-
Liczba zawartości
22 -
Rejestracja
Informacje osobiste
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
GreLen's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Oczywiście żeby Wam utrudnić wybór powiem, że trudno powiedzieć -- nam kilka gości polecało MAKROTERM (Zakopane) ale jak przyszło co do czego i zobaczyliśmy jak wygląda front tego urządzenia, to nie było mowy o tym aby to kupić. Więc jeszcze patrzysz jak to wygląda, chyba że nie patrzysz... są gusta i guściki ale drzwiczki z przetłoczeniami w stylu Ludwika 17 nie wszystkim pasują -- dlatego warto też zobaczyć osobiście urzązenie wcześniej. Genaralnie: To tylko kominek, grunt żeby spełniał swoja funkcję. I tyle, a do każdego dobrego wkładu podłączyć możesz nawiew itd. Tylko ważne jest aby gościu, który będzie Wam to montował miał doświadczenie z tym co montuje, bo potem na każdym kroku sa problemy i musisz gościa sprawdzać, a chyba nie oo to chodzi. Pogadaj najpiew z wykonawcą [praktykiem] jaka jest jego opinia, bo jak każesz faciowi robić coś pierwszy raz, to będą same trudności [wiem coś o tym, pisałem]. Eh, żeby tylko kasa była... My kupilismy włoski wkład [Edilkamin Aquatodno 29] ale jak chodzę po stronie Kratki i oglądam jak oni to robią i jak się kompleksowo tym zajmują, to kto wie czy teraz bym nie kupował KRATEK. A i marketing mają jakiś taki patriotyczny... Dobra, idę dołozyc do kominka bo jest -15 a piec gazowy wyłączyłem. Tak, czy owak powodzenia! Trzymam kciuki - będzie dobrze. http://lh4.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SWPFdtTmg_I/AAAAAAAAO7Y/XAr2mCzU-i0/s800/20081231%20dom%20kominek.jpg
-
Klub użytkowników kominków z płaszczem wodnym
GreLen odpowiedział Tommco → na topic → Grupy BUDUJĄCE
Oczywiście żeby Wam utrudnić wybór powiem, że trudno powiedzieć -- nam kilka gości polecało MAKROTERM (Zakopane) ale jak przyszło co do czego i zobaczyliśmy jak wygląda front tego urządzenia, to nie było mowy o tym aby to kupić. Więc jeszcze patrzysz jak to wygląda, chyba że nie patrzysz... są gusta i guściki ale drzwiczki z przetłoczeniami w stylu Ludwika 17 nie wszystkim pasują -- dlatego warto też zobaczyć osobiście urzązenie wcześniej. Genaralnie: To tylko kominek, grunt żeby spełniał swoja funkcję. I tyle, a do każdego dobrego wkładu podłączyć możesz nawiew itd. Tylko ważne jest aby gościu, który będzie Wam to montował miał doświadczenie z tym co montuje, bo potem na każdym kroku sa problemy i musisz gościa sprawdzać, a chyba nie oo to chodzi. Pogadaj najpiew z wykonawcą [praktykiem] jaka jest jego opinia, bo jak każesz faciowi robić coś pierwszy raz, to będą same trudności [wiem coś o tym, pisałem]. Eh, żeby tylko kasa była... My kupilismy włoski wkład [Edilkamin Aquatodno 29] ale jak chodzę po stronie Kratki i oglądam jak oni to robią i jak się kompleksowo tym zajmują, to kto wie czy teraz bym nie kupował KRATEK. A i marketing mają jakiś taki patriotyczny... Dobra, idę dołozyc do kominka bo jest -15 a piec gazowy wyłączyłem. Tak, czy owak powodzenia! Trzymam kciuki - będzie dobrze. http://lh4.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SWPFdtTmg_I/AAAAAAAAO7Y/XAr2mCzU-i0/s800/20081231%20dom%20kominek.jpg -
Sprawdziłem. Jest tak: =================== Przy poborze wody do kominka jest 3-jnik, gdzie - jedno wchodzi do kominka - jedno jest podłączone do obwodu gorącej wody idącej do wymiennika (obieg) - jedno jest podłaczone do doprowadzenia awaryjnej zimnej wody. Działanie ============= >Jak wszystko jest OK i zawór termiczny jest zamknęty, to przepływa do wkładu woda z obwodu grzewczego. >Jak zawór terminczy po sygnale z sondy się otwiera bo za wysoka temperatura we wkładzie, to wpływa woda z doprowadzenia zimnej wody (ciśnienie wyższe jest znacznie <zakładam>) i schładza płaszcz i obwód. (zdjęcie soon, nie mam za dobrego dojścia do zrobienia fotki)
-
Klub użytkowników kominków z płaszczem wodnym
