Rivelv
Użytkownicy-
Liczba zawartości
82 -
Rejestracja
Informacje osobiste
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
Rivelv's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Kolega Marcin dalej nie rozumie, ze przy -16 i wychłodzonym domu (wspomniane dwa tygodnie) to jego/moja/czy kogokolwiek innego pompa może mieć problem z rozruchem przy pierwszym starcie od montażu. Nawet producent podaje zalecana temp montażu na plusie (chyba 10 ale było dużo informacji i nie pamietam)
-
Agb dobrze mówi wczoraj w nocy przeczytałem manual do tego również ma racje o cyklach odszraniania dokładnie co 31-32 min się odpalają tylko defrost trwa dłużej bo niska temp powrotu ale to wiedziałem już wcześniej - logika. Kolega Kaizen wrzuca wszystko do wzorów i stosuje matematykę ale zapomina o tym ze izolacja stropu daje szczelność w budynku wiec jego wyliczenia na 10,5 to można między bajki włożyć (bez obrazy oczywiście) jak jest przeciąg lodowatym powietrzem, wczoraj zwróciłem na to uwagę, ze dość mocno „wieje” w środku. Pozatykalem kominki wentylacyjne trochę poszło w dol z przeciągiem. Wilgoci w środku nie ma, czuć suchsze powietrze, powierzchnia grzania 180m2 całość powierzchni 211m2. Zakręcę polowe obiegów żeby pompa miała lżej zostawię tylko zewnętrzne i ustawie temp na 22 stopnie. Wyłączyć nie mogę bo jak spadnie poniżej 0 to pompa może nie wstać po przerwie. Generalnie producent zaleca montaz powyżej 10 stopni o ile się nie mylę.
-
Przemawia do mnie argument ze rozbiór temp jest tak duży przez brak izolacji ze te 22 stopnie na wszystkich pętlach to i tak w cholerę za dużo poza tym jest pozno i nie wiem czy dobrze odczytałem zamysł agb ale wyjaśnił Ciebie zdrowo dodatkowo pierwsze akapity w manualu a szczególnie opis uruchomienia w zimę trochę rozjaśniły mi w głowie.
-
Mam trudności z zasypianiem wiec przeczytam dziękuje bardzo, poszukam jeszcze info o tych przepływach mierzonych na pompie myśle, ze u mnie uzyskać więcej niż 28-30l/min będzie ciężko obecnie większość oscyluje w granica 1l/min (na tych magnetycznych słabo widać potrafią się zawiesić).
-
Dziękuje za manual przeczytam bo już odpowiedział na moje pytania. Wirtualne piwko za pomoc AGB.
-
Agb - wyczuwam fachowca a kolega Marcin chyba nie złapał Twojego wyjaśnienia. 70% ciepła ucieka dachem wiec codziennie 70% kW wale w niebo i słychać jak złotówki wala o beton. Trzeba kontrolować tylko żeby nic nie zamarzło i można ogarnąć to najniższym parametrem potrzebnym do defrostu a przy ujemnej temp nie moze być tez zbyt niska temp powrotu. Wiec zadać PC jakieś 20 i niech wraca 12-13 powinno chyba pomoc przy odszranianiu bez zbyt dużego wysilenia sprężarki (pewnie częściej się włączy??) tym sposobem będzie ekonomicznie a instalatora muszę przeprosić ze wątpiłem w jego wyjaśnienie ale tyle przygód już spotkało na budowie ze wykształciłam dość ograniczone zaufanie, szczególnie do drogich fachowców.
-
W którym miejscu odczytać przepływ sumaryczny sprawdzałem w instrukcji ale nie trafiłem na ten ekran w menu. Mam temp wody powrót zasilanie zbiornik ale przepływu nigdzie nie widziałem jedynie dane o Hz ilości uruchomień sprężarki i łącznym czasie pracy.
-
Ok. Czyli dobrze sobie rozkminialem harmonogram na tydzień na grzanie na noc wszystkich pętli do powiedzmy 22 stopni przy obecnych temp. Jeśli zejdzie dużo poniżej 0 to wtedy to samo ale cały dzień chyba przy takiej ilości deforstow. I nie bać się tego ze nie dobija jak przyjdzie izolacja termiczna i nie będzie mostków to pompa będzie dzialac sprawnie i tylko latem sprawdzać czy za dużo nie taktuje
-
Pomyliłem jednostki na rotametrach 1l/min sorry pozno już
-
Nie mam założonych termostatów (są puszczone kable i zasilanie ale nie mam ich zainstalowanych na belce) i zastanawiam się czy to robić. Rozmawiałem z Tech z Daikina i Panasonica i nie zalecają sterowania bez buforu (da się to zrobić ale zle zrobione wykończy pompę i wcale nie będzie ekonomiczne). Pompa ta powinna podobno mieć nie mniej niż 20-30l/h żeby nie wyskoczył błąd (ale nie wiem czy to prawda czy zmyślona odpowiedz na pytanie o sterowanie). Zobaczę co będzie się działo po nadmuchu wełny.
