Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

broda33

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

broda33's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam. Proszę o opinię czy dobrze celuję. Potrzebuję 4 szt. drzwi zewnętrznych. Z różnych powodów padło na Wikęd. (min. mam już dość skakania po różnych opiniach i forach, zakładam tu obecność obiektywnych fachowców). 1. Wejście główne - PRESTIGE TERMO LUX: - "90" ( nie robią 100); - ukryty zawias; - szyba P4; - lustro weneckie; - szczelny montaż; Pytanie czy ramka wokół szybki musi być metalowa aby zachować RC2, czy może być PCV ( model 29A)? jakie macie opinie o ukrytych zawiasach ( w oknach zrezygnowałem z tych zawiasów)? lepiej klinaryt (ok. 22 cm) czy pcv? 2. Wejście z ogrodu do kotłowni - OPTIMUM TERMO 90: - wzór 01; - ościeżnica termo; - zwykły zawias; - szczelny montaż; 3. Wejście z garażu do wiatrołapu - OPTIMUM 90: - wzór 01 - ościeżnica 12 (ściana 24 cm); 4. Wejście z kotłowni do garażu - PREMIUM 90: - wzór 01 - ościeżnica 9 (ściana 12 cm); Czy to nie przesada z Ud (poza nr 1)? Czy warto zwiększać RC? Pozdrawiam. Broda.
  2. Witam. Więźba coraz bliżej - dostałem wizualizację 3D od wykonawcy - fajna zabawka. Pytanie: Ponieważ nad poddaszem jest strop żelbetowy ze skosami to czy konieczne są kleszcze? Może wystarczy podeprzeć krokwie na płatwiach/murłatach pośrednich? Czy pod murłaty wystarczy podłożyć jako izolację membranę dachową, czy zwykłą folię? Pozdrawiam.
  3. Andrzej Wilhelmi dzięki za odpowiedzi. Tak z ciekawości: Widziałeś więźby po kilku, kilkunastu latach od wykonania ? Jestem ciekawy czy lepiej się sprawdza pod drewnem folia czy papa? Czy środki typu Fobos rzeczywiście chronią przed owadami i korozją biologiczną ? Czy dokręcanie śrub na murłatach trzeba poprawiać czy nie? Pytania te są powodowane ciekawością o Twoje doświadczenia z wykonywania zawodu. Np. modrzew odporny na warunki atmosferyczne, ale potrafi się lepiej zachować od strony północnej niż południowej (el. ozdobne na mansardzie, niczym nie osłonięte). Pozdrawiam. Ciekawski.
  4. Witam. Odsadzka jest uzassdniona-pozwala umieścić zbrojenie w strefie pod ścianą, zrobiłbym 5 cm czyli minimalna otulina zbrojenia w gruncie. Styrodur pionowy można wkopać pod niwelator na równo z górą płyty-łatwiej zabetonować pod poziom. Folię zawinąć pod murowaną ścianę, a boki pustaków wysmarować czarnym mazidłem albo folią w płynie tak, aby płączyć obydwie izolacje. Zwykła folia utrudni klejenie syroduru na cokole. Cokół dałbym ze styroduru takiej grubości aby zniwelować odsadzkę. Na łączeniu styropianu z xpsem listwa startowa (dla zwolenników) albo kapinos. Bez listwy startowej trzeba zawinąć siatkę elewacyjną pod płytę styropianową. Izolację pionową na murowanej ścianie wyciągnąłbym conajmniej do połowy pierwszej płyty epsu. Najtrudniejsze miejsce to połączenie izolacji pionowej z izolacją pod ścianą.
  5. Witam. Dzięki za odpowiedź. Dodatkowa wątpliwość: Przez krokiew koszową przechodzi komin - koszowa jest podparta słupkami 14x14, czy pod słupkami nie powinno być podwaliny i jakiej długości? Czy nabicie podłogi z osb na jętkach ma jakiś wpływ na konstrukcję? Czy dodatkowa murłata na stropie nad poddaszem (mniej więcej w połowie rozpiętości krokwi) musi być kotwiona prętami gwintowanymi - strop ma gr. tylko 15 cm? Projekt jest ubogi w szczegóły, a kontakt z projektantem w dość napiętej atmosferze. Pozdrawiam. Broda.
