Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pryczu

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    30
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

pryczu's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

14

Reputacja

  1. Brałbym w tej cenie, gdyby nie to, że nie chcę brać na siebie rozładunku i składowania takich ilości paczek. Już przy zamawianiu styropianu na podłogę mieliśmy z tym niezłą przeprawę, a teraz będzie tego ponad dwa razy więcej...
  2. A propos jeszcze samego układu instalacji. W większości zebranych przeze mnie ofert proponowany jest układ z dwiema pompami obiegowymi i sprzęgłem hydraulicznym, przez co cena całego zestawu z kotłem istotnie wzrasta do kwoty ok. 25 tysięcy złotych. Czy faktycznie dla mojego domu zasadne jest zastosowanie dodatkowych urządzeń w postaci grup pompowych i sprzęgła, czy też jest to trochę naciąganie na kasę i sama pompa kotła wystarczy?
  3. Niestety, pojawiają się pierwsze pęknięcia - zdjęcia poniżej: Czy te pęknięcia wynikają z tego, że tynki były realizowane bezpośrednio przed zimą, czy też jest to wada wykonawcza? W okresie zimy dom praktycznie nie był grzany, więc tynki pewnie przemarzły. Wiem, że dopiero co skończyła się zima, ale tynki w ciągu tych kilku miesięcy wyschły w bardzo ograniczonym stopniu. Ponieważ za parę miesięcy mam zaplanowaną realizację elewacji zastanawiam się co teraz zrobić - czy jednak wynająć osuszacze żeby przyspieszyć proces schnięcia? A może próbować ścierać zgorzelinę? Przy dodatnich temperaturach wietrzyłem kiedy tylko mogłem, ale na razie niewiele to dało. A może uruchomienie rekuperacji by pomogło? Mam wykonaną instalację, muszę jeszcze kupić i zainstalować rekuperator. Ostatnie pytanie co do docieplenia stropu - z uwagi na mokre tynki jeszcze się z tym wstrzymałem. Czy nadal czekać do wyschnięcia tynków, czy jednak docieplić strop wełną?
  4. Pytałem o jakość, napisałeś o historii produkcji, więc nie do końca. Ale może głupie pytania zadaje, bo wyczuwam irytację w odpowiedzi, więc już zostawiam to. Dzięki.
  5. Rozmawiałem o tym z autoryzowanym sprzedawcą Vailanta i Buderusa, którzy wykonywaliby także montaż kotłowni (nie wiem czemu się utarło, że ja te oferty zbieram od jakiegoś Gienia czy Eugenia ) - oni robią sterowanie obiema kondygnacjami tylko poprzez sprzęgło + grupy pompowe. Twierdzą, że przy takim układzie wszystko działa i nie trzeba dokupować dodatkowego modułu.
  6. 1. Knauf 040 - 259 zł/m3, 15.540 zł za całość 2. Knauf EPS 70 038 - 280 zl/m3, 16.800 zł 3. Knauf 032 - 289zł/m3, 17.340 zł 4. Knauf 031 - 323zł/m3, 19.380 zł Ceny z lokalnego składu, z którym współpracuje wykonawca. Ceny w hurtowniach są niższe o ok. 20 zł/m3 każdego rodzaju styropianu, natomiast skład może zamówić teraz i wstrzymać transport do czerwca, kiedy będzie wchodzić wykonawca. Logistykę biorą na siebie. A czy poza lambdą nie ma znaczenia to, że EPS 70 038 ma większą wagę i lepsze parametry wytrzymałościowe?
  7. Czyli tynk sylikonowy od Kabe - Armasil - to jest coś porównywalnego jakościowo do Kabexa? Bo cenowo wychodzą podobnie. Przy okazji, czy to standard, że wszystkie tynki kolorowe kosztują więcej niż tynk bazowy? Dziś w sklepie Kabex dowiedziałem się, że za tynk bazowy z dodanym pigmentem trzeba dopłacić 20% - nawet jeżeli pożądanym kolorem jest biel ("czystsza" niż biel bazowa).
  8. Pozwólcie, że zadam jeszcze trzy pytania, żeby sobie wyklarować stanowisko: 1. Czy styropian grafitowy faktycznie wymaga dużo większej "troski" i kultury pracy przy montażu? Nie wiem na 100% na ile wykonawca będzie się przykładał do odpowiedniego montowania styropianu, czy będzie go jakoś osłaniał przed słońcem itd., a przypilnować w całości nie będę w stanie. Elewacja będzie wykonywana na przełomie wiosny i lata, więc ryzyko oddziaływania promieni słonecznych jest spore. 2. Zakładając, że decyduję się na styropian biały - czy warto dopłacać do 0,38 zamiast 0,40, czy to jest raczej marginalna różnica przy 20 cm grubości? 3. Czy poza Knaufem i Swissporem jest jeszcze jakiś producent styropianu godny uwagi? Który ma porównywalną jakość do dwóch wymienionych.
