Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Sakufate

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    57
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Sakufate's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Cześć, szukam składu budowlanego, który możecie polecić - okolice Krakowa. Jeżeli z waszego doświadczenia pewne materiały opłacało się sprowadzać ze składów, które są zlokalizowane w dalszej odległości, a pomimo tego końcowa cena z transportem jest lepsza to również dajcie znać. Rozważę każdą propozycję, także proszę o polecenia składów budowlanych/dostawców materiałów itd.
  2. Jako, że temat rozpoznawałem z firmami montującymi okna to sprawa wygląda tak. Jeżeli masz nierówno nasłonecznione szyby w oknie to przez różnice temperatur szyba może samoczynnie pęknąć. Firmy produkujące okna oraz montażowe nie dają na takie coś żadnej gwarancji czy rękojmi. Pytanie czy nie zostawiłeś przykładowo rolet opuszczonych do połowy okna, żeby się pomieszczenie mniej przegrzewało, a jednak wpadało trochę światła? Tam gdzie okna będą w budynku nierównomiernie naświetlone polecano mi zastosować hartowane szyby. To się oczywiście wiąże z kosztami jednak prawdopodobnie ma to załatwić ten problem. Nie jestem ekspertem dlatego zweryfikuj tę informację.
  3. Drodzy forumowicze i eksperci dzisiaj stoję przed trudnym wyborem przed którym stało wiele osób przede mną! Ta deszczowa pogoda daje czas do przemyśleń i do końca tygodnia chciałbym zdecydować czy idę w płytę czy w ławy. Jeżeli ktoś może podzielić się swoim doświadczeniem i pomóc wybrać rozsądnie kosztowo/realizacyjnie to bardzo proszę. Dzięki Sebciowi drąże ciągle temat płyty bo cały czas mam te bolące plecy z tyłu głowy. Zalety płyty to po mojej intensywnej edukcji: łatwiej zaizolować taką piwnicę na płycie fundamentowej, kwestia energooszczędności, czasu na wykonanie (wykopy nie mogą zamoknąć u mnie), równego osiadania oraz możliwość zrobienia ogrzewania już w płycie. Każdy z kim rozmawiam i znam na żywo radzi mi jednak zostać przy ławach bo to jest spadek terenu i nie ma co kombinować, dwa że płyta wydaje się być znacznie droższa. Możliwe, że mnie na płytę nie stać i to tylko moje marzenia, więc chciałbym ostatecznie się z nią pożegnać lub może przywitać, bo jednak wyjdzie taniej przy moim budynku? Dziękuję za dotychczasową pomoc i mam nadzieję, że może ktoś znajdzie czas i pomoże mi podjąć właściwą decyzję co do posadowienia budynku.
  4. Cześć Polcad, Piszę do Ciebie z pytaniem czy chciałbyś podzielić się swoim narzędziem do wyszukiwania cen produktów w sklepach budowlanych, tak aby kolejna osoba nie nabijała kasy nieuczciwym sprzedawcom... w jak to nazwałeś "normalnych" cenach. Widziałem Twój post na forum odnośnie kosztów budowy 2020. Nie raz już dałem się naciągnąć na sprawy typu zawiasy droższe o 5 zł, gwoździe itd. Jadę do innego sklepu po pierdołę i mnie to strasznie irytuje bo akurat w sklepie X jest taniej o 50% produkt w normalnej cenie niż coś co kupiłem na promocji w sklepie Y. Dla mnie to dopiero początek, jednak tak jak i Ty chciałbym "wyczekiwać" moment na dobre zakupy. Wydaje mi się, że pewnie nie chciałeś przepłacać i nabijać kasę "zepsutej/rozpieszczonej" branży budowlanej, stąd świetny pomysł na program. Gdybym ja tak postępował z klientami to nie miałbym pracy - przykład zamawiam deski w tartaku, a rozmowa na telefonie taka, że prawie musiałem się prosić aby mnie obsłużono. Dzisiaj w tej branży klient/inwestor czuje się jak frajer, który musi dać się przekręcić, a jak Ty się nie dasz to ktoś się znajdzie... Fajnie, że jest więcej osób, które chcą się przeciwstawić nabijaniu w butelkę, może powoli ta branża wejdzie na właściwe tory bo cierpią klienci i uczciwi sumienni wykonawcy. Tutaj Twój post do którego się odnoszę: Pozdrawiam, Sakufate
  5. Cena drewna, macie jakieś tipy gdzie kupić, zamawiać żeby nie przepłacić? Przykładowo okolice Krakowa 4 netto za mb za kantówkę 10x5cm.
