Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

sanczhez

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

sanczhez's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Cześć, Taka sytuacja - świeżo założony trawnik (ok 6 tygodni temu), od początku słabo rośnie. Teraz od 3 tygodni pod agrowłókniną jest dużo lepiej, ale i tak ok 40% powierzchni to chwasty, max 40% trawa, ok 20% goła ziemia. Trawa ma wysokość od 3-6cm. Zastanawiam się co robić dalej: 1. Dosiać, podlewać, zostawić pod agrowłókniną dalej 2. Ściągnąć agrowłokninę na dobę (zeby wyschło), skosić chwasty (wysokość ok 5-6 cm), dosiać i nawieźć (nawóż wypychający chwasty) i jeszcze raz agrowłóknina na tydzień? Nie spieszy nam się, ważne, żeby trawa się dobrze korzeniła i zeby z czasem usunąć chwasty. Co doradziecie? Tak to dzisiaj wygląda. Póki co nie chcę używać chemii, bo trawa za młoda, ani po prostu wyrywać chwastów, bo za duże byłyby zniszczenia w samej trawie
  2. Dzień dobry. Mieliśmy zbyt miękką wodę ze zmiękczacza, co ujawniło się osadem na szybie prysznicowej. Teraz mam pytanie - jak sprawdzić instalację wodną (nie CO), żeby upewnić sie, czy nie nastąpiła gdzieś korozja? Ogólnie instalacja jest z PEXów, ale są złączki, wydaje mi się, mosiądzowe. Jak to ocenić? Chcę się upewnić czy jest OK, a moze grozi mi za rok zdejmowanie płytek w łazience, żeby się dostać do tych złączek, kształtek itd. Instalacja używana od 15mcy, przeszło przez instalację 160m3 wody
  3. Probuje odpowietrzyc. Pompa Grundfos UPM auto, ma srubke na srodku. Ale przekrecam w lewo i mam wrazenie, ze sie w ogole nie wykreca, nic nie slychac, nie leci woda. Ona w ogole sluzy so odpowietrzenia? Czy do odblokowania wirnika tylko?
  4. Może jednak ktoś będzie wiedział jak pomóc? Podejrzenie co do źródła problemu zostało (chyba) zawężone. Układ chodzi, potem powoli zwalnia prawie do zera przepływów. Wystarczy jednak, że odłączę z prądu pompy obiegowe (Grundfos UPM) na 10sek i włączę z powrotem i układ znów chodzi w miarę OK (tzn. rotametry dają 0,7-1L tj. łącznie ok 20L/min) przez kolejne 8-10 godzin. Potem znów trzeba resetować. Czy to oznacza, że problem zdecydowanie leży w pompach obiegowych, np. w kondensatorach? Teraz będę próbował włączać oddzielnie obwody góra/dół, żeby sprawdzić który lepiej działa
  5. Piec bosch condens 2300iw Jeden obieg na dol, drugi na gore, lacznie 24 petle. Nie chodzi o zamykanie elektrozaworow, sprawdzalem. Co do zmiekczacza, serwisant to przerobil i woda jest bezp z wodociagu. No wlasnie pompy obiegowe mam podpiete bez sterowania, chodza na tryb automat i tyle. Wiec jak rozumiem chodza non stop. Czy mozliwe, ze przez to zbyt szybko sie zuzyly i aktualnie padaja, tylko po resecie przez kilka godzin dzialaja? Jesli chodzi o ich podlaczenie, to juz raczej powinny byc podpiete pod elektrozawory niz pod piec, prawda?
  6. Dzień dobry! Następujący problem - dom stoi od roku, ogrzewanie jest w pełni i wyłącznie podłogowe (pec 2-funkcyjny, sprzęgło, dwie grupy pompowe, 2 rozdzielacze, elektrozawory podłączone do termostatów). Przez rok działało bez zarzutu. Ostatnio zaczęło się zatykać (przepływy spadły prawie do zera), serwisant pokazał, że to przez opiłki czarnej stali z grup pompowych, która koroduje przez to, że woda do podłogówki pochodzi z obwodu, który przechodzi przez zmiękczacz . Zmienił ten obieg, opiłek juz praktycznie nie ma na filtrze siatkowym ani magnetycznym. Problem jednak pozostał - tzn. po resecie (wyłączeniu i włączeniu układu z zasilania) chodzi on dobrze przez 3-4 godziny i znów się zatyka, tzn. nie ma dobrej cyrkulacji, rotametry spadają do zera. Ciepło wychodzi z pieca, ale dochodzi tylko do sprzegła. Serwisant mówi, że to nie przez zapowietrzenie. Woda w układzie jest pomarańczowa, ale nie jest zamulona. Skoro filtry są czyste, o co może chodzić? Pompy się zatykają? Zapowietrzenie jednak?
