Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

shoowtek

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

O shoowtek

  • Urodziny 08.05.1987

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • imię i nazwisko
    Krystian Sowa

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Pleszew
  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

shoowtek's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Cześć, Proszę o radę, co mam zrobić. Mianowicie, ekipa skończyła robić mi poddasze (ocieplenie wełną, GK, itp). NIestety chłopaki się nie postarali w niektórych rzeczach i mam teraz problemy. Zamiast zrobić stelaż z profili, to GK na ściankach kolankowych przykleili na packi. Oczywiście nie dali żadnej izolacji między mur a GK. Nie chcę tego wszystkiego rozbierać, bo raz, że nie mam na to czasu, a dwa, że to będzie dużo bałaganu. W zależności od pomieszczenia, pustkimiędzy murem, a GK jest 3-5cm pustki. Czy jest sens, aby to jeszcze jakoś docieplić? Jakąś wstrzykiwaną pianką, albo luźym styropianem? Myślałem o punktowej iniekcji pianką uszczelniającą.. ale czy nie połamie mi tych płyt GK? Obsadzałem teraz gniazdko w jednej sciance i mam wrazenie jakby było czuć wylatujące stamtąd chłodniejsze powietrze.. Dzięki.
  2. Boki i góra są zamontowane na kotwy. Chyba tak to się nazywa. Natomiast, każde okno stoi, jakby to określić, na metalowych płaskownikach. Widać je chyba na którymś zdjęciu. Nie jestem fachowcem, ani też nie jestem związany w żaden sposób z branżą budowlaną, dlatego pytam tutaj, co zrobić, aby to jak najlepiej wykończyć i ocieplić. Jak każdy facet, coś tam lubię sobie pomajsterkować i wiele rzeczy mogę zrobić sam. Miałem już na budowie kilku fachowców, i żaden w jakiś sposób się nie przejął tymi oknami, tylko zdecydowana większość mówiła "Eee, tutaj to wystarczy dać piankę..". Chcę uniknąć problemów w przyszłości z nieszczelnymi oknami i "ciągnącym" zimnem przy parapecie. Nie wierzę tym wszystkim fachowcom, którzy chcą tutaj tylko psiknąć pianki, więc chcę to zrobić sam, żeby mieć pewność, że nie ma tu fuszerki. Czy te folie można jakoś założyć na zamontowane już okna? Mógłbyś napisać coś więcej o proponowanym rozwiązaniu?
  3. Tak. Mur 3 warstwowy, a okna 2 szybowe. To nie zostało zrobione wczoraj, stoi już tak klika lat (tak, wiem, naklejki powinny być ściągnięte. Sprawdziłem i wszystko jest ok). Boki i góra, są już OK. U góry jest dodatkowo kaseta z roletą. No i właśnie mam problem, jak to uszczelnić, żeby nie mieć problemów w przyszłości..
  4. Witam, Jak najlepiej wykończyć tak wprawione okna? Zależy mi, aby były one dobrze uszczelnione, szczególnie w okolicach parapetu. Dzięki za pomoc. Zdjęcie 1 Zdjęcie 2 Zdjęcie 3 Zdjęcie 4
  5. Dzięki za rady. Zdecydowałem się nie robić żadnych przeróbek i dać 6cm pir. Pozdrawiam.
  6. Kompletny kocioł na pellet, wraz z instalacją to koszt rzędu 15-18k, a sama pompa ciepła, z tego co się orientuję to 30k+? Niestety mam ograniczony budżet, który i tak już będzie nadszarpnięty wykonaniem "w miarę" przyzwoitej izolacji podłogówki.. Rekuperacji brak.
  7. Dzięki za opinię. Porozmawiam jeszcze o tym z fachowcami. Zobaczymy czy podejmą się podniesienia drzwi, żeby weszło te 12cm EPS, albo ewentualnie wcisnąć jakoś 8cm pir i, tak jak piszesz, na to cienko anhydryt. Grzane będzie pelletem.
  8. No OK, może źle to napisałem, bo porównałem na szybko dwie warstwy po 6cm tego styropianu https://www.hurtowniastyropianu.pl/styropian/styropian/podlogowy/grafitowy-eps-100/ i jedną warstwę 6cm tej płyty pir https://www.steelprofil.eu/sklep/plyta-pir-termpir-al-60-mm-izoproof-poliuretan-6cm-1200x600/
  9. No trochę tak. Są zabudowane cegłą klinkierową..
  10. To jakiej grubości, według dobrych praktyk, powinienem dać styro EPS? 15cm? 8cm pir odpowiada niby właśnie 15cm EPS..
  11. Powierzchnia parteru na którym będzie podłogówka to ok 120m2. Chyba najlepszym rozwiązaniem będą tutaj płyty pir. Cenowo wyjdzie trochę więcej niż EPS, no ale nie mam wyjścia. Podobno 6cm pir odpowiada 10cm EPS. Chyba pójdę w pir. Zastanawiam się tylko czy brać z krawędziami prostymi wtedy zrobić dwie warstwy po 3cm, lub na wpusty, to wtedy tylko jedna warstwa 6cm.
  12. Tak jak pisałem w pierwszym poście. Mam ogółem 13cm miejsca na izolację + podłogówkę (rurki, itp) + wylewkę. 13cm od chudego betonu do drzwi.
  13. OK, dzięki za sugestię. Poczytam o tym. Wydaje się to dobrą opcją. Jak płyta pir wygląda cenowo w stosunku do styropianu? Czyli rozumiem, że mógłbym dać 8cm płyty pir (2x4cm na mijankę) + 5cm wylewki anhydrytowej? Ciekawe czy mój fachowiec od wylewek o tym słyszał..
  14. Cześć wszystkim, Mam pytanie do osób, które orientują się w tematach termoizolacji pod podłogówkę. Kupiłem dom w trakcie budowy (stan surowy zamknięty), który pierwotnie, według projekt, miał posiadać ogrzewanie grzejnikowe. No ale, chcemy teraz zrobić tam podłogówkę, zarówno na parterze jak i na piętrze. Problem polega na tym, że drzwi wejściowe oraz drzwi tarasowe (x2), są już osadzone na takiej wysokości, że zostaje nam 13cm od chudego betonu. Podniesienie drzwi średnio wchodzi w grę, bo dom ma mur trójwarstwowy i cały obłożony jest cegłą klinkierową, więc wszystko jest ładnie schowane i zabudowane od zewnątrz. Fachowcy byli i właśnie większość średnio widzi w tym wypadku podłogówkę na dole. Wg hydraulika, w takim przypadku możemy dać styropian 5cm (3cm + 2xm) lub 6cm (2x3xm) i na to wylewki 6-7cm. Posadzka na gruncie wg. projektu: - warstwa wykończeniowa: wg. wykończenia pomieszczeń, - wylewka cementowa: zatarta na gładko gr 6cm, dylatowana obwodowo w polach 4m x 4m, folia separacyjna PE, - termoizolacja: styropian EPS 100-038 gr 12cm, - izolacja przeciwilgociowa: folia PE, - wylewka betonowa: C8/10, gr. 15cm, - piasek zagęszczony posadzki: wibrowany do Id=0.7; min.50cm do gruntu rodzimego. Czy styropian o grubości 6cm, będzie OK pod podłogówkę w takim przypadku? Jaki ewentualnie możecie polecić? Lub czy może zastosować jakieś inne rozwiązanie? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...