Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Lukasso8822

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Wrocław
  • Województwo
    dolnośląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Lukasso8822's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Po obniżeniu w nocy mierzone ok 3:00 i 4:00 napiecie na fazach jest od 228V do 232V - teoretycznie możliwości są.
  2. A jest jakis przepis, kóry mówi, że ZE musi odbierac energię, którą ja wyprodukuje?, bo jesli jest to moze trzeba podejść od tej strony, że ZE działa przeciwko, bo napiecie w sieci jest niedostosowane do odbierania tej energii.
  3. Dzięki. Tez tak robie czasem, ale ciezko sie łazi od gniazdka do gniazdka z grzałką, bo raz na fazie1 przekracza, a raz na 2, a moze 3. Jak nie wygram z Tauronem to być moze tak zrobię, ale to jest na dłuższa metę niewiele warte - jak gdzies pojedziesz to nijak tego kontrolować. Po drugie - mimo wszystko masz prąd produkować, a nie go przymusowo zużywać.
  4. No dostałem podobne pismo, ale coś mi tu w ich wyjaśnieniach brzydko pachnie, bo powiedzmy przykładowy screen z falownika:
  5. Cześć, Walczył ktoś już z Tauronem jesli chodzi o zbyt wysokie napięcie ? U mnie falownik potrafi sie wyłączyć nawet 6x dziennie. Wysłałem pismo do Tauronu, ale odpowiedż była taka, że zmierzyli sobie w jakichś okresach 60 minutowych i w większości przypadków było w normie. Nie wiem czy nie doczytali, czy co, bo mozę oni myślą, że ja nie mam fotowoltaiki, no to wtedy 230+/- 10% faktycznie jest w normie. Biore woltomierz wyłączam falownik i mam w sieci 250V na niektórcyh fazach, na innych 248V. Czy jest jakiś skuteczny sposób na złożenie pisma (co w nim uwwzględnić koniecznie), żeby jednak ktoś z Tauronu pochylił się nad problemem ? Czy jest gdzieś zapis, że Tauron ogólnie to tą energię od Prosumentów ma odbierać ? No bo jeśli w sieci jest wysokie napiecie to falownik nie za bardzo moze cos wprowadzić, a to do piero marzec jest. Chyba, że jest jakaś inna droga przez urząd ochrony konsumenta czy cos? Ktoś coś podpowie ? Łukasz
  6. Ehhh, nie pytałem o falownik Solar Edge bo mam kilka miejsc gdzie sporadycznie moze pojawić się cień i potrzebuje optymalizatorów. Jest ku temu jeszcze parę innych powodów Moje pytanie bardziej dotyczy paneli: Longi czy Ja Solar ? Po parametrach patrząc są niemal identycznie, ale diabeł tkwi w szczegółach - moze jest cos w budowie o czym nie wiem, moze w awaryjnosci, o czym tez nie wiem, moze jeszcze coś innego...o czym też nie wiem. W sumie porównywanie po karcie katalogowej tez jest takie sobie, bo realia mogą być inne, no ale Póki nie mam konkretnego typu to się nie wypowiadam, bo jestem jak erotoman teoretyk, a tu potrzebna jest opinia kogoś kto miał z tym stycznosć i wie na co zwrócić uwagę. Być może oba modele są w zasadzie takie same i nie ma co się rozwodzić, który lepszy. BTW za auta premium tez przepłacam, choć nie płacę swoimi pieniedzmi tylko firmowymi No ale kto firmie zabroni
  7. Czy ktoś może doradzić wybór paneli ? JA Solar JAM60S21 czy Longi Solar LR4-60-HPB360 ? Wg karty katalogowej produkty prawie identyczne, jednak zastanawiam sie czy jest cos czego tam nikt nie napisał - czyli z użytkowania. Falownik to Solar Edge. Z góry dzięki i pozdrawiam.
  8. Cześć, Zdecydowałem sie na wymiane kotła węglowego na piec gazowy i teraz mam pewien dylemat. Otóż zaprosiłem na rozeznanie kilku hydraulików i co hydraulik to inne rozwiazanie. Mianowicie mam podłogówkę i kaloryfery (p ok 70m2, kaloryfery ok 120m2, kaloryfery typu purmo, dom z 2012 całkiem dobrze ocieplony) w niezaleznych obiegach (dwa osobne rozdzielacze i dwa osobne obwody schodzace sie w kotłowni). I teraz tak - sa spece co polecają wrzucić w obieg bufor, a są tacy co ogarniają to niby na samych pompach niezależnie bez dodatkowych zasobników. Czy obaj mają rację, czy jednak niektórzy chca mnie wpuścic w maliny ze skomplikowaną instalacją. Mam też rozwiazanie na vaillancie na jakims module VR70 za bagatela 900PLN - myslałem, ze to pompy jakieś, a to tylko jakiś sterownik. Pogodówka + domowy to tez wyliczyli cos koło 1300 i koszt samych gratow z rurami robi sie w granicach 20 tysiecy + robota (piec vaillanta Ecotec plus + biawar 150L z kominem i osprżetami w cenie). Zastanawiam sie czy to musi być aż tak drogie i skomplikowane. A moze ktoś poleci coś innego również sensownego jak Vaillant (o ile to sensowne rozwiązanie?) - w sensie piec i graty do niego. Czy opłaca sie dopłącic do zbiorników cynkowanych i miec 10 lat spokój, czy bawic sie w wymienianie Anod (mowią, ze 100 na 2 lata, ale pytanie, czy taki cynkowany zbiornik na CWU nie wytrzyma z 15 lat? Pozdawiam, Luk
  9. Najprościej by było, ale: Jak to w miarę dokładnie policzyc i skad wiadomo, ze SCOP bedzie 3 ? Te kalkulatory własnie liczą, budnek, parametry klimatycne regionu, temperatury wewnatrz, sposób dystrybucji ciepła (ile m2 kaloryfery ile podłogówka) I co lepiej nawet ile Ci średnio w roku bedzie grałka się właczała a także ile zapłacisz za prad uwzgledniajac nawet prad potrzebny na pompy i wentylatory. Ręcznie to dość duże szacunki są.
