Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

derp

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Poznań
  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

derp's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. derp

    Altherma DAIKIN

    Cześć, byłem przekonany że mam ustawione powiadomienia w wątku - wybaczcie zwłokę w odpowiedzi i dzięki za chęć pomocy. Lecę w punktach: W międzyczasie był serwis fabryczny - "wszystko OK". Wina pierwszego sezonu, pozmieniali ustawienia CWU, wyłączyli dezynfekcję zbiornika i tyle. Bardziej skupiali się na ilości energii a nie efektywności pracy urządzenia - a to z tym mam główny problem. Zasilanie na poziomie 25-26 stopni obecnie wynika wprost z krzywej, którą wcześniej wrzucałem. Nie mogę podbić nastawy bo będzie za ciepło. Czytając ten wątek i porady, spróbowałem testowo obniżyć krzywą o -10 stopni co miałoby wyłączać pompę za dnia i faktycznie - pobór zmalał ale efektywnośc taka sama. @Marco36 - grzanie krzywą (wrzucałem wcześniej). Grzałki działały 25h - to wynik awarii kiedy jeszcze nie mieszkałem domu podczas wygrzewania posadzki w grudniu. Pompa przestawiła się na grzanie grzałkami awaryjnie przy wyłączonym kompresorze. Zład wody - ok 270 litrów (1550 mb PEXa 17x2) @Kaizen - obecny COP CO = 2,3; CWU = 1,8; SUMA = 2,2 (dane z pompy). CWU grzane wg harmonogramu do 50 stopni raz na dobę. To zmienił właśnie serwis na tryb dogrzewu z histerezą 4 stopni, co dla mnie jest mniej efektywne bo pompa kilak razy dziennie dogrzewa przy tak malej histerezie. Zużycie - 63 kWh w tym tygodniu, w ubiegłym 74 kWh. Efektywność podobnie gówniana Opcja o których myślę po lekturze forum Daikina na FB to zbiornik buforowy i podbicie nastawy lub zakup termostatu Madoka i ustawienie go jako nadrzędnego sterownika. Pozwala to ponoć w przypadku odpowiedniej temp wewnątrz "nadpisać" ustawienia pompy i się wyłącza. Załączenie następuje dopiero przy spadku temperatury, pompa grzeje wodą np 28-29 stopni i znów się wyłącza co (ponoć) pomaga na taktowanie. Skonsultuję to raz jeszcze z firmą instaloacyjną. EDIT: byłem jeszcze zajrzeć do licznika dwukierunkowego w skrzynce, który był zakładany w ub. roku w kwietniu jeszcze podczas budowy przy zakładaniu PV. Wskazuje odczyt energii pobranej = 4139 kWh - zakładam, że od tegoż kwietnia właśnie (ko OBIS 1.8.0). Od tego czasu wjechało min: ~1100 kWh na osuszanie budynku (3 osuszacze po ~0,85 kW, 3 nagrzewnice 2-3kW działające min 12-14h/dobę, wentylatory osiowe przez 10 dni), ~strzelam 300 kWh na prace remontowe, bieżące potrzeby ekip, czajniki, radia, elektronarzędzia 4331 kWh wskazanie total pompy CO/CWU od listopada ~500 kWh nasze bytowe od lutego SUMA = 6231 kWh... Albo jest późno i nie umiem liczyć, albo coś tu nie gra. Jutro zadzwonię potwierdzić stan do ENEA.
  2. derp

