Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Greggi

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    38
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Opole
  • Województwo
    opolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Greggi's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Co planowane jako podlogówka, zapomnialem dodac Nie wiem ile kosztuje kierownik ale 2 klocki wydaje mi sie troche przesadzone.
  2. To ile moze mnie jeszcze kosztowac jego usluga skoro wiekszosc prac zostala juz odebrana i poprzedni właściciel juz to z nim uregulowal. Obecny kierownik mowi o 2000zl. Zastanawiam sie czy nie jest to poprostu okazja do zarobienia wiekszej kasy kosztem nowego wlasciciela.
  3. Kupilem dom w ssz z wykonanymi instalacjami wodno-kanalizacyjnymi. Roboty które trzeba jeszcze wykonać to; Wykonanie instalacji elektrycznej, wykonanie tynków, sufitow podwieszanych (dom parterowy ) ocieplenie itp. Nie znam się na tych sprawach dlatego moje pytanie; czy będzie potrzebny mi kierownik budowy? Jeśli tak to do czego ? Co musi jeszcze odebrać? Dodam ze wiekszosc prac zamierzam wykonać samodzielnie włącznie z tynkami.
  4. salon 1777W 21stopni, kuchnia 567W 21stopni, łazienka 1 i 2 141W 24stopnie, pokój 1/07 590W 21stopni, pokój 1/06 642W 21stopni, pokój 1/05 401W 21stopni, pokój 1/04 455W 21stopni, garaż 1/03 1824W 12stopni, pom gosp, 239W 18stopni, wiatrołap 214W 18 stopni. Tz 37
  5. sorki nie wiem jak mam to inaczej zrobić
  6. trafiłem także na ciekawy filmik na youtube od "CNC pompy ciepła Jak przygotować nowy budynek do montażu pompy ciepła? Informacje, wytyczne, wskazówki cz.1"gdzie także jest to wyjaśnione.
  7. Odświeżę trochę temat. Zadawając pytanie 'podłogówka z projektem czy bez" liczyłem na szybką i konkretną odpowiedzź typu "jeśli ........ to powinieneś zrobić z a jeśli ...... to bez problemu możesz robić bez" czy coś w tym stylu. Niestety odpowiedź na to pytanie nie była taka prosta jak się wydawało a opinie i rady członków forum zajęły aż 12 stron . Zamiast utwierdzić się w przekonaniu że robie dobrze nabrałem wątpliwości czy aby moje zamierzenia są prawidłowe, dlatego też zleciłem projekt OZC oraz podłogówki by osobiście się przekonać jak to naprawde jest. Mysle że można by było sobie bez problemów poradzić BEZ PROJEKTU gdyż posiadając już projekt mogę stwierdzić że metoda co 10 cm była by trafna bo z projektu wynika że praktycznie wszędzie zostało zastosowane taklie ułożenie pętli, nielicząc garażu oraz pom. gospodarczego ale to wydaje mi się logiczne. Nie neguje zlecania wykonania projektów ale w niektórych przypadkach wydaje mi się że są one zbędne. Projekt który otrzymałem przewiduje rozstawienie co 10cm w większości pomieszczeń oraz pętle nie większe niż 80mb (takie też rozstawienie zostało mi doradzone przez inspektora budowlanego który sprawdzał mi stan techniczny domu przed zakupem) więc dlaczego nie trzymać się takich norm? Nawet projekt ozc pokrył się z moimi zamierzeniami i przewiduje pompe 8KW. Nie daje mi spokoju tylko jedna kwestja; projekt przewiduje ułożenie rurek od ogrzewania także pod meblami, szafami wnękowymi a także wanną czy meblami kuchennymi, zadając pytanie dlaczego - projektant stwierdził że tak się nie robi bo to powoduję zagęszczenie rurek, ale jaki jest sens grzania w miejscach zasłoniętych ????
  8. Skoro zaprojektowaną podłogówkę tak samo można regulować to dlaczego tą kładzioną co "10 lub 15" przy regulacji trzeba
  9. Czyli czy z projektem czy bez wszystko musi być ok gdyż w obu przypadkach mamy jakiś margines do dodatkowych regulacji, oczywiście trzymając się realiów odnośnie rozstawów, zagęszczeń oraz długości pętli. Jeśli będziemy trzymać się zamierzeń o rozstawie co 10 lub 15 nie licząc łazienki nie ryzykujemy niczym oprócz tego że możemy zużyć więcej materiału niż faktycznie potrzeba.
