Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Hainer

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Rybnik
  • Kod pocztowy
    44-200
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Hainer's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Czy miał ktoś przypadek w pompie LG Therma_V z błędem CH10 ?
  2. Pytanie do osób z doświadczeniem z pompami LG 16kW. W moim przypadku od jednostki wew do bufora jest około 1m, od bufora do zbiornika CWU 0,5m od bufora do rozdzielacza na piony do grzejników ( mam tylko grzejniki bez podłogówki - stary dom ) 1,5m. Połączenia te są wykonane w miedzi 28mm. Z rozdzielacza idzie 5 pionów w AluPex ( dwa 16mm i trzy 20mm ). W rurkach i grzejnikach mam około 160 litrów wody do tego bufor 80 litrów = łącznie około 240 litrów. Czy ta pompa uruchomi się dla takich parametrów? Jeżeli nie, to jak ją przerobić żeby było dobrze, z czego wykonać połączenia plastik czy miedz. Jakie średnice wewnątrz rur. Mam dostęp do domu gdzie jest pompa Monoblok LG 14kW i przyłącza są w miedzi 28mm i częściowo w skręcanym Pexie 32mm Tam wszystko działa bez najmniejszych problemów od 4 lat.
  3. Z tego wynika, że w moim przypadku auturyzowany instalator nie miał odpowiedniej wiedzy. Pytanie jak zdobył certyfikat LG. Kto ma teraz ponieść koszty przeróbek. Jeżeli chodzi o średnicę rur do takiej pompy. Jeżeli w jednostce wew są rury miedziane 28mm, przyłącza są 1 cal, przyłącza bufora i zbiornika CWU też 1 cal to czy ma to sens dawać rury o większej średnicy niż miedziana 28mm. Przepływy i tak będą ograniczone na tych przyłączach.
  4. Kiedyś tak było. Teraz instalator przygotowuje pompę i zgłasza odbiór do centrali LG. Przyjeżdża na uruchomienie serwis LG ( jedna firma na każde województwo ) i zaczyna się kontrola instalacji. Jak coś im nie pasuje to odmowa uruchomienia. Czepiają się wszystkiego bo za każdy kolejny przyjazd mają kasę. Dochodzi teraz do tego że instalatorzy nie chcą montować pomp LG bo mają problemy z odbiorem.
  5. Błąd przepływu to chyba CH14.
  6. Witam Chciałem się dowiedzieć co myślicie o polityce firmy LG, która ( chyba jako jedyna ) wymaga w celu uzyskania gwarancji na sprzęt, uruchomienia przez autoryzowanych serwisantów LG. Na papierze i w teorii wygląda to dobrze. Pompy są uruchamiane przez przeszkolonych przedstawicieli firmy, którzy sprawdzą warunki pracy pompy, uruchomią ją i skonfigurują, żeby klient był zadowolony i cieszył się długoletnią bezawaryjną pracą pompy. A teraz praktyka na moim przykładzie: Kupiłem pompę LG Splita 16 kW w pewnej firmie na Śląsku z usługą montażu i uruchomienia. W umowie miałem przygotować część hydro do podłączenia jednostki wew a resztę miał wykonać uprawniony instalator z tej firmy ( f-gazy itd ). Zbiornik CWU 300l i zawór 3-drożny dobrała firma sprzedająca pompę. Po konsultacji z instalatorem firmy sprzedającej pompę wykonałem przyłącze wodne do bufora i jednostki wew w Alupex 32mm. Instalator firmy sprzedającej pompę podłączył rurki gazowe, elektrykę, sprawdził moją instalację od strony hydro i zgłosił ja do LG do uruchomienia. Przyjeżdżają Panowie z LG po 4 tygodniach od zgłoszenia i stwierdzają, że wszystko od zbiornika CWU, pojemność bufora po instalację freonową, średnice rury Alupex, podkładki wibroizolatorów jest źle dobrane i nie spełnia wymagań dla tej pompy i zostali bezpodstawnie wezwani do uruchomienia za co wynosi opłata około 700zł. Pompy nie uruchomią do czasu usunięcia wszystkich usterek. Chcę zauważyć, że wszystkie wady ocenili na oko nie wykonując żadnych testów instalacji ( np. przepływów, obliczenia teoretycznego zładu wody, nie spytali o ilość grzejników w instalacji, długość i średnice rur, itd ). Najlepsze jest to, że nawet nie określili na piśmie co konkretnie trzeba poprawić. Za to oświadczyli, że następna ich wizyta jak zostaną usunięte usterki będzie kosztować znowu 700zł a jak będzie coś nie tak to pompy znowu nie uruchomią. Co o tym sądzicie. Czy takie podejście jest normalne bo mi się wydaje, że co niektórzy pod osłoną uprawnień i certyfikatów znaleźli sobie źródło niezłych zarobków na nieświadomych klientach.
  7. Witam Mam problem z pompą ciepła typu Split jak w temacie. Po około 2 minutach od włączenia wywala błąd CH10. Przyczyną może być pompa obiegowa wody która nie wchodzi na pełne obroty tylko załącza się na około 3 sekundy i wyłącza i tak w kółko. Po 1 minucie od włączenia kiedy ma się uruchomić sprężarka wywala ten błąd CH10 i panel sterowania się blokuje. Miał ktoś taki przypadek ? Czy to wina wadliwej pompki albo sterownika na płycie głównej ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...