GreLen odpowiedział Tommco → na topic → Grupy BUDUJĄCE
Sprawdziłem. Jest tak: =================== Przy poborze wody do kominka jest 3-jnik, gdzie - jedno wchodzi do kominka - jedno jest podłączone do obwodu gorącej wody idącej do wymiennika (obieg) - jedno jest podłaczone do doprowadzenia awaryjnej zimnej wody. Działanie ============= >Jak wszystko jest OK i zawór termiczny jest zamknęty, to przepływa do wkładu woda z obwodu grzewczego. >Jak zawór terminczy po sygnale z sondy się otwiera bo za wysoka temperatura we wkładzie, to wpływa woda z doprowadzenia zimnej wody (ciśnienie wyższe jest znacznie ) i schładza płaszcz i obwód. (zdjęcie soon, nie mam za dobrego dojścia do zrobienia fotki) -
Nie mam pojęcia, woda leci, wszystko się pompuje. Przy nie zabudowanym kominku słychać lekki chlupot wody w płaszczu w trakcie pracy pompy, ale zakładam że to jest normalne i prawidłowe. Zawór termiczny wpuszczający zimną wodę do wkładu jest odwierany wtedy gdy sonda termiczna (zanurzona w płaszczu) ukazuje temperatrę około 80-coś stopni. Nic nie wiem o utrudnieniu przepływu.
-
Klub użytkowników kominków z płaszczem wodnym
GreLen odpowiedział Tommco → na topic → Grupy BUDUJĄCE
Nie mam pojęcia, woda leci, wszystko się pompuje. Przy nie zabudowanym kominku słychać lekki chlupot wody w płaszczu w trakcie pracy pompy, ale zakładam że to jest normalne i prawidłowe. Zawór termiczny wpuszczający zimną wodę do wkładu jest odwierany wtedy gdy sonda termiczna (zanurzona w płaszczu) ukazuje temperatrę około 80-coś stopni. Nic nie wiem o utrudnieniu przepływu. -
Bardzo ciekawy pomysł jeśli chodzi o sposób mocowania! Dzięki. Co do miejsca mocowania, to jak rozumiem rurka miedziana, którą przepływa woda w trakcie jej pompowania nie jest do końca wiarygodna bo jak woda nie płynie, to temperatura tam jest inna niż temperatura w płaszczu, czy nie? Przy okazji, mam takie ustawienia że pompa u mnie włącza się gdy temperatura zadana jest osiągnięta (65 st.C). Ale gdy w nocy temperatura ta spada ciut poniżej zadanej (wraz z kończeniem się drewna) to pompa juz się nie włącza i płaszcz zostaje de facto odcięty od reszy instalacji grzewczej, i wtedy może włączyć się kocioł gazowy. Czy jest jakaś rada na to?[NB: czy powinienem na twardo kocioł gazowy wyłączyć z ogrzewania CO?]. Jeszcze co do mocowania SONDY: Ja myślałem o wykorzysaniu pasty przewodzącej ciepło jeszcze - takiej której uzywa się przy komputerach. Można by ją dać pomiędzy sondę a rurkę: źródło: http://www.i-slownik.pl/1,1084,pasta,przewodzaca,lub,pasta,termoprzewodzaca.html Co to jest Pasta przewodząca lub pasta termoprzewodząca? (ang. thermal grease; thermal paste; thermal compound) - rodzaj substancji w postaci pasty, mająca na celu maksymalne zwiększenie przewodzenia cieplnego pomiędzy dwoma stykającymi się powierzchniami. Najczęściej używana jest do smarowania stykających się powierzchni procesora i radiatora. Wierzch procesora często nie jest zupełnie gładki - występują na nim mikroskopijne rowki, rysy, krzywizny, które powodują, że pomiędzy nim a radiatorem tworzą się szczeliny wypełnione powietrzem. To znacznie utrudnia odprowadzanie ciepła z urządzenia. Pasta przewodząca ma za zadanie wyrównać te nierówności i zatkać szczeliny, aby wyeliminować udział powietrza w odprowadzaniu ciepła i maksymalnie zwiększyć powierzchnię stykania się sąsiadujących powierzchni. Istnieją dwa rodzaje past: # elektrycznie nieprzewodzące - do nich należą pasty z silikonu i z cynku # elektrycznie przewodzące - tutaj zaliczają się do nich pasty ze srebra, z miedzi i aluminium. Ta grupa jest uważana za skuteczniejszą, ale przy stosowaniu pasty elektrycznie przewodzącej należy zachować szczególną ostrożność, ponieważ nawet małe zabrudzenie pastą pinów procesora lub ścieżek na układzie scalonym spowoduje spięcie, które może przyczynić się do uszkodzenia sprzętu.
