Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Puchaczo

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Puchaczo's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Zdecydowałem się na budowę fundamentu pod ogrodzenie z bloczków betonowych i jest kilka kwestii których nie rozumiem, lub gdzie znalazłem niejednoznaczne odpowiedzi. Ogrodzenie w kształcie ,,U" (6-5-6m) , 10 słupków (chwilowo tylko metalowe, ale w przyszłości planuję je wybloczkować ) Fundament uskokowy, pod słupkami 1,2m (białystok), (podmurówka na 3 bloczki zakopane - te 5 cm wystające) 1. "Szerokość ławy fundamentowej powinna być jak najbardziej zbliżona (ale nie większa) do szerokości bloczka, który ma zostać na niej ułożony. " PSB mrówka Wydaje mi się to dziwne, ponieważ im większa powierzchnia tym większe rozłożenie sił. Jaka jest tego przyczyna? 2. Dylatacje. Czy w fundamencie uskokowym każdy słupek powinien być oddzielony od podmurówki? Czytając poprzednie tematu już na tym forum ludzie mieli odmienne zdania Czy nie będzie tak, że po latach każdy moduł będzie żył swoim życiem wygięty w inną stronę? Czym się takie przerwy dylatacyjne zalewa? 3. Czy murując fundament zbroi się warstwy pomiędzy bloczkami?
  2. Witam Przymierzam się do budowy ogrodzenia o długości mniej więcej 20m i robiąc przegląd rozwiązań mam kilka pytań. Co chcę? Ogrodzić małe podwórko w szeregówce z 3 stron płotem drewnianym ze sztachet o zakładanej wysokości 1,7m. Wyrównać spadek, co będzie oznaczało podniesienie poziomu na jednej stronie ogrodzenia o 30cm. Co mam obecnie? Developerskie domyślne ogrodzenie (panelowe 1,2m osadzone na słupkach takiej samej wysokości, słupki wkopane na 40-50cm). Jaki mam plan? Przede wszystkim chciałbym usunąć obecne ogrodzenie, Słupki 1,2m wydają się zbyt niskie na płot 1,7m, tym bardziej, że z jednej strony będzie on podniesiony. Na moje oko są też dość płytko wmurowane, nie mówiąc już o tutejszych strefach przemarzania (Białystok). Widziałem u sąsiadów sztachety przykręcone bezpośrednio do podobnego ogrodzenia panelowego, ale nie chciałbym iść tą drogą. Pozostaje więc wsadzenie wyższych słupków i wykonanie podmurówki. Najchętniej bym wylał po prostu betonową, ale jest to utrudnione ze względu na logistykę (brak miejsca na piach, betoniarkę, trudny dojazd). Panowie do których dzwoniłem za 20m podmurówki murowanej chcieli 15k zł więc to też odpada. Najbardziej jestem przekonany ku opcji wymurowania fundamentu ogrodzenia z bloczków betonowych. Nie znalazłem co prawda takich rozwiązań w internetach, bo wszyscy albo leją albo korzystają z prefabrykatów. Pytania: Czy ogrodzenie drewniane jest uważane za "ciężkie" czy "lekkie"? Czy zwykłe prefabrykaty o grubości 4 cm nie będą wystarczające do utrzymania drewnianego płotu 1,7m? Czy budowa podmurówki ogrodzenia z bloczków fundamentowych ma sens? Czy głębokość zakopana podmurówki ogrodzenia 50cm jest wystarczająca (słupki poniżej przemarzania)? Jak się objawia przemarzanie gruntu pod takim fundamentem i jakie niesie konsekwencje? Dziękuje z góry za podpowiedzi.
  3. Witam wszystkich, Szybkie pytanie, czy wykańczając kąty ścian (w szeregówce deweloperskiej), w których płyty karton gips nachodzą na siebie pod kątem 90 stopni należy je spoinować siateczką? Czemu pytam? Kładąc płyty radzi się, aby nie wciskać ich na styk, tylko zostawiać szczeliny dylatacyjne przy krawędziach. Czy łącząc na twardo płyty w narożnikach nie tworzymy przypadkiem jednego sztywnego obiektu, który po pewnym czasie może się rozkruszyć? Jeśli zostawienie przerwy i zamiast na sztywno, wypełnienie jej akrylem nie jest lepszym rozwiązaniem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...