Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

heon

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

O heon

  • Urodziny 21.07.1987

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Czułówek
  • Kod pocztowy
    32-061
  • Województwo
    małopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

heon's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Andrzej733 Dzięki za radę w sumie to myślałem o tym jako właśnie system awaryjny zawsze taki wywietrznik to mniejsza dziura niż cały komin . Tym bardziej że w sumie zostanie to na stałe bo nie jestem pewien czy garaż będzie wpięty do rekuperacji bo z założenia garaż ma być strefą obniżonej temperatury i podwójnie ocieplony. To znaczy strop nad nim płytami z wełny i jedna ścian z domem dodatkowym Styro. ( Ale zobaczymy). Mimo wszystko dziękuje za cenną podpowiedz.
  2. Wczytałem się w przepisy i kolega jajmar ma trochę racji ale nie do końca. Jeśli robi się np. przybudówkę to ta przybudówka musi spełniać aktualne normy ale nie zmusza to do ocieplania całego budynku. Jeśli przebudowujesz dach nad poddaszem użytkowym to nowe ocieplenie dachu także musi spełniać normy aktualne. Jeśli natomiast przebudowujesz dach nad poddaszem nieocieplonym to dach projektujesz tak samo bez ocieplenia. I nie musisz w projekcie odrazu uwzględniać ocieplenia stropu bo tego już nie dotyczy projekt. Ja to tak przynajmniej interpretuje ale nie jestem prawnikiem od prawa budowlanego.
  3. No właśnie teoretycznie nic, raczej na pewno nie powinno być problemów z usunięciem dymnego bo już do niczego nie jest potrzebny ale bardziej boje się o te wentylacyjne czy jeśli zaprojektuje ze ich nie będzie to czy to ze nie będzie wentylacji w garażu będzie prawidłowe. (nie ze względu na użytkowanie tylko na projekt) bo ta wentylacja powstanie tylko później a nie do końca chciał bym ja uwzględniać w tym projekcie bo chyba kierownik budowy nie zakończy mi inwestycji jeśli jej nie wykonam, a chce w pierwszej kolejności zrobić dach i zamknąć temat budowlany.
  4. No właśnie architekt to może się zna ale na projektowaniu a nie jestem przekonany czy na kruczkach prawnych w jaki sposub można to zrobić żeby było dobrze, i wygodnie dla wszystkich. Po prostu chce wiedzieć jak to wygląda od strony prawnej aby architekt nie uparł się przy swojej racji i za wszelką cenę ja podtrzymywał. Co do pozwolenia na pewno masz rację co do reszty raczej nie bo tyczy się nowobudowanych budynków a nie starych przebudowywanych. Ale może jeszcze ktoś się w tym temacie wypowie.
  5. DarekS4Nie do końca rozumiem twój rysunek, wiem natomiast że jak będziesz kleił xps na fundament to musi być dosyć równy bo xps nie będzie trzymał. A z innej beczki to w tym momencie 10 cm na siany to dużo za mało. Ale oczywiście jeśli to jest stary budynek to możesz zrobić jak chęć według normy powinno być przynajmniej 15 cm ale to też trzeba by policzyć dla twojej ściany i styro jakiego chcesz zastosować.
  6. Czasem się zastanawiam czy to forum jeszcze żyje, a może ja zadaje za trudne pytania? Kolejny temat pozostaje bez odpowiedzi. Gdzie szukać pomocy?
  7. Z góry przepraszam jeśli post w niewłaściwym dziale ale nie bardzo wiedziałem gdzie indziej go wrzucić a to tak naprawdę pytanie do znawców prawa budowlanego. Jeśli jest nie tu gdzie trzeba proszę o sugestie gdzie przenieść. Sprawa wygląda następująco w przyszłym roku ruszam z wymianą dachu w wyniku tego że nie jest to tylko wymiana pokrycia a znaczna przebudowa dachu: - zmiana konstrukcji z wielospadowej na czterospadową - zburzenie 2 lukarny - zmiana gabarytów Wiem ze musze dokonać zgłoszenia z Projektem budowlanym lub wystąpić o pozwolenie na budowę i ta część jest jasna. Teraz pytanie: W trakcie tych prac chciał bym także usunąć 2 kominy jeden dymny ze starej kuchni (piec kaflowy już usunięty) wiec i komin nie używany oraz drugi podwójny wentylacyjny z tej że kuchni i garażu ( w domu w przyszłości ma być montowana wentylacja mechaniczna). Wiec nie chce obrabiać kominów które nie będą mi potrzebne i nie potrzebnie dziurawić nowego dachu. Czy Architekt może je bez problemów usunąć to znaczy nie uwzględniać ich w nowych rysunkach ? Czy to jest jakiś problem ?