    Altherma DAIKIN

    Cześć, mam problem z poprawnymi ustawieniami PC. Pierwszy sezon grzewczy powoli się kończy z wynikiem ok 2,6 COP - czyli nawet przy nowym domu, średnio. PC uruchomiona w grudniu i co ciekawe - lepszy COP był podczas wygrzewania budynku i posadzki lub kiedy na zewnątrz było zimno, niż teraz (stąd podejrzewam skopane ustawiania / taktowanie / za niską temp powrotu wody) - w ub. tygodniu na poziomie COP 1,9. Instalacja bez bufora, bez sterowników, na 2 rozdzielaczach (po 11 obwodów, każdy zasilany PEX32), rurka 17x2. 100% podłoga, brak Madoki. Pompa dobrana pod OZC (184mkw - pompa 6 kW, AiO 230l). Dla CO ustawiona krzywa grzewcza, przy obecnych temperaturach na zasilaniu 25-26 stopni max. W domu temperatura jest OK, około 23 stopnie - niby wszystko gra tylko ta efektywność pracy jest mega słaba. Z pozostałych ustawień dla ogrzewania: tryb pracy = próbkowanie delta T = 5 st czas uśredniania 24h temperatura równowagi -14 stopni Zakres nastawy = fabryczny (min 25 stopni) Temp wyłączenia ogrzewania = 16 stopni Przeregulowanie = 1 st Tryb cichy = wył Ograniczenie pompy i pozostałe = ust fabryczne Ostatnio doczytałem tutaj, żeby wypróbować harmonogram - i ustawić np 10:00-17:00 przesunięcie -10 stopni, co obecnie testuję ale może kWh i spadły, natomiast efektywność pracy pompy jest niezmiennie niska. Macie jakieś sugestie korekt ustawień? Dużo osób poleca zastosowanie Madoki i grzanie prostą. Być może pomimo tych 6 kW potwierdzonych OZC i programem Daikina do doboru pompy (punkt biwalentny -11 stopni) trzeba było jednak brać 4 kW, natomiast instalator zdecydowanie odradzał - rekomendował 6 kW, odrzucał też 8 kW
  3. Cześć, chciałbym zapytać o prowadzenie instalacji CWU oraz elektrycznej na płycie fundamentowej w domu parterowym z wiązarami. Konstrukcja samej płyty: 1. Zagęszczona podbudowa 2. 2xXPS 10cm 3. Płyta żelbetowa 20 cm 4. Styropian EPS 100 2x5cm 5. Wylewka z ogrzewaniem podłogowym 8cm 6. Warstwa wykańczająca Dwa pytania: 1. Instalacja rozdzielaczowa CWU PEX16 oraz połączenie 2 rozdzielaczy (dom parterowy) PEX32 - jak poprowadzić w warstwie pod wylewką? Czy mogę ułożyć styropian, wybruzdować od góry pod PEXy w otulinie, zasypać perlitem i na to folia do połogówki i połogówka? Czy jest to niedopuszczalne i musiałbym zrobić np. 7 cm, bruzdowanie, perlit i na to jeszcze 3 cm styropianu który przykryje instalację? Myślę o spinkach do podłogówki, potencjalnie przebijających rurki od CWU w pierszym scenariuszu. 2. Instalacja elektyczna - czy można prowadzić ją pod wiązarami (ocieplenie zasypem celulozy) w peszlach? Elektryk sugerował takie rozwiązanie + zejścia pionowo, bruzdowane? Dzięki!
  4. Spoko, zapytałem też o to w drugim salonie. Szczerze to nie wiedziałem o tej opcji nawet. W salonie Eurocolor póki co zaproponowali szkło laminowane zamiast hartowanego, jeszcze pogłębię temat w poniedziałek z nimi. Tym bardziej że mam dość ruchliwą dwójkę urwisów w domu Niestety od 01.06 ceny rosną znów o 5-7% (awilux nawet bardziej) więc muszę się spiąć z tematem. Wracając jeszcze do pytania o wybór - sam skłaniam się ku Eurocolorowi z Synego HS Panorama i tu chciałem usłyszeć - „dramat uciekaj” albo „spoko, może nie jest to LivingSlide ale będzie OK”
