Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tomkowz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    274
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • imię i nazwisko
    Tomasz

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Szczecin
  • Województwo
    zachodniopomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

tomkowz's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

11

Reputacja

  1. Znalazłem Twój post, gdzie piszesz, że można zrobić kolanko 45 stopni, kineta przelotowa prosta i następne kolano takie jak potrzeba. I chyba tak właśnie ostatecznie zrobię. Ma to dla mnie sens, a sama studzienka jest wtedy na zakręcie zgodnie z projektem. https://forum.muratordom.pl/showthread.php?348972-Kanalizacja-zakr%C4%99t-90-stopni-jak-rozwi%C4%85za%C4%87&p=7693604&viewfull=1#post7693604
  2. Dzięki za komentarze! Może rzeczywiście wezmę tą zbiorczą i kolanem wyjdę mniejszym już za nią dla świętego spokoju. Będę brał studzienkę z taką zwykłą pokrywą z PP. Podobną pokrywę mam przy studzience wody i jest okej. Nikt po tym jeździł nie będzie, ponieważ studzienka będzie na uboczu, więc nie widzę sensu inwestować w żeliwo czy inne ciężkie materiały. Taka studzienka 300 zł na allegro, nawet chyba nie będę pytał lokalnie ile kosztuje.
  3. Z tym, że zbiorcza i tak nie będzie miała odpowiednio ustawionego wylotu więc będe musiał zastosować kolano na jej wyjściu. I czy to w praktyce coś zmienia gdybym założył przelotową i dał za nią kolana?
  4. Dzień dobry! Mam w projekcie kanalizację sanitarną podzieloną na dwie części: 7 metrów, zakręt 75 stopni, 15 metrów. W projekcie na zakręcie zaznaczona jest studzienka rewizyjna 315. W internecie i hurtowniach mają dostępne tylko proste przelotowe lub takie zbierające z 3 przyłączy. Czy będzie dobrze jeśli wstawię studzienkę przelotową prostą na pierwszym odcinku przed zakrętem, a za studzienką wstawię kolano 45 i 30 stopni? Wydaje mi się, że w razie problemów z kanalizacją widziałbym wtedy że z domu dobrze spływają ścieki i nie musiałbym się zastanawiać czy to na przykład na tym zakręcie jest problem, bo byłby on za studzienką rewizyjną w drodze do studzienki właściwej. Pozdrawiam!
  5. Cześć! Mam już zamocowane wiązary (pozostały jeszcze stężenia). Ściana szczytowa wykonana jest w technologii drewnianej - jest to wiązar z wysuwnicą (jeśli dobrze to nazywam), który ma pionowe legary co 60 cm przygotowane do kręcenia płyt OSB. Na górze będzie tylko poddasze nieużytkowe. W jaki sposób powinien wyglądać schemat takiej ściany szczytowej? Obecnie tak to wygląda: zdjecie Mój pomysł, od wewnątrz: - wiązar - płyta osb - wiatroizolacja (?) - styropian do zlicowania się z tym na dole - tynk lub inne wykończenie. Czy tak jest poprawnie? Czy pominąłem jakiś element? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
  6. Wielkie dzięki, pozdrawiam!
  7. Dzięki za rady! A czy ta deska okapowa niedochodząca do krawędzi pierwszej łaty jest błędem? Czy to będzie skutkowało czymś negatywnym? Ogólnie już zapłaciłem za blachę na pas podrynnowy i jutro dopiero dowiem się czy je już wygięli czy nie. Jeśli wygięli to już wolałbym nie dopłacać ekstra, chyba że to jakiś duży błąd to będę musiał kupić nową blachę. Blacha ma być przymocowana do kontrłaty i do deski, więc będzie raczej sztywno tam. PS. Na haki będę robił wgłębienia żeby zatopić je w łatach. Będzie trochę dłubania, ale raczej dam sobie z tym radę na spokojnie. PS 2. Czy uważasz, że warto wziąć łaty strugane zamiast takich zwykłych? Z tą deską zamiast kantówek to rzeczywiście może być prostsze. Zamówię deskę. Duży: http://szulctomasz.com/budowa-domu/projekt/rynna-detal-6.png Pozdrawiam!
