Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tomkar88

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Rzeszów
  • Województwo
    podkarpackie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

tomkar88's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. giman, dzięki za odpowiedź. Miałeś też meble kuchenne ustawione na panelach a w drugim pomieszczeniu też ustawione coś ciężkiego? Głownie mi właśnie chodzi o taki przypadek, gdzie podłoga prawie nie pracuje na końcach płaszczyzny paneli, i co się stanie na środku w przejściu.
  2. Witajcie, chcę ułożyć panele laminowane wodoodporne na całym mieszkaniu z wyjątkiem łazienki. W przejściu z korytarza do kuchni z salonem nie chcę dawać dylatacji. W kuchni będą na panelach stały meble kuchenne, w korytarzu zaś szafa. Pytanie więc, czy podczas skurczu paneli, przy obciążeniu na dwóch końcach, nie rozepnie mi połączenia na zamku w najsłabszym miejscu, czyli w przejściu z korytarza do kuchni? Wiem, że oddzielenie pomieszczeń byłoby lepszym rozwiązaniem, ale fajnie gdyby dało się tego uniknąć. Myślałem jeszcze o ustawieniu mebli kuchennych na płytkach i dojechaniu panelami za cokół meblowy. Odciążyłoby to wtedy podłogę z paneli, ale nie wiem czy jest to dobre rozwiązanie, proszę więc o opinie. W załączeniu zamieszczam rysunek pomieszczeń z planowanym układem paneli.
  3. Zabierałbym się już powoli za tę ściankę więc podbijam temat. Lepiej wykonać tę zabudowę z płyt Kartonowo-gipsowych czy z bloczków komórkowych Ytong 7,5cm? Bloczki byłyby przyklejone do otynkowanej ściany. Głównie chciałbym wiedzieć czy klej utrzyma ten pierwszy rząd wiszących bloczków nad półkami czy jednak trzeba byłoby to jakoś dodatkowo przykręcić do ściany lub zazbroić. Poza tym, czy mogę bloczki ustawić bezpośrednio na wylewce przyklejając je do ścian czy lepiej jednak byłoby w tym miejscu odkuć wylewkę i przykleić bezpośrednio na stropie? Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem na czerwono miejsca, do których mam obawy czy bloczki wytrzymają na samym kleju.
  4. Witajcie, zamierzam wykonać zabudowę ścianki w łazience na ok 8cm aby uzyskać 2 półki wnękowe nad wanną. Poza tym chcę zastosować oddzielnie deszczownicę natynkową ze słuchawką na krótszym boku wanny oraz dodatkowo baterię wannową, zamontowaną niżej, na środku boku dłuższego wanny. Docelowo miałoby to wyglądać podobnie (zaczerpnięte z homebook): Zastanawiam się z czego wykonać zabudowę. Z bloczków komórkowych Ytong ściana byłaby stabilniejsza i lepiej byłoby wykonać bruzdy pod rury do baterii. Nie wiem z kolei czy np rząd bloczków nad wnęką utrzyma się wisząc i będąc jedynie przyklejonym do ściany, czy może trzeba zastosować jakieś zbrojenie lub przykręcić na dyblach do ściany? Poza tym jak kwestia z dylatacją posadzki, czy bloczki należy ustawiać na posadzce ale bez ich przyklejania tak aby nie związać ścianki z posadzką? Zabudowa z GK byłaby może łatwiejsza do wykonania jednak ścianka wydaje się być bardziej delikatna, poza tym byłby większy problem z montażem baterii wannowej. Osobiście wolałbym zrobić zabudowę z bloczków tylko nie mam doświadczenia, czy to jest dobry sposób. Poza tym kwestia dwóch kranów przy wannie. Nie wiem czy coś takiego się stosuje i jak to się sprawdza. Głównie chodzi o wygodę użytkowania pod względem wysokości dla prysznica i wanny. Dodam jeszcze, że na wannie będzie szklany parawan, który utrudniałby dostęp do baterii, która byłaby tylko w miejscu planowanej deszczownicy. Będę wdzięczny za Wasze opinie i komentarze. Poniżej zdjęcie fragmentu ścianki, na której miałaby zostać wykonana ta zabudowa.
  5. Myślałem też o tym rozwiązaniu, jednak z uwago na małą ilość miejsca odpada. Mam już 2 słupki więc kolejny zabrałby dodatkową część blatu.
