Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ka_Be

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    Wybieram projekt

Dane osobowe

  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Ka_Be's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dodatkowo zapytam (może to dla was oczywiste, ale tak jak już pisałem jestem kompletnym laikiem i wszystkiego uczę się od zera: 1. Wstępny plan był taki żeby na wiązary dać membranę i dachówkę cementową (choć zastanawiam się nad blachodachówką, bo strych będzie nieużytkowy), ale dziś na forum przeczytałem, że jednak lepiej zrobić pełne deskowanie i papę. Jak to się ma do wiązarów - czy pełne deskowanie można robić tak samo jak przy więźbie (gdzie drewno ma grubszy przekrój, niż pas górny wiązarów) ? Jeśli połać dachu będzie nieocieplona (ocieplenie poziome) to ma to jakieś znaczenie ? czy wtedy sama membrana będzie OK ? @Andrzej Wilhelmi - nie ukrywam, że liczę na twoją radę 2. Schody strychowe Dopiero przed chwilą sobie uświadomiłem, że u mnie schody strychowe (a właściwie to właz do opuszczanych schodów) trafi poprzecznie do pasa dolnego wiązarów. Korytarz na piętrze będzie równolegle do kalenicy. Piętro będzie bardzo zbliżone do tego - https://www.archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-milowonkach-2-m36320ba961372 Jest jakieś rozwiązanie, jeśli rozstaw wiązarów ma być max 90 cm ? Czy można zrobić jedną 'lukę' w pasie dolnym trochę szerszą (np. 110-120 cm) , a reszta 90 cm ?
  2. Dokładnie o to mi chodzi ale musiałbym mieć dwa kompletne projekty (różniące się w tym przypadku dachem) i poprosić o dwie osobne wyceny tego samego wykonawcę - czyli nierealne - ale może ktoś to już kiedyś zrobił ??? Szukam w necie, na forum, na YT, itp i nigdzie nie znalazłem dokładnych dwóch wycen i porównania - wszędzie tylko dość ogólne porównanie 'podobnych' domów/projektów (jeden z dachem kopertowym, drugi z dwuspadowym), a to nie jest miarodajne porównanie. Tak, filmik widziałem (nawet pisałem o nim trochę wyżej - wklejony na inny mój wątek na forum) - warto zobaczyć bo daje jakiś pogląd, ale trochę jak wyżej: bez dokładnych wyliczeń obu opcji ciężko jest porównywać. MiroMirek - dzięki za wpis, ale nie bardzo rozumiem obaw przed węższymi deskami. Jeśli to jest wyliczone i przez firmę od prefabrykatów to chyba nie powinno być problemem. Kilka razy się tu za to przewijało, że problematyczny może być rozstaw między wiązarami, tzn. nie powinien być zbyt duży. Jeśli nic nie pomyliłem (jakiś czas temu to sprawdzałem) to różnica między optymalnym 35* a np 30* to straty rzędu 1-2% więc chyba nie trzeba się przejmować.
  3. Dzięki Efir. Znalazłem jeszcze inny - https://www.dobredomy.pl/projekt/emilia/lustro Prawie idealny z tym że 1,5 piętra a nie 2 + strych Wygląda na to że skończy sie na indywidualnym projekcie, bo w każdym gotowym są jakieś ALE i jak tych ALE za dużo sie zbierze to indywidualny wychodzi lepiej/taniej.
  4. ... ale za to w dwuspadowym są dachówki krańcowe i ściana szczytowa. Na wątku o którym wspomniałem Kaizen napisał: "Koszt samego dachu nie jest zauważalanie większy. Za to trzeba dobudować ściany szczytowe. Więc persaldo wychodzi drożej." Znacie jakąś stronkę lub wątek na forum gdzie ktoś to dokładnie policzył i porównał ?
