Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marko121

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

O marko121

  • Urodziny 17.09.1972

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

marko121's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Bo zamknięta instalacja przy pompie ciepła i gazie działa sprawniej a przy PC w niektórych przypadkach jak już ktoś tu wspomniał jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia w instalacji to pompy powyżej 8 kW będą wywalać błędy przepływu.(i to jest prawda) Poza tym zamkniecie instalacji = mniej dostępu do powietrza czyli mniej korozji w układzie- przynajmniej teoretycznie kaskada pomp 22kW +7kW , 240m2 do ogrzania (3 kondygnacje domu) na ścianach styropian grafit15cm, strych ani dach nie ocieplony
  2. No właśnie wydawało mi się ze wystarczy ten korpus filtra jako naczynie wyrównawcze , ma mała pojemność ale nie wystarczył by? nie spełnił by zadania naczynia? no właśnie chciałem zrobić tak żeby w razie czego szybko wrócić z powrotem do dużego naczynia oczywiście ze są zakazane ale w przypadku pieca węglowego żeby ktoś ich przez pomyłkę nie zakręcił, bo rozerwie instalacje . Ale w tym przypadku nie ma takiego zagrożenia bo są naczynia przeponowe i skoro i tak zamyka się układ to zawory nie stanowią zgorzenia czyż nie tak ? działo to 40 lat z piecem węglowym i nic się nie stało Tak samo jak przelew przez ścianę na zewnątrz teraz jakiś mądrala wymyślił ze jest zabroniony No i właśnie wiem że wg. dzisiejszej lektury tak powinienem zrobić ale po 1) nie było by już powrotu do starego układu Po 2) jest 6 pionów (które w podłodze strychu schodzą się w dwa i idą jako odpowietrznik do naczynia) , rurki od tych pionów idą bardzo blisko ściany a właściwie prawie w rogu pomieszczeń i wycinanie ich a co gorsza potem gwintowanie żeby założyć odpowietrzniki na każdym wydaje się mało możliwe. Dlatego próbuje znaleźć jakieś prostsze rozwiązanie równie skuteczne .Żeby najprościej zamknąć układ nie wystarczy zaślepić odpowietrznikami te dwie rurki odpowietrzające z pionów na strychu i powrót ?
  3. Przeczytaj dokładnie cały 1 post napisałem ze naczynie jest ok michcio0711 dzięki ze odpisałeś ale dwa pytania w jaki sposób najprościej zamknąłbyś mój układ ? drugie pytanie czy mój wymysł tak jak go opisałem będzie działał poprawnie jako układ zamknięty i otwarty ? a jeśli nie to pokaz dlaczego nie ważne czy się narobię czy nie. Wymyśliłem tak dlatego żeby zawsze móc wrócić jeśli zajdzie taka potrzeba . Co do ciśnienia masz racje w układzie otwartym większe pompy wywalają błąd przepływu ze względu na małe ciśnienie u mnie 0,6 bar ale serwisant pozbył się czujnika przepływu w pompie i działa bez błędów całkiem nieźle .
  4. Posiadam układ otwarty C.O (dolne zasilanie- co oznacza ze można spuścić polowe wody a dolna cześć grzejników będzie grzała nadal. Dom piętrowy ) stara instalacja grzejniki w części żeliwne w części aluminiowe , nie ma podłogówki Po wywaleniu pieca węglowego została założona Pompa ciepła i pogrzała już obecny 2023/2024 sezon grzewczy na otwartym układzie i w sumie nie było najgorzej. Pomyślałem sobie jednak, ze może gdybym zamknął układ było by lepiej . Wpadłem wiec na pomysł aby w tym celu przerobić naczynie przelewowe na strychu i wykonać polaczenia tak żeby układ był zamknięty lub otwarty w zależności od potrzeb i wyników testu , który będzie sprawował się lepiej Żeby mona było w prosty sposób zamykając lub otwierając zawory szybko zmienić układ otwarty/zamknięty . Układ otwarty – otwarte wszystkie zawory oprócz Z3 (bo to tylko zawór spustowy w rasie chęci spuszczenia wody z naczynia , w roli naczynia korpus filtra wody ) Czy będzie działał tak samo jak stare naczynie ? Układ zamknięty : 1 zamknąć zawór Z1 (przelew na zewnątrz) 2 otworzyć zawór dopełniania wody powrotem w kotłowni po nabiciu odpowiedniego ciśnienia zamknąć zawór napełniania 3 następnie aby było ciśnie w układzie , ale żeby ciepła woda nie krążyła po strychu i nie potrzebnie go nie ogrzewała (rurki pionów idą w podłodze strychu i gdyby krążyła tam ciepła woda były by straty ciepła) zamknąć zawory Z2,Z4,Z5 czyli po napełnieniu ciśnienia zamknięte wszystkie zawory . Mam w kotłowni założone naczynie przeponowe do C.O i do CWU osobne bo instalacja była przygotowana pod układ zamknięty. Zamieszczam rysunki do oceny . Chciałbym zapytać fachowców czy taki pomysł ma racje bytu i czy będzie działał dobrze zarówno w układzie zamkniętym jak i otwartym . Proszę o ewentualne sugestie bo może cos przeoczyłem –nie jestem hydraulikiem.
