Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

squal80

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

O squal80

  • Urodziny 03.04.1980

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

squal80's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. W ostatnim czasie modernizowałem dom i jednym z powodow (choc nie jedynym i nie najwazniejszym) byl wyciek wody z instalacji grzewczej. Cisnienie na piecu zmniejszalo sie o okolo 0,1 bar na dobę. W międzyczasie został wymieniony stary kocioł na kondensacyjny (Viessmann vitodens 100). Niestety sama wymiana nie pomogła i okazało się że są drobne wycieki na dwóch rozdzielaczach oraz dwóch zaworach w kaloryferach. Rozdzielacze jak i zaworki zostały wymienione na nowe i obecnie nie ma żadnego widocznego wycieku, kaloryfery zostały dobrze odpowietrzone. Sprawdzałem to wielokrotnie zarówno na zimnym jak i na ciepłym piecu (rozdzielacze, wszystkie zaworki na kaloryferach, na rurkach w okolicy kotła) i nie widać nawet jednej kropelki wycieku czy nawet zawilgocenia. Niestety ciśnienie nadal się zmiejsza o około 0,1 bar na 3-4 dni w skutek czego nadal muszę dopuszczać wodę. Nie bardzo rozumiem w czym jest problem i co jeszcze można zrobić? Dodam jeszcez że instalacja jest na rurkach PEX i ma około 18 lat.
  2. Dziekuje za podpowiedzi, bede mial robione obliczneia w najblizszym czasie oraz jesli bedzie koniecznosc wymiane grzejnikow na wiosne
  3. Witam, Niedawno wymieniłem kocioł na kondensacyjny (Vitodens 100-w w domu ok ~100m2) oraz usprawniłem wentylację poprzez kratki wentylacyjne w kominie oraz nawiewniki w oknach. Dodatkowo dociepliłem strych i dach wełną. Wentylacja działa dużo lepiej choć skropliny w mniejszej ilości wciąż pojawiają się jeszcze w 2 oknach nad ranem. W kominie jest ciąg. Do kotła mam również sterownik bezprzewodowy który umieściłem na pietrze na którym zawsze było chłodniej. Ustawione temperatury to 21 w dzień i 19 w nocy, temperatury wody w CO to 55oC Niestety zauważyłem ze jeżeli jest tylko trochę zimniej (powiedzmy poniżej -3oC) to pomieszczenia nie są w stanie dogrzać się do zadanej temperatury 21oC (zwykle jest to 20oC - 20.5oC) i kocioł chodzi w trybie ciągłym wyłączając się dopiero o 23 wchodząc w tryb nocny. Zwiększając temperaturę w kotle np. do 65oC kocioł potrafi dogrzać pomieszczenia jednak kaloryfery robią się zbyt gorące (można się niemal poparzyć) i dodatkowo wyczytałem ze to nie jest zalecane zeby temperatura w kotle kondensacyjnym była tak wysoka. Nawet jednak przy tak wysokiej temperaturze wody w kotle pomieszczenia potrafią się dogrzewać przez 2-3 godziny do 21oC. Czy macie pomysł co jeszcze można by zrobić żeby instalacja działał sprawniej, czy pogodzić się z wyższa temperatura wody w kotle czy może problem leży gdzie indziej? Jedyna rzeczą która przychodzi mi do głowy są kaloryfery - być może są niepoprawnie dobrane i wymiana na większe by pomogła? Np. w sypialni 17m2 mam jeden kaloryfer panelowy o długości 90cm, w korytarzu na pietrze nie mam wogóle kaloryfera.
  4. Przymierzam sie do zmiany kotla dwufunkcyjnego w domu jednorodzinnym ze starego klasycznego na kondensacyjny (Logamax plus GB072-24 kW ze sterownikiem bezprzewodowym). Wymiana niestety wymaga zmian w instalacji - trzeba mi. zamontowac wklad kominowy na dlugosci ok 6.m. Na jaki mniej wiecej koszt powinienem byc przygotowany wliczajac piec, sterownik, materialy, montaz? Na razie dostalem odpowiedz tylko z jednej z firm krakowskich na cena 13 500.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...