  5. A czy mogłabyś podesłać linki ? Dużo łatwiej zmienić rozplanowanie wnętrza niż ściany konstrukcyjne i dach. Ścian szczytowych nie zamierzam ocieplać, ale fakt - będą dodatkowym kosztem. Dzięki za film - bardzo pomocny, choć poziom skomplikowania kalkulacji co jest droższe jest tak duży, że sam nie dam rady - a myślę że każdy przypadek trzeba policzyć indywidualnie. W zależności od kształtu i wymiarów domu, stropu i nachylenia dachu, czym go pokryjemy itp. różnice będą inne (i pewnie czasem kopertowy będzie tańszy, a czasem dwuspadowy). W tym temacie mam inny wątek: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?359454-Wi%C4%85zary-optymalny-stopie%C5%84-nachylenia-dachu/page2 Może jakoś uda się zrobić porównanie, choć tu nie tylko chodzi o koszty, lecz także większy strych do wygospodarowania i połać dachu pod PV.
  6. 150m2 - duża powierzchnia (u mnie będzie dużo mniejsza), a pytanie jeszcze jaki masz kąt nachylenia dachu i kształt domu (kwadrat/prostokąt) ? Ja biorę pod uwagę także inną korzyść - dużą połać dachu od południa - pod kątem PV. Absolutnie nie zamierzam kombinować - projekt i wykonanie trafi do firmy od prefabrykowanych wiązarów. Chciałbym tylko wiedzieć (na etapie tworzenia projektu domu) jaki kąt dachu będzie najlepszy. Apropos dachu kopertowego vs. dach dwuspadowy - ciekawy filmik wkleił Kaizen na innym moim wątku: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?359615-Jak-znale%C5%BA%C4%87-taki-projekt Czy faktycznie koszty wiązarów byłyby dużo wyższe przy dachu kopertowym ? Jak w ogóle porównać całość kosztów: strop + dach + ściany szczytowe (lub ich brak) + rynny ? Trochę dużo zmiennych się robi (ściana szczytowa, gąsiory vs. dachówki krańcowe, jeśli blacha to ilość odpadów, itp.) do takiego porównania. W moim przypadku dachówka cementowa (choć cały czas się zastanawiam nad blachą).
  7. Wydawało mi się ze przy tak prostej bryle budynku i prostym dachu coś sie znajdzie, a tu jest problem i to duży 1. nie chcę robić kopertowego dachu (mimo że może ładniej by wyglądał) ze względu na wyższy koszt i niemal brak możliwości wygospodarowania 'graciarni' na nieużytkowym strychu 2. cały czas myślę jak zmniejszyć powierzchnię (żeby było 150-200 a nie 250m2) ale chciałbym mały pokój na parterze i dodatkowe pomieszczenie nad garażem (poza 3 sypialniami) - powierzchni sypialni, salonu, kuchni i garażu nie bardzo da się 'odchudzić' bo i tak są dość małe 3. indywidualnego nie wykluczam - możliwe że na nim się skończy - ale porównuję 5-10tyś (za gotowy + małe zmiany) do 15-20tyś za indywidualny i miałem nadzieję ze jak znajdę gotowy o zbliżonej bryle (tak żeby nie ruszać elementów konstrukcyjnych) to na start 10tyś zaoszczędzone ... ... wiem, wiem że nie ma co oszczędzać na dobrym projekcie (dletego pewnie skończy sie na indywidualnym) ale opcja gotowy plus małe zmiany jest chyba idealna A inna sprawa (poprawcie mnie bo jestem amatorem) - słyszałem że gotowe projekty Archon są dobrze zrobione pod kątem późniejszej budowy i instalacji (dobrze opisane, ze szczegółami, itp) - nie wiem czy nie są przewymiarowane (stal na zbrojenie, drewno na więźbę, itp) ale tego nie mam jak sprawdzić. Jak 'trafię' projekt w innej firmie to dopytam/poczytam na temat ich projektów. Z indywidualnymi robionymi od zera chyba różnie bywa. Dlatego też tak próbuję znaleźć gotowca i trochę go przerobić. Czy ja mam zły tok rozumowania ? Czy nie ma takich projektów ?
