Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

miszalony

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

miszalony's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

15

Reputacja

  1. rozmawiamy o roziwazaniu moim gdzie bypass jest an wywiewie i filtry sa zbedne. bo powietzre idzie od razu na zewnatrz. moje reku tak ma. ustawiam tempreature grancizna i odchylenie. jesli na zewnatrz jest cieplej niz w domu ale ponizej wartosci granicznych to wtedy otwiera sie bypass ktory dalej wpompowuje cieple powietrze do domua zimne wywiewa. dziala dokladnie jak ty opisujesz. wersja na wywiewie i na nawiewie nie ma zadnego zanczenia a jesli chodz i odzysk energi. bo wymiennik niezasilany powietrzem wychodzacym nie ebdzie odzyskiwal energi.. ergo to co wleci do reku to wleci do domu, bo wymiennik nie zmieni temperatury. zmieni opory na nawieewie ale twoja wersja zmienia opory na wywiewie:) wiec wychodzimy bzdura..podam ci temperatury z alboratoryjnych termometrow z jakiegokolwiek meijsca w reku chcesz.. czerpnia.. wyrzutnia.. nawiew.. wywiew. zewnetrzna.. pomieszczenie technicznego.. cokolwiek. i tylko to... powiesz mi na tej podstawie czy amm zrownowazone przeplywy? nie bede zachwycal sie sprawnoscia bo ja mierzy sie przy zrownowazonych przeplywach a nie zaburzonych jak Ty proponujesz. Trzeba najpierw zbilansowac rekuperacje, wtedy mozna robic pomiary. pomiary wydjanosci przeplywu i wydajnsoci temperaturowej. nie an odwrot. najpierw ustawiasz reku.. potem mierzysz temperatury.. nie an odwrot. po raz drugi mowie.. zmierzona temperatura na anemostatcie nie mowi NIC, kompletnie nic o przeplywie. temperatura wyniak z dobrze ustawionych przeplywow. ale patrzac na temperature nie masz bladego pojecia czy 18 na nawiewie kiedy na wywiewie maz 22 to jest dupiato ustawione reku czy on ma tak zdupiony wymiennik. powtarazam po raz enty i ostatni. temperatura nie mierzy przeplywow. udowodnij z ejest inaczej an przykladzie inaczej dla mnei watek zamkniety. i to jest kompletnie normalne.. dlatego anwiew i wywiew rownowazy sie we wzgeldnie przystepnych warunkach.. zerow ichur.. burz.. najlepiej bezwietrzna pogoda bez naglych zmian temperatury.. bez domownikow wchdozacych i wychodzacych .. przy otwartych drzwiach itp itp.. ai tyle. zostawiasz.. bo kazda zmiana jak napisales wplywa na odczyt wiec msuialbys nic nie robic tylko rownac przpelywy raz dziennie jakby to laboratorium bylo. a potem i tak zona wpadnie i okno otworzy bo zapach łąki jej sie podoba i cale twoje przeplywy pojda w pizdziec. Ja nie wnisoe nic wiecej do watku na chwile obecna. wroce pewnie z rpzmeysleniami dla potomnych jak ustawie wszystko na zero. moze nawet ten wymiennik zmienie na membrane polimerowa bo cenowo kusi a bede mial ten obecnyw zapasie. tak wiec. dzieki za dysksuje, ale moj czas nie ejst z gumy i nie ejstem w stanie wiecej tu sie rozkrecac.. troche w watku pobocznym.
