Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

olek19921

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

O olek19921

  • Urodziny 13.12.1992

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

olek19921's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam Posiadam piec Immergas Victrix Tera 24 PLUS, który obecnie jest sterowany na pomocą sterownika CAR v2. Problem polega na tym, że potrzebuje ogrzewać obecnie piwnicę gdzie jest oczywiście instalacja i grzejniki, która jest wspólna dla całego domu (nie ma dwóch obiegów). Obecnie załączanie pieca odbywa się na podstawie temp. w pomieszczeniu (czyt. na parterze) i u góry temp. fajnie się utrzymuje równo dla wszystkich pomieszczeń. Niestety w momencie gdy teraz chcę również ogrzewać piwnice do temperatur pokojowej ta niestety się nie dogrzewa z uwagi, że to piwnica, która ma większe straty ciepła. A co za tym idzie góra zdąży się nagrzać i termostat wyłącza piec a w piwnicy mam cały czas okolice 17,5 stopnia. Instalacja oparta jest w 100% na grzejnikach z termostatami. I teraz moje pytanie czy gdybym dodatkowo podłączył pod piec Tybox tam gdzie jest wpięty CAR v2 czy to będzie działać? Czy jeżeli CAR v2 da sygnał do pieca żeby się wyłączył, a Tybox który jest w piwnicy będzie dawał sygnał o potrzebie grzania czy piec nadal będzie grzał i na odwrót jeżeli Tybox w piwnicy będzie dawał sygnał do wyłączenia a CAR v2 do pracy to piec się włączy.
  2. Witam Doczytałem się, że dobrym zabezpieczeniem dla kotła na paliwo stałe jest zamontowanie zaworu mieszającego. Co chcę osiągnąć: 1. Zredukować temp. zasilania na grzejniki aby piec mógł pracować w zakresie 60-70C bo przy niższych temp. strasznie się zawala smołą itp. 2. Zabezpieczyć piec przed niskimi temp. powrotu bo z tego co wyczytałem to piece takie mają zalecane min. 55C na powrocie a u mnie obecnie to okolice 40. Mała charakterystyka mojej instalacji: - są w sumie trzy niezależnie źródła ogrzewanie tj. piec na paliwo stałe, kocioł elektryczny i kocioł kondensacyjny - wszystkie źródła mogę działać niezależnie tj. albo samodzielnie ogrzewają C.O. i C.W.U. lub wymiennie każdy z piecy może ogrzewać co innego. - kocioł kondensacyjny jest już tak podłączony że ma dwa oddzielne obiegi C.O. i C.W.U. ale to logiczne - piec "węglowy" moc 24kW i kocioł elektryczny 15 kW - instalacja w "kotłowni" jest poprowadzona na miedzi fi 22 dalej już fi 15 - ogrzewanie tylko grzejnikowe 99,9% grzejniki aluminiowe Co chcę uzyskać: - możliwość utrzymywania na piecu węglowym czy to elektrycznym temp. 60-70C na potrzeby C.W.U. i jednocześnie, żeby zawór mieszający obniżał temp. na grzejniki w zakresie 40-55C - zabezpieczyć piec węglowy przez niską temp. na powrocie. Czego nie wiem: - jaki zawór mieszający wybrać tj. jaki KVs i DN - gdzie wlutować się w powrót aby podać wodę z powrotu do zaworu tzn. wpiąć się w instalacje za czy przed pompą obiegową. (pompa przy piecu jest na powrocie)
  3. Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Co do zejścia na niższe temp. to owszem zgodzę się ze znacznym spadkiem konwekcji. Ale czy przy właśnie niższej temp. zasilania nie zapobiegnę taktowaniu kotła. Ja to widzę tak dla przykładu: Ustawiam zasilanie na 50-55 stopni i grzejniki szybko nagrzewają pomieszczenie więc się szybko zamykają przez co właśnie nie ma co odbierać ciepła z kotła. A jak ustawię np. 40-45 stopni to grzejniki będą dłużej musiały być otwarte żeby i odbierać ciepło z kotła, żeby nagrzać pomieszczenie. Przez co kocioł będzie miał dłużej zapewniony odbiór ciepła i nie będzie efektu przegrzewania wody.
  4. Witam Poszukuje pomocy w tym jak ustawić kocioł gazowy kondensacyjny, żeby było to jak najbardziej efektywne i ekonomiczne. Charakterystyka instalacji: - powierzchni ogrzewana ok. 155m2 (domek jednorodzinny z lat 60 ocieplony styropianem (8cm) i 20cm ocieplenia na dachu) - piec to Immergas Vertix TERA 24kW (moc palnika modulowana (4,8kW-26kW) - 100% grzejniki (90% to grzejniki aluminiowe) - instalacja oparta na termostatach przy każdym grzejniku - temperatura zasilania 50 stopni (były próby na 40/45/60 ale zakres 50-55 dla okresu zimowego wydaje mi się najoszczędniejszy choć mogę się mylić) - piec ma podłączoną pogodynkę i działa w oparciu o krzywą grzewczą Naczytałem się tego już sporo i wiem, że aby kocioł działał efektywnie to temp. powrotu musi być niższa niż 50 stopni aby zachodził efekt kondensacji. Ze specyfikacji wyczytałem, że kocioł uzyskuje największa efektywność przy temp. na powrocie w okolicach 30 stopni. I teraz jakie mam pytania: 1. Jakie temperatury zasilania polecacie dla temp. zewnętrznej? Ja sobie założyłem +/-: +10/+5 - 40-45C 0- (-10) - 50C -10 - (-20) - 55C I tak mniej więcej jest ustawiona krzywa. 2. Jaką prędkość pompy obiegowej ustawić? Czy lepiej szybszy przepływ ale niższa różnica temperatury między zasilaniem a powrotem Czy jednak wolniejszy przepływ, żeby grzejniki zdążyły odebrać ciepło i różnica między zasilaniem, a powrotem wyższa Co do grzejników to jestem w trakcie modernizacji i zakładania większych. Zdecydowałem się na taki krok idąc droga dedukcji im większy grzejnik tym mniejsza temp. zasilania potrzebna aby ogrzać pomieszczenie. I tak dla przykładu: Pokoju 18-20m2 - grzejnik 32 żebra Łazienka ok. 6m2 - grzejnik 22 żebra Korytarz ok. 10m2 - dwa grzejniki 10 i 7 żeber Jestem laikiem i robię to na chłopski rozum, czyli jeżeli mam np. pokój 20m2 i grzejnik 10 żeberkowy to żeby go ogrzać temp. zasilania musiała by mieć z 70 stopni, a jeżeli założę grzejnik 32 żebrowy to powierzchnia grzewcza będzie większa i wystarczy temp. zasilania np. 50 stopni. Przy podłogówce możemy zejść tak nisko bo mamy bardzo dużą powierzchnie, która grzeje dlatego wystarczy 25stopni i będzie ciepło. Wiem, że przy grzejnikach nie zejdę raczej do temperatur rzędu 35-40C na zasilani przy mrozach, ale im większy grzejnik tym niższa temp. zasilania potrzebna do ogrzania pomieszczenia a to jest oszczędność przy kotle kondensacyjnym.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...