
wiet
Użytkownicy-
Liczba zawartości
10 -
Rejestracja
Informacje osobiste
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
wiet's Achievements
-
Kocioł kondensacyjny + opcja pompa MONOBLOCK przez sprzęgło czy trójniki? Bez buforu.
wiet odpowiedział wiet → na topic → Ogrzewanie
Wydało mi się dużo, ale podstawiłem do wzoru średnicę zamiast promieniai tak wyszło 🤪 oczywiście w sumie jest jak policzył andruszek -
Kocioł kondensacyjny + opcja pompa MONOBLOCK przez sprzęgło czy trójniki? Bez buforu.
wiet odpowiedział wiet → na topic → Ogrzewanie
Masz na myśli całą podłogówkę czy tylko odcinek od pompy do kotłowni? W całej podłogówce wychodzi mi 817m x 0,615l/m dla rurki 18 (wewn 14mm) to daje ok 500l, a kotłownia (pompa do rozdzielacza i z powrotem) ok 75l. To w sumie 0,575m3 czyli trochę więcej 😉 Pomyślę jeszcze nad tym bo najprościej byłoby dać te trójniki i ogarnąć to sterowaniem, aczkolwiek zastanawia mnie jak zachowa się układ kiedy przy ujemnych temp będzie grzał kocioł i w pewnym momencie załączy się antyfrost w PC i zaczną obie pompy działać w tym samym momencie. Mam już to sprzęgło zakupione czy może je zastosować? Zawsze też mogę zwrócić jeśli jego użycie nie da wymiernych korzyści. Mogę też wstrzymywać kocioł w momencie kiedy włączy się pompa automatyką... wciąż tyle pytań i pomysłów w głowie.. muszę przegadać temat z instalatorami choć zdania pewnie nie zmienią. -
Kocioł kondensacyjny + opcja pompa MONOBLOCK przez sprzęgło czy trójniki? Bez buforu.
wiet odpowiedział wiet → na topic → Ogrzewanie
Dzięki bardzo za Wasze opinie... niestety jak z instalatorami tak i tu zdania są podzielone na pół i wciąż nie do końca wiem którą drogę wybrać.. chyba skłaniam się bardziej w stronę trójników, aczkolwiek liczę jeszcze na podpowiedzi @andruszek kocioł kondensacyjny też będzie pracował na niskim parametrze dla CO, jest dwufunkcyjny więc CO zasilanie ok 35C w zależności od krzywej i temp zewn, a CWU wyższa. Docelowo CWU będzie grzane kotłem, a CO albo kotłem albo PC. @Krzysztof_x kocioł bo mieliśmy gaz blisko i chciałem mieć docelowo wybór bo nie wiadomo czy w przyszłości ceny gazu czy prądu poszybują bardziej, a później podłączać gaz byłoby trudniej niż postawić za domem PC. Co więcej na PC może uda się załapać na jakieś dofinansowanie 😉 Przy 2 domownikach i sporadycznym poborze ciepłej wody świadomie zrezygnowaliśmy z zasobnika i ciągłego podgrzewania w nim wody i będzie kocioł dwufunkcyjny - przy PC CWU bez zasobnika nie ma opcji. -
wiet obserwuje zawartość → Kocioł kondensacyjny + opcja pompa MONOBLOCK przez sprzęgło czy trójniki? Bez buforu.
-
Witam, Jestem na etapie instalacji kotła gazowego Bosch Condens GC2300iW 24C (dwufunkcyjny) i mam dwóch instalatorów, z których każdy ma odmienną wizję jak wykonać kotłownię. Ma być w miarę możliwości prosta Nakreślę sytuację: dom parterówka, 108m2, 2 osoby w domu, ogrzewanie wyłącznie podłogowe, 12 obwodów, w sumie 817mb rury KanTherm fi18, najdłuższa pętla <90mb, sterownik CW400 pogodowy steruje prosto całością, bez podziału na żadne strefy. Nie ma potrzeby dzielić, chcemy prosto i we wszystkich pomieszczeniach ma być ta sama temperatura. Pod podłogą jest już przygotowana na przyszłość instalacja pod pompę ciepła (monoblock) na pex32... w przyszłości planuję dołożyć, tak żeby pracowała z kotłem w trybie alternatywnym - jak cieplej to pompa, jak mrozy to gaz. Wracając do koncepcji instalatorów... pierwszy optuje za instalacją sprzęgła plus dodatkowa pompa obiegowa za sprzęgłem aby "nie obciążać kotła". Do tego sprzęgła (ma dwie pary wejść i jedno wyjście na rozdzielacz) podłączyć rury z kotła i z pompy. Drugi z instalatorów twierdzi, że na tak niewielki metraż i parter nie potrzeba sprzęgła bo kocioł sobie poradzi bez problemu (sprzęgło nie zaszkodzi, ale to zbędny wydatek + druga pompa, która będzie zużywać energię niepotrzebnie). Podłączenie pompy przez sprzęgło wg niego spowoduje, że będzie mały zład dla pompy i będzie się często załączała, więc jako że bufor nie wchodzi w grę, bo nie mam miejsca, to instalator proponuje połączyć kocioł i pompę na trójnikach na zasilaniu i powrocie z zaworami jednokierunkowymi wszędzie. I tak zładem dla pompy będzie cała podłogówka i będzie załączała się rzadziej. Pompa od kotłowni będzie dośc daleko - rury (w warstwie styropianu) mają ok 15m długości więc trochę wody też tam się zmieści. Ponieważ sam już nie wiem kto ma lepsze podejście proszę o Waszą opinie zacnych specjalistów ewentualnie inne pomysły wszystkie mile widziane poza buforem. z góry dzięki.
