Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

buddar

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    30
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

buddar's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Jednostka zewnętrzna pracowała do osiagniecia temperatury „na wejściu” ok. 42-45 stopni, po czym wyskakiwał stan awarii A9 ( niekiedy A9 i D6 łącznie), nie osiągała wyższej temperatury tak jak teraz po jej calkowitej wymianie typu 52 stopnie, A9 to awaria systemu chłodniczego, D6 to czujnik przepływu ( wymieniono go na nowy, ale bez efektu), problem był pewnie w sprężarce Viessmann Vitocal.
  2. W moim przypadku od samego początku awaryjna była prawdopodobnie sprężarka w modelu Viesmann Vitocal, „zacinała się” podczas pracy, przy spuszczaniu czynnika podczas wymiany jednostki zewnętrznej także to stwierdzono, dalej twierdzę, że to krytyczna wada fabryczna wymagająca akcji serwisowej, po wymuszonej przeze mnie wymianie gwarancyjnej jednostki zewnętrznej pompa póki co pracuje, ale włos mi się jeży jak czytam o kwotach, których Viessmann oczekuje po gwarancji za diagnozę i naprawę usterek...omijajcie ten model z daleka - taka moja (dla mnie spóźniona) życzliwa rada.
  3. Wychodzi na to, że sprężarka - najdroższy element, zacinała się podczas pracy i zatrzymała także przy spuszczaniu czynnika podczas wymiany jednostki zewnętrznej - Viessmann nie był w stanie zdiagnozować usterki, może to jeszcze zrobi...wg mnie wada fabryczna - ale odzywali się też inni oburzeni Formumowicze - poczytaj, jakich kwot oczekiwał producent za diagnozy i naprawy - osobiście odradzam Viessmanna i jego „opiekę” serwisową. Sporo o tym napisałem.
  4. Wojtek, czy Twój awaryjny model to też Viessmann Vitocal 200S ? U mnie to była ewidentna wada fabryczna od samego początku, z czym Viessmann mial problem, ktorego nie był w stanie naprawić - jeśli znajdziemy więcej podobnych przypadków do mojego na tym konkretnie modelu pompy ( albo sprężarki, inwertera - być może są bliźniacze w innych produktach Viessmann) z tak drogimi w naprawach usterkami (kilka - kilkanaście tys. pln za wycene i naprawę ...? po prostu skandal) które mogą wynikać z wad fabrycznych, to możemy skierować sprawę do UOKIK z wnioskiem o sprawdzenie i przeprowadzenie przez Viessmann akcji serwisowej i usunięcie wad fabrycznych w całej serii produktów, ale musimy mieć więcej konkretnych opisanych przypadków. Wtedy warto angażować instytucje, które mają prawne umocowanie, zasoby i doświadczenie w takich sprawach, to postępowanie administracyjne, nawet największe firmy wolą współpracować z takim urzędem, bo UOKiK nie jest naiwny, kary są srogie, a negatywny rozgłos nieporównywalny do wpisów na forum. Jeśli inni użytkownicy pomp ciepła Viessmann mieli podobne problemy, proszę się podzielić opiniami. Ja będę wracal do swojego wątku - jeśli moje wpisy zaczną być usuwane, poinformuję Was o tym i temat tak czy siak wróci ze zdwojoną siłą.
  5. Witam forumowiczów, ostatecznie po 8 dniach od zgłoszenia przeze mnie ostatniej awarii Viessmann Vitocal 200S ( to nowy rekord Firmy, bo wcześniej usterki usuwano do 6 dni) i rozpętaniu małej wojenki mailowej z serwisem producenta - w dniu dzisiejszym wymieniona została na nową cała jednostka zewnętrzna ze sprężarką. Mam nadzieję, że poprzednia zostanie przez Viessmann dokładnie przetestowana pod kątem wad fabrycznych. Dziękuję Wam za słowa otuchy, warto być nieustępliwym - mam nadzieję, że awarie w końcu znikną - dam znać o postępach. Nie usłyszałem od Viessmanna „przepraszamy za kłopot” i jakoś nic nie słychać o jakiejkolwiek formie rekompensaty...ale może to jeszcze dla nich za wcześnie? Póki co widać, że głowa nie wie co robi ogon...Sz.P. konsultant dalej „bije pianę” - polecam wszystkim naciskać na wszystkie strony w takich sytuacjach, eskalować problem i szeroko o nim informować, to w końcu przynosi efekt, bo prawa klienta i zwykła przyzwoitość to za słaby argument dla tak dużego producenta. Pozostaję oddanym recenzentem marki Viessmann, której pompę ciepła nierozważnie kupiłem - i nadal jej po swoich doświadczeniach nie polecam !