  2. Pierwsza mysl niezle mnie zestrachala, bo nawet przez chwile pomyslalem ze podpialem cale reku na odwrot, bo ono jest symetryczne wiec nawiew i wywiew jest z jednej strony i drugiej tylko jendo od domua drugie na zewnatrz. i jak zamienic domz dworem to rzeczywiscie wteyd bypass bedzie dzialal jak mowisz. ale potem zerknalem na filtry i po zamianie filtr F9 czy ten mocnijeszy bylby od strony wyrzutni a nawiew nie mialby filtra, bo tylko wyrzutnia w tym reku nie ma filtra a reszta jest filtrowana. po drugie u mnie w reku bypass jest calkowity, czyli omija tak jakby jednostke wogole. czyli i wymiennik i filtry., domyslam sie z ew twojej bypass omija tylko wymiennik, wiec filtr wstepny i filtr wtorny (F9) musi ciagle zaliczyc by to powietrze wtlaczane bylo filtrowane. druga sprawa po co ogrzewac wymiennik przy bypassie skoro uzywa sie go tylko latem. bo zima jak w twojej wersji wlaczylbym bypass to anwiewalbym ujemne temepratury do domu grzejac bypassem co raczej nie jest dobre dla rekuperacji wogole.. kanaly dostaja po dupie.. mozesz przesunac punkt rosy do kanalow itp. tak wiec czuje ze rozwiazanie moich chinczykow ma wieej zalet niz wad. ale to temat na inna bajke. EDIT: jendak nie ma reguly: https://www.rekuperatory.pl/wiesz-kiedy-wlacza-sie-bypass-i-co-to-jest/ tutaj pokazuja moja wersje, gdzie indziej twoja, a jak zerknalem kilka obudow thesslli czy innych firm to maja raz tak raz tak.. mzoe to zalezy od typu wymiennika, ale nie doktoryzowalem sie z tego wiec nie wypowiem sie:) ze co.?? ok.. wydawalo mi sie ze ogarniam ten temat i wiem z czym co sie je, ale jak zrownowazone przeplywy zaleza od temperatury? to chyba na odwrot. temperatura wynika z przeplywow. reguluajc stosunek nawiewu do wywiewu i moc nawiewow bedzie to mialo wplyw na temperature, ale przeplywy reguluje sie ...hm... przeplywami.. czyli mierzysz anemostatem i regulujesz by byla rownowaga, inaczej bedzie tworzyc sie podcisnienie czy nadcisnienie. te twoje regulacje maja wplyw na temperature to fakt ale patrzac na temperature nijak nie powiesz mi czy amm zwiekszyc nawiew czy wywiew. okresowo zmienia sie stosunek nawiewu do wywieu ale w sytuacj odmrazanai wymiennika czy jak masz funkcje kominek gdzie chcesz wtloczyc wiecej powietrza bo kominek sam wyciagnie nadmiar. nie wiem.. glupi jestem.. jak mozesz wytlumacz zaleznosc temperatura => przeplywy. bow druga strone to rozumiem, ale sam napisales ze patzrac na temperature musimy okreslic przeplywy
  3. Nie, bo patrzac na konstrukcje wlaczenie bypassu wzmocni tylko zamarzanie wymiennika. zreszta taka jego funkcja zeby przy otwarciu dochodzilo do trzymania wymiennika w chlodnych warunkach i niedopuszcania cieplego powietzra do niego. nie mam jak wrzucic schematu, ale wlaczony bypass powoduje ze nagrzane powietzre wywiewane jest od razu wyciagane na zewnatrz a zimne przechodzi przez wymiennik i jest tloczone do domu, jednakze w wymienniku nie ma cieplego wiec nie dochodzi do wymiany tylko w teorii to co wpada to przelatuje przez wymiennik i wpada do domu, a to co wychodzi nie przechodzi przez wymiennik i wylatuje od razu na zewnatrz, wiec wlaczenie bypassu w zimie spowodowaloby naciagnieciee