  8. Wielka prośba o pomoc, bo próbowałem, ale się nie udało (a spędziłem duuuużo czasu na poszukiwania) Szukam gotowego projektu jak najbardziej zbliżonego do tego co chciałbym wybudować: - prosta bryła - prostokąt (bez wcięć, wykuszy, balkonów, itp.) - ok. 12m szerokości (czyli ściana frontowa) z garażem jednostanowiskowym w bryle budynku - ok. 11m długości/głębokości - 2 pełne kondygnacje + dach dwuspadowy (kalenica równolegle do ściany frontowej) - kąt nachylenia dachu 30-35* (idealnie byłoby 30*) Wszystko to co w środku (no może poza schodami) łatwiej będzie zmienić niż przerabiać projekty które znalazłem (lub robić projekt indywidualny) Może ktoś coś podobnego budował, albo chociaż szukał i znalazł, albo 'siedzi w tym temacie' zawodowo i wie jak to znaleźć Dla znalazcy obiecuję nagrodę - i nie mówię tylko o wpisie/mailu z podziękowaniami To co chiałbym mieć wewnątrz (układ i wielkość pomieszczeń) to mniej wiecej coś takiego: https://www.archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-milowonkach-2-m36320ba961372 Przy czym 2 pełne piętra i nad nimi dach dwuspadowy jak tutaj: https://www.extradom.pl/projekt-domu-miranda-WAH1334 Jest ktoś w stanie pomóc ?
  9. Dzięki Slawskip - właśnie o tym myślałem zakładając ten wątek i powoli układa mi sie w głowie co mam zrobić Jeśli mogę jeszcze podrążyć temat: AD2 - planujesz zrobić ściany i sufit tego 'pomieszczenia' na strychu ? (ja zakładałem że będzie tylko podłoga, bo i tak będzie to nieocieplone) - jakiś konkretny powód ? 6. dlaczego bezokapowy dach ? żeby było nowocześnie ? mi wszyscy doradzają okap i to duży - 0,8-1m 7. dlaczego akurat 35* nachylenia byś robił ? ja wstępnie planuję 30* bo wizualnie (podobne gotowe projekty) ładnie to wygląda, a pod katem PV nie ma większego znaczenia - chyba 1-2% mniejsza wydajność jeśli dobrze pamiętam (to dla Polski centralnej) - no i jak sam piszesz im mniejsze tym koszt niższy 8. rekuperator - zamierzasz wstawić do tego 'pomieszczenia' ? jeśli tak to jakaś obudowa i ocieplenie ? wełna ?
  10. Dokładnie to samo myślę - kąt nachylenia i wymiary domu wpłyną na możliwe do wygospodarowania "pomieszczenie" - jak będzie za niski kąt to pozostanie tylko pełzać zamiast chodzi po strychu i nie chciałbym tego błędu popełnić na etapie projektu Ale fakt że ciężko chyba zrobić z tego pomieszczenie użytkowe bo to co mi przychodzi do głowy to: 1. schody (w grę wchodza tylko wąskie, opuszczane schody strychowe) - więc kanapy raczej nie wniosę i kilka razy dziennie po tym wolałbym nie chodzić 2. ocieplenie - jak to "pomieszczenie" ocieplić ? dookoła wełną ? 3. nośność wiązarów (pasa dolnego) - stołu do bilarda to sie tam raczej nie wstawi ja cały czas myślę o ociepleniu poziomym stropu i nad tym wygospodarowanie nieocieplanej graciarni, ale takiej żeby dało się swobodnie chodzić @Slawskip - dzięki wielkie za wpis i zdjęcia - czy podpowiesz mi jeszcze: 1. jaką masz wysokość i szerokość tej 'powierzchni' wygospodarowanej (tzn między pasem dolnym a jętkami) ? 2. jak zamierzasz zrobić podłogę nad tą częścią ? wełna, a nad nią płyty OSB ? ile cm wysokości na tym stracisz ? 3. ile kosztował cię strop ? (mój będzie mam nadzieję podobny, tylko trochę krótszy) - rozumiem że firma od prefabrykowanych wiązarów + montaż po ich stronie ? 4. czy z tym 'wygospodarowanym pomieszczeniem' koszt był większy niż przy standardowych wiązarach ? a jeśli tak o ile ? 5. czy projekt stropu był dostosowany do większej niż przy standardowym nośności ? większe przekroje drewna ? większy koszt ?