  6. Tak, instalatorem była firma autoryzowana przez Viessmann. Przy rozruchu był obecny servisant Viessmann, mam wszystkie protokoły, choć fabryczny „babol” z faktem, że plyta glowna w jednostce zewnętrznej prawdopodobnie pochodziła od jednostki dwuwentylatorowej, podczas gdy w realu był tylko jeden wentylator - od początku wyglądala podejrzanie, może była źle zaprogramowana, albo na linni montażowej popełniono błąd ? Generalnie serwis nie powinien nic poprawiać po fabryce...albo problem jest większy - wypuszczono wadliwą serię i teraz Viessman nie chce tego przyznać, bo musiałby wycofać z rynku więcej produktów ? Szukam podobnych do mojego przypadków na innych forach, więcej problemów zglaszali użytkownicy niższego modelu Vitocal 100, określając go wprost „chińczykiem” Co do transparentności procesu usuwania awarii przez Viessmann - jestem dokładnie w środku tego „kociołka” i będę Was informował, ciągle liczę na informacje od innych nabywców awaryjnej jednostki Viessmann Vitocal 200 S.
  7. Dziękuję asolt za wsparcie ! Sz.P. Konsultant Viessmann powinien doskonale już znać mój przypadek i nie udawać Greka, delikatnie rzecz ujmując, obiecałem informować o postępach lub ich braku i na dzień dzisiejszy 13.05 minęło 6 dni od mojego ostatniego formalnego zgloszenia SZÓSTEJ awarii gwarancyjnej pompy Viessmann Vitocal 200S, pompa nadal nie działa, ja ponoszę dodatkowe koszty niskiej jakosci tego urządzenia i braku sprawczości jego producenta - jutro będzie SIÓDMY dzień awarii - idziemy na nowy rekord ! Po moich wcześniejszych wpisach i mailowym ponaglaniu serwisu Viessmann otrzymalem wczoraj informację, że planują wymienić jednostkę zewnętrzną na nową, a termin wymiany zostanie potwierdzony jak tylko jednostka się pojawi - więc czekam dalej. Sami oceńcie jakość obsługi...w zamian jakieś „połajanki” konsultanta Viessmann na forum. Rozpisałem się już znacznie szerzej i w większej liczbie miejsc - i będę Państwa (Viessmanna) oddanym recenzentem, za darmo. Nie trzeba mnie w taki sposób zachęcać. Nie polecam ani tego produktu ani nieudolnego załatwiania jakościowych problemów Viessmann - sytuacja jest wręcz żenująca. Forumowicze mogą ją sami ocenić, pozostajemy w kontakcie !
  8. Witam, dziękuję za szybkie reakcje forumowiczów - już uzupełniam informacje, w dniu montażu jednostki zewnętrznej pompy Viessman Vitocal 200s okazało się, że płyta główna „widzi” 2 wentylatory, podczas gdy zamontowany był tylko 1 - to wskazywało na jakąś wadę fabryczną, ale serwis dwukrotnie tę plytę podmieniał, pompa ruszyła, po kilku dniach zaczęły pojawiac się pierwsze komunikaty i usterki układu chlodzenia, czujnika przepływu, pompa nie działała, serwis był każdorazowo infrmowany mailowo, czas oczekiwania na przyjazd 3-6 dni, dotychczas w jednostce zewnętrznej i wewnętrznej wymieniono 3 płyty, pompę Grundfoss, czujnik przepływu, wiązkę sond i czujników etc, pompa pracowała przez kilka-kilkanaście godzin i ponownie wpadała w stan awarii - po 6 z kolei awarii (pompa nie działa od 7 maja) zażądalem wymiany całości wadliwego urzadzenia na nowe wolne od wad - i czekam na załatwienie tej sprawy, bo Viessmann nie potrafi ani zdiagnozować ani usunąć problemu - na moje maile odpowiada z opóźnieniem lub lakonicznymi formułkami - widać, że problemem jakoś nie chce się zająć, woli tracić czas na fora internetowe - nie tak sobie to wyobrażałem, wydałem kupę kasy i pociągnę ten temat dalej. Na razie buduję zasięg - nie wiedziałem, które wątki wzbudzą reakcję Państwa, więc skopiowałem je w wielu miejscach - teraz możemy doprecyzować. Jestem świadomym klientem, ale na bazie własnych doswiadczeń chcę też przestrzec innych przed niską jakością samego produktu i obsługi posprzedażnej klienta Viessmann - jeśli ktoś ma podobne do mnie złe doswiadczenia z awaryjnością modelu Viessmann Vitocal 200s - zachęcam do kontaktu, poinformujemy UOKiK o wadzie fabrycznej i być może potrezbna bedzie akcja serwisowa ? Znalazłem już podobne opinie na innych forach. NB - rzeczywiście w jakiś „magiczny” sposób część moich wątków znika z forów...będę je przypominał.
