Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

rzuczek1

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

rzuczek1's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. rzuczek1

    Ogrzewanie ścienne

    Schemat jest ideowy, żeby pokazać o co chodzi. Tak są połączone
  2. Witam forumowiczów, Chciałbym się teraz zapytać czy mój pomysł a)jest wykonalny? b)jest opłacalny w wykonaniu? Mieszkam w dużym, dwu lokalowym domu. (3 piętra po 120m2). Na parterze pomieszczenia gospodarcze, pierwsze piętro jeden lokal, drugie piętro drugi lokal. Drugie piętro będę teraz dopiero wykańczał (wylewki są) i zastanawiam się nad ogrzewaniem ściennym. Problem w tym,że cały dom jest na jednym obiegu grzewczym. Jest dość śmiesznie bo najpierw ogrzewamy pierwsze piętro potem drugie, a na końcu parter, ze względu, że tam są głównie pomieszczenia gospodarcze. Tak ktoś wymyślił kiedyś. I teraz pytania powyżej dotyczą wykonania instalacji ogrzewania płaszczyznowego ściennego w środku obiegu z grzejnikami. W każdym pomieszczeniu mam doprowadzone rury miedziane pod grzejniki. Załączam schemat ideowy oraz zdjęcie doprowadzonych rur. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
  3. Faktycznie, tutaj ma Pan rację. Czy dobrym rozwiązaniem byłoby zastosowanie RCD 1F dla 6 obwodów (oświetlenie + gniazdka) oraz trzech wyłączników różnicowo-nadprądowych (kombinowanych) dla obwodów z klimatyzacjami i rekuperacją (x2) + łazienka (urządzenia/miejsca mokre) ? Będę dopiero ciągnął w kanale elektroinstalacyjnym po elewacji 5x6mm2. Chce się wpiąć przed rozdzielnice. W głównej nie ma prawie nic, jest jedno RCD na cały dom (360m2) 1bezpiecznik trójfazowy na gniazdka w garażu i 6 bezpieczników (po 2 obwody na piętro oświetlenie i gniazdka). Uciekam od tego i robię jakby drugą osobną instalację. Pewny
  4. Witam. Będę wykańczał ostatnie piętro w budynku trój kondygnacyjnym, stosunkowo nowym bo zamieszkałym od 10lat. Ostatnia kondygnacja, powierzchnia około 130m2, nigdy nie zamieszkała, nie wykończona (ściany/brak sufitu). Z racji braku tynku i 'otwartej' instalacji elektrycznej oraz zobaczeniu jej stanu chciałbym wykonać ją od nowa(kable w pojedynczej izolacji w peszlach, wszystkie gniazdka na jednym obwodzie, przekrój 1,5mm2 wszędzie). Tak więc ostatnie 4popołudnia siedziałem i robiłem sobie projekt instalacji. Chciałbym, żeby poddać go ocenie i weryfikacji. Plan zakłada podciągniecie z rodzielnicy na dole (do całego domu) przewodu 5x6mm2 i wykonanie nowej rozdzielni na ostatniej kodygnacji z osobną instalacją.W W obwodach gniazdkowych przewody będę chciał ciągnąć w peszlach, przytwierdzone do jętek (w warstwie wełny docelowej) i schodzić pionowo w dół w miejscach gniazdek. Oświetlenie w starych bruzdach po poprzedniej instalacji. W każdym obwodzie oszacowałem maksymalną moc jaką myślę, że będzie używana. Grzałka do bojlera jest zaznaczona na czerwono z racji tego, że jest to plan na przyszłość, gdy pojawi się ewentualna fotowoltaika. Załączona jest również lista materiałowa z komponentami jakie chciałbym użyć. Zastanawiam się nad dwiema rzeczami: -czy do płyty indukcyjnej użyć wyłącznika nadprądowy o charakterystyce B czy C? -czy warto zastosować wyłączniki różnicowoprądowe z członem nadmiarowo-prądowym kombinowane w obwodach z klimatyzacją? Dodam, że nie jestem elektrykiem, robiłem to ostatnie 4popołudnia, więc liczę na konstruktywną krytykę. https://pdfhost.io/v/.6YE29a5H_projekt_do_ocenenianiapdf.pdf Pozdrawiam, rzuczek