  8. Tutaj poprawiony schemat. Duży: http://szulctomasz.com/budowa-domu/projekt/rynna-detal-5.png
  9. Dziękuję za odpowiedź! Trochę zmieniłem koncepcję i chcę zrobić żeby membrana wchodziła nas pas nadrynnowy i myślę o użyciu łat i kontrłat struganych 40x60 (ten sam wymiar). Chyba teraz lepiej. Oraz uwzględniłem żeby spadający śnieg nie wyłamał rynny. Wróblówka z kratką bo wtedy mi dachówka pasuje ładnie do tej następnej. Tutaj duży schemat: http://szulctomasz.com/budowa-domu/projekt/rynna-detal-4.png PS. zauważyłem już, że pas podrynnowy powinien być na moim schemacie wystartowany z pierwszej łaty bo inaczej zostaje nieosłoniona przestrzeń i woda będzie wlatywała bezpośrednio do wełny na stropie.
  10. Cześć! Myślę nad zastosowaniem kantówki 40x60 struganej i suszonej zamiast tej zwykłej mokrej impregnowanej. Z tym, że nie są dostępne kontrłaty 25x50 strugane i zastanawiam się czy nie dołożyć i nie kupić 40x60 zarówno na łaty i kontrłaty. Czy to dobry pomysł? Bo chyba średnio mieszać wiązary z takim surowym impregnowanym drewnem? Czy może pomijam jakiś istotny fakt albo nie ma to znaczenia jakie drewno tam na górę użyję pod dachówkę? Połać 490x2300. Pozdrawiam!
  11. Czyli zamiast nadproża dać ceownik np. 60x40x3 ? Wtedy następny bloczek 24 oparłby się na bloczku 12 i na ceowniku 6 cm i byłaby przerwa między bloczkiem a ceownikiem 6 cm. W sumie ciekawy pomysł. Będę musiał skonsultować z kierownikiem. Ewentualnie nacięty ceownik 120x60x3 żeby miał jakieś otwory z lewej i prawej strony otworu żeby przepchnąć jakieś kable do góry.
  12. Cześć! Zamawiam właśnie nadproża na ściany działowe na otwory drzwiowe i tak się zastanawiam... Będę miał rozdzielacz podłogówki na 11-12 obwodów (ok. 840x550 mm) i rozdzielnicę elektryczną myślę taką na 144 moduły (650x1100 mm, topologia gwiazdy, pod automatykę). Będę je instalował w ścianie działowej z silki, która to ściana akurat ma 24 cm grubości. I tak myślę, ze zamiast kuć po wymurowaniu to w tych wnękach mógłbym murować z 12-tki to bym miał 12 cm wnękę. No i pytanie moje, czy na takie wnęki trzeba stosować nadproża nad nimi i co jak wymuruję za dużą tę wnękę jak ją wtedy sensownie zmniejszyć, trzeba by pewnie podmurowywać spowrotem plastrami bloczka... Na budowach gdzie nie byłem to czy to działowa czy to nośna z ytonga akurat to fleksem wycinali wnęki i dziękuję, bez żadnych nadproży po prostu jest pocieniona ściana i wsadzona rozdzielnica czy rozdzielacz. Pozdrawiam!
  13. Z tym, że system który tu podlinkowałeś to jest taki gzymsowy/ukryty, a ja bym wolał, żeby jednak rynna byłą poza obrysem ściany aniżeli nad tą ścianą.
  14. Cześć! Zastanawiam się jak powinny być zamocowane rynny zewnętrzne w wariancie z dachem bezokapowym. Trochę poczytałem o układaniu dachówki, o sposobach mocowania orynnowania i sporządziłem poniższy wariant, który chciałbym przedstawić do weryfikacji czy on w ogóle jest poprawny, kompletny i czy ma sens. A może orynnowanie robi się inaczej przy takim dachu? Dach dwuspadowy, bezokapowy, nachylenie połaci 36 stopni. Dachówka Roben Piemont. - rynny mocowane nakrokwiowo, - kantówki 4x6, łaty 2,5x5 Pierwsze kantówki ustawione na sztorc żeby podnieść dachówkę oraz mieć do czego przykręcić haki rynnowe. Można by zrobić wcięcia w kantówkach żeby zlicować haki z kantówką i wtedy elegancko możnaby zamocować pas nadrynnowy do tychże kantówek. Do ostatniej łaty postawionej na sztorc zamocowana wróblówka. Membrana zachodząca na pas podrynnowy. Pas podrynnowy zachodzący troszkę poza ścianę by woda nie leciała po ścianie. Na wysokości pierwszej łaty oraz kontrłaty zamocowana kratka okapowa. Co o tym sądzicie? Z góry dziękuję za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...