Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kolend

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

kolend's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Widzę, żę stoi mi woda delikatnie na dachu garażu. Czy takie coś można zostawić, czy próbować 'prostować' dach, czyli zrywać do płyt, 'poprawiać' kąt płyt i papa od nowa? https://ibb.co/R6nzpvJ Inaczej nie udało mi się dodać zdjęcia
  2. Z modułami masz rację, źle przepisałem ze swojego xlsa
  3. Dzwonię po infoliniach by wypytać o rozwiązania kocioł + zasobnik + automatyka dla 2 obiegów (kaloryfery + podłogówka) Jak na razie w miarę podobnej cenie: Podane przez Mareks: Vaillant VC 206 + VIH R 120 + multiMATIC 700 + VR79 + VR91 Bosh Condens GC2300iW 20P kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny + zasobnik WST120 l + CW400 + MR100 + CR10 Junkers Junkers Cerapur Smart ZSB 24-5C + zasobnik WST120-5O+ CW400 + MR100 + CR10 Junkers całość wyjdzie ok 1000 drożej, ale kocioł mocniejszy niż poprzednie (z wyglądu brzydszy niż bosch, pani z infolinii powiedziała, że bosch/junkers to praktycznie to samo, ujednolicają, a ten cerapur brzydszy, osprzęt do automatyzacji ten sam, a niby piec bardzo wytrzymały) DeDietrich jakoś mnie nie urzekł, oglądam teraz jeszcze aristron, buderus. Macie jeszcze jakieś sensowne typy? Viessman wychodzi zdecydowanie drożej niż reszta, także na razie nie biore pod uwagę.
  4. Dzięki za odp. Remontu nie będę robił sam, ale chcę się dokształcić, by przynajmniej wiedzieć o czym będe rozmawiał i z grubsza ocenić czy fachowiec nie proponuje zbyt rozbudowanego czy zbyt prostego rozwiązania. Zrobię teraz sobie research kocioł+zasobnik. Jeszcze zastanawia mnie automatyka rozwiązania łączonego podłogówkę z grzejnikami. Zestaw który wkleiłeś ma sterownik pogodowy. Muszę popytać u sprzedawców jaką automatykę sensowną mają do takiego rozwiązania jak planuję. Teraz tak czytam i oglądam te zestawy i zgłupiałem. Ja obecnie mam zestaw kocioł dwufunkcyjny z zasobnikiem. Z tego co widzę po sprzedawanych zestawach, to z reguły są to piece jednofunkcyjne + zasobnik. Jaka korzyść z pieca dwufunkcyjnego, skoro i tak mam zasobnik?
  5. Czyli wracając do schematu: https://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=451019&d=1607550506 1 Definitywnie nie potrzebuję sprzęgła? 2 Pompa 2 do kaloryferów niepotrzebna, zajmnie się tym piec? 3 Obecny kocioł (eurostar) ma takie parametry w instrukcji: Zakres ustawienia mocy cieplnej kW 7,3-24,3 Moc dla wody u†ytkowej (ZWE) kW 24,3 Naczytałem się, że najlepiej aby kociol miał jak najniższą minimalną moc. Z tego co widzę, to piece najniższą mocą minimalną (ok 2-3) to już wydatek ok 10k i w górę, następna grupa cenowa to te z mocą minimalną ok 5 (często mają max ok 15 właśnie). Czy jesteście w stanie polecić coś konkretnego, albo choć z jakich firm wybierać? I jak z tą mocą minimalną?