  6. A co powiesz na takie połączenie, znalazłem na FB: Oraz Architekta, który buduje dom własnie połączenie ław+płyty fundamentowej: https://blog.poradnik-budowlany.com/budowa-domu-krok-po-kroku/ https://www.facebook.com/architektmaciejkulesza/ Tak tylko chcę wyczerpać absolutnie temat, żeby być pewien podjętej decyzji. Czy można połączyć ławy schodkowe+płytę fundamentową?
  7. @Accel, zapomniałem o zastrzałach do słupków narożnych i bramy, aby odrazu domówic więcej materiału. Masz jakiś pomysł co mogę dokupić w miarę tanio i zrobić dobre zastrzały? Słupki mam o średnicy 10cm. Hmm wiesz co tak szczerze nawet nie wiedziałem, ze słupki betonowe wyszłyby podobnie bo sprawdziłem cenę... Wybierałem między stalą, a drewnem z tym, że nie mam jeszcze zaplecza więc postanowiłem zrobić drewniane ogrodzenie tymczasowe po swojej stronie granicy działki. 5,5 zaznaczone na mojej działce wychodzi 6m od drogi więc powinno być okej, tak określił to architekt jednak wiadomo zobaczymy co będzie. @ŁUKASZ ŁADZIŃSKI Wydaje mi się również, że będzie prościej zrobić fundamenty, może płytę dałoby się wykonać. Tyle, że wtedy wymiana gruntu i zagęszczanie co 30cm. Znalazłem taki artykuł: http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,fundamenty_na_gruntach_ekspansywnych,9757 "Ze względu na korzystne parametry mechaniczne iłów ekspansywnych, które występują w podłożu najczęściej w stanie półzwartym lub twardoplastycznym i charakteryzują się w stanie naturalnym wysoką spójnością oraz małą ściśliwością, w wielu sytuacjach wybór posadowienia bezpośredniego wydaje się byc najkorzystniejszy. Polskie Normy nie przewidują specjalnych zasad co do obliczeń fundamentów (...) zawiera instrukcja ITB[6] U mnie spójność: cu = 15,0 kPa Edometryczny moduł ściśliwości pierwotnej: Mo = 26,3 MPa moduł pierwotnego odkształcenia: Eo = 18,4 MPa http://www.inzynierbudownictwa.pl/images/magda/ib_1_17/fund3.jpg "Zaleca się dylatowanie części obiektów o rożnych układach konstrukcyjnych, aby zapewnić niezależną ich pracę oraz stosowanie dylatacji wewnętrznych. Dotyczy to zwłaszcza posadzek piwnic które ze względu na mniejsze niż pod fundamentem obciążanie podłoża są bardziej narażone na pęcznienie gruntu. Znacznie większa tolerancję na nierównomierne odkształcenia podłoża mają płyty fundamentowe" Teraz mam trochę zagwozdkę, bo będzie piwnica oczywiście.
  8. Hej dzięki za informację. Widziałem realizację Daniellosa i bardzo mi się podoba. To jest praktycznie jedna z dwóch rzeczy jakie dałyby mi większy spokój przy moim projekcie: 1. Dach dwuspadowy prosty i bez okapów 2. Płyta fundamentowa pod domem plus garaż z płaskim dachem na osobnym fundamencie. Próbowałem dodzwonić się do starostwa jednak nikt nie odbiera. Dwa domy jakie widziałem w okolicy gdzie dach jest płaski nad garażem w bryle budynku mają na tym garażu taras. Jeden z takich domów powstał dla pary bogatych architektów wnętrz i jest ogromny, a drugi wydaje się być również kosztowny w budowie. Pozostałe garaże jakie widziałem miały dachy ze spadem 37-45 stopni taki jaki jest wymagany w miejscowym planie zagospodarowania. Nie chcę iść też w osobny budynek blisko domu ponieważ nie chciałbym wydłużyć procedury uzyskiwania pozwolenia na budowę. Podejrzewam, że te płaskie dachy wymagały specjalnej zgody i mi się nie uśmiecha czekać dodatkowy czas z ryzykiem, że ja takiego pozwolenia nie dostanę. Dzwoniłem do dwóch polecanych ekspertów na forum: konstruktor: Opinia taka, żeby zrobić sobie szczelne pudełko betonowe na płycie fundamentowej. Garaż oddylatowany na ławach schodkowych lub osobnej plycie. Pod jednym dachem powinno się dać zrobić bo konstrukcja drewniana (z tego co pamiętam dach na przegubach - może źle zapamiętałem). Dwie płyty na dwóch poziomach da się zrobić jednak jest to wyzwanie techniczne i odradzał mi ponieważ wykonawcy by mi to źle zrobili. Nie mówiłem, że chcę robić sam. firma zajmująca się płytami: Nie rezygnować z płyty i robić płytę pod całością, a pod garażem wzmocniony strop. Nie robili płyty dwupoziomowej połączonej. ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Ostatnio wraz z żonką zrobiliśmy palisadę hehe. Wbijaliśmy stemple budowalne w ziemie. Taki efekt: Zakupiłem stemple zaimpregnowane i zaostrzone. Zdecydowałem się na już zrobione przez kogoś zamiast samemu je okorować i impregnować ponieważ nie miałbym po prostu gdzie tego zrobić. Obecnie wynajmuję kawalerkę więc trzeba dopiero zbudować na działce zaplecze. Nie wiem jak długo będzie trwała budowa i pomimo tego, że to będzie ogrodzenie tymczasowe dbaliśmy o estetykę wykonania. Zrobiliśmy to w ten sposób, że słupki narożne wkopaliśmy jakieś 80cm, a pozostałem tak po 60cm. Większość jest stabilna, kilka do poprawy bo zeszło prawie cały dzień. Najlepsze, że akurat u sąsiada były te słupki montowane przy użyciu wiertnicy spalinowej i to mi pokazało, że robiąc ekipą jest znacznie szybciej jednak estetyka leży. Dla siebie robi się starannie. Robiłem w ten sposób: 2 słupki narożne na mojej działce jednak jak najbliżej granicy. Rozciągałem sznurek murarski między słupkami jak najbliżej podłoża i wbijałem kliny drewniane co 3m. Można użyć do tego spokojnie drewna podpałkowego z castoramy za 10zł cały worek (później użyliśmy go do rozpalenia grilla więc nic się nie zmarnuje). Ważne to mierzyć od środka słupka do środka, wtedy faktycznie będzie równy rozstaw. Jak już powbijacie kliny to sznurek polecam przewiązać na górę słupków narożnych wtedy można łapać środek słupa jak się go ustawia. Wierciłem otwory w ten sposób, że z 50cm wyciągałem wiertnicą, a 10cm spulchniałem czyli kreciłem wiertnicą, a potem lewe obroty w waszych ręcach, żeby ziemia została w dołku. Dzięki temu mogłem wbić słupek młotkiem 2kg i dużo stabilniej się dzięki temu trzymał. Ziemie dopychaliśmy jednym z drewienek podpałkowych i ubijaliśmy młotkiem koło słupka tak aby zrobić kilka warstw utwardzonych. Koszty: Wiertnica ręczna 15cm średnicy: 60 zł Młotek 2kg "młotek ślusarski: 45zł (ja dałem rade takim dobić i podejrzewam, że młot 5kg mógłby się lepiej sprawdzić) Sznurek murarski: 16zł Drewno podpałkowe: 10zł Stemple okorowane, zaimpregnowane i zaostrzone około 10cm średnicy, 2,30~ wysokość: 12.50 zł sztuka Transport stempli: jakieś 40 zł Pomoc przyjaciela: bezcenne/Flaszka Słupki po prostu wbijaliśmy w ziemię, bez żadnego betonu czy obsypywania kamieniami - myślicie, że jest spoko? Jeszcze nikomu nie pokazywałem tego dziennika, jednak pragnę podziękować tutaj mojemu koledze Matiemu, za to, że sam z siebie przyjechał do nas koło godziny 18:00 i pomógł. Spadł nam z nieba bo już wątpiłem, że damy radę zrobić wszystko jednego dnia. Bez niego absolutnie by się nie udało - co dwóch chłopów to nie jeden. Jeden majster kręci drugi ustawia słupki i idzie robota. Pomimo tego inwestorka również dzielnie ustawiała słupki i utwardzała ziemię dookoła nich. Tutaj też chcę wszystkich ostrzec, że nie wierzcie w poradniki internetowe, że całe ogrodzenie zrobicie w 4 godziny samemu! 7 ar wstawić stemple nam zeszło 11h i to na 3 strony bo jednej mamy pastucha (posadzone ziemniaki). Zostało zrobić na narożnikach zastrzały, macie jakiś pomysł z czego to zrobić tanio, a dobrze? Kolejny etap to będzie naciągnięcia siatki i przybicie skoblami. Czekamy na dostarczenie. Następnie brama tymczasowa, a następnie utwardzić podjazd. Tymczasowe utwardzenie podjazdu na budowę mój plan: Wykop na głębokość 0,30m - łopata ręcznie, może z pomocą znajomego lub dwóch. Na dół jakaś geowłóknina, pytanie czy przy tymczasowym jest sens. Przy podjeździe myślę o krawężnikach betonowych aby oddzielić tłuczeń od trawnika tak abym mógł spokojnie trawę skosić kosą spalinową bez obawy, że dostanę kamieniem w czoło. Jaki zasięg ma pompa z betonem? Mam zamiar utwardzić tymczasowo szerokość 6m, a zasięg taki bezpieczny przydałby się z 22m aby wszędzie sięgnąć. Pytanie czy taki utwardzony podjazd na 3m w głąb działki wystarczy? Nie planuję głębiej utwardzać ponieważ na 5,5m zacznie się juz budynek więc licząc, że do okola fundamentów z 2m odkopię to mamy bufor 0.5m. Dzięki każdemu za dotarcie do końca posta, wiem, że tematów dużo się przewineło. Jak ktoś ma ochotę wypowiedzieć się w jednym z nich, a resztę zignorować to jak najbardziej zachęcam bo po to jest ten dziennik.