  11. A mógłbyś trochę rozwinąć stwierdzenie 'niskie dźwigary' ? Mój pierwszy wpis dotyczył m.in. "4. im mniejsze nachylenie tym ciężej zrobić ocieplenie (szczególnie tam gdzie zbiegają sie pasy dolny i górny)" Czy mógłby ktoś z praktycznym doświadczeniem podpowiedzieć: - czy przy 20* nachylenia dachu jest ciężko ocieplić obrzeża stropu ? czy jeszcze da sie to zrobić bez problemu ? - jest jakieś minimum nachylenia przy którym łątwo to zrobić, a poniżej którego ciężko np. położyć wełnę ?
  12. "Kolejne dźwigary mają powtarzalny układ krzyżulców , wiec deko podłogi można śmigać, składować." "- da się tak wykonstruować wiązar kratowy aby było jakieś pomieszczenie użytkowe na górze, wtedy to już nie jest typowa kratownica...." Dokładnie o czymś takim myślę - np. po całej szerokości domu przestrzeń typu 1m szerokości robi całkiem niezłą powierzchnię na lekkie graty I wiem że to kwestia 'na poźniej' do rozmowy z firmą od prefabrykowanych wiązarów A co do projektantów - często chyba robią jak im wygodniej i łatwiej - pierwsza propozycja jaką usłyszałem to 'można zrobić strop monolityczny' (przecież te 20-30tyś zł to nie z jego kieszeni ) więc chciałem sie dokształcić zanim podejmę decyzję Moje pytanie pozostaje otwarte - czy duża będzie różnica między 25* a 35* (w MPZP mam od 20 do 40) Częściowo juz sam sobie wyliczyłem (z sinusa i tangensa kątów 25/35*) - prosta bryła domu - prostokąt 11x12,5m / kalenica 14,5m / dach dwuspadowy Wychodzi mi: 25* - pas górny wiązarów będzie miał 7,15m / max wysokość strychu pod kalenicą 3m / powierzchnia dachu 208m2 (2 połacie po 104m2) 35* - pas górny 7,9m / max wys stropu 4,5m / pow. dachu 230m2 Jeśli nic nie pomyliłem to różnica ok 10% jeśli chodzi o powierzchnię dachu, ok. 75cm na każdej belce pasa górnego, więc też odpowiednio na krzyżulec pójdzie mniej drewna (da sie to jakkolwiek wyliczyć ?) Może to i temat na rozmowę z projektantem i później firmą od wiązarów (choć tu to już będzie za późno), ale miałem nadzieję ze coś podpowiecie na co zwracać uwagę a co można pominąć Jakakolwiek porada mile widziana
  13. Tak - wszystko to już wiem (m.in. dzięki twoim wpisom na tym forum ) o braku sił rozporowych na ściany, nieużytkowym poddaszu itp. Chodziło mi tylko o kąt nachylenia dachu, bo co uzgodnię z projektantem to później trafi do firmy od prefabrykowanych wiązarów, a oni już kąta nachylenia dachu nie zmienią. Czy dobrze rozumiem że nie ma znaczenia (od strony konstrukcyjnej, kosztowej, trudności ocieplenia, itp) czy to będzie 25* czy 35* ? Stronę wizualną zostawiam projektantowi Przypuszczam że m.in. dachówek pójdzie mniej przy 25* bo połać robi się mniejsza, więc pewnie to samo z drewnem na strop I jeszcze jedno - nie myślę o użytkowym poddaszu, a raczej o wygospodarowaniu małej graciarni gdzie mógłbym wrzucić kartony, walizki itp. Im mniejszy kąt nachylenia tym mniejsza wysokość (pod kalenicą) tej graciarni
