Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

robikon70

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

robikon70's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam. Mam w pomieszczeniu gospodarczym piec kondensacyjny do CWU i CO. W pomieszczeniu jest 2 drzwi i okno. Mam problem gdzie umieścić czujnik gazu tak aby był skuteczny (załączam fotkę). Niestety na przeciwległej ścianie od okna niestety nie mam żadnego gniazdka elektrycznego.
  2. Tak to jest to połączenie, krokiew przycięta odpowiednio. Z tej strony to mocowanie jest takie jak widać, śruba, podkładka i nakrętka i ten gwóźdź (nie do końca wbity - nie wiem dlaczego) a z drugiej strony jest połączenie śrubowe i druga krokiew do krawężnicy ze złączem ciesielskim. (fotkę mogę podesłać jak wrócę po robocie).
  3. Witam. Właśnie jestem w trakcie układania nowego ocieplenia stropu i przy okazji zaglądam tam i tu. Rzuciło mi się w oczy takie oto (fotka) połączenie konstrukcji dachowej. Dom kupiony 3 lata temu, dach przykryty w 2006 roku. To połączenie śrubowe no tak dość nisko jest zrobione, ale od 2006 tak jest. Mam pytanie laika, czy wzmacniać to czymś czy zostawić i się nie przejmować?
  4. O fajny pomysł, dam 10 na całości i dołożę 5 pod planowana podłogą.
  5. Nad nią nie będzie nic, nad częścią będzie zbudowany stelaż pod podłogę (ok. 15m2) tak aby było dojście do komina, kabli antenowych itp.
  6. Witam. Planuje wymienić watę mineralna szklaną na watę mineralną skalną na poddaszu. Wg projektu na poddaszu na podłodze powinna leżeć wata mineralna gr. 18 cm (fotki z projektu). Ja planuje dać w to miejsce Rockwool Rockmin gr. 10 lub 15 cm. Czy to dobry wybór? Nie ukrywam koszty też maja znaczenie.
  7. Witam. Zanim napisałem ten temat przejrzałem forum, a mój problem (niepokój) budzi fakt, że po kupnie 3 lata temu domu który został zbudowany w 2009 dokręcałem pierwszy raz wszystkie (ile się udało) połączenia śrubowe na murłacie, krokwiach i jętkach. W tym roku z ciekawości losowo sprawdziłem raz jeszcze stan połączeń i znowu dokręciłem ok. 1/6 obrotu nakrętki na niektórych połączeniach (nie chciało mi się sprawdzać wszystkich). W innych wątkach wyjaśniono, że może to być skutkiem wysychania drzewa i OK rozumiem, ale czy drzewo może schnąć tak długo (12 lat?).
  8. Witam. No właśnie mam problem z okleiną, z dolnych 2 paneli odchodzi okleina (sam usunąłem większość bo straszyła) i teraz jestem w kropce, czy próbować zamawiać jakąś podobną okleinę i liczyć że będzie OK czy może zerwać resztę z tych 2 paneli i pomalować (jeżeli tak to jaka farbę polecacie, może podkład?). Wydaje się, że blacha jest ocynkowana. A i jeszcze, brama już po gwarancji.
  9. Witam. Nie będę zakładał nowego wątka, ale podobne pytanie, cokół przygotowany jak wyżej (styropian zaciągniety klejem i siatką + pomalowany jakąś farbą wygląda jak podkładówka). Robiąc remont w kuchni malowałem farbą Magnat Ceramic i patrząc na jej właściwości zastanawiam się czy tego cokołu też tym nie pociagnąć. Co prawda to farba do wnętrz ale na zewnątrz też by się chyba nadała. Co o tym sądzicie?
  10. Na ten sezon tylko tyle mogę zrobić w przyszłym być może wymienię, no i pozostaje jeszcze wyłożenie płytkami z szamotu.
