Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tomsinho123

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

O tomsinho123

  • Urodziny 18.09.1997

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Warszawa
  • Kod pocztowy
    03-287
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

tomsinho123's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Cześć, Jestem na etapie wykończenia instalacji kanalizacyjnej (podłączenie do szamba). Chciałbym to wykonać w taki sposób, żebym w przyszłości mógł podpiąć się do szamba bez konieczności rujnowania kostki i ogródka. Myślałem o zastosowaniu studzienki zbiorczej, gdzie na "wylocie" podłączę wyjście kanalizacji z domu, jeden "wlot" poprowadzę do szamba, a drugi do granicy działki i zaślepię go, po to żeby w przyszłości nie musieć niszczyć kostki i ogródka w celu modyfikowania instalacji. Pojawia się natomiast problem z zaślepieniem nieużywanego wyjścia (na początku tego które będzie szło do granicy działki, a potem tego które idzie do szamba). Znalazłem w sieci kształtkę pt. "redukcja na bosy koniec rury". Zastanawiam się czy takie coś uda mi się wcisnąć do wyjścia ze studzienki zbiorczej, w celu zablokowania go (reduktor 160/110 + zaślepka 110). Czy ma to rację bytu? Macie może jakieś lepsze pomysły? Robił ktoś podobny manewr u siebie?
  2. Cześć, Mam garaż "przyklejony" do bryły budynku. W ścianie pomiędzy budynkiem a garażem zrobiłem komin wentylacyjny 3 kanałowy (ogólnie w części mieszkalnej będzie rekuperacja), który chciałbym między innymi wykorzystać do wentylowania garażu. Wentylacja w garażu będzie prawdopodobnie grawitacyjna - wymuszona (wentylator z czujnikiem CO2). Czy dobrym pomysłem jest wyprowadzenie wentylacji w postaci kratki w elewacji nad dachem garażu czy muszę to wyprowadzić nad dach części mieszkalnej (część mieszkalna jest wyższa od garażu o jedną kondygnacje)? Czy takie rozwiązanie może mieć jakieś minusy?
  3. Tradycyjne rozwiązanie? Tzn. praktycznie to samo co tu tylko bez płyty warstwowej i tylko dokręcić potem płyty KG od spodu? Dlaczego zrezygnowałbyś z płyt warstwowych?
  4. Obciążenie będzie na deskach, które będą na jętkach, więc teoretycznie sytuacja ma być podobna do klasycznego stropu drewnianego, tylko tyle, że pod jętki idzie jeszcze płyta warstwowa, jako warstwa izolacyjna i blaszany sufit. Przekrój:
  5. Sorki za zamieszanie. Zdjęcie w większej rozdzielczości:
  6. To jeszcze dodam, że dach nad garażem jest kopertowy i murłaty idą po całym obwodzie, także jętki do dwóch murłat na pewno będą prostopadłe. Załączam poglądowy schemat rozwiązania.
  7. No to tak. Rozmiar garażu to 7.5m na 6.5m i takiej długości będą te płyty (tzn. w zależności jakie długości będą dostępne to takie wezmę,). Ogólnie koncepcja jest taka, że jak murłaty pójdą pp zewnętrznej części ściany to zostanie mi jakieś 10cm od wewnątrz i na tym w pierwszej kolejności oprą się te płyty. Potem na to pójdą jętki w kierunku prostopadłym do tych płyt i dla dodatkowego usztywnienia poprzykręcam płyty do jętek co jakiś czas (jeszcze nie jest do końca pewien jak gęsto rozłożyć te jętki). Potem pomiędzy jętki pójdzie wełna albo pianka. A następnie deski, żeby to wszystko przykryć. Ogólnie to będzie taki strych nad garażem, który będzie pełnił funkcję "graciarni".
  8. Cześć, Rozważam wykonanie stropu nad garażem (garaż przylegający do bryły budynku, wymiary 6,5m x 7,5m) z płyty warstwowej/obornickiej. Miało by to wyglądać w ten sposób, że płyta na końcach będzie się opierać o ściany (od strony budynku zostały przygotowana konstrukcja podtrzymująca zlana ze stropem kondygnacji budynku), nad płytą będą jętki, do których dodatkowo płyta będzie przymocowana. na jętki potem pójdą deski, żeby zrobić jaką "podłogę", a pomiędzy te deski i płytę pewnie jakaś wełna albo pianka. Czy myślicie, że takie rozwiązanie to dobry pomysł? Strop nad garażem miałby służyć jako graciarnia ewentualnie, do trzymania opon itd. Czy nie będzie problemów z wilgocią przez te płyty (wentylacja w garażu będzie albo grawitacyjna albo zrobię wentylator, który będzie się odpalał, jak poziom spalin wzrośnie powyżej oczekiwanego). Jeśli nie jest to zły pomysł to jakiejś płyty lepiej użyć: dachowej czy ścienna też będzie ok? Jak gruba powinna być taka płyta? Gadałem ze sprzedawcami i wszyscy zgodnie twierdzą, że ludzie tak robią, problem się zaczyna jeśli chodzi o grubość... Jedni twierdzą, że najcieńsza płyta jaka wchodzi w grę to 6cm, a preferowana grubość to 8-10 cm, bo dla cieńszych płyt nośność jest zbyt mała, a wgl to najlepiej użyć płyty dachowej. Inni natomiast uważają, że nie ma różnicy, bo nośność zapewnia grubość blachy, a skoro i tak to będzie montowane do jętek to wgl już nie ma co przesadzać i 4cm będzie ok. Jak wy uważacie? Macie jakieś doświadczenia z tego typu rozwiązaniami? Wiem, ze można kupić teraz gotowe garaże wykonane właśnie z płyty.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...