-
Klub użytkowników kominków z płaszczem wodnym
GreLen odpowiedział Tommco → na topic → Grupy BUDUJĄCE
Bardzo ciekawy pomysł jeśli chodzi o sposób mocowania! Dzięki. Co do miejsca mocowania, to jak rozumiem rurka miedziana, którą przepływa woda w trakcie jej pompowania nie jest do końca wiarygodna bo jak woda nie płynie, to temperatura tam jest inna niż temperatura w płaszczu, czy nie? Przy okazji, mam takie ustawienia że pompa u mnie włącza się gdy temperatura zadana jest osiągnięta (65 st.C). Ale gdy w nocy temperatura ta spada ciut poniżej zadanej (wraz z kończeniem się drewna) to pompa juz się nie włącza i płaszcz zostaje de facto odcięty od reszy instalacji grzewczej, i wtedy może włączyć się kocioł gazowy. Czy jest jakaś rada na to?[NB: czy powinienem na twardo kocioł gazowy wyłączyć z ogrzewania CO?]. Jeszcze co do mocowania SONDY: Ja myślałem o wykorzysaniu pasty przewodzącej ciepło jeszcze - takiej której uzywa się przy komputerach. Można by ją dać pomiędzy sondę a rurkę: źródło: http://www.i-slownik.pl/1,1084,pasta,przewodzaca,lub,pasta,termoprzewodzaca.html Co to jest Pasta przewodząca lub pasta termoprzewodząca? (ang. thermal grease; thermal paste; thermal compound) - rodzaj substancji w postaci pasty, mająca na celu maksymalne zwiększenie przewodzenia cieplnego pomiędzy dwoma stykającymi się powierzchniami. Najczęściej używana jest do smarowania stykających się powierzchni procesora i radiatora. Wierzch procesora często nie jest zupełnie gładki - występują na nim mikroskopijne rowki, rysy, krzywizny, które powodują, że pomiędzy nim a radiatorem tworzą się szczeliny wypełnione powietrzem. To znacznie utrudnia odprowadzanie ciepła z urządzenia. Pasta przewodząca ma za zadanie wyrównać te nierówności i zatkać szczeliny, aby wyeliminować udział powietrza w odprowadzaniu ciepła i maksymalnie zwiększyć powierzchnię stykania się sąsiadujących powierzchni. Istnieją dwa rodzaje past: # elektrycznie nieprzewodzące - do nich należą pasty z silikonu i z cynku # elektrycznie przewodzące - tutaj zaliczają się do nich pasty ze srebra, z miedzi i aluminium. Ta grupa jest uważana za skuteczniejszą, ale przy stosowaniu pasty elektrycznie przewodzącej należy zachować szczególną ostrożność, ponieważ nawet małe zabrudzenie pastą pinów procesora lub ścieżek na układzie scalonym spowoduje spięcie, które może przyczynić się do uszkodzenia sprzętu. -
Gdyby zabrakło proądu i pompa przestała się kręcić, albo gdybyśmy za bardzo dokładali (ogrzewamy na razie tylko jednakondygnacją pozoastała cześć jest zakręcona (a nie mmamy zbiornika buforowego na razie żadnego), to jest taki zaworek (chyba kupiony przez nich w kratkach.pl) Widać go na śrubunku rdzewiejącym (fot. 3 u dołu). Na stonie kratek urządzenie a takim wyglądzie [bo nie mam pewnosci że to jest to nazywa się: "TERMOSTATYCZNE ZABEZPIECZENIE KOTŁA STS20". http://www.kratki.com/images/allegro/do%20sklepu/zawor.jpg Więcej: http://www.kratki.com/product_info.php?products_id=1026&osCsid=48eafa0fbde62b514771327ccd428104 Zatem jeśli temperatura podskoczy za wysoko (u mnie termometr wskazał w trakcie testów ponad 90 stopni (około) zawór zaczyna wpuszczać do wkładu chłodną wodę z zewnątrz, a nadmiar gorącej jest odlewany do kanalizacji. Jeden problem, jest taki, że pływak itd jest zamowntowany na nieogrzewanym poddaszu (zaizolowany wełną mineralną, podobno solidnie). Chyba czytałem tutaj o jeszcze jakimś dodatkowym zabezpieczeniu ale pamiętam przez mgłę. Gościu nie dał mi żadnej dokumentacji technicznej (powykonawczej) poza instrukcjami, które np. samego wkładu - o czym wcześniej pisałem - nie opisują dość dokładnie. Napisz: 1) jaki masz dom do grzania i jaki "hardware"? 2) co z tym buforem u Ciebie? masz? ile litrów? 3) czy regulowałeś firmowy szyber i jak?