  11. Rozmawiamy dlatego, że obudowa nie jest pęknięta jak sugerujesz tylko na łączeniu plyt pojawiły się szczeliny, które pierwotnie były uszczelnione oryginalną mastyką - na taką budowę wskazuje instrukcja Korpus urządzenia wykonany jest z odlewanych elementów żeliwnych, połączonych wzajemnie za pomocą połączenia kielichowego, uszczelnionego masą żaroodporną a całość skręcona śrubami z nakrętkami umieszczonymi po zewnętrznej jego stronie.. Jest to mój pierwszy kominek więc nie mam doświadczeń, ale od paru dni sporo już się zdążyłem nauczyć a ponieważ teraz wymiana nie wchodzi w grę stąd pytanie o możliwość uszczelnienia. To tyle
  12. Dziękuję za odpowiedź, na dzień dzisiejszy wykonam te działania doraźne i poobserwuję co się będzie działo. Czy po usunięciu tych resztek ze szczelin i wyczyszczeniu można ja wypełnić przeznaczonym do tego uszczelniaczem kominkowym czy lepiej jednak kit/mastykę?
  13. Dziękuję za uwagi, tak jak napisałem w edytowanym wyżej poście: No chyba to jednak ten gorszy przypadek. Sprawdziłem dokładnie z lepszym oświetleniem i bez zdejmowania płyty tylnej wymiennej {nie było potrzeby widać wyraźnie}. Niestety jest to szczelina pomiędzy płytami stałymi, lewą i prawą a tylną, reszta czyli góra, dół i przód jest OK. Powiem szczerze trochę mnie to zmartwiło bo całkowicie nie brałem pod uwagę jakiś napraw czy wymiany kominka co by się wiązało z rozwaleniem zabudowy. W związku z tym mam parę pytań. 1. Czy takie rozszczelnienie jest groźne i czym może skutkować {kominek raczej jako lekkie dogrzewanie i efekt dekoracyjny}. 2. Czy można to uszczelnić np. tym https://allegro.pl/oferta/uszczelniacz-kominkowy-tytan-310ml-1500-c-czarny-7557734955?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_budownictwo_besty-top&ev_adgr=Budownictwo+Top+oferty&gclid=Cj0KCQiAuefvBRDXARIsAFEOQ9F4daepCoWpQecyhhz-sYtW0PL2-2iLluaDRi2NOwfDJysJ2smwNGMaArkwEALw_wcB i ewentualnie obserwować jak się będzie zachowywało? Deflektor jest także OK, brak odkształceń, siedzi ładnie i pewnie. W szczelinie tej widać jakby było tam jakieś wypełnienie, ale z czasem się część wykruszyła, być może jest to oryginalne uszczelnienie, sama szczelina jest raczej równa od góry do dołu, nie ma oznak deformacji innych elementów żeliwnych?
  14. Ok, zgodnie z tym: Wkłady i kasety posiadają demontowalne zużywające się elementy żeliwne jak: ruszt, tylna płyta, deflektor, osłona szyby. to obudowa jako osobny zespół jest skręcona śrubami i uszczelniona. W takim razie płyta tylna musi być dodatkowym elementem wymiennym. I teraz pytanie czy po takiej wymianie płyty powinno się taką szczelinę uzupełnić czy może pozostać? EDIT No chyba to jednak ten gorszy przypadek. Sprawdziłem dokładnie z lepszym oświetleniem i bez zdejmowania płyty tylnej wymiennej {nie było potrzeby}. Niestety jest to szczelina pomiędzy płytami stałymi, lewą i prawą a tylną, reszta czyli góra, dół i przód jest OK. Powiem szczerze trochę mnie to zmartwiło bo całkowicie nie brałem pod uwagę jakiś napraw czy wymiany kominka co by się wiązało z rozwaleniem zabudowy. W związku z tym mam parę pytań. 1. Czy takie rozszczelnienie jest groźne i czym może skutkować {kominek raczej jako lekkie dogrzewanie i efekt dekoracyjny}. 2. Czy można to uszczelnić i ewentualnie obserwować jak się będzie zachowywało?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...