  9. Jako, że planuję działać sam lub z pomocą rodziny to może dobrym rozwiązaniem będą takie bloczki szalunkowe? https://muratordom.pl/budowa/fundamenty/pustaki-szalunkowe-zastosowanie-wymiary-cena-jak-sie-wznosi-z-nich-sciany-aa-LR7x-qQdD-pUL6.html
  10. Może nie chodzi o jak najtańszy koszt, bardziej o koszt, który podroży całość np dwukrotnie: Strop dla prostego domu na rzucie prostokąta: 10 tysięcy Strop dla domu z wysuniętym piętrem: 20 tysięcy Jeżeli to będzie np. różnica 1-2 tony stali to myślę, że nie ma tragedii. Wiem, ze to dobierze konstruktor tylko koncepcja jak już zostanie zaakceptowana to idziemy z tematem. Konstruktor wyliczy, a ja zapłacę dlatego konsultuję bo podoba mi się to rozwiązanie tylko pytanie czy mnie na to stać...
  11. Dzięki za pomysł, może zostawić takie ściany na zewnątrz jako elewację już na gotowo i ocieplić od środka? Agb i Jajmar napisali, że to podroży znacząco konstrukcje (dużo stali, siły działające na koniec "balkonu"). Pandzik uważa, że takie wysunięcie nie będzie dużym problemem/kosztem. Możecie rozwinąć wasze wypowiedzi? Dodatkowa informacja ode mnie to nad tym wysunięciem planowany jest dach dwuspadowy pokryty blachą na rąbek. Nie będzie również stropu dodatkowego nad piętrem tylko konstrukcja dachu na wierzchu. Czy ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenie w tej materii lub może coś doradzić? Pandzik ciekawy pomysł, a gdyby zrobić tak, że na zewnątrz zostawiamy ten beton i od środka ocieplić?
  12. Witam, pytanie techniczne mam dwie opcje co do fundamentów: 1. Dwie płyty fundamentowe (też opcja płyta + ławy pod garażem), wtedy garaż + wiatrołap oddylatowany od budynku. Wszystko połączone jednym dachem. 2. Fundamenty schodkowe i wszystko na jednym. Co myślicie jak to optymalnie rozwiązać technicznie? Czy pchać się w dwie płyty, bo na jednej tego się nie zrobi?
  13. @Emtebe Dzięki u mnie planowane jest na ten moment garaż mieć pod jednym i tym samym dachem co główny budynek. Jak rozpoznam swój wariant to myślę, że wrócę do takiego jak Twój. Powiedz mi czy liczyłeś czy faktycznie taniej jest mieć oddylatowany garaż nieocieplany przy głównym budynku? Dlaczego zdecydowałeś się na takie rozwiązanie? @Robinson74 Czy chciałbyś rozwinąć temat lub podrzucić jakieś materiały o połączonych płytach posadowionych na dwóch poziomach? Na pewno by to pomogło ludziom takim jak my w przyszłości, a mi teraz. Na jakieś rozwiązanie będę chciał się wstępnie zdecydować i mogę przekazać swoje preferencje architektowi. Nie mam jeszcze projektu podstawowego więc chciałbym podjąć decyzję optymalną pod względem kosztów i prostoty wykonania. Czy z biurami, które podałeś można się skontaktować w celu nieodpłatnej porady czy raczej trzeba się już zadeklarować na projekt u nich? Czytałem, że ludzie kontaktowali się z takimi firmami aby zmienić projekt z ław tradycyjnych albo gdy dostali "za grube" płyty.
  14. Wielkie dzięki za uspokojenie w kwestii wykonania, dobrze wiedzieć czego się spodziewać (proste i pracochłonne). Czy rynny z PVC to problem? Gdyby dach z rys.1 miał około 200m2 to jakiej różnicy w kosztach materiałów się spodziewać? Możesz podlinkować te specjalne narożniki o których piszesz?
  15. Dzięki za bardzo zrozumiałem wytłumaczenie! Taki "balkon" wysunięty wygeneruje jak rozumiem ogromne koszty... Jakiego spodziewać się rządu wielkości (dodatkowo kilka tysięcy, kilkanaście czy kilkadziesiąt)? Macie pomysły na jakieś rozsądne rozmiary takiego rozsunięcia aby dodatkowe koszty nie wpłynęły znacząco na budowę? Może istnieją jakieś tańsze alternatywne rozwiązania dla takiego efektu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...