  5. Cześć, po rekordowym opóźnieniu w realizacji projektu - muszę finalnie wybrać te okna Pozostałem przy wariancie wyjściowym tj HS w salonie, ale 5000mm - ograniczenie dla PCV, zarówno dla Awilux jak i Eurocolor. 2 producentów - Eurocolor (Rehau Synego 80) z okuciami Siegenia Titan oraz Awilux (Schuco Living) z Winhaus Activ Pilot Wyposażenie, liczba zaczepów, bezpieczne klami, ciepła ramka - porównywalne Montaż w obu przypadkach podobny, szczelny, z zabezpieczeniem EPDM i purothermem Duże przeszklenia (witryna, HS) z szybami 6mm w obu przypadkach, Awilux rekomenduje szkło hartowane dla HS i dużego fixa (w poście #13) Różnica w cenie - ok 3,5 TPLN ~8% wartości okien. Z szybami hartownymi już 5,5k. Powyżej wypisałem główne punkty - jeśli chodzi o podejście to poznański Eurocolor super, ale mam pewne obawy co do mniej (mi) znanego produktu na profilu Rehau. HS - w Eurocolor w wariancie Panorama i cienką ramką. Awilux Livingslide - STD. Pytanie nadrzędne - czy warto dopłacać, czy cieszyć się z oszczędności 1/2 kosztu bramy?
  6. Cześć, krótkie pytanie dot. adaptacji projektu i zmianie z ław fundamentowych na płytę. W projekcie garaż nieocieplony, izolowany od części mieszkalnej, jak na załączonym przekroju (izolacji styropianem od gruntu bym już nie robił, żeby zrobić naturalny "GWC" ) - tu jest dla mnie wszystko jasne. Adaptacja zakłada fundament płytowy, izolowany szczelnie 20cm XPS (po obrysie i pod płytą), projektowany jako monolit tj. w jednym "kawałku", bez dylatowania. Pytanie - co z garażem, w kontekście osławionego mostka termicznego? Puszczać tam podłogówkę z b duży rozstawem pętli i grzać do 13-16 stopni? Zostawić, bo Δt nie będzie tak duża i nie ma sensu spinać się o kilka kWh? Może przy ciągłej izolacji od spodu pod płytą fundamentową jeszcze inaczej powinienem to rozpatrywać?
  7. Cześć, prośba o radę w doborze źródła ciepła dla małej parterówki, posadowionej na płycie fundamentowej grzewczej. Szukam rozwiązania idiotodpornego i komfortowego, taryfa G12. Założenie to możliwie małe (lub brak ) rachunki miesięczne za prąd oraz elastyczność w doborze źródła na przyszłość (stąd ogrzewanie podł. wodne jako medium). Zapotrzebowanie na en. el.: C.O. wg OZC Asolta (pow ogrzewana 147mkw) = 5000 kWh/rok C.W.U. (4 os.) = 11,8 Gj = 3300 kWh/rok (wg. dostępnych kalkula Prąd bytowy (tu nie mam pojęcia ile założyć) = 4200 kWh (?) SUMA: 12 490 kWh/rok I teraz opcje: a) pompa ciepła CO/CWU, czyli klasyka + PV ok 7,5 kWp: Pompa = przeglądy roczne 350 zł; + z moim szczęściem padnie po 10 latach... Zdecydowanie najwyższy koszt instalacji, ale tylko opłaty stałe na rachunkach. b) instalacja PV 9,86 kWp + kocioł el. Kospel z pogodówką + PC do CWU (nie wiem, czy potrzebuje przeglądów?) Koszt instalacji średni, Ok 600 PLN rachunków rocznie. c) instalacja PV 9,86 kWp + kocioł el. Kospel z pogodówką zasilający zbiornik CWU oraz CO. Rachunki ok 1300 PLN, ale brak przeglądów i o 14 000 niższa inwestycja vs opcja a) oraz o 5 000 niższa niż opcja b) d) Jest jeszcze opcja z wykorzystaniem 2x klimy split w części dziennej i sypialnej celem ogrzewania (i chłodzenia latem przy okazji), co powinno zmniejszyć wydatki na ogrzewanie dzięki COP >1 i w pełni zbilansować uzysk z PV w opcji b), ale chwilowo nie wiem nawet, jak takie połączenie przekalkulować Serdeczna prośba o wytknięciu błędów w myśleniu i ew naprostowanie na dobrą ścieżkę, bardzo na to liczę! Generalnie - byłem w 100% przekonany do PC, wyniki OZC i poznanie kosztów ich serwisowania sprawiły, że zacząłem się zastanawiać.
  8. Cześć, odnalazłem listę murarzy z posta #1168 (rok 2013 ), przeczytałem dyskusję o firmie JAR-BUD i... nadal szukam ekipy do postawienia ścian i prac żelbetowych. Budowa okolice Kostrzyna. Kontaktuję się z firmą Murabet, mają rzut kamieniem, szukam kogoś do kontr-wyceny. Może ma ktoś kogoś do polecenia?
  9. derp