mroznego powietrza na wymiennik co skutkowaloby pewnie jego zamarznieciem wlasnie. a funckaj przeciwzamrzeniowa dziala tak ze rozjezdza sie nawiew z wywiewem. zmiejsza sie stosunek nawiewu do wywiewu. tak zeby podbic temperature na wymienniku nadmiarem ogrzanego powietrza z domu. i wteyd minimalna ilosc powietrza nawiewanego potrzebuje wiecej energii by sie ogrzac wiec trzeb wtloczyc wiecej cieplego powietrza z domu, wiec wciaz bypass nieuzywany. tylko przy wymienniku entalpicznym potrzebna jest duzo wieksza delta temperatur zeby wymiennik zamrozic bo oprocz odzysku ciepla jest tez odzysk energii z wilgoci a co za tym idzie energia odzyskiwana jest wieksz, a co za tym idzie zeby wymiennik nie nadazyl wymieniac to musialoby by bardzo zimno zeby doprowadzic do ujemnego bilansu energetycznego. i osytatnia zrecz czmeu wentylator nie dostanie po dupie bo oba wentylatory sa zamontowane ZA wymiennikiem. Jeden po stronie nawiewu i on zasysa powietrze z zewnatrz ale zanim dotrze ono do wentyaltora to minie wymiennik, a drugi wentylator tez jest za wymiennik od strony przeplywu bo jest przy wyrzutni i zasysa powietrze z domu i tutaj bypass steruje czy poietrze przejdzie przez wymiennik odda cieplo i wyjdzie czy bez oddawania ciepla wyleci. a teraz odpowiedz do postu wyzej: mea culpa.Chwile przed tym wystawialem na OLX moje wymienniki scienne i opis mi utknal. w poscie wyzej mowilem o membranach polimerowych: https://www.airwoods.com/polymer-membrane-total-energy-recovery-heat-exchanger-product/ Co do kalkulatora to mam Uber excela ktory ogarnia to wszystko.. siedze troche w IoT to chce meic wsyztskie kalkulacje i pomairy ww jendym meijscu. podsumowaujac twoj post. Jest taka zasada 80/20. 80% rezultatow uzyskasz wkladajac w to 20% zasobow, ale zeby uzyskac pzoostale 20% to musisz wpompowac 80% zasobow. czyli na pocztaku jest szybko i latwo uzyskac wzgledny efekt a jak juz szukasz precyzji to musisz wpomopowac w to nieproporcjonalnie wielkie zasoby. to tyczy sie, projektow w pracy, sprzatania, muzyki, ocieplenia domu, czy sprawdzania wydajnosci rekuperacji... dajac 20% z czasu i zasobow uzyskalem kolo 30% wydajnosci. A czy to jest 25 czy 35 to dla mnie nie ma znaczenia. Ta konstrukcja i tak kosztuje polowe tego co oferuje producenci. Gdybym wpompowal w to 20-30 tysiecy to bym chcial wiedziec czy mam 88% czy 92% odzysku, ale tak jak mowie.. kilka godzin na strychu dalo 30% zysku. kolejne kilka godizn da pewnie jeszcze 10% bo teraz zysk bedzie spadal wykladniczo, tak ze w kotryms momencie juz nie bedzie to dla mnie oplacalne. co do bypassu jeszczre.. czy go wywale czy nie to sie oakze latem.. ocieplilem dom na koncowce lata i wrzensiowe upaly po 30 stopni nie pwoowodowaly ze mialem ochote wyskoczyc przez okno wiec ten bypass to bedzie raczej dodatek jak mowisz uzyty kilka razyw roku moze, wiec jesli zasob do jego modyfikacji bedzie za duzy to sie za to nie wezme. aczkolwiek juz widze ze moznaby wyciac otor setke w oboku obudowy bo jest na to miejsce i puscic bypass bokiem ze swoim zaworem ktory skrecamy z kablami obecnego zaworu.. roboty nieduzo bo wycinka 2 otworow w blaszcze 0.7mm i montaz jakiegos zaworu to kwestia 2h,a