Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

janio

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

janio's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Bejgus przed rozpoczęciem remontu sprawdź w gminie, czy innym urzędzie, czy aby chałupa nie jest zabytkowa. Mój teść remontował dom po swoich rodzicach i okazało się, że nawet zwykłe wiejskie drewniane domy, ale starsze niż 50 lat podpadają już pod konserwatora zabytków. Wtedy wszystkie ruchy trzeba z nim uzgadniać.
  2. Trochę informacji o elementach systemu plyt GK jest na stronie http://www.attic.pl (sieć składów budowlanych). Dość fajny, a tani (5 zł)poradnik o montowaniu płyt kupiłem w Castoramie. Jest to książeczka z serii "Domowy Fachowiec". Do wykonywania łuków z płyt GK są specjalne listwy i specjalne płyty nacinane odpowiednio. Trzeba je dobierać odpowiedno do promienia krzywizny.
  3. Wydaje mi się, że dwie taryfy są korzystne tylko przy ogrzewaniu akumulacyjnym. Wtedy grzejesz i akumulujesz ciepło przy niższej taryfie, a wyłączasz grzanie przy wyższej taryfie i odbierasz zakumulowane ciepło. Przy grzaniu ciągłym może wyjść gorzej. Nie wiem jak w innych ZE, ale u nas przy dwóch taryfach dzienna jest droższa od jednotaryfowej. Piece kaflowe dość dobrze nadają się do akumulowania energii. Można też zrobić akumulacyjne ogrzewanie podłogowe. Ale nie na matach, bo one grzeją przy samej powierzchni (i są drogie), ale z użyciem kabli grzewczych. Niestety, żeby uzyskać efekt akumulowania trzeba "utopić" te kable w grubej warstwie betonu 10-15 cm. Wtedy wylewka akumuluje ciepło. Nie wiem, czy przy remoncie starego mieszkania jest możliwe takie pogrubienie wylewki. Ostatnio kupowałem kable grzewcze do swojego nowego domu i mogę podać orientacyjny koszt. Za komplet do wykonania ogrzewania pomieszczenia ok. 9m2 (kabel, regulator, siatka montażowa, plastyfikator do betonu) firmy Elektra (http://www.elektra.pl) ok. 600 zł brutto. Przy zakupie regulatora z programatorem czasowym plus 200 zł.
  4. Wszystko powyżej to prawda. Chciałem tylko dorzucić prę uwag. Przychyliłbym się do opini Władka i nie dawałbym wyłączników po stronie niskiego napięcia. przy kilku halogenach będzie tam spory prąd i styki szybko wysiądą. A w ogóle po co rozdzielać obwody w pomieszczeniu takim jak ubikacja? Jeszcze jedna rzecz z własnego doświadczenia. Transformatory do halogenów dość często padają. Zdarzyło się to mnie i paru znajomym. Ja mam trafo starego typu z dużym rdzeniem i żeby go wymienić musiałem rozebrać sufit podwieszany. Obecnie są małe "transformatory elektroniczne", które można wyjąć przez otwór oprawy halogenowej, ale trzeba tak przewidzieć ulokowanie trafa i prowadzenie przewodów, żeby dało się to zrobic, albo umieścić trafo poza sufitem, np. w puszce albo rozdzielni. A samodzielny montaż banalny. Polecam.
  5. Bralem udzial w okladaniu domu mojego ojca panelami PCV. Robota wydaje mi sie prosta, nawet na pierwszy raz. Sporym problemem bylo tylko rusztowanie - dom pietrowy z wysokimi suterynami. Jak chodzi o estetyke, to moim zdaniem kiepsko. Szczegolnie trudno ladnie obrobic okna, balkony itp. Duzo odstajacych elementow typu listewki, katowniki itd. Z kolei pare lat temu pomagalem u krewnych (Slask) myc taka elewacje, tylko zrobiona z paneli o porowatej powierzchni. Koszmar. Mycie woda z detergentem dalo efekt "lekkiego przejasnienia szarosci". Lepszy efekt dawalo mycie ciepla woda pod duzym cisnieniem (Karcher), ale koszty niebagatelne.
  6. janio

