Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

alojzy 70

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

alojzy 70's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. właśnie takie podejście ma wielu: nie dam rady, przerasta mnie to. Teraz wydaje Ci się to skomplikowane bo masz pajęczynę w kotłowni. Jak wytniesz wszystko poza PC aż do głównego wejścia zasilenia domu to się zdziwisz jak mało elementów będziesz musiał dokupić. Z pewnością zasobnik CWU w klasie energetycznej A, pompę/y obiegową elektroniczną, separator zanieczyszczeń stałych i mikropęcherzyków powietrza, dobre zawory, trochę rur, np. PP-R i tanią zgrzewarkę, być może naczynie/a wzbiorcze, jakąś drobnicę, niewielki bufor w roli sprzęgła hydraulicznego?. Jeśli nie znasz zasad działania kotłowni to poszukaj jakiegoś bezpłatnego programu do projektowania schematów hydraulicznych lub zapytaj pierwszego lepszego hydraulika. Wszystkie kotłownie obojętnie jak są zasilane działają na takich samych zasadach. Niedługo koniec sezonu grzewczego i będziesz miał szanse się wykazać. Masz trochę czasu żeby skompletować cały osprzęt. Czegoś nie wiesz - pytaj. Powodzenia
  2. nad tym nie ma co debatować bo najtańsze i najlepsze wyjście są takie same - zdemontować, kupić nowe o odpowiednich parametrach i zmontować od podstaw, niestety każda inny sposób podniesie tylko koszty i frustrację, im szybciej to zrobisz tym lepiej i taniej.
  3. Podstawa to praca na niskich temperaturach, max. do 35 st.C podczas mrozów. Poza tym ściany, urządzenia i meble też są buforami. Gdy temperatura spadnie o 0,2 st. załącza się grzanie sekcji a po dojściu do temperatury zadanej raczej nigdy nie przekracza jej o 0,1 st. Jedno pomieszczenie ok. 58 m2 mam w trzech kierunkach: północ, wschód i zachód, w każdym kierunku okno i czujnik temperatury ustawiony na inne parametry. Raczej nie zdarza się aby na całości panowała identyczna temperatura pomimo, że mam non stop włączoną wentylację mechaniczną. Myślę, że właśnie dzięki buforowi można utrzymać w miarę stabilną temperaturę zasilania sekcji ogrzewania, bufor spłaszcza sinusoidę temperatury pracy PC. Jeśli ktoś chce się pobawić to temperaturę pomieszczenia można utrzymać idealnie na zadanych parametrach bez żadnych wahań w dół lub górę- ale to już trochę kosztuje i raczej dla bogatych albo pasjonatów.
  4. Nie zgadzam się, że sterowanie każdą pętlą nie ma sensu. Dwanaście lat jechałem na dwóch strefach w domu - dziennej i nocnej, działało całkiem dobrze lecz nie idealnie. W 2019 przeprowadziłem modernizację i zrobiłem każde pomieszczenie z oddzielnym czujnikiem temperatury - razem 8 sztuk. Teraz temperatura w każdym pomieszczeniu jest bardzo stabilna. Pomieszczenia w każdym domu są skierowane przecież na cztery strony świata. Na przykład jeśli czujnik będzie umiejscowiony w pomieszczeniu po południowej stronie to w słoneczny dzień północna część domu będzie niedogrzana. W układzie ze sterowaniem oddzielnymi pętlami wystarczy na powrocie do PC zamontować niewielki bufor ( ok. 50l ) aby zapewnić minimalny wymagany zład GZ. Na wyjściu z PC montujemy zawór nadmiarowo upustowy ( bypass między wyjściem z PC a wejściem do buforu ) i przy zamkniętym zaworze na wejściu do rozdzielacza oraz pracującej pompie obiegowej PC regulujemy tak aby uzyskać około 50% wymaganego minimalnego przepływu przez PC, sprawdzone na polu walki. Do zbiorników multiwalentnych jakoś nie mam przekonania - ale to tylko moje odczucie.
  5. WspKor Współczynnik korekcji dla obwodu CO; parametr może przyjmować wartości od 0 do 9. Regulator umożliwia automatyczną korektę temperatury w instalacji CO w zależności od wyniku porównania zmierzonej i zadanej temperatury wewnętrznej. Przy WspKor=0 korekcja jest wyłączona. Korekcja działa tylko wtedy, gdy w obwodzie CO zainstalowano czujnik Twew i jest ustawiony parametr RegPokoj:TAK.