ma sie porzadna konstrukcje odporna na wszystko:) to jest dla mnie tez plus tej konstrukcji.. anwet jak wsyztsko walnie i sterownik sie spali to jest to czhinczyk ktory nie takie male sadzac bo srubach chinskie raczki skladaly wiec i moje sobie proadza:) EDIT: aaa i przypomnialo mi sie ze dobrze byloby policzyc przeplywy teraz i wydajnosc rekuperatora pod wzgledem wywiewu i nawiewu, bo przez mysl mi przeszlo ze zamkniecie tych wszystkich szczelin i bypassu powoduje zwiekszenie oporu na jednostce bow czesniej czesc powierza sobie uciekla szczelinami czy bypassem a teraz musi zostac przetloczona przez wymiennik. i tutaj jeszcze nie sprawdzalem ale sie okaze ze jak keidys dmuchalo 450 tak teraz moze wudmuchac 300:P
  4. Ok, to cos ode mnie. Aktualizacja po tygodniu zabawy tym czyms. Mozna powiedziec ze mam garsc informacji i jeden maly sukces. Airwoods sprzedaje do tego ustrojstwa wymienniki entalpiczne ceramiczne z rzekoma skutecznoscia do 90% temp i entalpi 85% za 175 USD z przesylka do PL. 45 USD za sztuke ale ja potzrebuje 2 sztuk + przesylka. mam 500tke jakby ktos pytl. rozmiar gdzies tu wklejalem. Doliczcie za to VAT i akcyza powinna byc zwolniona bo mniej niz 150USD ma wartosc przesylki. Ale po rozmowach wyszlo ze te moje wymienniki papirowe (czy ER Paper jak to zwia) powinny spokojnie 75 czy 80 uciagnac, wiec skoro dostalem potwierzdenie z ewymiennik da arde wymienic cieplo na wzglednie dobrym poziomie to wzialem sie za obudowe. Przydalaby sie termowizja i epwnie gdybym sie tym bawil na powaznie to bymz nia zbadal przeplywy, ale i tak dualo mi sie uzyskac pare informacji: - Bypass to jest porazka.. ma takie niesczzelnosci i tak slabo jest zaizolowany ze on poszedl na pierwszy ogien bo w nim upatrywalem problemow z ucieczka ciepla a przez to z wydajnoscia. po odczytach wstepnych wyszlo mi ze zawsze temperatura z wyrzutni byla zblizona do temperatury nawiewu. nawiewu grubo za malo a wywieu grubo za duzo, wiec gdzies w tym kanale musialo dochodzic do mieszania sie powierrza. ale do rzeczy. bypass chwilowo zasklpeilem. tam idzie osobny kanal i najpierw uszczelnilem drziwczki bypassu ale nie robicie tego bo sterownik jak sie budzi to robi kontrolne otwarcie i zamkniecie i u mnie z arcji bloakdy nie mogl. wiec musialem sobie proadzic w inny spoosb. Potem zaizolowalem od wewnatrz balche gorna i dolna bo ona byla zrodlem transmisji ciepla miedzy sekcjami. z zewnatrz sa 2 maty na stronie zimnej ale one nie izoluja pzrenikalnsoci balchyw srodku. tak wiec pelna izolacja w srodku + uszczelnienia ewentualnych przegrod i łączeń, kable przepialem w inne miejsce dla poprawienia przeplywu bo wisialy na wprost wyciagu i nawiewu. uszcelnilem szczeliny od wymiennika i calosc zamknalem. Odpalilem .. pochodzilo godzine i odczytalem wskazania na polowie mocy reku 5/10 na pokretle. i uwaga.. wyszlo mi kolo 80 chyba wtedy procent sprawnosci. Tak wiec zostailem i od soboty testuje. na najnizszych biegach mam okolice 90%, a na najwyzszyma 75%, tak wiec chyba odpuszcze przynajmniej na ten sezon kupno tego ceramika. Odczytz teraz: temp. czerpni: 7 temp. wyw 19 temp. naw. 17 tem wyrz: 12. Osobiscie mam do zrobienia ten