  7. OK, a geowłóknina+gruz+kliniec+piach - czy one posłużą potem już jako podłoże pod kostkę? Bo chciałbym uniknąć tego, że teraz coś położę, a wiosną i tak będzie trzeba albo to zdejmować albo kłaść coś drugi raz:confused:
  8. Dom stoi na działce pokrytej gliną. Po wykopach (kanalizacja, wodociąg itd.) glina jest grząska (mimo że ok. 10 dni nie padało), zbrylona. Operator koparki twierdzi, że tego nie da się porządnie wyrównać. Proszę o poradę, co z tym dalej zrobić: próbować wyrównać? Pokryć nawiezioną inną ziemią, piaskiem? Od razu piszę, że chodzi głównie o miejsce przed domem, które docelowo i tak będzie pokryte kostką, ale nie w tym roku. W tym roku chcę tylko sensownie wyrównać, żeby mieć tymczasowy podjazd.
  9. Cześć Wszystkim, W projekcie domu mam w garażu odpływ na środku do rury kanalizacyjnej. Oczywiście jest to już samo wyjśnie kanalizacji z domu (w tym roku do szamba, za 1-2 lata będzie kanalizacja) więc jest ryzyko przykrych zapachów. Co doradzicie: 1. Odpływ na środku wg projektu z syfonem np. Viega czy Kessel, aby (?) wyeliminować zapachy? Czy to będzie rozwiązanie skuteczne przeciw zapachom? 2. Odpływ liniowy w garażu blisko i równolegle do bramy z odprowadzaniem do ziemi (akurat mam taką rurę do ziemi, ale w dól, nie przed dom) 3. Odpływ liniowy na zewnątrz blisko bramy W garażu jest rzadko położone ogrzewanie podłogowe. Nie zamierzam tam np. myć aut, więc ilość wody będzie minimalna. Dom jest mocno podniesiony, więc woda nie ma prawda napłynąć sprzed bramy. Niedługo wylewki, więc muszę się zdecydować. Przeszukałem internet i nie ma jakiejś zdecydowanie najlepszej opcji.
  10. mam policzone poszczególne pomieszczenia. Pokoje na górze mają zapotrzebowanie ok 40 W/m2, więc dużo mniej niż na dole. Pytanie więc, czy tam zostawić rozstaw 15cm, czy też zmieniać na 10cm?
  11. Cześć, Kładę w całym domu ogrzewanie podłogowe. Koniecznie chcemy mieć podłogę drewnianą w salonie i sypialniach. (pod ogrzewaniem styropian EPS 100 20cm, na ogrzewaniu wylewka cementowa 6,5cm) W projekcie domu wyznaczona jest moc ogrzewania podłogowego w pokojach od 40 do 65 W/m2. Natomiast projekt jest pod panele i terakotę, a nie drewno. I teraz pytania: 1. Czy zmiana z terakoty na drewno oznacza, że powinienem uzyskiwać wyższe W/m2 niz w projekcie, aby uzyskać tę samą temp. w pokoju? (zdaję sobie sprawę, że trzeba się liczyć z dłuższym nagrzewaniem i ochładzaniem). Kalkulatory pokazują nawet 15W/m2 różnicy w mocy przy samej zmianie okładziny z ceramiki na drewno. 2. Czy przy rurach max 100m, ułozeniu w pętlę, rury PEX 16mm i rozstawie co 15cm rur będę w stanie ogrzać pokój bez przegrzewania drewna (max 27stC)? Czy np. zmniejszyć rozstaw do 10cm? 3. Czy na piętrze można układać rury mniej gęsto (np. parter co 10-15 cm, piętro co 15-20cm), bo jednak parter musi też ogrzać od ziemi? Z góry dziękuję i przepraszam, jeśli informacje i pytania nie są wystarczająco precyzyjne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...