  6. Hej, Dom: na planie litery L, specyficzna działka, dom ma okna tylko na jedną stronę szerokość ok 18m ocieplony, tam gdzie mogłem (licznik prądu, wejście mediów...) sprawdziłem, że styropian ma ok 13 cm (co wydaje się chyba dziwne? raczej powiniem mieć 10 lub 15?) ok 150 m2 powierzchni użytkowej (brak garażu) Parter: salon z jadalnią ok 4,1x8,1 = ok 33m2 kuchnia (otwarta na salon) 2,6x2,7 = ok 7m2, a odliczając szafki z dwóch stron zostanie ze 4m2 korytarz 7,3x1,3 = ok 9,5m2 kotłownia łazienka 2x2,6 = 5,2m2 (ogrzewanie podłogowe + drabinka podłączona do CO a także z grzałką) niegrzewana spiżarnia nieogrzewany schowek pod schodami Piętro: łazienka kształt L, powierzchnia ok 7,7m2 (ogrzewanie podłogowe + drabinka elektryczna jedynie), na minu w kwestii ogrzewania świetlik (okno z wyjściem na dach, nie mierzyłem, ale min 1x1m), na plus w kwestii wyglądu mały pokój biurowy + kaloryfer mały pokój dziecięcy + kaloryfer większy pokój dizecięcy + kaloryfer duża sypialnia + kaloryfer korytarze + 2 kaloryfery nieogrzewana garderoba Obena sytuacja: 1Piętro: łazienka - uczucie, że jest chłodniej niż w dolnej pokoje - biuro, kaloryfer zakręcony, reszta pokoi kaloryfery skręcone na głowicach do poziomu 2-3 kaloryfery na korytarzach praktycznie zakręcone Parter: mała łazienka bardzo ciepła, drabinka używana sporadycznie kaloryfery w reszcie są na jednej ścianie (tej z oknami), tylko 4 sztuki i rozmieszczone nieregularnie, właściwie tylko 2 w części salon/jadalnia, co powodowało, że przy najzimniejszych dniach tej zimy (-6 wg pogody?) dogrzewaliśmy kominkiem żeby było komfortowo Kocioł grzejemy z reguły w przedziałach 1-2, max 3 się zdarzyło. Wg isntrukcji: 1 - średnia temp wody 45 2 - 51 3 - 57 nic nie wiem o czujniku temp na ścianie zewnętrznej jest niepodłączony moduł TA 211 E, centralka do niego jest na górze, w pokoju dziecięcym, co sprawia, że i tak wykorzystanie go byłoby problematyczne, bo na górze jest ciepło Instalacja: z tego co zgaduję, to piec w ścianie ma ukryty trójnik dzielący obieg na kaloryfery i podłogówkę podłogówka ma swoją pompę nie mam informacji jak gęsto rozłożona itp, widzę tylko, że są 2 linie podłogówka jest już widoczna na zewnątrz, ma swoją pompę, powrót (ale tam jest zawór ręczny!, co sprawia, że dla bezpieczeństwa, by nie puścić zby wysokiej temp na oko go otwieram do pewnego momentu), na powrocie jest czujnik temperatury i głowica termostatyczna załączam zdjęcia obecnej instalacji Plan na remont 1 Łazienki zostają tak jak są! 2 Kotłownia - rozkucie i sprawdzenie jak faktycznie idzie instalcja, przeróbka, wymiana pieca? 3 salon/jadalnia, kuchnia, korytarz na dole - założenie podłogówki, poprzez zrycie ok 20-25 cm w dół, styropian min 10cm, no i reszta zgodnie ze sztuką, najprawdopodobniej na wierzchu kafle (przynajmniej w części kuchnia/korytarz 4 reszta zostaje bez zmian
  7. Żebyśmy się dobrze rozumieli, to opowiem o swojej sytuacji będzie wiadomo dlaczego tyle mądrzejszych lub mniej mądrych pytań zadaję. Mam starszy dom z odziedziczonym CO, na które składa się: - podłogówka w 2 łazienkach (dwa obiegi) - grzejniki w reszcie pomieszczeń Myślimy nad: - zrobieniem podłogówki dodatkowo w salonie Obecnie mamy piec Junkers Eurostar, steruję nim manualnie (pokrętłem na piecu), do tego zasobnik 120l.Obecnie nim maksymalnie grzejemy do ok 50 stopni, przy czym wtedy np w pokojach kaloryfery mamy bardzo mocno przykręcone na głowicach. Chcielibyśmy na dole, w salonie, otwartej kuchni zrobić podłogówkę (dodatkowe 3 obiegi). Rozważamy dwie opcje: - pozostawienie obecnego kotła a zmiana podłączenia zgodnie z powyższym schematem - również wymiana kotła Potencjalne problemy: - łazienka na górze jest chłodniejsza od łazienki dolnej, bo ma świetlik - stąd pytania o rozwiązanie z różnymi temperaturami, łazienek kuć nie będziemy - jak zrobić by łazienki obie były cieplejsze niż salon, skoro już nie mamy wpływu na ułożenie podłogówki w łazienkach
  8. Pytanie 4 Jeśli dobrze zrozumiałem Twoją odpowiedź, to jeśli piec byłby bez automatyki, to na piecu steruję jak mocno ma grzać, a zawór termostatyczny zapewnia, że zbyt wysoka temperatura nie pójdzie na podłogówkę. Jeśli mam automatykę, to zawór termostatyczny jest zastąpiony automatycznym, który działa na ustawienie z modułu umieszczonego powiedzmy w salonie na ścianie.
