas intensywnych opadów deszczu zauważyłem, że deszczówka z impetem spływa na taras. Sądzę, że problem leży po stronie rynny, która została zbyt krótko wyprowadzona (około 25 cm). W moim poprzednim mieszkaniu miałem podobny problem z dostawaniem się wody i ostatecznie okazało się, że po kilkunastu latach sąsiad miał mokrą ścianę podczas intensywnych opadów. Nauczony doświadczeniem napisałem do dewelopera o problemie, który zauważyłem - odpowiedź: "Odprowadzenie wody na dachu budynku jest wykonane zgodnie z projektem i ze sztuką budowlaną. Nie ma możliwości, aby woda uszkodziła pokrycie balkonu". Czy jesteście wstanie stwierdzić, że tak ma być i tak jest ok? Jeśli tak, to jaki sens montowanie rynny na całej długości tarasu skoro w jednym miejscu leci jak wodospad? Dodaję zdjęcia podglądowe na Google zdjecia: https://photos.app.goo.gl/XqLS8DLBCmPQDy8h7
  5. Zrzut mieszkania, deweloper wymyślił osadzenie jednego grzejnika przy oknie. Świadectwo enegretycznie mieszkania. Jeśli będą potrzebne konkretne dane to chętnie podam. Ponieważ mam małe wątpliwości dot. grzejnika, który posiada moc na poziomie 1358W.
  6. Posiadam pokój o szerokości 3.2m oraz długości 6.8 m. Pokój jest współdzielony z kuchnią i można powiedzieć, że również z korytarzem. Od strony balkonu mam 4 okna, które są od ziemi, aż pod sufit. Światło dziennie pada tylko do godziny 12:30. Czy grzejnik, PURMO VENTIL COMPACT 33/400/1100, który dla założonych parametrów pracy kotłowni osiąga moc 1358 W będzie ok?
  7. Hej, Posiadam pokój o szerokości 3.2m oraz długości 6.8 m. Pokój jest współdzielony z kuchnią i można powiedzieć, że również z korytarzem. Od strony balkonu mam 4 okna, które są od ziemi, aż pod sufit. Światło dziennie pada tylko do godziny 12:30. W sumie zrzut lepiej pokaże co i jak: Grzejnik mam zamontowany tylko jeden: PURMO VENTIL COMPACT 33/400/1100, który dla założonych parametrów pracy kotłowni osiąga moc 1358 W. I tutaj pojawiają się wątpliwości. Czy ww. grzejnik pozwoli na ogrzanie całej, dość sporej powietrzni? Według kalkulatora PURMO, wynik powinien wynieść 1946W albo 1580W. Grzejnik, który jest zamontowany ma za małą moc, taka norma pieca czy coś jeszcze innego? Czy jeszcze coś innego wchodzi w grę? Normy bloku. Nie będzie zimą zimno w mieszkaniu?
  8. Po za tym z tego co kojarzę to mocowanie drzwi ma margines błędu na poziomie 2 mm na 100 cm, a nie 20-30 mm na 100 cm albo nawet mniej (w tym przypadku).
  9. Mam kupić drzwi i zamontować na piętrze, które będzie należeć do wspólnoty? Mam wymieniać drzwi i np. malować ściany na kolor taki jak mi się podoba w pomieszczeniu gdzie każdy ma takie samo prawo? Znasz pojęcie etyka budowlana, organoleptycznie widać, że coś jest spieprzone, a gdy jeszcze sprawdzi się pomiary to okaże się, że ościeżnica leci jak jej się podoba. Pomijam fakt, że ta ościeżnica jest z "papiery". To jest odwiedź? "poprawić mocowanie drzwi w komórce lokatorskiej – Drzwi do komórek lokatorskich zostały osadzone i wykonane zgodnie ze standardem, nie zostanie to zmienione. " Nie drzwi nie są osadzone poprawnie. Choćby dlatego, że są krzywe.
  10. Cześć, Wczoraj byłem na odbiorze mieszkania w tym komórki lokatorskiej, którą było trzeba kupić razem z mieszkaniem. Nie będę nadmieniać, że cena dość sroga jak na 3.71 m2 w takim standardzie. Rozumiem, że przepisy PPOŻ mówią zapewne o wentylacji w komórkach lokatorskich oraz innych aspektach. Ale osadzenie drzwi jest lekko mówiąc śmieszne. Drzwi oraz ościeżnica i elementy mocujące są wykonane z lekkiego metalu. Rzekłbym, że aluminium jest wytrzymalsze. O ile nie mam zastrzeżeń do samych drzwi w ramach przepisów PPOŻ, które chyba obowiązują w całym pomieszczeniu? To mocowanie ościeżnicy, która wykonana jest z cienkiego słupka wykręconego na każdą stronę oraz przymocowanie go do ściany za pomocą kątowników o grubości 2 mm jest przesadą. Osoba, która była od dewelopera stwierdziła, że taki mają standard drzwi. Ale ja nie o drzwiach, a mocowaniu drzwi. Wystarczy przycisnąć palcem dany element i wszystko się wykrzywia. Czy są jakieś standardy mówiące coś więcej o komórkach lokatorskich oraz mocowaniu drzwi? Przecież zamykając takie drzwi na kłódkę po pewnym czasie wszystko wypadnie. Ponadto zauważyłem, że inny lokatorzy mają już załatane dziury między słupkiem, a ścianą. Kolor farby wskazuje, że to deweloper. Niestety kobieta, która nam się trafiła ewidentnie mówi NIE, NIE, taki mamy standard. Zapisała to w protokóle ale stwierdziła, że i tak to odrzuci. Za wszelką pomoc i wskazówki będę wdzięczny bo okazało się, że komórka lokatorska to największy problem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...