-
Klub użytkowników kominków z płaszczem wodnym
GreLen odpowiedział Tommco → na topic → Grupy BUDUJĄCE
Gdyby zabrakło proądu i pompa przestała się kręcić, albo gdybyśmy za bardzo dokładali (ogrzewamy na razie tylko jednakondygnacją pozoastała cześć jest zakręcona (a nie mmamy zbiornika buforowego na razie żadnego), to jest taki zaworek (chyba kupiony przez nich w kratkach.pl) Widać go na śrubunku rdzewiejącym (fot. 3 u dołu). Na stonie kratek urządzenie a takim wyglądzie [bo nie mam pewnosci że to jest to nazywa się: "TERMOSTATYCZNE ZABEZPIECZENIE KOTŁA STS20". http://www.kratki.com/images/allegro/do%20sklepu/zawor.jpg Więcej: http://www.kratki.com/product_info.php?products_id=1026&osCsid=48eafa0fbde62b514771327ccd428104 Zatem jeśli temperatura podskoczy za wysoko (u mnie termometr wskazał w trakcie testów ponad 90 stopni (około) zawór zaczyna wpuszczać do wkładu chłodną wodę z zewnątrz, a nadmiar gorącej jest odlewany do kanalizacji. Jeden problem, jest taki, że pływak itd jest zamowntowany na nieogrzewanym poddaszu (zaizolowany wełną mineralną, podobno solidnie). Chyba czytałem tutaj o jeszcze jakimś dodatkowym zabezpieczeniu ale pamiętam przez mgłę. Gościu nie dał mi żadnej dokumentacji technicznej (powykonawczej) poza instrukcjami, które np. samego wkładu - o czym wcześniej pisałem - nie opisują dość dokładnie. Napisz: 1) jaki masz dom do grzania i jaki "hardware"? 2) co z tym buforem u Ciebie? masz? ile litrów? 3) czy regulowałeś firmowy szyber i jak? -
Odkrywszy ten zakątek forum oraz fakt, że są to osoby 'heblujące' te same dylematy z którymi i ja się zmagam (...) bardzo się ucieszyłem. A jeszcze jak zobaczyłem tu użytkowników Edilkamina! Odpowiadając Adamowi72 i PREZI Ogladałem w sieci różne oferty i wszytkie kręciły się około 7 tys pln. Powiem, że cena tego wkładu mnie nie interesowała bo wyngegocjowałem go z instalacją CWU, CO, WOD-KAN itd, którą robiła u mnie jedna firma. Ma to tę słaba stronę, że oninie zajmowali sięna codzień tym cudem techniki (wkładami Edilkamina) i teraz mam takie kwiatki jak widać ponizej [oraz brak porad typu jak sie otiwra szybka, jak regulować wewnętrzny-firmowy szyber o którym pisał PREZI. Ponizej wrzucam kilka fotek ilustrujących jak wyglądają te czesci mojej instalacji, które budzą moje wątpliwosci. Będę wdzięczny za uwagi i komentarze bardziej doświadczonych koleżanek i kolegów. Fot. 1 Plan ogólny http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVte54IWAiI/AAAAAAAAO3Q/s6IfpRDg0TE/s576/DSC_2773.JPG Fot. 2 http://lh3.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SV_YoERT9-I/AAAAAAAAO6E/1No6WDqBskY/s576/DSC_2859.JPG Fot. 3 http://lh6.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SV_YrWF9ckI/AAAAAAAAO6M/iNYD4r8ap8Y/s576/DSC_2858.JPG Fot. 4 Dyndający kabelek od sondy ciepła [automatyki]. Czy tego się nie zabezpiecza? http://lh3.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SV_YtkO9wFI/AAAAAAAAO6U/8E2ZSPCZl0Y/s912/DSC_2857.JPG Fot. 5 http://lh6.