bypass. najprawdopodbnije wymienie blaszki na cos co jest sczelne i izolowane zbey straty byly mniejsze. nie ebde co sezon zapychal i odtykal bypassu bo to bez sensu. i jesczez musze poprawic izolacyjnosc ukladu bo tarce kolo 2 stopni z wyciagu i nawiewie z racji czesci instalacji nieizolowanej. Ale ten pierwsyz krok daje mi nadzieje ze jak sie to wsyztskoz epnie to nie bedzie wiuchac w domu zimnym powietrzem po glowach:P Jesczze kilka slow odnosnie ustawien. mam porobiony harmonogram i szczerze tak dobrze to dziala ze czujniki dalej leza w pudelku. ale moze dlatego z emam appke i sprzeozne rzeczy jak okap, czy obecnosc ludzi z tuya a co za tym idzie nie musi liczyc tego sterownik, ktory..... slabo dziala.. a raczej ten panel nascienny. wiesza sie co 2-3 dni. ale ze korzystamz appki to zagladam tam tylko od biedy wiec dla mnie bez roznicy ale ktos kto polegalby tylko na panelu to by sie wkurzal. warto zrobic go na przelaczniku z boku zbey go resetowac jak sie zawiesi
  5. U mnie wymiennik jest opisany, a w sumie 2 bo tam jest dwuczesciowy: hbt-w168/168-387-3.5b gdzie 168/168 to szer/wys i 387 to dlugosc. 3.5b to wysokosc lameli. i na tej stronce airwoods maja podobne ceramiczne wiec napisalem o cene i koszta. Napisz jak prztetestujesz bo pewnie skok bedzie o jakies 10 procent tak licze, a ja postanowilem ugryzc to od innej strony. Pelnej izolacji z zewnatrz. i od wewnatrz izolacja sekcji. Bo cos czuje ze nawew z wywiewem sie mieszaja przez jakas nieszczelnosc. moze ta blaszka hucznie nazywana bypassem srogo miesza bo dziwnie zbiezne sa temperatury wlotu swiezego powietrza i wylotu na wyrzutnie. albo takie same albo 1 stopien roznicy, wiec zastanaiwam sie czy aby czasem tam cos sie nie miesza poza wymiennikiem i zbija temperature, co tlumaczyloby tragiczna sprawnosc. Zreszta sam pisales ze dym ucieka gdzies bokiem. zamowilem mate termoizolacyjna i na dniach poizoluje toprzy oakzji zrewiduje to poalczenie bypassu, albo nawet zaizoluje na sztywno do tetsow by sprawdzic czy doczyty sie zmienia. takze daj znac jak potestujesz to moze bedzie moj nastepny krok.
  6. No to ode mnie pare slow na temat Webera Req 500 Premium. Wybralem go bo w budzetowej wersji wydawal mi sie najsensowniejszy. Liczylem sie ze moga byc z nim problemy , ale cena zagrala tu role. Wiec po kolei: - Głosnosc: Cichy, poza dorbnym ale na 4 biegu gdzie wpada w dziwny rezonans i jest glosniejszy niz na biegu 5, ale nawet na amxa jak go mam wlaczonego to slychac szum z anemostatow, ale tylko jak w domu nikogo nie ma. normlanie uzywam na 5 i tylkow nocy delikatnie suzmi, ale wtedy wchodzi bieg 3 i nie slychac go wogole. - Ekonomia. Pobor mocy niski.na 1szym biegu 16W, 3 to 36W, 5 50W a na maxie ciagnie 96W. Wiec tutaj sie nie czepiam - Wydajnosc. Zmierzylem tylko na 1szym ,5tym i maxie i wyszlo mi odpowiednio 120m3/h, 360m3 i prawie 500 na amxie, wiec prawie blisko deklarowanym wartosciom. - Entalpia. Tutaj mam bolaczke. Tuz po ociepleniu a przed reku wilgotnosc w domu byla starszna. 