-
Witam forumowiczów, Proszę o radę w temacie wykonania izolacji termicznej i pokrycia membraną dachu płaskiego opartego na konstrukcji z blachy trapezowej konstrukcyjnej T150... niestety ekipa, która miała wykonać izolację i pokrycie mnie wystawiła (spiętrzyły im się terminy), w związku z tym, aby zdążyć przed zimą, chcieliśmy część prac wykonać własnymi siłami. W tym momencie pojawiło się kilka kluczowych pytań wykonawczych. 1. W projekcie na blasze ułożony ma być styropian 20cm i na to membrana - folia paroizolacyjna jest poniżej konstrukcji z blachy nad płytą g-k konstrukcji sufitu - z rysunków w sieci wynika, że na blasze powinna być też folia paroizolacyjna - czy jest ona konieczna w przypadku styropianiu + epdm? Jeśli tak to w jaki sposób ją przymocować do blachy? na kleju? jakim? 2. Styropian miał być przyklejony klejem poliuretanowym do styropianiu (dedykowany termoorganiki, styropian termoorganiki termonium dach-podłoga) na "garbach" plus każda płyta zakołkowana mechanicznie po 2 kołki do blachy - jeśli poniżej będzie paroizolacja to jak kleić styropian? do paroizolacji? Czy to ma szanse trzymać? 3. Membrana empd (lub PCV) - tu wykonanie przez firmę specjalizującą się w membranach (jeszcze nie ustalona - szukam) - czy może być klejona do styropianiu + kołkowana? Czy w takiej sytuacji styropian też kołkować jak było planowane? z góry dziekuję za wszelkie podpowiedzi.. w sieci niestety nie ma zbytnio rzeczowych informacji bo i konstrukcja dachu nietypowa dla mieszkaniówki... aczkolwiek pomału coraz częściej stosowana poniżej umieszczam wycinki z projektu i widok stanu obecnego [ATTACH=CONFIG]466710[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]466711[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]466712[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]466713[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]466714[/ATTACH] pozdrawiam
-
- blacha konstukcyjna
- dach
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Pytanie o prowadzenie bednarki
wiet odpowiedział IwanK → na topic → Elektryczność - instalacje i oświetlenie
Cześć, jak tak dałem i jest ok linkuję post w którym pytałem o takie właśnie rozwiązanie. https://forum.muratordom.pl/showthread.php?382795-Bednarka-wewn%C4%85trz-pustak%C3%B3w-szalunkowych pozdrawiam -
Bednarka wewnątrz pustaków szalunkowych
wiet odpowiedział wiet → na topic → Elektryczność - instalacje i oświetlenie
Tak, tylko ochrona przeciworażeniowa i wszystkie punkty połączone ze sobą pierścieniem z bednarki w ławach fund. GSW w kotłowni + punkt dodatkowy wyprowadzony za budynkiem. Świetnie, dzięki bardzo za pomoc pozdrawiam. -
Bednarka wewnątrz pustaków szalunkowych
wiet odpowiedział wiet → na topic → Elektryczność - instalacje i oświetlenie
Złącze kontrolne planowałem wyprowadzić na tyłach budynku... (odległość między punktem odnogi na dach a punktem kontrolnym to ok 12mb bednarki) aczkolwiek mogę też zrobić odnogę od bednarki w słupie i wyprowadzić na zewnątrz jeśli nie może być w innym punkcie. Bednarka jest puszczona jako zamknięty pierścień dookoła budynku w zbrojeniu ławy. -
Cześć, Dwa pytania do specjalistów: 1. Czy murując ławy z pustaków szalunkowych mogę puścić bendnarkę wewnątrz i zalać betonem (lepsza izolacja bednarki od gruntu) czy musi być poprowadzona na zewnątrz ściany fundamentowej i izolowana jakąś hydroizolacją? 2. Czy mogę poprowadzić bednarkę w słupie aż do attyki (dach płaski, wys. budynku 4m) i wyprowadzić ją dachu jako punkt przyłączeniowy pod uziemienie instalacji PV w przyszłości? Z góry dzięki za podpowiedzi. pozdrawiam
-
Cześć, Proszę Was o podpowiedź w temacie podłączenia erbetki (w garażu blaszak) ze skrzynką elektryczną na działce. Odległość w linii prostej 5m (kabel w sumie 8mb), sieć TN-C, na erbetce różnicówka plus zabezpieczenia C20 dla 3F i B16 dla dwóch gniazdek 1F. Rozmawiałem z dwoma elektrykami odnośnie kabla jakim należy podłączyć i jeden twierdzi że potrzeba 4x10mm2 bo TN-C wymaga, drugi że to podłączenie tymczasowe i wystarczy 4x4mm2.. co myślicie? Kabel docelowy do domu będzie ułożony w drugą stronę ten ma być tylko do czasu ukończenia SSZ i przeniesienia erbetki do środka. Tak samo odnośnie uziomu jeden radzi bić szpilkę 3m w pobliżu erbetki, drugi mówi że nie ma potrzeby i można podpiąć się pod uziom skrzynki elektrycznej osobnym przewodem. Z góry dzięki za porady.