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SV_Yv6RTKrI/AAAAAAAAO6g/qYiEBHpJIqw/s576/DSC_2852.JPG Fot. 6 http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SV_Yyc14n7I/AAAAAAAAO6o/EPuYWB7pBcg/s576/DSC_2851.JPG Wydaje mi się, że tutaj jeśli sonda jest montowana na zewnątrz [licząc na przewodzenie termiczne rury], to powinna być przymocowana przy użyciu pasty przewodzącej temperaturę [podobnie jak cooler do CPU]. zastosowanie plastikowego paska wydaje się nieporozumieniem. Fot. 7 I ostatni dylemat - kabelek idący be zabezpieczenia przy ścianie. http://lh4.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SV_Y0vAie4I/AAAAAAAAO6w/H5YfWsfjqJo/s912/DSC_2850.JPG Muszę wyrobić sobie zdanie zanim to zabuduję ale mam przeczucie, że sposób realizacji tej instalacji jest conajmniej niestaranny. Będę musiał podjac jakieś kroki. Ale jedna sprawa to fachowość wykonania a druga to nasze bezpieczeństwo. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i komentarze. (mam goscia od razu wyrzucić i zlecić wykonanie zastępcze na jego koszt, czy takie sytuacje to normalne). A może coś innego rzuca Wam się po oczach? Kupiliśmy nie najtańszy wkład, który jest podobno niezły -- nie chcemy czuć się jakbysmy kupili ostatnie dziadostwo, przez to że coś jest niedorobione. pozdrawiam.
-
Klub użytkowników kominków z płaszczem wodnym
GreLen odpowiedział Tommco → na topic → Grupy BUDUJĄCE
Odkrywszy ten zakątek forum oraz fakt, że są to osoby 'heblujące' te same dylematy z którymi i ja się zmagam (...) bardzo się ucieszyłem. A jeszcze jak zobaczyłem tu użytkowników Edilkamina! Odpowiadając Adamowi72 i PREZI Ogladałem w sieci różne oferty i wszytkie kręciły się około 7 tys pln. Powiem, że cena tego wkładu mnie nie interesowała bo wyngegocjowałem go z instalacją CWU, CO, WOD-KAN itd, którą robiła u mnie jedna firma. Ma to tę słaba stronę, że oninie zajmowali sięna codzień tym cudem techniki (wkładami Edilkamina) i teraz mam takie kwiatki jak widać ponizej [oraz brak porad typu jak sie otiwra szybka, jak regulować wewnętrzny-firmowy szyber o którym pisał PREZI. Ponizej wrzucam kilka fotek ilustrujących jak wyglądają te czesci mojej instalacji, które budzą moje wątpliwosci. Będę wdzięczny za uwagi i komentarze bardziej doświadczonych koleżanek i kolegów. Fot. 1 Plan ogólny http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVte54IWAiI/AAAAAAAAO3Q/s6IfpRDg0TE/s576/DSC_2773.JPG Fot. 2 http://lh3.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SV_YoERT9-I/AAAAAAAAO6E/1No6WDqBskY/s576/DSC_2859.JPG Fot. 3 http://lh6.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SV_YrWF9ckI/AAAAAAAAO6M/iNYD4r8ap8Y/s576/DSC_2858.JPG Fot. 4 Dyndający kabelek od sondy ciepła [automatyki]. Czy tego się nie zabezpiecza? http://lh3.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SV_YtkO9wFI/AAAAAAAAO6U/8E2ZSPCZl0Y/s912/DSC_2857.JPG Fot. 5 http://lh6.