70-80% w sypialnaich to standard, wiec myslac o rekuw pierwszej kolejnosci pomyslalem zeby wziasc zwykly przeciwpradowy. Duzo ludiz w domu, sporo sie pierze wiec zakladalem ze nie dojdzie do przesuszenia i bedzie sie dalo jakos zyc, ale znalazlem ten weber i jakos wybralem entalpiczny i teraz.. hm... nie zszedlem ponizej 56 w najsuchszym pomieszceniu domu.. w innym mam kolo 60-65, wiec mozna powiedziec ze zyskalem niewiele.. nie wiem czy to wkestia pgoody na zewnatrz.. tetsuje go dopiero 2 tygodnie, ale cos czuje ze ten przeciwpradowy bylby lepszy. Nie mierzylem dokladnie odzysku wilgoci, musze dokladny czujnik kupic do wikgotnosci na zewnatrz bo mam jakis wbudowanyw anemometr ale jakos slabo mu ufam:) - odzysk temperaturowy. Tutaj jest jeszcze gorzej. bo odzysk liczyl kilkukrotnie i mam kolo 40-50 %. Bede probwal cos potestowac i posprawdzac, ale magicznego skoku wydajnosci sie nie spdoziewam. wiec jak dobije to 60% to bedzie sukces, nie mowiac o deklarowanych 84%. mam połowe. Tak wiec licze z ektos tu sie podzieli sprawnoscia i padna cyfry w granicach 70% i wteyd bede wiedzial ze to moja wina i da sie cos tu jeszcze ugrac. Tak wiec moje pytanko.. jakie macie sprawnosci na tym reku. temperaturowe i entalpi..bo wtedy sie okaze ze te kilka tysiecy roznicyw cenie oddaje sie nie w 15 lat jak ktos tu wspomnial, ale w 5 aa... z plusow... komunikacja.. appka. spoko.. prosta... choc za prosta czasem bo nie ma temperatur itp. , ale... z racji integracji z Thuya, mozna sobie sporo pospinac i oto akurat u mnie spoko dziala, bo reku praktycznie dziala bezobslugowo. harmonogram wsparty przez czujniki i dodatkowe wlaczniki. Wiec super bylby to reku, gdyby ta sprawnosc byla przynajmniej przyzwoita:)
  7. Hej, ile Cie to wyszlo i jaki rozmair wymiennika jelsi mozesz zdradzic. od mieisaca mam webera z wymiennikiem wlasnie entalpicznym celulozowym od Holtopa i u mnie sprawnosc to magiczne 40%, wiec wogole padaka. I zastanawiam sie ile krzykna za polimerowy zestaw. Pisales tam na maila czy jakis formularz maja? Pozdrawiam
  8. Witajcie. chcialbym zadaszyc taras u siebie i podpowiedzcie tylko czy na ta wielkosc murlaty i krowkie sa odpowiedniej wielkosci. pokrycie bedzie z poliweglanu trapezowego. obrazek projektu zalczam a tutaj krotki opis: Słupy szt 4 zaznaczone na czerwono beda wielkosci 10x10cm z zastrzalami. dwa blisko po bokach bo srodeck chcialem miec szerszy. czy potrzebuje tu zastrzaly czy wystarcza same 4 slupy. murlata na szaro na obrazku posadzona na slupach o wymiarach 10x10cm i na niej wsparte krokwie. krancowe krkwie tez na szaro o wymiarach 10x10cm, pozostale krokwie co ok 80 cm rownomiernie o wymiarach 5x10cm zanzaczone an niebiesko na obrazku. na nich beda osadzone laty 4x5cm doo ktorych przykrecony bedzie poliweglan. one cienkie na fioletowo. druga czesc krokwi bedzie wkrecona do wystajacego balkonu ktory jest zanzaczony na zolto. kotwa chemiczna wzdluz krokwi i plaskownik od dolu i gory plus katowniki po bokach. czy te wymiary sa ok, chodzi mi o grubosci slupow, murlaty i krokwi. to jest taki maly taras ktory jest wejsciem do pokoju z malymi oknami i chce zabrac jak najmniej swiatla z pokoju dlatego polweglan bedzie przezroczyty i chcialbym jak najmniej drewna ktore by to przyslanialo. Pozdrawiam.[ATTACH=CONFIG]435196[/ATTACH]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...