  9. Pytanie 3 - czy takie rozwiązanie jest w miarę optymalne? Pytanie 4 - minus jaki ja widzę, to brak możliwości ustawienia różnej max temperatury na różne pętle (np na łązienkie z wyższą temperaturą dozwoloną). Jeśli dobrze rozumuję, to w takiej opcji trzeba by kolejny moduł i rozdzielacz? Z grubsza podsumowałem cenę zestawu z allegro (~1000) z cenami poszczególnych części i wygląda to ok, cena na stronie producenta bodajże 1500
  10. Mam 2 pytania o schemat z tego filmiku. Pytanie 1 - Czy w miejscu które oznaczyłem 2, jest kolejna pompa do kaloryferó, czy wystarczy pompa z kotła? Pytanie 2 - Zawór termostatyczny mieszający - czy dobrze rozumiem, że jeśli ustalę na nim 35 stopni, piec grzeje na 40, to on wymiesza do 35... co w momencie gdy piec grzeje na 30, to rozumiem, że wtedy po prostu przepuszcza?
  11. Dodałem alternatywne linki do fotek
  12. Cześć, odziedziczyłem instalację składającą się z: - kocioł junkers eurostar ZSE 24-3 MFA (do pieca jest regulator: TA 211 E, ale nie wykorzystywany obecnie i regulator tw2) - zasobnik junkers ST 120-2E S5300 - naczynie przeponowe Refix DE - pompa cwu grundfos - pompa CO (do podłogówki) Turdus cp43 Generalnie instalacja działa, przy czym ja nie do końca rozumiem jak. Większość rur jest od razu schowana w ścianie. Ogólnie: - całkowita powierzchnia ok 150m2 - instalacja zrobiona przez osobę z junkers jakieś 15 lat temu - w pokojach są kaloryfery - w 2 łazienkach ogrzewanie podłogowe Próbuję zrozumieć jak to działa, w szczególności podłogówka. Rozpisałem sobie z instrukcji z netu która rura jest z grubsza do czego. Duża część instalacji jest od razu schowana w ścianie, dlatego ciężko mi prześledzić co gdzie i jak. Jeśli dobrze rozumiem, to ciepła woda do ogrzewania musi się jakoś rozchodzić na obieg grzejników i podłogówki. A teraz co do sterowania podłogówką: - A pompa - ma 3 biegi/prędkości, rura kończy się dwoma wejściami w ścianę, zgaduję, że to osobne wyjścia na górną/dolną łazienkę - B zawór, który jeśli dobrze rozumiem, przy zamknięciu zaworu C oraz pełny otworzeniu, wyłącza podłogówkę, bo woda będzie pchana skrótem, z powrotem. - C zawór termostatyczny, jak przy kaloryferach. - D czujnik temperatury na powrocie z podłogówki? Podpięty jest do pompy. Niejasności w mojej głowie: 1 Jak sterować temperaturą w łazienkach? Pompa zawsze na najszybszym? Jeśli za ciepło, to dusić powrót zaworem C? Otworzyć przy tym B? 2 Czy i jaką mam pewność, że zbyt wysoka temperatura nie popłynie do podłogówki? 3 Co to jest D? 4 Czy ten kocioł jest sensowny czy nadaje się do wymiany? Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam. PS nie bardzo mogę dodać zdjęcia, wiec wklejam link do fotek: https://tinyurl.com/opis-z-instrukcji https://tinyurl.com/sterowanie-podlogowka Linki alternatywne (te same fotki) https://ibb.co/WnNyS28 https://ibb.co/hMn6pRw
  13. Myślę nad tym samym rozwiązaniem, ale widze jeden problem u mnie. Bosh leżąc praktycznie na glebie, front zaczyna się na wysokości ok 10 cm od podłogi. W kuchni ikea do której chcę przenieć fronty zaczynają się na wys 8 cm od podłogi. Z tego vo sprawdzałem na oko i paluchem, to 2cm w dół nie uda mi się wyprowadzić frontu poniżej obecnego by się otwierało w pełni. Więc fronty nie będą się kończyć na tej samej wysokosci od ziemii, a żona będzie marudzić. (Front do zmywatki i tak muszę dorobić)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...