  10. A ma ktoś z forumowiczów dostep do kalkulatorów kosztów od producenta ? Widzialem takie cos w Panasonicu, ale niestety nie ma dostepu i nie potrafię nic przeliczyć.
  11. A nie lepiej jak wymiennik dogrzewa w dzień słońce, zawsze to kilka stopni więcej za "słonecznego" dnia? Czy można taki wymiennik zamontować pod wiatą, czy jednak ze względu PPOŻ lepiej tego nie robić ? Może tam się coś zapalić ? (teoretycznie to urządzenie na prąd w dodatku 3 fazy będą). Co do eksploatacji to będę się próbował uniezależnić fotowoltaiką w jakimś stopniu, zobaczymy ile realnie wejdzie tego na dach w sensownych lokalizacjach tak żeby panale pracowały z dużą wydajnością. Czy to prawda, że Zubadany to trochę lepsza klasa od T-Capów czy tylko legendy miejskie i wymysł sprzedawców ?
  12. A takie coś mi wyszło z ciepła właściwego: https://cieplo.app/wynik/ekfy
  13. No czegoś takiego własnie mi potrzeba - to sa konkretne informacje, dzięki którym mogę wiedzieć czego mam się spodziewać i co tak na prawdę potrzebuje od sprzedawców a nie marketingowy makaron nawijany na uszy. Czyli mogę założyć, że o temacie gazu powinienem zapomnieć ? Czy to nadal może być temat dyskusyjny? Jest jakiś plus pompy poza panelami czego nie nie ma przy gazie, albo odwrotnie, czy jest jakiś minus pompy, który trzeba rozważyć przy takich instalacjach ? Z reguły najczęściej pompy montują ludzie, którzy nie mają dostępu do sieci, choć to się chyba powoli zmienia. Co do samych grzałek to chyba lepiej żeby mimo wszystko ich gdzieś do -10 -15 nie używała, bo wtedy COP zbliża się do 1. Jeszcze jedno pytanie, czy montaż jednostki zewnętrznej po stronie południowej ma sens? Najbliżej do kotłowni jest mi od północy, ale tam ma wiatę i nie wiem czy pod wiatą można montować jednostkę ? ( powietrze bijące w samochód albo jakieś ryzyko pożaru domu jeśli zapali się jednostka ? ) przy południu trzeba by pojechać przez 5,5 m garażu z rurkami (duże spadki wydajności mają wtedy pompy?)
  14. Zapewne to U dla pakietu szybowego jak piszesz, ale da sie od producenta wyciągnąc U dla okna, czy to jest jakieś bardziej skomplikowane i trzeba to jakoś liczyc dla każdego przypadku osobno ? Pytanie w takim razie jest takie, czy U dla pakietu szybowego jest w miare ok, czy w dzisiejszych czasach to przezytek bliski komunistycznym oknom produkowanym przez ZD Sokółka ? Słyszałem o pakietach typu 0,7 ale nie wiem czy to juz standard czy to jeszcze nadal fanaberia super eko-domów.
  15. 1. Raczej przegrzania jako tako nie czuję. Na kaloryferach mam teraz głowice elektroniczne z kalendarzem i poustawianymi temperaturami także kontrolują sie dobrze 2. Czy warto iść w T-CAPa, czy pozostać przy Zubadanie ? Zubadan jest dość drogi. Czy T-CAP ma gorsze parametry ? Czy to da się też jakoś przełożyć np 8kW Zubadan to 9kW T-CAP czy nawet 12kW ? Pod tym względem jestem zielony. Zresztą prawdę mówiąc w tematyce PC pewnie także. 3. Zbiornik planuje zrobić 300L, obecne 100L jest dość małe jeśli wszyscy chcą brać prysznic w podobnym czasie. Ja go tam jakoś tez nie nagrzewam bardziej, bo specyfika pieca na węgiel nie pozwala np grzać 50st CO i 60CWU. Raczej CWU jest zawsze o te 4-5 stopni niżej. Musiałbym palić więcej węgla ale nie ma to sensu, bo te temperatury są wystarczające. 4. A duże to będą oszczędności? Zakładam, że moja podłogówka nie ma zbyt dużej bezwładności cieplnej. Podając na nią ok 32-35 stopni jestem w stanie nagrzać podłogę w kilka godzin (kilka to bliżej 2-3 niż 7-. Choć tej podłogi tez nie ma nie wiadomo ile bo całość to ok 60m2. Co prawda powiedzmy zazwyczaj w sypialni nie przebywamy w ciągu dnia nawet w weekendy. Życie raczej skupia sie wokół parteru i ew. pokoju córki (kaloryfer niestety) 5. No taki mam plan, żeby jednak dodać PV bo będzie coś można na ogrzewaniu zaoszczędzić. Przy Gazie niestety nie ma paneli pozyskujących gaz z otoczenia 6.Ja założyłem pewien worst case, ze potrzebuję podnieść o powiedzmy moc pompy. 26kW to chyba następny próg na zabezpieczanie 40A. Na razie przy tych 15 (dokładnie to chyba nawet 14.2 nie ma problemów z ilością prądu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...