  6. Witajcie, Planuję układ mebli kuchennych i z racji otwartej kuchni na salon, dobrze aby lodówka była w zabudowie. Ogromnym minusem dla mnie takich lodówek jest ich mała pojemność, szczególnie zamrażalnika. Chyba jedyny model szerszej lodówki do zabudowy to Whirlpool SP40801EU, który ma 70cm. Pojemność jest już fajna a na funkcji No Frost bardzo mi nie zależy, poza tym jest nawet cichsza niż większość lodówek w zabudowie. Zastanawiam się tylko, co jeśli lodówka po jakimś czasie się zepsuje a ten niestandardowy model nie będzie już produkowany, czy będzie dało się jakoś zaaranżować ten otwór lodówką węższą. Chciałbym więc zaczerpnąć opinii odnośnie tego modelu, jak się sprawuje, czy faktycznie jest cicha oraz czy zakup takiego niestandardowego wymiaru faktycznie jest dobrym pomysłem. Może są jeszcze w sprzedaży inne szersze modele lodówek do zabudowy, proszę również o taką informację.
  7. donvitobandito, dziękuję za rzeczową odpowiedź. Co masz przez to na myśli, czy chodzi tutaj o trwałość paneli względem płytek, utrzymywanie w czystości, odporności na zalania czy zarysowania czy wygląd płytek i paneli po tym samym czasie użytkowania?
  8. Alicyja, dziękuję za wizualki, dobrze obrazują zajętość miejsca. W czym je wykonujesz, może w Pro100? Tak się właśnie zastanawiam nad tym układem U ale z taką głębokością blatów aby wyszło 110 cm, ewentualnie 115 cm, też mi się podoba bardziej taka zabudowa okna. Co do podłogi to zostanie raczej jednolita aby nie dzielić powierzchni. Poza winylem, podobno do kuchni nadają się również laminaty wodoszczelne lepszych producentów, np QuickStep. Byłem podpytać w sklepie jak to wygląda w praktyce i podobno panele te nadają się do kuchni gdyż są odporne nawet na zalania do iluś tam godzin. Czy ma ktoś z Was może taką podłogę w kuchni i mógłby się wypowiedzieć, czy panele te rzeczywiście w kuchni się dobrze sprawdzą czy jest to może tylko zabieg marketingowy z tą wodoszczelnością?
  9. Popytałem trochę po sklepach i opinia sprzedawców głównie jest taka, że pomimo tych samych parametrów panele mniej znanych firm bardzo odbiegają jakościowo np od markowego QuickStepa, który podobno uważany jest za mercedesa wśród paneli. Głównie chodzi tutaj o powłoki warstwy ściernej oraz jakość zamków, gdzie wspominany QuickStep jest lepiej wykonany. Jakość idzie jednak w parze z ceną, 1m2 takiej podłogi z podkładem wychodzi ok 170zł. To są opinię sprzedawców ale najlepsze byłyby opinie osób, które użytkują takich paneli a nawet sami układali. Jeśli więc ktoś układał u siebie tańsze winyle, mniej znanych producentów to proszę o opinie jak to się sprawuje. Może mógłby ktoś polecić coś zbliżonego do QuickStepa, jakąś inną firmę również dobrą jakościowo ale nieco tańszą cenowo.
  10. 120 cm między blatami to byłoby już super tylko wolałbym jednak aby te blaty były głębsze do wygodnej na nich pracy, tak przynajmniej 50 cm. Zrobiłoby się przez to pomiędzy rzędami ok 1m odległości zwłaszcza, że będzie jeszcze piekarnik na dole pomiędzy tymi rzędami, z którego korzystanie może być już niewygodne. Alicyja, czy w Twojej opinii ten 1 m pomiędzy rzędami mebli z piekarnikiem byłoby wystarczająco czy jednak już trochę za ciasno? Poważnie myślę o tym układzie L: Alicyja, co sądzisz o takim układzie? Krótszy blat miałby bez wnęki okiennej 60 cm głębokości lub nawet mógłby być jeszcze głębszy. Byłoby dużo miejsca do pracy i dobry dostęp do szafek. Grzejnik byłby dekoracyjny umieszczony na tej ściance zgodnie z rysunkiem lub zwykły grzejnik na tej ściance i trochę pod oknem. Po odbiorze mieszkania jeszcze dokładnie zmierzę te pomieszczenia z wykonanymi tynkami. Zastanawiam się jeszcze nad podłogą, czy lepsza i praktyczniejsza byłaby płytka w części kuchennej a panele w salonie, tak jak jest to na rysunku czy lepiej jednak byłoby zrobić podłogę jednolitą z paneli winylowych w obu tych pomieszczeniach. Alicyja, jaką podłogę tutaj wybrałabyś?