  5. Witam. Chciałem zabezpieczyć starą 45lat więźbę dachową i pełne deskowanie, wcześniej niczym nie zabezpieczoną na poddaszu (strychu ) metodą natryskową od środka Na zewnątrz dach kopertowy pokryty papą Nie wiem jaki preparat wybrać do tego celu aby zapobiec pleśnią i szkodnikom . Czy lepiej zastosować KUPRAFUNG-B czy KUPRAFUNG-P Proszę o poradę który środek będzie bardziej odpowiedni do zabezpieczenia dachu od wewnątrz ? Drugie pytanie. Czy dobrze jest zastosować w celu ocieplenia natryskową piane poliuretanowa na taki dach o pełnym deskowaniu pokryty papą od zewnątrz . Pytam bo wtedy nie będzie widać co się dzieje z drzewem z jednej strony papa a z drugiej szczelnie piano-pór Czy to dobre rozwiązanie ?
  6. Dach kopertowy 5 spadowy wiec dużo roboty z upychaniem styropianu (skosy skosiki) . Do ocieplenia strychu chciałbym wykorzystać styropian ze ścian grafit 15cm bo mi zostało, wiec lepiej chyba na podłogę strychu i na to położyć płyty wiórowe podłogowe (zamiast wylewki ) bo też cześć mam z dawnych lat . Czy jest to dobry pomysł ? i czy potrzebna jest mi tam wtedy jakaś folia ? a jeśli tak to w którym miejscu ? strych raczej nie będzie zamieszkany tylko do graciarni i jako suszarnia .
  7. 250 m2 uzyskowych bo na samym dole tylko 2 pokoje po 1 grzejniku reszta to garaż kotłownia i spiżarka nie ogrzewane cały dół 2,2 m wysokość (wiec właściwie do powierzchni użytkowej polowa albo wcale) + klatka schodowa w całej wysokości 2x3m , dalej Dwie kondygnacje ogrzewane i strych nie ogrzewany . Ściany obrys zewnętrzny to 12m x 11m x 9 (wysokość) (wiec może z obrysu wychodzi 333m2) . nie dam rady ocieplić strychu w tym roku a na pompę musze się zdecydować już bo jest dotacja .potem reszta ocieplenia i ew. grzejniki i pytanie: lepiej ocieplić podłogę na strychu czy dach (strych nie ogrzewany ) pisze o styropianie w obu przypadkach .?
  8. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem Magda nie odpisała ale reszta tak  temat może stary ale nadal aktualny i właśnie stoję przed wyborem co zrobić w przypadku wymiany starego pieca na pompę , czy warto zmieniać te grzejniki i czy tak naprawdę wiele bym zaoszczędził na ogrzewaniu przy zmianie grzejników i czy jest sens wywalać pieniądze których nie mam i z tego co widzę nie ma zbyt dużych różnic w kosztach . Dom mam piętrowy lata 80 powierzchnia użytkowa około 250m Budynek został docieplony styropianem 15cm grafit a jedna ściana południowa z balkonami tylko 5cm biały styropian(dawno ocieplony i na razie tak zostać musi) ,strych nie ogrzewany nie ocieplony na razie. Link do ciepło właściwe chociaż nie wiem czy wszystko przeliczyłem bo nie ma jak dodać ze na 1 ścianie jest 5cm styropianu https://cieplo.app/wynik/ozbp Po założeniu tej 15 styropianu na 3 nieocieplone ściany widać dużą różnicę , okna 2 szybowe . Myślę ze przy stałej temp na grzejnikach żeliwnych 40-50*c spokojnie było by ciepło. Przynajmniej wiem ze takie pierdoły jak kiedyś gadali fachowcy: „panie musisz pan zmienić instalacje na cienkie rurki i grzejniki bo pana zje” Jest nieprawdziwa. Czy ktoś potrafił by przeliczyć jaka była by różnica w eksploatacji dla tych samych warunków przy grzejnikach żeliwnych i nie żeliwnych ? np. dla 200m2 ?
  9. Witam . Jak w końcu Magda rozwiązałaś zagadkę? Założyłaś pompę do starych grzejników i działa czy wymieniłaś grzejniki ? W sumie zastanawiam się dlaczego miało by nie działać takie ogrzewanie z pompą i starymi grzejnikami ? . To ze więcej wody to tylko plus dla pompy bo tam gdzie jest za mało trzeba stosować dodatkowe bufory aby zapewnić odpowiedni zład wody. Stary układ dłużej się zagrzewa ale tez dłużej stygnie wiec chyba na jedno wychodzi . Jedyne co się różni to szybkość reakcji układu na chęć zmiany temperatury (bezwładność) ale przecież w zimę utrzymuje się stałą temperaturę i nie trzeba jej ciągle szybo zmieniać. Wiec dlaczego zmieniać grzejniki ?
  10. Witam . Nosze się z zamiarem wymiany kotła z węglowego na gazowy (co w sumie bardziej jest wymuszone ustawami i programami czystego powietrza) Czytam i nie mogę się zdecydować. Chciałabym kupić piec nie zawodny ekonomiczny bezawaryjny i długowieczny w miarę możliwości nie wymagający serwisu . z tego co poczytałem to raczej takie marki jak wiesiu, visman ,ariston, burdelusik itp odpadają w przedbiegach niestety . Mam do ogrzania ponad 320m2 domu stara instalacja grzejniki żeliwne żeberkowe Skłaniałem się do zakupu pulsatora auer-a ale teraz czytam o tym Atagu i widzę ze może być alternatywa dla pulsatora . Prosił bym o opinie (podpowiedź) fachowców serwisantów długoletnich (nie jakichś tam monterów , którzy chcą się utrzymywać z napraw i przeglądów montowanych kotłów) ma który z nich się zdecydować przy mojej instalacji , który będzie ekonomiczniejszy i wytrzymalszy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...