  6. W tym roku będę prawdopodobnie montował jeszcze jedną PC, ale nadal chciałbym zachować regulację temperatury dla każdego pomieszczenia z osobna za pomocą czujników i termosiłowników, jednocześnie korzystając z krzywej grzewczej w układzie 0. Jedno z drugim nie idzie w parze, ale... gdyby tak zrobić: PC >belka zasilająca rozdzielacza>obwody grzewcze>belka powrotna rozdzielacza z termosiłownikami>bufor 50l>powrót do PC. Między wyjściem z PC a wejściem do buforu od strony powrotnego rozdzielacza zastosować zawór nadmiarowo upustowy i wyregulować go tak, żeby przy wielu zamkniętych obwodach grzewczych zapewniał minimalny wymagany przepływ wody przez PC. W tym układzie bufor 50l nie pełnił by roli sprzęgła hydraulicznego a jedynie zwiększał by zład układu. Ciekaw jestem opinii.
  7. Nie, wężownice są puste, miały być ewentualnie pod solary. A tak naprawdę to z wężownicami był dużo tańszy niż bez wężownic . Wiem też, że chodzi na stałej zadanej temperaturze, ale zaciekawiło mnie, że w układzie bez buforu ( nie pamiętam 0 czy 1) mogłaby PC pracować do temperatury wg krzywej czyli utrzymywać np. 36 st.C?
  8. Dom 120 m2, całość podłogówka, zima 2019/2020 temperatura buforu 32 st.C, tej zimy 38 st.C, CWU 42st.C. Czemu inwerter do buforu? Nie miałem z góry na 100% koncepcji jak to będzie wyglądało, inwerter w każdej sytuacji zastąpi on/off-a a odwrotnie już się nie da. W buforze są dwie wężownice i w planie był montaż kolektorów słonecznych, ale teraz już wiem, że brnięcie w tym kierunku nie ma sensu. PC bez wspomagania słońcem super daje radę i nie ma co pchać się w zbędne koszty i komplikację systemu. Krzywą mam ustawioną na zero. Sądzisz, że w układzie pracy bez buforu PC utrzymuje temperaturę na wyjściu CO zgodnie z ustawioną krzywą grzewczą?
  9. Dokładnie tak, zasilają się z bufora a PC nie uruchamiają bezpośrednio lecz pośrednio wraz ze spadkiem temperatury w buforze. Co do strat ciepła w buforze to właściwie jest tylko ok. 2st.C na dobę. Sprawdziłem bufor kamerą termowizyjną ( z ciekawości) to w zasadzie zewnętrzna powłoka posiada temperaturę otoczenia. Dla jasności - nie jestem zwolennikiem/przeciwnikiem któregoś konkretnego rozwiązania, po prostu są to ciekawe tematy i warto poznać różne opinie. A propos modulacji PC, ta chyba raczej w tym przypadku nie występuje. Z tego co się orientuję to pompa wchodzi na kolejne stopnie mocy, przy pompie 8kW są to: 5-6,5-8 kW. Jedynie czas pracy na pierwszych dwóch stopniach mocy jest ustawiany przez użytkownika. Reasumując nie sądzę, że pompa moduluje się np. z ośmiu kW do pięciu jeśli spadnie zapotrzebowanie na ciepło.
  10. Mam 10 obiegów i 8 termostatów. Od południa w tym momencie temperatura podniosła się od słońca powyżej zadanej, obieg się zamknął. Od północy jest chłodniej, więc dogrzewa pompa. Według mnie, zależnie od umiejscowienia czujnika temperatury (zakładając, że mamy do dyspozycji 1szt. otrzymaną razem z PC) będę miał niedogrzaną/przegrzaną część domu. Przy 8 czujnikach ten problem zupełnie nie występuje. Oczywiście to kosztuje, ale sądzę, że musimy wybrać pomiędzy ceną a komfortem.
  11. Witam ciekaw jestem dlaczego PC z podłogówką 100% bez bufora? Czy to nie jest tak, że gdy przy 10-ciu obiegach zamknie się 9 to przy jednej otwartej pętli nawet inwerterowa pompa zacznie taktować? Osobiście od 2019 r. użytkuję Ecopower C8i z buforem 300l i PC ma stosunkowo długie okresy pracy/pauzy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...