  10. Czyli lepiej zlecić obliczenia i wykonać projekt gdyż wtedy przepływy i opory są zminimalizowane i ma się więcej miejsca na dodatkowe regulacje temperatury w razie potrzeby? Co do regulacji temp. w poszczególnych pomieszczeniach, wiem że przy podłogówce zajmuje to dużo więcej czasu niż przy ogrzewaniu grzejnikami ale jest to możliwe, po prostu czas reakcji jest dużo dłuższy. Czy do końca ma to sens to sam nie wiem ale fakt jest taki że takie systemy istnieją i funkcjonują.
  11. Odświeżę trochę temat bo widzę że trochę od niego odeszliśmy:) Z tego co czytam to projekt ogrzewania jest wyliczany w/g konkretnych danych, temperatur w konkretnych pomieszczeniach, przepływów, oporów itd. i w/g tego wyliczany jest rozstaw rurek i długości pętli a przykręcanie pętli nie jest wskazane gdyż zaburza funkcjonowanie całego systemu. Jeśli tak to mam pytanie; Jeśli inwestor przy procesie budowy domu założy że chce mieć w sypialniach np. o 2-3 stopnie mniej, w/g tych danych zostanie opracowany projekt instalacji z konkretnym ułożeniem pętli ogrzewania podłogowego a po latach będzie chciał np. zmodernizować budynek i założyć sterowanie automatyczne podłogówki, stworzyć coś w rodzaju "inteligentnego budynku", założyć termostaty by w każdym pokoju z osobna sterować temperaturą, lub po latach okaże się że będzie musiał przygarnąć starszych rodziców i oni będą chcieli mieć w pokoju temp. o parę stopni większą lub niższą, wtedy pętle będą przykręcane i wszystkie wyliczenia nie będą miały sensu? Czy nie lepiej w takiej sytuacji już na samym początku stworzyć ogrzewanie podłogowe z możliwością późniejszego rozwoju ? Czy w takim przypadku rozstaw "co 10" nie jest lepszym rozwiązaniem.
  12. Projektowa strata ciepła przez przenikanie - 6249W Projektowa wentylacyjna strata ciepła - 2951W Całkowita projektowa strata ciepła - 9146W Takie wyliczenia są także dopięte do projektu Jak to się ma do późniejszych zmian? Muszę zlecić wykonanie nowego OZC czy da się to samemu wyliczyć?
  13. Nie wiem czy podobny temat już istnieje, jeśli tak to sorki za dublowanie nie do końca orientuję się w tych sprawach więc jeśli coś palnę to mnie poprawcie:yes: Niedawno zakupiłem dom parterowy z w stanie ssz, projekt domu przewidywał jako źródło ciepła piec gazowy, ogrzewanie kaloryferami i wentylacje grawitacyjną. Nie do końca jest to to co bym chciał gdyż zależy mi na tym by koszt utrzymania domu były jak najniższy. Jako zamierzenie obrałem sobie podłogowe ogrzewanie w całym domu, pompę ciepła powietrze - woda, rekuperacje, i zestaw fotowoltaiczny. Do projektu domu jest dołączona charakterystyka energetyczna lecz nie bazuję na tym w co wyposażony ma być docelowo dom. Stary OZC pokazuje - współczynnik pow. zapotrzebowanie na ciepło 56,1W/m2 - współczynnik kub. zapotrzebowania na ciepło 20,8W/m3 - współczynnik ZZE powierzchniowy 54,1kWh/m2 rok - współczynnik ZZE kubaturowy 20,0kWh/m3 rok -sumaryczna strata ciepła netto/budynku 9146W -sumaryczna strata ciepła na wentylacje 2951W -zapotrzebowanie na energie netto na ciepło i przygotowanie ciepłej wody użytkowej 8824 + 2526kW/rok -EP 90,7kWh (m2/rok) -EK 83,2kWh (m2/rok) Na jakiej podstawie dobrać moc PW?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...