    Bukowe schody i podlogi

    Od 6. lat mam bukowe schody (jasny buk w odroznieniu od zp), samonosne, azurowe z klejonego buka. Jest to dwupoziomowe mieszkanie w bloku, wiec warunki dla drewna są chyba gorsze niż w domku. Zimą ogrzewanie dziala na full, a mimo to nie zauwazylem zadnych oznak "pracowania" drewna. Jedyna rzecz, to pekniecia na trzech stopniach, ale nawet nie na calosci, tylko poszczegolnych fragmentach ze sklejki. Schody sa bardzo ladne, wszyscy znajomi chwala. Przedstawiciel producenta przyjechal, pomierzyl i za trzy tygodnie gotowe, polakierowane schody przyjechaly w ponumerowanych kawalkach.. Nawet niewiele docinali, tylko porecz i obudowe stropu. Wszystko pasowalo, jak ulal. A cena byla bardzo atrakcyjna. Podobno robila to jakas fabryka w okolicach Ostrowca Swietokrzyskiego. Nieststy nie mam namiaru, a firma ktora mi je sprzedala gdzies sie przeniosla. Jezeli ktos mialby namiar, to bede wdzieczny. Powszechnie uwaza sie, ze dab "pracuje" mniej niz buk, ale ja nie lubie koloru debu. A w ogole, to podobno najmniej pracuje jesion.
  7. Jeżeli chcesz drzwi antywłamaniowe, to Juvent robi takie juz od 1000 zł, a trochę ładniejsze Aspan - 1650 zl, ale w cenie można wziąć tapicerkę od wewnątrz.
  8. Sam nie wiem co bym wybrał, ale tak się złożyło, że mam jedne i drugie. W mieszkaniu bloku, w którym mieszkam od 6. lat są drewniane, pomalowane na biało. Na razie żadnych zastrzeżeń. Szczelne piekielnie, aż za bardzo, nic się nie wypaczyło. Sąsiad pomalował swoje tylko bezbarwnym i trzeba przyznać, że coś w tym jest. W domku, który niedawno kupiłem są okna z PCV. Już zauważyłem jedną różnicę. Drewniane drzwi balkonowe zamykam jedną ręką, te z PCV trzeba dociskać u góry i na dole. Mało sztywne. Okna z PCV, które mój teść zamontował 10 lat temu po paru latach rozszczelniły się kompletnie. Słychać wszystko z ulicy a w zimie okładają okna kocami, bo wieje. Szwagier, który w zeszłym roku kupował okna z PCV został uprzedzony przez sprzedawcę, że okna na pewno się rozszczelnią, ale że mają regulowaną uszczelkę, a po paru latach wymienia sią ją na inną która niweluje nieszczelność. Informacja zasłyszana, ale może warto popytać. Jeszcze jedno. Znajomym włamali się do mieszkania podważając kuchenne okno z PCV, nawet go nie uszkadzając. Policjanci stwierdzili, że takie okna bardzo łatwo się otwiera (z zewnątrz) właśnie z powodu małej sztywności, jeżeli nie mają dobrych okuć. Warto pomyśleć i o tym.
  9. Luśka, ckwadrat Ostatnio kupowałem ogrzewanie podłogowe elektryczne (jako dodatkowe do grzejników wodnych)i porównując jakość i ceny zdecydowałem się na polskiego producenta - Elektra, chociaż liderem wydaje się być Devi. Jeżeli chodzi o moc, to dla łazienek zaleca się ok. 100 W/m2 i tyle maty lub kabla trzeba ułożyć. Mata o mocy 100 W/m2 jest produkowana w szerokościach 0,5 i 1 m, kable są różne, ale do łazienek najwłaściwszy jest taki o mocy 15-17 W/m. Układa się go pętlami żeby uzyskać odpowiednią moc na m2. Cena kabla a mb jest podobna niezależnie od mocy, ale żeby uzyskać równomierne grzanie nie zaleca się mocniejszego. Przy obliczniu potrzebnej ilości kabla lub maty odlicza się powierzchnię, która będzie stale zastawiona: wanny, pralki, szafki itp. Poniżej parę uwag dla wybierających pomiędzy matami a kablami grzewczymi: Maty: cieńsze- układa się je w kleju pod kafelkami, szybciej uzyskuje się efekt ciepłej podłogi, bardziej wrażliwe na uszkodzenia, zdecydowanie droższe - 3,4 razy od kabli. Kable: układa się je w min. 5 cm wylewce, większa bezwładność cieplna-efekt ciepłej podłogi po godzinie, przy grubej wylewce można uzyskać ogrzewanie kumulacyjne (*nocna taryfa), łatwiej układać omijając przeszkody - szafki, muszle itp. Dla porównania cen: za zestaw na dwie łazienki (6m2 i 8,8m2)zawierający kable, regulatory, siatkę zbrojeniową, paski montażowe i plastyfikator do betonu zapłaciłem po negocjacjach 1050 zł brutto.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...