-
Masz racje podlogowke robił Janusz - hydraulik z 30 letnim doświadczeniem który olał projekt i robił po swojemu bo on wie lepiej - dwa dni po nim poprawiałem, ale petle zmierzone wszystkie podobnej długości około 70 mb co przy rurze 17x2 jest ok jedna pętla dłuższa ma 84 mb mniej więcej. Komunikacja jest gęsto zrobiona, bo olał zalecenia żeby iść pod ścianami i skrócić dobiegi ale tego już nie poprawiałem za dużo roboty by było i styro by na tym tez ucierpiał od spinek. Także w pomieszczeniach co 10 cm rozstaw a komunikacja ma co 5-7 wiec będzie tam ciepło. Przepływy obecnie to 1l/h ustawione na rotametrach (belka 12 oddalona około 3mb + belka 12 oddalona o około 7mb od kotłowni) już wiem ze będzie ciężko osiągnąć więcej (instalator zapewniał ze pompa z PC da radę spokojnie - w co wątpię, bo widzę ze gdybym musiał mieć większe przepływy przy normalnym działaniu pompy to może być problem - chociaż docelowo dom będzie dobrze ocieplony i ma rekuperacje wiec możliwe ze ten 1l/h będzie wystarczający). Skłaniam się do argumentu kolegi agb ze niestety brak ocieplenia wyziębia beton przez co pompa nie może podnieść wyżej temp niż 22 stopnie. Tylko pytanie czy to zdrowe dla pompy a drugie to czy przy -10 po prostu się wyłączy bo nie da rady totalnie czy przeskoczy na grzałkę i będzie ciągnąć 1:1 - co będzie totalnym zabójstwem dla portfela. Wtedy wolałbym ponieść koszt wyciagnięcia wody z podłogówki i przeczekania do wiosny bez działającej PC.
-
Plytkarz mierzył przed położeniem płytek w pom gospodarczym było 3,2 procent powiedział ze sucha i można kłaść mimo ze nie była wygrzewana tylko nie fugowal żeby nie zablokować wilgoci która ewentualnie odparuje po montażu pompy. Nie wiem czy teraz mogę zamknąć wszystkie obiegi i odpalać po kolei pompa chyba musi pracować na jakimś przepływie a przy jednej pętli to będzie max pewnie 3l/h.
-
Napisałem Ci już wcześniej, pompa odpalona na grzanie 03.01 od tamtego czasu codziennie jedzie na 22 stopnie temp zasilania i 16-17 na powrocie. Jak pozamykam petle to temp rośnie np 30 —> 25 przy 6 pętlach 25–>19 przy 12 pętlach. Pożarła jakieś 1200 kW/h do tej pory COP na poziomie 3,7-4 w zależności czy sprawdzam dzienny czy tygodniowy. Nie wiem na ile dane z czujników w pompie sa dokładne.
-
Ok. Rozjaśniłes mi dość dużo. Generalnie wilgoci w domu nie ma poza ta zebrana z powietrza. Tynki/posadzki były robione przed latem wszystko ładnie wyschło „na pieprz”. Dokładnie jak piszesz PC chodzi około 30 min potem przez 15 odszrania, czyli temat do ogarnięcia po zaizolowaniu i wygrzaniu posadzki bez strat do „atmosfery”
-
Linia freonowa ma około 3m od jednostki zewnętrznej do wewnętrznej. Pompa jest oszroniona cała przy defrostach gdzieniegdzie lód sie pojawia ale głównie szron. Wody leci na maxa przy defrostach ale temp do defrostu to max 22 stopnie i ciśnienie około 2,4. Na 480h odpalone sprężarki defrostow około 390. Nie dogrzeje betonu bo puszcza max 22 stopnie wiec przy braku ocieplenia stropu temp w środku na poziomie 10-12 stopni zależy czy zyski słoneczne jakieś są. Belka x2 po 12 obiegów, pętle max 70 rurka 17x2, zawór mam Hewalex CKF 3325 (o ile ten miałeś na myśli) instalacja prosta jak cholera kilka rurek do zbiornika CWU i pompka do cyrkulacji nic więcej tam nie ma w tej kotłowni.