Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

matrix1395

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana matrix1395 w dniu 24 Grudnia 2023

Użytkownicy przyznają matrix1395 punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    podkarpackie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

matrix1395's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

19

Reputacja

  1. Poniżej osobiste przemyślenia jakbym to zrobił 1. Odpuścić sobie kmb i grzać normalnie papę 2. Nie bardzo rozumiem - masz przecież papę na ławie tak? Najlepiej wrzuć jakieś zdjęcie poglądowe 3. Do wewnątrz wywiń na zakładkę a od zewnątrz nic, papę zgrzej do styropaniu - ścianę pionową i tak już masz zaizolowaną. 4. Dylatacja po obwodzie wystarczy - co do wysokości ustal z kierownikiem budowy zgodnie z projektem (powinno być na jednym ze schematów projektu) 5. Izolacje chudziaka możesz sobie jeszcze darować na tym etapie - skup się na tym żeby przed wylaniem chudziaka wypuścić wszystkie rury do kanalizy, peszle, odpowiednio ubić zagęszczenie i zastosować zbrojenie. Przed laniem i w trakcie koniecznie wezwij kierownika na sprawdzenie.
  2. lolson28 mówiąc szczerze taka temperatura dla nas w domu jest optymalna, mogę podkręcić o 1 stopień i podziele się pod koniec miesiąca
  3. Wilgoć wychodząca ze ścian i sufitów - zainwestować w dobry osuszacz i regularnie wietrzyć pomieszczenia. Jeżeli nie wiesz jaki jest poziom wilgoci i temperatury polecam higrometr
  4. Nieważne czy będą poprawiane nierówności czy nie, zagruntować przed malowaniem/nakładaniem gładzi trzeba. Dlaczego? Przez gruntowanie wzmacniasz podłoże przez co gładź nie będzie się łuszczyła i odpadała.
  5. Grudzień 2023 (pierwszy sezon grzewczy): 178 m3 CO+CWU Temperatura 20.2-20.8C 130m2 powierzchni użytkowej, 100% podłogówka
  6. Witam serdecznie chciałbym trochę odkopać temat. Posiadam kocioł Immergas Vitrix Tera 24 Plus i próbuje uzyskać przepływ dla kilku pomieszczeń powyżej 2L gdyż jest najzwyczajniej za zimno w sypialni i łazience na końcu domu (długie rury dla OP). Ustawiłem minimalna prędkość pompy obiegowej na 8 (zakres 1-9) a maksymalny na 9. Sposób działania pompy na wartość 17. Pomimo przestawienia prędkości nadal nie mogę przeskoczyć przepływu 1,5L - co robię źle i co powinienem poprawić? W sumie mam 14 pętli.
  7. Witam serdecznie, uznałem że może warto wypróbować wspomnianą metodę również i w naszym domu z uwagi że okryliśmy problem/y: 1. Z wentylacji sufitowych (1,2,3,4) skrapla się woda. Najwięcej jednak zauważyliśmy kapania w kuchni (1,2). 2. Wysoka wilgotność w domu na poziomie 70%. 3. Z kratek (1,2,5,6) wieje zimne powietrze (ciąg wsteczny) - zauważyłem, że głównie to z której kratki wieje zależy od kierunku wiatru. Dziwi mnie fakt, że z kratek 5,6 które są osobnymi kanałami w kominie również wieje. Kilka danych Jest to pierwszy sezon grzewczy, zaczęliśmy wygrzewanie tydzień temu i planujemy wprowadzić się na nowy rok. Temperatura w pomieszczeniu 20 stopni przy czym wilgotność 70%. Dla sprawdzenia dzisiaj rozszczelniliśmy okna aby zobaczyć czy wilgotność spadnie i rzeczywiście utrzymywała się na poziomie 56%, jednak wraz ze spadkiem wilgotności spadła również temperatura o 2,5 stopnie Celcjusza. Kanały wentylacji wykonane z rury PCV 110mm i ocieplone wełną 5cm oraz owinięte taśmą aluminiową zbrojoną pod samo ujście wentylacji. Zapalona świeca przy obrzędzie w pomieszczeniach wskazywała poprawny kierunek za każdym razem, jedynie przy