Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Krukosz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    40
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Krukosz's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

17

Reputacja

  1. Cześć wszystkim, Planuję zrobić fundament pod płot klinkierowy. Fundament ma być na froncie, bez bramy wychodzi około 15mb fundamentu. Na ten moment zamówiłem minikoparkę z łyżką 40, która zrobi wykop pod ławę. Kopać będzie na głębokość przemarzania - w moim przypadku jest to 80cm. To 80cm liczę od aktualnego poziomu drogi, który niebawem będzie wyżej. Podwórko mam wyżej od drogi o około 25-30cm. Łyżka 40 wzięła się stąd, że chcę mieć słupki 38x38. W mojej okolicy wody gruntowe są wysoko, więc jakiekolwiek ręczne kopanie odpada - trzeba to zaplanować tak, żeby zrobić wykop i od razu lać beton. Do wykopu wykonałem już belkę z drutu fi 12 ze strzemionami 8 (kupiłem od kogoś, kto sprzedawał resztki po budowie u siebie, stąd takie grube strzemiona). Od belki mam zamiar wyprowadzić zbrojenie słupków. Pierwszy etap czyli zalanie wykopu ze zbrojeniem jest dość łatwy. Problem pojawia się dalej. Jak wspomniałem na początku - mam podwórko o 25cm wyżej od drogi. Na takiej wysokości są wszystkie okoliczne działki. Słupki od płotu będą miały wymiar 38x38 (a nawet 1cm mniej), natomiast murki o szerokości jednej cegły czyli te 24cm (mam cegłe Roben, więc wg niemieckiej normy - wymiar 240x115). Żeby to estetycznie wyglądało to nie chcę robić do samej góry fundamentu na szerokość większą od cegieł. Jak można zrobić tą wyniesioną ponad grunt część fundamentu (i nie pochłonie to masy pieniędzy i pracy)? - Zalewanie betonem na raz - daje to skomplikowane szalunki, bo będzie trzeba nakryć to też od góry w niektórych miejscach. - Zalewanie betonem na dwa razy - Do wykopu wejdzie 5m3 betonu, natomiast to całe wyniesienie da mi lekko ponad 1m3. Tak jak to 5m3 zamówię z betoniarni, tak kupowanie 1m3 betonu mija się z celem. Więcej jest dopłat za niepełną betoniarkę niż za sam beton. Znowu urabianie takiej ilości betonu betoniarką to dużo pracy a ja nie mam swojej betoniarki (trzeba wypożyczyć) oraz skonczyło mi się kruszywo, więc musiałbym specjalnie zamawiać. Na ten moment nie mam za bardzo miejsca, żeby zamawiać żwir "na potem". - Może to wyniesienie wymurować z bloczków fundamentowych? Czy w takim razie nad tymi bloczkami powinienem wylewać jakiś mały wieniec (czyli znów szalunki, ale prostsze) czy na tych bloczkach można już murować klinkier (pod klinkier izolacja pozioma)? Bloczki wymiarowo pasują bardzo dobrze pod wymiar cegieł.
  2. Mam dom posadowiony na płycie fundamentowej, burty są wykonane ze styropianu Aqua. W projekcie była izolacja ścian do wysokości cokołu od zewnątrz z papy - po konsultacjach m.in. z projektantem i kierbudem zastąpiłem to Izohanem WM. No i teraz pojawia się pytanie - jak najlepiej przykleić XPS na cokół do równego? Cokół ma być grubszy oraz wyższy niż te same burty. Drugą sprawą jest to, że burty są krzywe - budowlańcom przy zalewaniu betonu w niektórych miejsach się to przechyliło. Po przeczytaniu postów z muratora, m.in. fightera doszedłem do wniosku, że najlepiej to zrobić XPSem, zwłascza, że mam dość wysoko wody gruntowe, a XPS wody nie chłonie, dodatkowo muszę zrobić drenaż. Czym ten XPS kleić? Piana Tytan EOS (również omawiana w innych miejscach) wg producenta nie nadaje sie do łączenia z materiałami hydrofobowymi (czym jest Izohan WM). Mogę wykorzystać tego Izohana, jednak z tego co czytałem na tym forum jest więcej z tym roboty bo masa nie łapie od razu. Kolejne pytanie - czym wypełnić ewentualne szpary pomiędzy płytami?
  3. Daj XPS, tak jak na zdjęciu poniżej. Kolega z forum ma kanał na YT na którym pokazuje różne rzeczy, screen pożyczony z filmu:
  4. Nie, napisałem dobrze. Beton mam 2 razy, bo wody gruntowe wysoko. Do wykopu prosto chudziak. Pod ławy fundamentowe też się czasem leje chudziaka, żeby beton konstrukcyjny nie mieszał się z piachem z dna wykopu. Chudziak to jest nazwa chudego betonu, ale jednocześnie to też oznacza pierwszą warstwę podłogi, stąd możliwe zdziwienie. Styropian aqua też wodę ciągnie, więc chciałbym to pomalować masą KMB, czyli odkopię całe burty i pomaluje masą, na to będzie doklejony XPS aby wyrównać cokół. Czy tą masą mam malować, żeby utworzyć równą powierzchnię a później na tą samą masę kleić XPS? Wydaje mi się, że to będzie najszczelniejsze. Gdybym rok temu miał tą wiedzę zamiast ufać wykonawcom to od razu na burty poszedłby XPS.
  5. Niedawno rozmawiałem z wykonawcami elewacji i dowiedziałem się, że "standardowo" uskokiem jest 5cm różnicy na styropianie. Przy większych może już to wyglądać gorzej.