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SV_Yv6RTKrI/AAAAAAAAO6g/qYiEBHpJIqw/s576/DSC_2852.JPG Fot. 6 http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SV_Yyc14n7I/AAAAAAAAO6o/EPuYWB7pBcg/s576/DSC_2851.JPG Wydaje mi się, że tutaj jeśli sonda jest montowana na zewnątrz [licząc na przewodzenie termiczne rury], to powinna być przymocowana przy użyciu pasty przewodzącej temperaturę [podobnie jak cooler do CPU]. zastosowanie plastikowego paska wydaje się nieporozumieniem. Fot. 7 I ostatni dylemat - kabelek idący be zabezpieczenia przy ścianie. http://lh4.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SV_Y0vAie4I/AAAAAAAAO6w/H5YfWsfjqJo/s912/DSC_2850.JPG Muszę wyrobić sobie zdanie zanim to zabuduję ale mam przeczucie, że sposób realizacji tej instalacji jest conajmniej niestaranny. Będę musiał podjac jakieś kroki. Ale jedna sprawa to fachowość wykonania a druga to nasze bezpieczeństwo. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i komentarze. (mam goscia od razu wyrzucić i zlecić wykonanie zastępcze na jego koszt, czy takie sytuacje to normalne). A może coś innego rzuca Wam się po oczach? Kupiliśmy nie najtańszy wkład, który jest podobno niezły -- nie chcemy czuć się jakbysmy kupili ostatnie dziadostwo, przez to że coś jest niedorobione. pozdrawiam. -
Cześć. Mamy własnie pierwszy zezon używania następującego zestawu: Kominek z płaszczem - Edilkamin Aquatondo 29 Kocioł gazowy - ACV Heat Master 25 podłogówka kaloryfery dom 220 m2 (plus minus). Komin ma z 7m i FI-200, a wkład jest zredukowany z FI-220. Nasz wkład ma "szyber" w postaci regulowanych kratek, ale to jest niewystarczające. Zamontowalismy dotatkową przepustnice przed wejściem do komina. to znacznie pomaga ograniczyć cug, ale i tak żre drewno jak szalony (ten szyber pozwala zredukować światło komina o około 70-80%. Tylko wtedy jest problem z wycyrklowaniem żeby dym nie puszczał się dołem. Powoli nabieramy wprawy. Próbujemy sobie z tym radzić. Dokumentacja nie zawierała informacji o otwieraniu szybki w bok i jak debile przez kilka iesięcy pajacowaliśmy i gimnastykowaliśmy się zamiast normalnie szybkę czyścić. Napisałem o tym w innym miejscu tego FORUM, odesłanie do postu TUTAJ Co do moderatora ciągu [nie wiedziałem, że tak się to nazywa], mówił mi coś o tym jeden fachman od kominków. Mówił w takim kontekscie: szyber (taki jak ja załozyłem) nic nie da, jeśli spalanie będzie faktycznie takie duże to trzeba załozyć reduktor na kominie, kory zmniejszy światło ciągu". [ponoć dl mnie wystarczjące byłoby nawet Fi-170. Wydaje się że będziemy rozważać to rozwiązanie bo drewno idzie jak woda. Podobnie jak rozważać będziemy zbiornik buforowy, który pozwoli zatrzymać porcje ciepła emitowane przez wkład w czasie 'szalonego grzania' pożerającego brzozę czy inne 'patyki'. Chętnie wymienię inne doświadczenia. Pozdrawiamy z żonką z Gliwic.