  11. Witam, Zamierzam ułożyć w całym mieszkaniu z wyjątkiem łazienki podłogę z paneli winylowych. Powodem głównie było zachowanie jednolitej powierzchni w otwartej kuchni i salonie, jednak aby zachować tę samą wysokość, dobrze byłoby ułożyć winyle również w przedpokoju i pokojach. Przeglądam produkty w sklepach i poza dużym wyborem wzorów jest również duży rozstrzał cenowy - ceny zaczynają się od 70 zł/m do ok 200. Chciałem zapytać, od czego głównie zależy tutaj cena tych paneli, od konkretnego producenta, grubości, klasy użyteczności czy wzoru i czy cena ta rzeczywiście idzie w parze z jakością i trwałością paneli? W popularnych marketach budowlanych w cenie ok 80zł/m można kupić panele łączone na zamkach, klasie 33, warstwie ściernej 0,5mm i grubości 4,2mm gdzie o tych samych parametrach producent np Quick Step będzie ok dwukrotnie droższy. Czy wobec tego warto jest kupić marketowe panele o wyższych parametrach ale mniej znanej firmy czy jednak warto dopłacić do paneli firm bardziej znanych, jak wspomniany QuickStep? Czy ma ktoś u siebie położone tańsze, marketowe winyle i mógłby wypowiedzieć się odnośnie ich jakości?
  12. alicyja, dziękuję za wykonanie wizualizacji. Wygląda to ładnie. Pomiędzy rzędami szafek wydaje się być dużo miejsca, jakie zastosowałaś głębokości blatów i ile jest miejsca pomiędzy nimi?
  13. DarekDawid, dziękuję za sugestie i wykonane wizualizację, trochę to pracy kosztowało Nie mam jeszcze dokładnych wysokości i głębokości wnęk okiennych, jedyne wymiary jakie posiadam to te zamieszczone na początku postu. Aranżacja salonu nie jest przypadkowa a grzejnik do tej lokalizacji przeniosłem świadomie, w projekcie był na ścianie zewnętrznej bez okien, w miejscu TV. Stół chcemy większy aby był też gościnny, z racji otwartej kuchni padło na jeden na pograniczu tych dwóch pomieszczeń. Kanapa być może będzie narożna, z krótszym bokiem od strony drzwi. Lokalizacja ta wynika z podziału drzwi balkonowych, gdzie prawa strona otwiera się jako pierwsza i musi być do niej dobry dostęp. Została jeszcze kwestia podłogi. Wrysowałem w kuchni płytki a w salonie panele. Odcięcie takie nie wygląda chyba zbyt dobrze. Zastanawiam się nad zrobieniem jednolitej płaszczyzny z paneli winylowych. Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii, czy jednolita podłoga w kuchni i salonie faktycznie byłaby lepszym rozwiązaniem. Płytki w kuchni byłyby chyba praktyczniejsze ale winyle podobno też dobrze sprawdzają się w takim pomieszczeniu. Proszę o opinię szczególnie osoby, które maja taką podłogę w kuchni.
  14. DarekDawid, dzięki za opinię. Po przemyśleniu tematu, może faktycznie nie jest to za najszczęśliwsze miejsce na grzejnik. Poza tym, przy układzie dwurzędowym czy tym na wzór litery U zostaje mało miejsca między rzędami. W standardzie powinno być min 120 cm a ja mam takie naciągane 100, przy otwieraniu piekarnika, który byłby pod kuchenką może być już ciasno. Ten układ L byłby chyba bardziej optymalny. Zamiast grzejnika wąskiego i długiego pomyślałem, że może lepiej aby został standardowy o wymiarach 60x70, zamontowany trochę pod oknem i trochę na tej wąskiej ściance, innej możliwości już nie widzę. Nad grzejnikiem może udałoby się zrobić taką wąską półeczkę wyciętą z blatu, a jak się nie da tak wyciąć to zostałoby i bez, może bardzo ściany i sufitu nie będzie brudzić. Koncepcja ta wyglądałaby tak: DarekDawid, co sądzisz o takim rozwiązaniu, byłoby bardziej do przyjęcia?
  15. DarekDawid, a dlaczego byłby to błąd? Chodzi tutaj o walory estetyczne przy montażu grzejnika w tym miejscu czy techniczne, np nieprawidłowa cyrkulacja ciepłego powietrza czy mniejszą skuteczność ogrzewania pomieszczenia przez grzejnik na tym poziomie? Drabinki łazienkowe też montowane są na tym poziomie i grzeją prawidłowo. Z grzejnika rezygnować nie chciałbym, jest to mieszkanie narożne a kuchnia i salon są na ścianach zewnętrznych, boję się, że przy większych mrozach może zabraknąć ciepła
×
×
  • Dodaj nową pozycję...