    Knauf 0,031 Etixx Fasada

    O, super wieści. Jakby do czerwca się wyrobili, to zgłoszę się do was. Jak nie to będę prosił o alternatywę w 25cm...
  10. derp

    Knauf 0,031 Etixx Fasada

    Brałbym Etixx'a gdyby tylko pojawił się 25cm Nie słychać nic o takiej grubości?
  11. Najgorsze jest to, że masz racje (z muchami i komarami). Druga najgorsza rzecz, to obawa o wygląd takiego rozwiązania przy takim układzie: Otwierany balkon byłby wówczas od strony słupa + fix szklony w skrzydle żeby toto jakoś wyglądało. Poszukam podobnych układów, popatrzę. Na teraz po powyższych radach odrzucę PSK.
  12. Nie do końca o to chodzi. Wiem, ze po moich pytaniach można odnieść nieco mylne wrażenie ale: a) jestem z Poznania b) szukam oszczędności jedynie na niekrytycznych elementach / rozwiązaniach - jak np. nie tak często używane drzwi tarasowe, w których nie przeszkadza mi nieco wyższy próg. Ale skoro to ma być pozorna oszczędność bo po kilku latach się rozleci - taki argument rozumiem!
  13. Może się źle wyraziłem, tak źle z częstotliwością bycia w domu nie będzie! Właśnie zależało mi na symetrycznym rozwiązaniu podziału. Zerknę jeszcze na opcje smart slide. Duzy HS pasuje z podziałem na 2700, bo tuż obok jest jeszcze jeden fix 3000mm i się całość zgrywała. Czyli PSK nie da rady - dziękuję.
  14. Cześć, pozwolę sobie odkopać swój stary temat. 2 miesiące póżniej inny projekt, inne założenia inne, krótkie pytanie :rolleyes: Mam w projekcie 5400mm HSa (podział 2700/2700), który sam architekt ostrzega że będzie drogą przyjemnością. Znam wszelkie zalety użytkowe HS i bardzo je doceniam, ale przy moim użytkowaniu i częstości bycia w domu okno tarasowe w 100% mogłoby być znacznie tańszym PSK. Pytanie: Jaka jest maksymalna szerokość skrzydła drzwi tarasowych PSK? Dane pozostałe: wys 2150mm kolor jasnoszary ~RAL 7004 (wiem, że skrzydła w kolorze (ciemnym kolorze?) mają zazwyczaj mniejsze max wymiary) Czy jest szansa na 2x1800mm + 1800mm fix czyli 5400 mm PSK? Czy jednak max to 1600mm, czyli 4800mm całkowitej szerokości? Dziękuję za rozjaśnienie i pozdrawiam serdecznie!
  15. Dzięki za odpowiedź. Ad. Pkt 1) a czy sam typ okna (balkonowe) jest rozsądnym/dobrym wyborem (versus architekt i jego PSK/HS)? Ad. Pkt 2) zgugluje jak by wyglądał taki wariant. Może to próżne, ale jedno okno chciałem właśnie żeby było takim przedłużeniem salonu / wyjściem na taras. Ad. Pkt 3) w skrzydle vs w ramie - jest różnica poza estetyką? Bo w mojej głowie był fix w ramie z racji, ale może Ad. Pkt 4) 3m bez problemu. Uchył byłby w 100% wystarczający. Pytanie z doświadczenia - czy dobrze kombinuję z tym uchylnym vs fix? Chodzi mi o użytkowanie okołkuchenne. Za fixem przemawia nieco cena, ale też walor wyglądowy Ad. Pkt 5) doświetla (nowe słowo dla mnie ). Ok to mam jasność. Dodatkowe pytanie - czy zmiana wysokości na 210cm z obecnych 235cm ma inne niż finansowe uzasadnienie? Bo w innym rozpatrywanym projekcie w podobnej bryle były przeszklenia o h=210, te wydają mi się znów - ponadnormatywnie... wielkie, ale może się mylę i wychodzi ze mnie blokers z wielkiej płyty I np nie będzie potem problemu z roletami zew. które nie obsłużą takiej wysokości Wrócę jeszcze z prośbą o rekomendacje dot. polecanych modeli z półki średniej / średniej plus ale najpierw nieco poczytam. Dzięki! Piotr Dodatkowo - czy zkiana wysokości na 2,1 metra (tak doradza szerokop
×
×
  • Dodaj nową pozycję...