  8. No ja też czytając temat liczyłem ze przeczytam jakieś konkrety bo właśnie zamówiłem 2 pary takich drzwi za sporą sumkę więc jestem ciekaw jak to z nimi będzie. Jak oglądałem je w sklepie wyglądały bardzo solidnie i dobrze wykonane jeśli chodzi o ceny to powiem szczerze ze porównując parametry termo do innych producentów cena nie była ani niższa ani wyższa. Może to że odgrzewa temat skłoni jakiegoś użytkownika do napisania o swoich odczuciach w sprawie drzwi firmy Doorsy.
  9. Oczywiście Tak jak piszesz powyżej robi się aby fundament wzmocnić, na tą chwile u mnie nie ma takiej potrzeby zastanawiam się tylko jeśli trzeba było by go troszkę podrównać powiedzmy 15 mm. To czym zwykłą zaprawą cementową czy jakimś innym specyfikiem?
  10. hipodrom Dzięki za odpowiedz. Nie właśnie jeszcze nic nie wymyśliłem a jak widzisz na forum małe zainteresowanie tematem na innym forum też raczej użytkownicy nabrali wody w usta. Ale zobaczymy. Co do tego co piszesz to w sumie myślę podobnie zastanawiam się tylko czy ta hydroizolacja z tej zewnętrznej strony da tyle, że warto w nią inwestować. Rozumiesz czy zyski przekroczą lub chociaż zrównają się z zainwestowanymi kwotami. No i to pewnie zależy też od zastosowanej technologii. A w moich warunkach hydro to pasowało by zastosować izolacje typu ciężkiego a to jest najbardziej kosztowne, i znów pojawia się pytanie czy to robić skoro będzie namakać od środka (a na pewno woda od środka jest po pojawia się w kanale w garażu co prawda niewielka kałużą na małym odcinku u ale jednak) swoją drogą musze poczytać te tematy dlaczego nie izolować fundamentu z obu stron. Wiesz co jeszcze nie zastanawiam się do końca nad technologią bo jeszcze nie odsłoniłem fundamentów na tyle aby ocenić ich wygląd i stan. Ale pewnie tak jak piszesz jeśli będą bardzo nierowowe trzeba je będzie oczyścić i przytynkować jakąś zaprawą (Zastanawiam się jaką może ktoś cos poleci). A później to już w zależności albo pójdzie na wyrównane ściany hydroizolacja i potem XPS chciałem go wypuścić tak ze 20 cm nad grunt aby łączenie ze styropianem nie wychodziło na wysokości gruntu zawsze to będzie lepsze zabezpieczenie przed wodą opadowa. No albo sam XPS bez hydroizolacji ale e to zobaczymy. Zastanawiałem się też czy pod sam XPS trzeba wyrównywać fundamenty jeśli by się okazał bardzo nierówny ale z tego co się dowiadywałem to jest to wskazane aby XPS nie został połamany pod wpływem nacisku gruntu Przy nierównym podparciu. Ale to będziemy wszystko wiedzieć po odsłonięciu pierwszego kawałka. Co do samego XPS to myślałem dawać płyty właśnie w pionie tak aby ok. 100 cm wchodziły poniżej gruntu a ok. 20 cm wystawały i była to grubość 100 mm i później jeszcze na niego tylko od górnej krawędzi po długości dać 50 mm. Wtedy do ok 40 cm poniżej gruntu miał bym 15 cm izolacji a od 40 do 100 cm 10 cm izolacji. A nad gruntem idealnie by mi się połączyło ze styropianem 15 cm.
  11. Panowie i Panie czy naprawdę nikt nie ma nić do powiedzenia w moim temacie? Czy może uważacie, że temat nie warty uwagi?
  12. Witam Z góry przepraszam za tworzenie kolejnego podobnego tematu ale w wyniku, że we wszystkich które znalazłem i przeczytałem nie jest opisana jedna bardzo istotna kwesta mianowicie "wysokie wody gruntowe" dlatego pozwoliłem siebie założyć temat. Mam trochę nietypowe pytanie. Zakupiłem dom wybudowany w latach 80. Dom nie jest podpiwniczony, najprawdopodobniej dlatego, że na mojej działce bardzo wysoko są wody gruntowe. Pisząc bardzo wysoko mam na myśli, że w okresie wiosennym i jesiennym woda jest ok.40-50 cm poniżej krawędzi fundamentu. Krawędź fundamentu miedzy 5 - 10 cm nad gruntem. Nie wiem do końca jaka jest budowa fundamentu ale z wywiadu z poprzednim właścicielem prawdopodobne jest, że jest to fundament lany z betonu z dorzucanymi kamieniami. Na szczęście izolacji pozioma jest wykonana solidnie i wszystkie ściany w domu są suche. I teraz moje pytanie jest takie. Ponieważ chce ocieplać cały dom myślałem też o ociepleniu fundamentu. 1. Wiec jeśli woda jest tak wysoko i nie ma możliwości dostania się do fundamentu z obu stron, jego hydroizolacja jest chyba bez sensu ? 2. Czy ocieplenie fundamentu XPS do głębokości ok. 1 m i zabezpieczanie folią kubełkową przyniesie jakiekolwiek efekty termoizolacyjne (czy ma to sens), skoro sam fundament i tak zostanie stale wilgotny? 3. Jak ewentualnie inaczej sobie poradzić z tematem ? Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi, a jeśli ktoś już spotkał się z podobnym tematem na forum proszę o link.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...