kratkach wentylacyjnych wspomnianych powyżej gdzie występuje problem ciągu zwrotnego płomień załamywał się do dołu. Dodatkowo żeby trochę podnieść wilgotność (nie pomyśleliśmy trzeźwo z żoną, nasz błąd) pomalowaliśmy prawie wszystkie ściany w domu - minął dokładnie tydzień czasu od tego. 1+3 - połączone ze sobą do jednego kominka wentylacyjnego 4 - pojedyńczy kanał do kominka wentylacyjnego 2 - okap, pojedyńczy kanał do kominka wentylacyjnego 5,6,7,8 - kanały wentylacyjne w kominach (jeden komin 5+6, drugi komin 7+ [ATTACH=CONFIG]467498[/ATTACH] Proszę o porady co możemy zrobić z tym kapaniem oraz wilgotnością i czy jest to normalne zjawisko w pierwszym okresie grzewczym przy wentylacji grawitacyjnej? Może po prostu jesteśmy zbyt przewrażliwieni..
  8. n1ethan niestety nic nie zrozumiałem z Twojego postu. Czy ktoś jeszcze ma jakieś pomysły? Może potrzebne są zdjęcia żeby to zwizualizować?
  9. Zastanawiam się nad tym w jaki sposób wykończyć szpalet drzwi zewnętrznych wejściowych. Elewacja już zrobiona, niestety jeżeli dam 1 lub 2cm styropianu jak zwykle się to robi to drzwi nie otwierają się do końca (drzwi drewniane. mają wklejane ornamenty co ogranicza ich ruch). Jeżeli nie dam styropianu na wykończenie i ocieplenie to wtedy pozostaje kwestia co zrobić z miejscami gdzie jest wpuszczona pianka? Myślałem nad masą termoizolacyjną ale po przeczytaniu kilku opinii zostawiłem ten pomysł za sobą. Co możecie mi zaproponować na tą piankę? Czym to przykryć żeby zachować termoizolację i nie może to być niestety styropian (coś grubszego) bo drzwi się nie będą otwierały całe.
  10. Elewacja jest akurat zakończona tak że wychodzi ponad murlate i jest zachowana szczelina wentylacyjna około 1-2cm przy poszyciu. Kupiłem wełnę 5cm i dołożę ja do murlaty od góry i boku. Od środka zrobię dylatacje z taśmy i gotowe. Dziękuję za podpowiedzi
  11. Dokładnie tak. Ocieplenie z elewacji jest już podciągnięte na wysokość murłaty. Nie bardzo rozumiem jaki jest sens na ten moment ocieplania od góry i z boku? Jeżeli chodzi o samo usztywnienie to mogę to zrobić z desek i wyjdzie mnie taniej niż twarda wełna. W ogóle czym przykleić wełnę do murłaty?
  12. Murłata jest zakotwiona do pionowo wylanych trzpieni żelbetowych. Ocieplanie połaci by się sprawdziło gdybyśmy mieli użytkowa górę. Myślę na przyszłość aby to zrobić jakby plany się zmieniły dlatego tak napisałem. W takim razie co teraz z tym zrobić? Kierownik doradził żeby obłożyć murłatę folia i ewentualnie w przestrzeń pomiędzy murłata a styropianem dołożyć deskę i do niej przymocować taśmę dylatacyjna żeby beton nie dotykał murłaty.
  13. Wieniec jest ale to jest dodatkowy pustak żeby podnieść trochę okap bo był zbyt nisko dla nas. Braknie dosłownie 1cm bo wylewka jest planowana na 4cm, nawet myślałem żeby wyciągnąć taśmę dylatacyjną wyżej i zawinąć ale to chyba mija się z celem. Jeżeli ściana z EPS to czym to przykleić do murłaty? Poddasze nie jest jeszcze ocieplone i nie będzie w najbliższych miesiacach więc aż tak nie martwię się o tę stratę ciepła - kwestia którą akceptujemy.
  14. Na stropie monolitycznym ułożyłem 20cm styropian na mijankę. Pustak jak zobaczycie na zdjęciu lekko wystaje ponad styropian (dokładnie 3cm). Chcemy zrobić wylewkę na warstwę izolacji jednak nie jestem pewien czy możemy ponieważ minimalna grubość to 4cm i beton będzie wychodził na drewno. Co możecie poradzić w tym przypadku? Poddasze nieużytkowe. https://ibb.co/N28JhSw
×
×
  • Dodaj nową pozycję...