Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Typowy_Mietek

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

O Typowy_Mietek

  • Urodziny 24.09.1979

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kielce
  • Województwo
    świętokrzyskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Typowy_Mietek's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. A jakie to budownictwo? Stare? Nowe? Co jest za ścianą u sąsiada, jakie pomieszczenie może łazienka? Jest wspólna ściana czy dwie oddylatowane? Mieszkasz tam od początku czy kupiłeś? Podrzuć więcej informacji.
  2. A jak masz w projekcie? Możesz wrzucić jakiś skan z projektu albo rysunek żebyśmy zobaczyli o co chodzi?
  3. A do jakiej wysokości ma być ta okładzina z kamienia? I na jakie siły ma być to zbrojenie skoro oparcie ma być na ławie fundamentowej i zakładasz tylko pionowe obciążenie ciężarem kamienia? Pytasz jaka siła może przewrócić taką ścianę z kamienia? Ano np. siła od ssania wiatru. Fakt faktem ciężko połączyć kamień przez 20cm styropianu nie korzystając z zaawansowanych rozwiązań. Poczytałeś o ścianach 3 warstwowych i o wymaganym połączeniu między warstwami? W rezultacie Twojego rozwiązania powstanie ściana 3 warstwowa. Uważam że jest konieczność połączenia warstwy kamienia ze warstwą ściany nośnej przez warstwę styropianu.
  4. Tak, na sam dół szczelną grubą folię np. PCV po to żeby odizolować to co powyżej zamierza Pan położyć/wylać. Chodzi o to żeby woda która się pojawia nie powodowała zawilgocenia warstw posadzki. Z folii nad styropianem raczej lepiej nie rezygnować bo ona chroni styropian przez zawilgoceniem z betonu a poza tym pozwala na tzw. lekki poślizg miedzy różnymi materiałami jakimi są styropian i beton. Ale podarowanie sobie tej folii nie jest jakimś wielkim błędem. Ja tylko napisałem jak to powinno być a życie pokazuje że można z pewnych rozwiązań rezygnować i nic się w większości przypadków nie dzieje. Zresztą koszt takiej taniej folii PE nie jest znaczący. Oczywiście postaranie się aby woda deszczowa nie zalewała garażu to najlepsze rozwiązanie ale z tego co wiem we Wrocławiu z wodami gruntowymi jest odwieczny problem. Często na niewielkiej głębokości jest już woda gruntowa i po deszczu ciężko żeby wody deszczowe szybko wsiąkały i się rozchodziły w gruncie. Nie mniej zawsze trzeba próbować te wody inaczej kierować i dbać o drożność instalacji które te wody odprowadzają.
  5. Zasadniczo to nierealny pomysł. Z tego co wiem okładziny z kamienia kotwi się do ściany nośnej a nie przykleja do styropianu chyba że chcesz zobaczyć jak okładzina z kamienia razem ze styropianem wyląduje na ziemi. Popytaj porządnych kamieniarzy a powiedzą Ci jak to mocować. Co do Twojego pomysłu to też tego nie widzę. Zbrojenie tej dolewanej ścianki fundamentowej niewiele da. Bez względu na zbrojenie będzie ona bardzo cienka a więc wiotka i nie będzie się niczego trzymać. Poczytaj sobie o ścianach trójwarstwowych bo taką w rezultacie chcesz wykonać. Taka ściana posiada łączniki miedzy ścianą nośną a ścianą zewnętrzną. Dotyczy całej ściany od fundamentów po dach. Taka dolana wiotka ścianka fundamentowa przewróci się razem z kamieniem przyklejonym do styropianu. Poza tym jak to wszystko zacznie wiązać, beton dojrzewać, zamarzać i ogrzewać na słońcu to......Moim zdaniem to jest niebezpieczny pomysł.
  6. Zasadniczo jeśli odprowadzasz czystą wodę deszczową z dachu do kanalizacji deszczowej tzw. burzowej to nie używasz rur drenażowych (tych z dziurami). Stosowanie takich rur jest niezgodne ze sztuką poza tym stosowanie rur drenażowych może spowodować nawadnianie gruntu wokół fundamentów w czasie opadów. Pełnych rur kanalizacyjnych nie trzeba zabezpieczać ani geowłókniną ani zasypywać żwirkiem. Rury drenażowe zabezpiecza się kruszywem i/lub geowłókniną wtedy gdzie mają one drenować grunt wokół budynku czyli zbierać wodę np. do kanalizacji deszczowej. Takie zabiegi mają przeciwdziałać zamulaniu się tych rur.
  7. W zasadzie to dużo zachodu z tymi bloczkami jeśli chcesz podnieść poziom posadzki o 10-20cm. Nie wiem jaki wymiar mają ta bloczki które możesz odkupić ale standardowe 24x24cm raczej nie pasują. Stosowałem już beton komórkowy jako podbudowę pod posadzkę w garażu ale to były klasyczny odpad i ta podbudowa z gruzu miała ponad 25cm + wylewka betonowa 10cm. Jeśli bywa tam tak mokro to osobiście zastosowałbym : - folię PCV klejoną szczelnie, wywiniętą na ściany co najmniej na wysokość na którą chcesz podnieść posadzkę - styropian twardy pod wylewki np. 5cm - folię PE - piankę brzegową po obwodzie ścian garażu jak dylatację - wylewkę z betonu gr. 8-10cm wylaną ze spadkiem na zewnątrz garażu zbrojona siatką np. fi4 o oczkach 10x10cm - stalowy kątownik zakotwiony w wylewce do umocnienia krawędzi wylewki od strony wjazdu przy bramie Potem zostaje poczekać aż to wszystko dobrze wyschnie i w wolnej chwili położyć płytki najlepiej na klej elastyczny. Wysokość podniesienia posadzki można regulować grubością styropianu. Beton na wylewkę można zrobić samemu lub zamówić ale koszt transportu pewnie przewyższy koszt betonu. Gotowy beton można też zamówić ze zbrojeniem rozproszonym. Jeśli przewidujesz że i tak czasem woda wejdzie do garażu albo będziesz tam mył auto to daj na wylewkę folię w płynie i dopiero połóż płytki. Musisz też liczyć się ze zmianą wysokości bramy i podniesieniem podjazdu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...