-
Klub użytkowników kominków z płaszczem wodnym
GreLen odpowiedział Tommco → na topic → Grupy BUDUJĄCE
Cześć. Mamy własnie pierwszy zezon używania następującego zestawu: Kominek z płaszczem - Edilkamin Aquatondo 29 Kocioł gazowy - ACV Heat Master 25 podłogówka kaloryfery dom 220 m2 (plus minus). Komin ma z 7m i FI-200, a wkład jest zredukowany z FI-220. Nasz wkład ma "szyber" w postaci regulowanych kratek, ale to jest niewystarczające. Zamontowalismy dotatkową przepustnice przed wejściem do komina. to znacznie pomaga ograniczyć cug, ale i tak żre drewno jak szalony (ten szyber pozwala zredukować światło komina o około 70-80%. Tylko wtedy jest problem z wycyrklowaniem żeby dym nie puszczał się dołem. Powoli nabieramy wprawy. Próbujemy sobie z tym radzić. Dokumentacja nie zawierała informacji o otwieraniu szybki w bok i jak debile przez kilka iesięcy pajacowaliśmy i gimnastykowaliśmy się zamiast normalnie szybkę czyścić. Napisałem o tym w innym miejscu tego FORUM, odesłanie do postu TUTAJ Co do moderatora ciągu [nie wiedziałem, że tak się to nazywa], mówił mi coś o tym jeden fachman od kominków. Mówił w takim kontekscie: szyber (taki jak ja załozyłem) nic nie da, jeśli spalanie będzie faktycznie takie duże to trzeba załozyć reduktor na kominie, kory zmniejszy światło ciągu". [ponoć dl mnie wystarczjące byłoby nawet Fi-170. Wydaje się że będziemy rozważać to rozwiązanie bo drewno idzie jak woda. Podobnie jak rozważać będziemy zbiornik buforowy, który pozwoli zatrzymać porcje ciepła emitowane przez wkład w czasie 'szalonego grzania' pożerającego brzozę czy inne 'patyki'. Chętnie wymienię inne doświadczenia. Pozdrawiamy z żonką z Gliwic. -
Kiedyś szukałem tych informacji w sieci i ich nie znalazłem. W zwiazku z tym wrzucam coś od siebie aby inni w mojej sytuacji mieli łatwiej... Podobnie jak wielu z Was budowaliśmy do z żoną metodą gospodarczą, czyli sami na każdym etapie użeraliśmy się z podejmowaniem decyzji na temat tego co będzie dla naszego domu (dla nas) najlepsze, co nam się podoba, co nas przekonuje, a co nie. Były brygady bardziej udane i mniej udane ale o tym nie będziemy się tutaj rozwodzić. Ogrzewanie: =========== Kocioł gazowy (ACV HeatMaster) + kominek z płaszczem wodnym (wkład Edilkamin Aquatondo 29, prawy). Dom ma około 220 m2 powierzchni. Uwagi na temat ekspolatacji systemu ========================== 1. Kocioł ACV został zainstalowany przez firmę instalacyjną, tak, że w chwili przepompowywania gorącej wody ze zbiornika w kominku (płaszcz wodnym) automatycznie przestaje spalać gaz i przechodzi w stan czuwania (standby). 2. Tak to pracuje tylko, że kocioł gazowy tak czy owak pali gaz aby utrzymywać pewien zapa gorącej wody w zbiorniku. [miekszłem wcześniej w bloku i troche mnie dziwi, że junkers w bloku nie potrzebował zbiornika do zapewnienia własciwych ilości gorącej wody do mycia i kąpieli]. 3. Kominek ma doprowadzenie świeżego powietrza z zewnątrz. Ale zagwozdką była sprawa jak podłączyć tę rurę do samego wkładu. Musiałem przeczytać 'cały internet' i zadzwonic do uczynnego i pomocnego gościa z serwisu http://www.edilkamin.pl. Dowiedziałem się, że nowe wkłady Aquatodno 29 (w tym i mój) można podłączyc przez doprowadzenie zimnego powietrza bezpośrednio do paleniska, bo w dolej części wpładu (z tyłu) są 2 ostwory, do których podłącza się dopływ powietrza (do jednego z nich). Inna opcja polega na tym, że do przednich kratego tego wkładu montuje się z blachy zrobioną łącznicę wentylacyjną (nie znam nazwy technicznej sorry), tak jak [trochę] widać na moich zdjęciach [to ta srebrzysta część u dołu]. http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVte54IWAiI/AAAAAAAAO3Q/s6IfpRDg0TE/s640/DSC_2773.JPG 4. Na razie nie zrobiliśmy obudowy, bo obserwujemy działanie całej instalacji i zastanawiamy się nad tym, czy nie zamontować wentylatora sterowanego automatyką (razem z pompą). 