Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

The Majster

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

The Majster's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam, jestem na etapie wykonywanie na piętrze tynku maszynowego cementowo - wapiennego. Niestety kiedyś w wyniku złego palenia doszło do wycieku kondensatu z komina który ściekał po jego ścianie. I teraz pytanie co należy zrobić przed tynkowaniem? Jak do tej pory wykułem trochę fugę w miejscach, dokąd dotarl kondensat, i co dalej? Słyszałem takie opcje: pokryć szkłem wodnym i tu moje pytanie czy tynk łapie do szkła wodnego? Czy dobrze się go trzyma? Czy nie kładzie się tynku na szklo wodne? Nie znam się na tym a muszę coś zrobić. Kolejna opcja to płyta na stelażu. Które rozwiązanie jest najlepsze? Dodam że więcej kondensatu nie będzie bo zmieniłem ogrzewanie.
  2. Witam, zaplanowałem sobie w głowie otwarcie poddasza w budynku gospodarczym - garażu. Budynek o wymiarach 12x6m więc miejsca do góry byłoby sporo. Miałem zamiar wyłożyć to płytami i trzymać jakieś graty, kartony itp. Nie wiedziałem jedynie jak to wygląda w środku i dzisiaj niestety okazało się, że przestrzeń ta jest w znacznym stopniu ograniczona przez konstrukcję drewnianą. https://zapodaj.net/8a1b31d125ff7.jpg.html https://zapodaj.net/9fa2ea9247ff1.jpg.html Czy byłaby możliwość usunięcia zaznaczonych poniżej desek? Umożliwiłoby to przechodzenie środkiem bez przeciskania się. Czy w znaczący sposób naruszyłoby to konstrukcję i lepiej tego nie ruszać? https://zapodaj.net/fe5bfa08f2120.jpg.html
  3. Dziękuję za odpowiedzi, po przeanalizowaniu jestem zdecydowany na zastosowanie waty 20cm i nadbicie krokwi łatami 2,5cm. Wata będzie więc lekko dotykać membrany. Natomiast mam pytanie gdyż krokiew będzie szersza niż łata i rozumiem, że nie jest to problem? Szerokość łaty to 5cm natomiast krokwi to około 7-8cm. Więc po przykryciu wszystkiego wełną 5cm wytworzą się niewielkie szpary między watą 20ką a łatami - po około 1-1,5cm. https://ibb.co/WvTg98Z Miejsca, o których mówię zaznaczyłem kółkami.
  4. Przeczytałem, to co napisałeś jest kompletnie sprzeczne przykładowo z tym, co podają na tej stronie: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/ Od razu zacytuję fragment:
  5. Dobrze i teraz chciałbym się dowiedzieć dlaczego nie wolno zakładać wełny grubszej niż krokiew? Czym to grozi? Rozumiem, że chodzi o wypychanie membrany, ale w czym dokładnie jest problem? Ona i tak jest lekko opuszczona, więc do czego może to prowadzić? Zacytuję jeszcze użytkownika z innego wątku:
  6. A jeśli jednak zdecydowałbym się na wariant 20+5 aby mieć sufit 5cm wyżej nad głową to będzie ok? Dodam, bo wcześniej tego nie napisałem, że użyta została wysokoparoprzepuszczalna membrana IVT AQUA PROTECT L. Jeśli wełna ma tylko przylegać do membrany, wtedy będą wystawały 2cm wyżej niż krokiew. Jak wtedy położyć kolejną warstwę? (wytworzą się wtedy 2cm dziury nad krokwiami)
  7. To w takim razie w jaki sposób pierwszy wykonawca planował położyć warstwy 15cm + 10cm podczas gdy krokwie mają 18cm? Nie rozumiem tego. Podaję cytat ze strony Robena: O co w takim razie tu chodzi i czym jest przestrzeń izolacyjna?