  14. Andrzej - dzięki za zainteresowanie tematem Nie mam jeszcze projektu i najprawdopodobniej skończy się na projekcie indywidualnym (z wiązarami, nie z więźbą), a wtedy mogę chyba swobodnie wybrać kąt nachylenia dachu i tylko pytanie jaki będzie optymalny pod strop wiązarowy ? Linki były bardziej poglądowe do tego co chciałbym w projekcie. To może to samo pytanie tylko prościej - przy budynku 12m / 11m (kalenica 12m), dwuspadowy dach - jaki byłby optymalny kąt nachylenia dachu z punktu widzenia stropu wiązarowego ? (o potencjalnych plusach i minusach pisałem w pierwszym poście) Im mniejszy kąt tym mniejszy koszt ? Czy można to w ogóle tak porównywać (np. 25* vs. 35*) ? A może odwrotnie, bo np. obciążenia większe przy mniejszym kącie ? Może to głupie pytanie ale szukałem gdzie się da i nie mogę znaleźć odpowiedzi
  15. tasaq - czy kupiłes już ten projekt ? i czy wprowadziłeś zmiany ? U mnie Miłowonki 2 wybrane jakieś 2 lata temu. W międzyczasie miałem problemy z działką, MPZP, itp. (dopiero teraz wracam do wyboru projektu + wprowadzenia zmian) ale za to widziałem ten dom na żywo w 3 różnych wersjach (każdy wprowadza inne zmiany) żeby dla siebie wybrać to co najlepsze. 1. też zastanawiałem sie nad silikatami, ale zostanie Porotherm 2. wybrałeś WM ? a jeśli tak to ile kosztował cię projekt (zmiany w oryginalnym projekcie) ? na ile wycenili ci wzrost kosztu w porównaniu do WG ? 3. wykusz w salonie - też chciałem usunąć, ale żona sie uparła żeby został jak zobaczyła na żywo i nie zapominaj że idą tam odpływy z łazienki nad jadalnią - ostatecznie chciałbym rozszerzyć dom o głębokość wykusza, a 2 ścianki go tworzące zostawić (tam są odpływy) - dzieki temu będą 3 oddzielone strefy (kuchnia, jadalnia, salon) a bryła domu będzie prostsza i większe pomieszczenia Przy usunięciu wykusza nie ma wielkiej straty w łazience na górze - i tak jest tam taki skos że niewiele się da z tym zrobić, ale za to jadalnia robi się dość wąska BTW. drzwi balkonowe w jadalni chcę zmienić na duże okno na niskim parapecie - stół ustawiony przed drzwiami balkonowymi jest trochę bez sensu - a inna sprawa że w projekcie są na 2,4m wysokości i już mi doradzono żeby w razie czego zmieniać na 2,3m 4. nie bardzo rozumiem wciskania WC tam gdzie jest X zaznaczony - chodzi o przeniesienie WC na boczną ścianę od garderoby ? jeśłi tak to nie powinno być problemu - jest miejsce BTW - planuję zmniejszyć garderobę na korzyść łazienki i usunąć okno dachowe Inne zmiany o których myślę: 5. małe okno w salonie do skasowania 6. okno dachowe w pokoju nad salonem też do skasowania 7. zwiększenie ilości schodów o 1 (niższe, dalej wysunięte w stronę jadalni) 8. brak pralni (łazienka będzie powiększona więc będzie miejsce na pralkę, suszarkę itp.) 9. w pokojach na piętrze okna nad niskim parapetem zamiast drzwi balkonowych bo ciężko zmieścić teraz daszek nad tarasem 10 likwidacja kominka no i przede wszystkim chciałbym zrobić całkiem inny dach - 2-spadowy nad pełnym piętrem i strop wiązarowy coś jak jest tutaj - https://www.extradom.pl/projekt-domu-miranda-WAH1334 tylko że: a. cena projektu miłowonek + adaptacja + powyższe zmiany (punkty 1-10, nie licząc zmiany dachu) - wyszło ponad 10tyś b. cena projektu indywidualnego 15-20 tyś c. nie mogę znaleźć nigdzie gotowego projektu ze zbliżoną bryłą i kątem dachu, tak zeby było jak najmniej poprawek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...