5. Sam komin [scheidel Fi=200], ma koło 6 metrów od kominka. Znalazłem gdzieś na stronie KRATKI.pl [chyba] dużo informacji teoretycznych i policzyłem sobie czy wszystko wystarczy aby był dobry cug -- wystarczyło. Trochę się stresowałem, bo wykonawca który mówi "bęzie pan zadowolony", mało mnie przekonuje... oczywiście nie muszę mu zapłacić i skończyć w sądzie, ale nie o to mi chodzi a o wybudowany uczciwie szybko i nie drogo dom (dłuższa historia). Tak czy owak: wkład trzeba było zredukować z Fi=220 do Fi=200 a gościu mówi , że on redukuje zaraz za wkładem i ze wprowadzenie do komina robi pod katem 90 stopni. Fajnie, tylko że z instrukcji Edilkamina wprowst [ikonami] wynika, ze tak robić ne nalezy. Potraktowałem to jako istotne zalecenie -- szczególnie dlatego, że Edil daje w RP tylko 2 letnia gwarancję na wkład -- zmusiłem gościa do zrobienia tego po mojemu. Teraz komin ciągnie jak cholera. Wykonawca nie chciał mi zamontować przepustnicy [szybru] ale uznałęm to za konieczne i jest. Dziękuję Bogu za upór w tej spawie, bo gdyby nie to to teraz faktycznie wkład paliłby 7 i więcej kg/h. Niby nic ale jak sobie człowiek policzy że daje to 178kg na dobę, to trochę daje do myślenia. 6. Nadmiar mocy. Tak, podejmujac dezycje na temat ogrzewania myślełem że nadmiar mocy jest OK. Ale teraz barziej bym badał kwestie zwiazane z dopilnowaniem możliwości płynnej regulacji w dół. [podobno to mam zapewnione, ale ocenię dopiero po pierwszym sezonie grzewczym, bo na razie każde mruczenie palników w kotle trochę mnie stresuje] 7. Wkład komnkowy eksploatacja. ======================= Firma instalacyjna, która robiła dla mnie łącznie: C.O. kanalizację, wodę, itp. nie robiła wcześniej ogrzewania na tym modelu kominka, więc bylismy zdani tylko na to co producent zapisał w instrukcji obsługi. Była wersja polska i włoska. Obie czytaliśmy bo akurat żona jest filolożką italionistyki. Jak to zinstrukacjami bywa w sprawach kluczowych są enigmantyczne. Przez pierwszych kilka tygodni czyściliśmy szybkę jak frajerzy - to jest gimnastykując się [bez otwierania jej na bok]. Instrukcja nieopisywała ani słowem możliwości otwierania. Jak to możliwe, że czytając ["pół internetu"] o tym urzadzeni przed kilkoma miesiącami przegapiłem sprawę dotyczącą otwierania i czyszczenia szybki? Na szczęście szybka się otwiera pomimo że makarony [i polski dystrybutor] nie napisały nic o tym w instrukcji. Czyszczenie szybki w Edilkamin Aquatondo 29 Musisz doszukać się klucza http://lh6.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVtfEVcdzBI/AAAAAAAAO3s/uaLjf7Gf24o/s720/DSC_2770.JPG ....tenże klucz nalezy wsadzić... http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVte9TnUXsI/AAAAAAAAO3g/2DqUnolnAsk/s640/DSC_2771.JPG http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVte78G-fqI/AAAAAAAAO3Y/f-f7T5atJ9M/s800/DSC_2772.JPG http://lh4.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVte3cfjRqI/AAAAAAAAO3I/TXKJtp6BWmQ/s640/DSC_2774.JPG http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVtezfAUbKI/AAAAAAAAO24/k5CcbT3u9zE/s912/DSC_2776.JPG 8. GENERALNIE. Trochę nas stresuje to, że firma instalacyjna prezentuje pełny luz w temacie naszych robót [do tego stopnia, że rozważam poważne formalne działania w jej sprawie]. Patrządc na sposób instalacji akcesoriów dookoła kominka mam przeczucie, ze nie tak to powinno wyglądać. Może ktoś się też wypowie. Szczególnie chodzi mi o te dyndające kable i czujnik temperatury zamocowany do rudy doprowadzającej wodę do wkładu [alboodprowadzającej] za pomocą plastikowej opaski. Liczę na to. http://lh5.ggpht.com/_rgZ_SwRUai8/SVt16sQTx4I/AAAAAAAAO4Q/-dEXykWD3U0/s800/20081231%20dom%20kominek.jpg 9. Poza tym kominek wodę grzeje i jest OK. Przy temperaturze ponad 60kilka stopni też da się słuszeć lekki szum [bez obudowy], ktoś pisał na tym forum o podobnym zjawisku w jego Edilu. 10. Uwaga - prawie wszyscy nasi goście jak zobaczyli nasz wkład to reagowali: "o kurwa ale to wielkie". Rzeczywiście Aquatodno to wielka maszynka [ale 'ekran ma spory' no i potencjalnie moc ma 27 kW (chyba)] pozdrawiam