  6. Witam. Zakładam, że zarysowania się nie pojawią, a nie wieżę brak uszkodzeń na folii po zejściu zbrojarzy. Widziałem, że firmy specjalizujące się w projektowaniu i wykonywaniu płyt stosują belki na pojedynczej siatce lub przy zbrojeniu rozproszonym. Nie wiem z czego to wynika, ale pewnie to ktoś liczył. Dla mnie trzykrotne obniżenie ilości zbrojenia w samej płycie to duże oszczędności więc dozbrojenie pod ścianami traktuję jak dodatkowy ale niekonieczny element. Podwójna siatka jest wystarczająca - największy nacisk to 67 kN/mb, takie mam zamienne wyliczenia. Czy stosować belki, czy dodatkowe dozbrojenia, tego próbuję się tutaj dowiedzieć, jako dodatkowego potwierdzenia słuszności rozwiązań. Podstawowym jednak pozostaje zalecenie konstruktora, z prostego powodu - on za to bierze odpowiedzialność. Pozdrawiam. Broda
  7. Witam ponownie. Po przeliczeniu przez znajomego projektanta ( metodą pasm w RM-WIN ) sprawę załatwia podwójna siatka z fi 10 lub pojedyncza z fi 12 plus belki 4xfi12 pod ścianami. Zumachen do kupy 2,5 t stali. Dodatkowe zalecenie w przypadku wersji z belkami to poszerzyć płytę o 10 cm, tak aby zbrojenie było centralnie pod ścianami - myślę, że to dobry pomysł ze względu na otulinę 5 cm. Teraz to rozumiem Myślę o W8, aby załatwić temat izolacji i szczelności betonu. A jakby tak zrezygnować z kruszywa i całość podsypać piaskiem (pospółką)? Co myślicie?
  8. Witam. W planach dach w kształcie L (dłuższa 40°, krótsza 34°), 3 szczyty, na jednym loggia cofnięta w głąb budynku. Krycie dachówką płaską ceramiczną np. Orea 9. Mam pytania dotyczące więźby: 1. Potencjalny wykonawca namawia mnie na dodatkową płatew w kalenicy (w projekcie brak) czy nie wystarczą jętki tuż przy kalenicy? 2. Czy drugi rząd jętek można przesunąć tuż nad strop (ze skosami nad poddaszem), tak aby ukryć je w ociepleniu i nabić płytę osb (podłoga na graciarnię)? 3. Czy można zrezygnować z jętek na szczytach i loggi (potencjalne siedlisko ptaków)? 4. Krokwie tradycyjnie oparte na murłatach na ścianach, dodatkowe murłaty (krótkie) na stropie nad poddaszem, ale tylko na jednej połaci i pod koszowymi, czy nie powinny być wszystkie oparte na długich pośrednich murłatach ułożonych na stropie nad poddaszem? Krócej: tam gdzie jest dolna para jętek nie murłaty. 5. Czy warto zostawić widoczne strugane krokwie (z nadbitką) w okapie, czy zasłonić podprzybitką ? Dzięki za porady.
  9. Jest zaprojektowana podbudowa 30 kruszywo i 30 piasek. Ale... Zachowując spadki kanalizacji nie zmieszczę się w 30 cm piasku, a nie chcę rezygnować z kruszywa bo mam drenaż i chcę go pozostawić. Planuję zwiększyć gr. piasku do 40 cm i odchudzić do 20 cm kruszywo lub obniżyć poziom posadowienia i zachować 30 kruszywa. Wg mnie geowłóknina musi być na kruszywie i min. 300 gram
  10. To już pewne. Dam do przeliczenia płytę i liczę na podwójną siatkę z max fi 12 mm. Także folię mam zamiar ułożyć na XPS a nie pod jak w projekcie. Jedynie myślę czy nie ingerować w grubości podsypek tj. 30 cm tłucznia i 30 piasku. Muszę sprawdzić czy kanalizacja zmieści się ze spadkami w piasku. No i brakuje mi jakiejś szmaty na kruszywie. Co radzicie 300, 400 gram czy lepszą?
  11. Witam. Jestem nowy. Czekam na pozwolenie na budowę. Niedawno otrzymałem projekt w wersji elektronicznej..... i można się załamać. Płyta 30 cm, podwójna siatka z fi 16!!! plus belki w strzemionach z 8x16 pod każdą ścianą nośną. Domek z poddaszem użytkowym, strop 20 cm, nad poddaszem 15 cm(skosy). Płyta 13x14 m, na 10cm XPS. Pod spodem 30cm tłucznia i 30 piasku. 7300 kg stali na płytę.... wypada się pociąć......
×
×
  • Dodaj nową pozycję...