Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Arek DIY

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    podlaskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Arek DIY's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. A ja myślałem ze podaje dość precyzyjne dane Tak czy inaczej dziękuję za sprawną odpowiedź. Przy kropelkowym teście na 20 kropli kolor zmienia się już w zielony ale to taka brudna zieleń zalatująca brązem. 21 to już czysty zielony stąd też twardość 20-21dH. Jeśli chodzi o zmiękczanie to chciałbym do 0, chociaż nie wiem czy jest aż taka potrzeba. Do pitnej w kuchni będę mieszał o ile da się to sensownie zrobić. Co do zużycia to 4 miesiące kiedy cała rodzina była w kupie pokazuje mi z rachunków po 9m3 na miesiąc. Przy czym właśnie skończyliśmy remont jednej z łazienek z wymianą wanny na kabinę prysznicową z deszczownicą. Nie wiem zatem jak będzie wyglądać zużycie w tej chwili. Nie mniej obstawiałbym parametry 20dH -> 0dH przy 9m3/mc. Pozdrawiam.
  2. Witam, Przeglądając niemal wszystkie strony tematu wychodzi mi że potrzebuję zestawu z 30-35l złożem (8-10m3/mc 20-21dH testem kropelkowym docelowo - > 0-3dH). Nie wiem czy dobrze celuję. Prosiłbym o potwierdzenie czy nie przewymiarowałem. Jeśli chodzi o sam sprzęt to widzę że dwuelementowe są tańsze. Nie zależy mi na wyglądzie i miejsca również nie brakuje przy instalacji. Wybór: 35l Głowica Clack WS1 CI, złoże Lewatit S 1567 - https://allegro.pl/oferta/zmiekczacz-jednokolumnowy-z-glowica-clack-9225847134 - Wygląda na dobrą cenę to samo tu https://bluewater24.pl/nowoczesny-zmiekczacz-wody-clack-35-ci-lewatit-s-przyl-1-p-1112.html lub 30l Głowica Clack WS1 EI, złoże LEWATIT S 1567 - https://bluewater24.pl/nowoczesny-zmiekczacz-wody-clack-30-el-lewatit-mixing-p-1114.html Jakieś uwagi co do powyższych? Wiem że w obu przypadkach jest brak bypassu i węża co podnosi cene o ok 200zł. Pozdrawiam
  3. Dziękuję za odpowiedź. Pomysł ciekawy ale chyba nie do końca się nada w moim przypadku. Posiadam kocioł na paliwo stałe. Zakres temperatur jest więc spory i zdarzało się że dochodziła temperatura nawet do 90C. W tym przypadku zanim czynnik dojdzie do termostatu, zdąży nagrzać posadzkę i mam obawy czy nie zacznie pękać pod kafelkami. Ewentualnie jakby dać zabezpieczenie na sam początek powyższej instalacji? Np zawór mieszający? Tylko tu już byłaby potrzeba chyba dodatkowa pompa jeśli się nie mylę?
  4. Witam. Planujemy w najbliższym czasie gruntowny remont łazienki. Dom jednorodzinny z dwiema łazienkami po 2,7 m2. Jedyne ogrzewanie łazienki dolnej (remontowanej) to dwie grube rury które niedawno zostały wycięte. Docelowo zostaną zakryte stąd też konieczność wymiany na cieńsze wraz z dodaniem izolacji aby nie tracić ciepła. W górnej łazience wisi stary kaloryfer żeberkowy. Docelowo łazienka na dole ma mieć podłogówkę oraz grzejnik na ręczniki. Mam jednak dylemat jak to wszystko połączyć. Zamieszczam rysunek wstępnie zaplanowanej instalacji. Powierzchnia jest niewielkie stąd też pomysł aby podłogówkę zasilić na powrocie obu grzejników. Nie mam jednak pewności czy to wystarczy dlatego też planuje dodać bezpośredni dopływ ciepłej wody blokowany zaworem. Zawór trójdrożny ma jedynie ustalać kierunek przepływu. W przypadku zamkniętego zaworu Z1, zawór Z2 ma kierować wodę do podłogówki i blokować jednocześnie odcinek idący bezpośrednio do powrotu. Natomiast w przypadku gdy zawór Z1 jest otwarty, zawór Z2 kieruje wodę z grzejników bezpośrednio do powrotu. Zasadnicze pytanie, czy taki układ się sprawdzi i czy ma sens?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...