  9. A czemu grafitowy właśnie, a nie biały? Co do grafitowego to wiele osób straszy kurczeniem i odkształcaniem się na skutek promieni słonecznych. Jeżeli przy grubości 20cm któregokolwiek styropianu nie odczuję dużej różnicy, to może nie ma sensu narażać się na realne problemy praktyczne związane z grafitem. Albo pójść w najlepszą możliwie lambdę dla styro białego, czyli 38. Etixx jest jeszcze droższy niż grafitowy. Więc sytuacja podobna jak z Lambda White.
  10. Z uwagi na to, że strona północna jest w teorii tą najzimniejszą, bo najmniej nasłonecznioną. Od razu mówię, że nie wiem czy to ma praktyczny sens (np. zimą), ale słyszałem, że niektórzy tak robią. Ja to najchętniej bym nawet dopłacił i wziąłbym grafit na całość (obecnie różnice cenowe nie są już takie duże), gdyby nie to, że ze styropianem grafitowym są problemy praktyczne, związane np. z kurczeniem się materiału, na co zwracał mi uwagę m.in. mój wykonawca. Poza tym podobno przy grubości 20cm rodzaj styropianu nie ma już tak istotnego znaczenia. Choć znowu - mając na uwadze, że to dość istotna i długotrwała inwestycja, pewniej czułbym się z grafitem. Z tego co widzę to koszty takich rozwiązań są wyższe niż sam grafit.
  11. Moim zamiarem nie jest stworzenie kolejnego wątku o tym który rodzaj styropianu na elewację lepszy. Jest tyle opinii i czynników, że sam nie mogę się do końca zdecydować. Zacząłem zastanawiać się natomiast nad tym, czy nie pogodzić obu tych opcji i nie zrobić elewacji północnej grafitem, a pozostałej białym. I teraz pytanie czy to ma w ogóle sens, czy jednak powinienem zdecydować się na jeden rodzaj styropianu? Grubość styropianu będzie 20cm. Lambda białego - 40 (chciałbym 38, ale różnica cenowa jest jednak spora).
  12. Czy ktoś stosował i może coś powiedzieć o tynku silikonowym Kabex Silon? Jest to tynk preferowany przez mojego wykonawcę. Czy w cenie tego tynku - 220 zł - jest coś lepszego innej firmy (Kabe, Ceresit, Izotherm, Kreisel, inny)?
  13. Zrobiona i zalana. A co należałoby zmienić? Dwie kondygnacje i poddasze nieużytkowe. O sterowniki muszę dopytać. Czy oba modele Buderus i Vailant są ok, czy jeden z nich jest lepszy od drugiego? A może w tej cenie są jeszcze inne, lepsze opcje?
  14. Ok, po przekazaniu Waszych wytycznych dostałem nowe wyceny: 1. Buderus Logamax GB 122 15 kW - cena za zestaw 24.000 2. Vailant EcoTec Pro 15 CS/1-5 - cena za zestaw 22.500 W cenie zestawu zasobnik 150l, system kominowy, grupa bezpieczeństwa, sprzęgło, zawór mieszający, dwie pompy obiegowe, osprzęt i materiały do montażu oraz sam montaż i uruchomienie. Pytanie który z powyższych modeli jest lepszy. Gwarancja na 2 lata z możliwością wydłużenia do 5 lat. Trochę krótka, te 2 lata to standard rynkowy?
  15. Ok, dopytam o wycenę kotłów z sugerowaną przez Was mniejszą mocą maksymalną. Żeby jednak dobrze zrozumieć: czy ważniejsze jest, żeby piec miał nie za dużą moc maksymalną, czy żeby miał odpowiednio niską moc minimalną? Jeśli będzie taktował np. od 2 kw, to ma znaczenie jaką ma moc maksymalną? Pytam jako laik. Nie bierz mi za złe tego, że dostaję propozycje od firm sprzedających kotły, które teoretycznie powinny się znać na doborze odpowiednich kotłów. Oferty zebrane z pięciu różnych źródeł, niby nie przypadkowych "hydraulików", a firm sprzedających kotły. Poza tym gwoli ścisłości przed zebraniem tych ofert miałem tylko jedną opinie, że 14 kw max. Ale tak jak pisałem wyżej, będę działał dalej z wycenami i poproszę o kotły do 16 kw max. Co do kupowania kotłów samemu. Oczywiście tak też można, ale problem mój bierze się stąd, że poza kotłem jest jeszcze dużo innego sprzętu, który trzeba zamówić (pompy, sprzęgło itp). Ja się na tym nie znam, więc wolę zlecić to jako kompleksową usługą sprzedaży z montażem. Oczywiście wszystkie otrzymane oferty porównuję z cenami z Internetu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...