Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jakowit

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

jakowit's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

15

Reputacja

  1. Napisałem o awarii a nie o celowym niszczeniu lub demontażu. Czy administrator lub właściciel sprawdza codziennie czy licznik działa? Jeżeli licznik ma legalizację a akurat się zepsuł bez zewnętrznej ingerencji to jak chcesz rozliczyć zużycie po powiedzmy 4 zimowych miesiącach- nie płacić nic czy płacić za wszystkie straty na pionach bo przecież suma z indywidualnych liczników nie będzie się zgadzać z tym na wejściu do budynku. Fakt braku legalizacji to zagrożenie dla wspólnoty bo tak jak napisałeś można podważyć rozliczenia. Instalacja jest całością ale kosztami wymiany ciepłomierzy czy wodomierzy są obciążani właściciele więc autor może zażądać płatnej wymiany na legalizowany ciepłomierz jeżeli to ma mu pomóc lub wykorzystać fakt braku legalizacji na swoją korzyść z tym że jeżeli we wcześniejszych okresach przy ważnej legalizacji miał takie zużycie to nic mu to nie da bo instalacja była źle zaprojektowana lub wykonana lub zapomniał o zamykaniu okien na zimę przy takich wynikach.
  2. Jeżeli siłownik termiczny był zainstalowany w złym miejscu to ciepłomierz cały czas zliczał przepływ. Mam ogrzewanie podłogowe w bloku zasilanym z sieci miejskiej i przy zdjętym siłowniku przed rozdzielaczem i wyłączonej pompie w mieszkaniu mam cały czas przepływ na odcinku od pionu do mieszkania poprzez korpus pompy i bypass - wymusza go pompa zainstalowana na instalacji w bloku. W pętlach nie ma przepływu ponieważ woda płynie tam gdzie ma mniejszy opór ale licznik bije cały czas za grzanie korytarza. Ogrzewam 52 metry i zużycie to około 12GJ rocznie- blok z 2018 roku, cena GJ około 108 złotych po podwyżce na 2022. Ponad 70GJ to jakiś kosmos; w poprzednich latach też było takie zużycie? Jeżeli tak to zapewne od początku był liczony przepływ na dobiegu do mieszkania z powodu złego umiejscowienia siłownika, jeżeli duże zużycie jest od jakiegoś czasu to licznik wariuje. Na poprzednim lokalu miałem ten sam ciepłomierz ponad 10 lat- po 5 zostały wymienione baterie bo do zapłaty za legalizacje lub wymianę nie było chętnych. W 90% wspólnot od ciepłomierza jest liczona własność mieszkańców i możesz go wymienić na własny koszt jeżeli uważasz że jest wadliwy. W regulaminie wspólnoty na wypadek awarii często stosuje się zapis o liczeniu według średniej z poprzednich lat lub podobnych lokali. Do sprawdzenia koniecznie czy ciepłomierz nie pokazuje przepływu przy wyłączonej podłogówce- tyle że na to trzeba poczekać bo pompy na bloku poza sezonem nie pracują.
  3. Azot pozwala zweryfikować czy instalacja nie została uszkodzona w czasie prac wykończeniowych.Przed montażem urządzenia instalator uwalnia azot i słyszy czy nikt nie przewiercił przypadkowo rur.
  4. Zapewne pracuje grzałka karteru albo grzeje uzwojeniem na sprężarce. Mam marketowego klona haier tundra plus, w stanie czuwania pobiera prawie 40W przy aktualnej temperaturze na zewnątrz -5. Używam inteligentnego gniazdka żeby mieć możliwość ewentualnego zdalnego uruchomienia klimatyzatora, normalnie jest całkowicie odcięty.
  5. między -10 a -15 wentylator nawiewu działa w trybie 60 min włączony i 10 min wyłączony poniżej -15 wentylator nawiewu włączony 5 min i wyłączony 55 min Sterownik nie wyświetla temperatury powietrza pobieranego z zewnątrz jeżeli spadnie poniżej 0 - miga jedynie 0.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...