  9. Radzę od razu skreślic z listy Viessmanna , kupiłem 3 mce temu wyższy model Vitocal 200s i do tej pory zglosiłem 6 awarii, których producent skutecznie nie potrafi zdiagnozować ani usunąć - czekam na wymiane jednostki na nową wolną od wad fabrycznych, ale to też trwa...generalnie serwis Viessmanna i posprzedażna opieka klienta jest w mojej ocenie absolutnie zla, nie mają w kraju podstawowych części, na przyjazd serwisanta czekalem nawet do 6 dni, pozostawiają klienta z własnym problemem niskiej jakości flagowego produktu samemu sobie...osobiście nie polecam zakupu produktow Viessmann, po wydaniu kilkudziesięciu tys. zł to mocno traumatyczne doświadczenie, jeśli inni nabywcy tego modelu mieli podobne problemy zpowtarzającymi się awariami systemu chłodzenia, czujnika przepływu, wentylatora etc, proszę o kontakt, może to być pomocne przy zgłoszeniu wad ukrytych produktu do UOKiK i ogloszeniu akcji serwisowej na ten model, chyba, że po prostu tylko ja źle trafiłem ... niemniej zdecydowanie odradzam zakup Viessmann Vitocal 200 s.
  10. Radzę od razu skreślic z listy Viessmanna , kupiłem 3 mce temu inny model Vitocal 200s i do tej pory zglosiłem 6 awarii, których producent skutecznie nie potrafi zdiagnozować ani usunąć - czekam na wymiane jednostki na nową wolną od wad fabrycznych, ale to też trwa...generalnie serwis Viessmanna i posprzedażna opieka klienta jest w mojej ocenie absolutnie zla, nie mają w kraju podstawowych części, na przyjazd serwisanta czekalem nawet do 6 dni, pozostawiają klienta z własnym problemem niskiej jakości flagowego produktu samemu sobie...osobiście nie polecam zakupu produktow Viessmann, po wydaniu kilkudziesięci tys. zł to mocno traumatyczne doświadczenie, jeśli inni nabywcy tego modelu mieli podobne problemy zpowtarzającymi się awariami systemu chłodzenia, czujnika przepływu, wentylatora etc, proszę o kontakt, może to być pomocne przy zgłoszeniu wad ukrytych produktu do UOKiK i ogloszeniu akcji serwisowej na ten model, chyba, że po prostu tylko ja źle trafiłem ... niemniej zdecydowanie odradzam zakup Viessmann Vitocal 200 s.
  11. Radzę od razu skreślic z listy Viessmanna , kupiłem 3 mce temu wyższy model Vitocal 200s i do tej pory zglosiłem 6 awarii, których producent skutecznie nie potrafi zdiagnozować ani usunąć - czekam na wymiane jednostki na nową wolną od wad fabrycznych, ale to też trwa...generalnie serwis Viessmanna i posprzedażna opieka klienta jest w mojej ocenie absolutnie zla, nie mają w kraju podstawowych części, na przyjazd serwisanta czekalem nawet do 6 dni, pozostawiają klienta z własnym problemem niskiej jakości flagowego produktu samemu sobie...osobiście nie polecam zakupu produktow Viessmann, po wydaniu kilkudziesięci tys. zł to mocno traumatyczne doświadczenie, jeśli inni nabywcy tego modelu mieli podobne problemy zpowtarzającymi się awariami systemu chłodzenia, czujnika przepływu, wentylatora etc, proszę o kontakt, może to być pomocne przy zgłoszeniu wad ukrytych produktu do UOKiK i ogloszeniu akcji serwisowej na ten model, chyba, że po prostu tylko ja źle trafiłem ... niemniej zdecydowanie odradzam zakup Viessmann Vitocal 200 s.