  5. Witam wszystkich forumowiczów Będę robił sufit pod nieogrzewanym poddaszem i chciałbym je ocieplić. Jak widać na załączniku jest to goła blacha. Chciałbym zrobić to tak, że pomiędzy legarami gdzie będzie sufit dałbym 20cm wełny (na płasko) i zastanawiam się nad sposobem ocieplenia skosów. Część mieszkalna będzie poniżej legarów, ale będę miał rekuperator i zbiornik do cwu na tym nieogrzewanym poddaszu oraz chciałbym je ocieplić, żeby ta blacha nie oddawała tak ciepła latem i polepszyć własności termiczne całego budynku. Wełna czy pianka? Jakbym chciał robić to wełną na sznurkach to potrzebuje dać jakieś folie skoro to będzie nieogrzewane i nieużytkowe poddasze? Pozdrawiam
  6. Dzień dobry Będę zakładał u siebie rekuperację osobnym lokalu mieszkalnym o powierzchni 120m2, ale w budynku dwulokalowym. To piętro (mieszkanie) jest niewyremontowane więc montaż mam bardzo łatwy. Planuje to zrobić sam i zakup projektu rekuperacji od projektanta. Chciałbym się tylko zapytać jak powinno to zostać wykonane właściwie - mieszkanie składa się z łazienki 12-14m2 (wywiew), 3 pokoje o łącznej powierzchni 45m2 około (nawiew) salonokuchni 45m2 (wywiew i nawiew) oraz korytarza 20m2 (pewnie wywiew?). Pytanie mam odnośnie klatki schodowej przed wejściem do mieszkania. Ma ona jakieś 10m2 i ciągnie się od parteru do drugiego piętra więc średnio 2,5m2 na jedno piętro daje to 7,5m * 10m2 = 75m3. Czy powinien tam znaleźć się wywiew? Pozdrawiam
  7. Witam wszystkich forumowiczów Jestem na etapie zakładania instalacji w domu. Instalator polecił mi thessla green airpack home 400v. Z zasłyszanych opinii to prezentuje się tak, że jednostka jest ok, tylko droga, za droga jak na swoje parametry. Szperając internet znalazłem jednostkę HRU PremAir 450 jednak jest mało opinii na jej temat. Analizując karty techniczne można wywnioskować poniższe spostrzeżenia. ThesslaGreen airpack home 400v vs Hru PremAir: Max. sprawność odzysku ciepła: 95% vs 90,3%. Ale analizując krzywą na wykresie zauważyć można, że przy strumieniu 200m3/h oba mają około 88%, a przy 350m3/h Thessla 84% vs HRUpremair 87%. Czym większy przepływ tym mniejsze straty ma Hru PremAir. nie wiem czym jest to spowodowane. Wg kart producenta oba badania były przeprowadzone według tych samych norm. Głośność: 51dB vs 51dB (remis) Thessla ma filtry klasy m5 a HRU g4 więc tu wygrywa thessla Thessla chwali się bypassem 100% przy czym Hru premair 450 posiada bypass modulowany. Nie wiem co to znaczy? W obu przypadkach wentylatory EC Thessla ma wymiennik z polistyrenu, a hru PremAir 450 ponoć aluminiowy. Który lepszy? Thessla posiada regulowaną nagrzewnicę wstępną, przy czym HRU posiada za dodatkową dopłatą nagrzewnicę (300zł) i jest dwustanowa chyba. Poza wyżej wymienionymi różnicami (materiał wykonania wymiennika, filtry) thessla ma obudowę metalową, a HRU z EPP, gdzie producent chwali się termoizolacyjnością tej obudowy ( jednostka waży z 15kg mniej), thessla ma fajny rozbudowany steronik, a HRU prymitywny 4przyciskowy + aplikacja na telefonie z parametrami. Różnica jest jeszcze w cenie - co najmniej 2tyś zł na korzyść HRU PremAir 450. Czy są jeszcze jakieś parametry, na które trzeba zwrócić uwagę? Co polecacie ? Pozdrawiam rzuczek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...