  6. Przykład, który tutaj dałeś i tak mówi o przewadze białego styropianu. Policz sobie opór cieplny dla tych dwóch opcji. Musiałbyś wybierać pomiędzy najdroższym 0,031 a najtańszym 0,042 żeby rzeczywiście wyszło na to samo pod względem współczynników. Według mnie kwestia budżetu - jeżeli masz zamiar mieszać 0,040 z 0,033 to lepiej pociągnij całość białym, różnica w oporach jest na korzyść białego.
  7. Sens ma to taki, że dając ocieplenie na jętkach zmniejszasz kubaturę ocieplanych pomieszczeń. Ja u siebie chcę zrobić ocieplenie połaci oraz jętek, a powyżej nich już mniejsza warstwa ocieplenia, tak aby utrzymać temperaturę dla rekuperatora. Tutaj daje to jakieś oszczędności na samym wykonaniu.
  8. Polecam lekturę np. tego Kolega fighter1983 zajmuje się elewacjami zawodowo, więc najlepiej poczytać jego posty i czegoś się dowiesz.
  9. Mam dom na płycie fundamentowej o dość nietypowej konstrukcji. W projekcie mam, że na chudziaka należy położyć papę a dopiero na to folię i styropian pod podłogówkę. Powierzchnia płyty jest monolitem ze ścianami fundamentowymi - czy tam powinienem wykonać jakieś doklejki z betonu,żeby nie było tam zagięcia 90 stopni? Takie coś jak się robi pomiędzy ławami a ścianą fundamentową od zewnątrz. No i najważniejsze pytanie: jaka papa? Podkładowa, wierzchnia? Jaka grubość? Nie mam tego sprecyzowanego w projekcie. Z tego co się zorientowałem to na pewno chcę modyfikowaną SBS i ze względu na parametry taką na osnowie poliestrowej. Na pewno pod papę będzie potrzebny grunt, ale czy możecie polecić jakiś konkretny produkt? Chcę to zrobić dobrze, ale jeżeli nie trzeba to nie chcę kupować najdroższych produktów. Budżet ucieka na dużo innych rzeczy, które podrożały.
  10. Przeszukałem forum i nigdzie nie było odpowiedziane konkretnie na mój problem. Niedługo zaczynam układanie styropianu pod podłogówkę i będę potrzebował piany, żeby powypełniać przestrzenie. Z peszlami na podłodze na pewno takie przestrzenie będą. Czy macie przetestowane jakieś piany, które są tańsze od tytana. Nie wiem czy warto wydawać więcej na tytana, skoro i tak styropianu na podłogę mam przewidziane 20cm, a pod płytą jest 20cm XPS. Zużyję tego z karton, więc za te 100zł różnicy mogę kupić lepszy pistolet do pianki
  11. Ok, jak sie zrobi cieplej to naloze mase kmb. Do burt od plyty fundamentowej musialbym dokleić XPS zeby cokół wyglądał estatycznie - jakbym tego nie zrobil to pomiedzy nim a elewacja wyjdzie 10cm roznicy. Czy zrobic tak, ze uciac ta folie i pomalować masą a dopiero przyklejać na to xps a nastepnie polozyc folie kubełkową? Xps w ziemi chyba moze byc bezposrednio i nic sie z nim nie stanie?
  12. Rozmawiałem jeszcze z architektem (no czyli w moim przypadku osobą od której mam projekt, w papierach kto inny jest odpowiedzialny za konstrukcje). Powiedział, że w ogóle jest zdziwiony o jakie burty mi chodzi w zapytaniu. Po prostu w zamyśle była to jakaś hybryda ław i płyty a mam wykonane tak jak płyta. W każdym razie polecił, aby zrobić to papą termozgrzewalną, ale jest problem, bo trzeba uważać pokrywając styropian. Ponadto, na te burty musiałbym jeszcze dokleić dodatkowy styropian, bo inaczej cokół wyjdzie dziwnie. Burty mam 10cm, a ocieplenie domu będzie styropianem 20cm.
  13. Czesc, przeczytalem Twoj post, ze masz plyte fundamentowa zaizolowana papą. Ja w projekcie mam podobnie i nie wiem w ogole jak mialovy to wygladac. Czy masz moze jakies zdjecia pokazujace hydroizolacje plyty? Tzn konkretnie pape na xps.
  14. Nie zwróciłem uwagi na opis projektu, bo na przekroju mam pokazane co innego: izolacja przeciwwodna ścian fundamentowych w poziomie gruntu: - izolacja średnia(np. membrana kubełkowa) oraz 3x Dysperbit , a na to papa termozgrzewalna z izolacjątermiczną.Wszystkie izolacje należy robić na zakład oraz połączyć ze sobą (pionowa z poziomą)tak aby była ciągłość izolacji. Papa na folię kubełkową? Na przekroju wygląda to tak. Wychodzi na to, że teraz trzeba rozebrać burty, zgrzać papę i na nowo te burty ułożyć. https://imgur.com/Mee3Z51
  15. Żeby dużo nie pisać - nie jestem zadowolony z projektu, bo dopiero na etapie budowy się okazało, że posiada on błędy, np. w wymiarowaniu (na przekroju pomieszczenia się sumują do 3 różnych wysokości). W każdym razie - burty mam wykonane z EPS aqua, a pod samą płytą jest XPS. Z tego co widziałem filmy na YT z najróżniejszych blogów to te burty są bezpośrednio w ziemi, bo często ta folia z burt jest ucinana. Jak to powinno zostać wykonane poprawnie? Teraz burty mi wystają częściowo z ziemi, ale jak podniosę poziom to będą już przykryte a chciałbym mieć to zrobione raz a porządnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...