  8. Witam serdecznie, znajduję się aktualnie na etapie ocieplania poddasza w budynku z nowego budownictwa i w związku z tym jako laik chciałbym zwrócić się o pomoc w kilku sprawach. Może na wstępie kilka słów na temat dachu, (z góry przepraszam jeśli błędnie będę operował jakimiś pojęciami) więc jest to dach pokryty dachówką ceramiczną, o wielu różnych skosach i powierzchni około 170m2. Nie jest on deskowany. Pod dachówkami znajduje się tylko warstwa membrany dachowej i nic więcej. Jestem zdecydowany na ocieplenie tego dachu za pomocą waty. Po wielu rożnych moich analizach i przemyśleniach mam zamiar zastosować wełnę Isover Supermata o lambdzie 0,33 jako ta lepsza jakościowo. Czy to słuszny wybór tego na sto procent nie wiem, jeśli nie to naprowadźcie mnie proszę Głównym problemem jest natomiast dobór grubości poszczególnych warstw. Zacznę od tego, że wysokość krokwi wynosi 18cm. Kiedyś, gdy jeden majster oglądał dach, zastosowałby grubość 15cm + 10cm, potem temat się urwał bo nie podjąłem prac. Inny z kolei chciałby zastosować grubość 20 + 5, czyli 20kę upchnąć te 2cm by zrównała się z krokwią, a później przykryć wszystko warstwą 5-centymetrową. Ogólnie jestem zgodny z nimi co do tego, by nie wykonywać ocieplenia o grubości 30cm, gdyż zależy mi na tym, by nie mieć zbyt nisko sufitu nad głową przy skosach. Z drugiej strony nie chciałbym stosować ocieplenia cieńszego niż 25cm, gdyż z tego co się orientuję będzie ono niewystarczające. Gdy drugi majster zaproponował rozwiązanie 20 + 5 wydało mi się to całkiem logiczne by upchnąć te 2cm i zrównać się z krokwią i na to położyć "piątkę". Potem zastanawiałem się w jaki sposób ten pierwszy chciał położyć drugą warstwę przy krokwi wystającej 3cm ponad watę - do czasu aż dziś nie wyczytałem, że faktycznie między tymi warstwami faktycznie powinna zostać zachowana przerwa i nie wolno upychać waty by nie wypychać membrany! Nie słyszałem o czymś takim i trochę mnie to zaskoczyło. Proszę o poradę o co tu dokładnie chodzi, bo nie ukrywam jeśli miałoby zostać zastosowane rozwiązanie: warstwa 15cm - przerwa 3cm - warstwa 10cm oznacza to dla mnie sufit o 5cm niżej nad głową niż przy warstwach 20 + 5. Mam jeszcze pytanie odnośnie membrany dachowej, gdyż dekarz zalecił, by przy takim dachu jaki mam czyli niedeskowanym, dodać przed położeniem waty drugą warstwę tej membrany. Dziś wyczytałem, że nie ma to sensu i nic to nie da, a warto jedynie podkleić zakładki taśmą dwustronną by zapobiec podwiewaniu kurzu w stronę waty. Prosiłbym o zweryfikowanie tych twierdzeń Kolejna sprawa. Przymierzam się też do tynkowania maszynowego ścian, jednak tutaj wykonawca poleciał trochę w kulki i niestety nie odbędzie się to w zaplanowanym terminie tylko w styczniu. I tutaj moje pytanie - ocieplać czy poczekać do wykonania tynków? Wyczytałem, że wata może pochłonąć wilgoć co oczywiście jest niedobre. Czy tak faktycznie jest, czy po prostu pootwieranie okien załatwi sprawę i nic się nie stanie. Może zaznaczę, że tynkowanie odbywałoby się bezpośrednio na ścianki z suporexu, co teoretycznie powinno dość szybko wyschnąć. Zastanawia mnie czy w takim przypadku folia paroizolacyjna ochroni watę i mogę śmiało ocieplać? Jeśli jednak miałoby to jej w jakiś sposób zaszkodzić, poczekam z tym do wykonania tynków i ich przeschnięcia. Sporo napisałem, mam nadzieję, że nie odstraszę Z góry bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...