  12. Radzę od razu skreślic z listy Viessmanna , kupiłem 3 mce temu wyższy model Vitocal 200s i do tej pory zglosiłem 6 awarii, których producent skutecznie nie potrafi zdiagnozować ani usunąć - czekam na wymiane jednostki na nową wolną od wad fabrycznych, ale to też trwa...generalnie serwis Viessmanna i posprzedażna opieka klienta jest w mojej ocenie absolutnie zla, nie mają w kraju podstawowych części, na przyjazd serwisanta czekalem nawet do 6 dni, pozostawiają klienta z własnym problemem niskiej jakości flagowego produktu samemu sobie...osobiście nie polecam zakupu produktow Viessmann, po wydaniu kilkudziesięci tys. zł to mocno traumatyczne doświadczenie, jeśli inni nabywcy tego modelu mieli podobne problemy zpowtarzającymi się awariami systemu chłodzenia, czujnika przepływu, wentylatora etc, proszę o kontakt, może to być pomocne przy zgłoszeniu wad ukrytych produktu do UOKiK i ogloszeniu akcji serwisowej na ten model, chyba, że po prostu tylko ja źle trafiłem ... niemniej zdecydowanie odradzam zakup Viessmann Vitocal 200 s.
  13. Radzę od razu skreślic z listy Viessmanna , kupiłem 3 mce temu wyższy model Vitocal 200s i do tej pory zglosiłem 6 awarii, których producent skutecznie nie potrafi zdiagnozować ani usunąć - czekam na wymiane jednostki na nową wolną od wad fabrycznych, ale to też trwa...generalnie serwis Viessmanna i posprzedażna opieka klienta jest w mojej ocenie absolutnie zla, nie mają w kraju podstawowych części, na przyjazd serwisanta czekalem nawet do 6 dni, pozostawiają klienta z własnym problemem niskiej jakości flagowego produktu samemu sobie...osobiście nie polecam zakupu produktow Viessmann, po wydaniu kilkudziesięci tys. zł to mocno traumatyczne doświadczenie, jeśli inni nabywcy tego modelu mieli podobne problemy zpowtarzającymi się awariami systemu chłodzenia, czujnika przepływu, wentylatora etc, proszę o kontakt, może to być pomocne przy zgłoszeniu wad ukrytych produktu do UOKiK i ogloszeniu akcji serwisowej na ten model, chyba, że po prostu tylko ja źle trafiłem ... niemniej zdecydowanie odradzam zakup Viessmann Vitocal 200 s.
  14. buddar

    Czym to ogrzać?

    Pompa ciepła powietrze -woda to bardzo dobre rozwiązanie, o ile nie jest to Viessmann Vitocal 200s, ktory w moim przypadku okazał się bardzo awaryjnym modelem, zglosiłem 6 awarii w 3 mce i „bujam się” z problemem dalej...piszę o szczegółach także na innych forach, warto się dobrze zastanowić przed zaufaniem i wydaniem niemalej kwoty naViessmann Vitocal 200s - osobiście odradzam zakup.
  15. Osobiście mocno odradzam zakup i montaż pompy Viessmann Vitocal 200s - mam w ciągu 3 mcy szóstą już awarię, ktorej producent nie potrafi usunąć, a serwis przyjeżdża zwykle dopiero po kilku dniach, standard obsługi klienta i odpowiedzialność tak „renomowanej” firmy za niską jakość flagowego produktu jest po prostu żenująca, a klient płaci i czeka...wszytkich rozważających zakup pompy zachecam do zwrocenia uwagi na inne marki. Moje doswiadczenia są tylko zle i bardzo złe.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...