Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tcic

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    205
  • Rejestracja

tcic's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

15

Reputacja

  1. Wartosc rachunkow podalem zawyzona z jednego powodu. Nie potrafie na razie oddzielic kosztow zwiazanych z budowa budynku gospodarczego. W kazdy weekend pracuje tam betoniarka i inne urzadzenia. Szacuje, ze ok. 100 PLN miesiacznie moze mi "polknac", wiec wynik na poziomie 400 PLN za 2 miesiace spokojnie powinienem osiagnac...
  2. Ale jednego jestem pewien. W moim domu wydatek na piece akumulacyjne niegdy by sie nie zwrocil. Z 10 zakupionych grzejnikow (konwektorow Atlantic) podlaczylem 2 !!!!! w dwoch lazienkach. Z tego jeden prawie niegdy sie nie zalacza bo na gorze mam w lazience non stop 25 stopni. Tak naprawde wlaczam grzejnik na dole przed kapiela gdy temperatrura w lazience czasem spada ! do poziomu 22-23 stopni i zona narzeka, ze jest chlodno po wyjscu spod prysznica Przemysl ten wydatek. Proponuje: Zamontuj kominek, zacznij grzac, kup sonie male grzejniczni po 70 PLN za szt i sprawdz na ile beda Ci potzebne. Wydac kase na piece akumulacyjne - zawsze zazysz...
  3. OK. Jak juz napisalem moj dom ma 160 m2 i jest to budynek pietrowy. Kominek znajduje sie w salonie na parterze (SPARTHERM) mniej wiecej w osi budynku. Na parterze mam jeszcze otwarta kuchnie i lazienke. Nie mam rozprowadzenia do zadnego pomieszczenia na parterze. Kanaly powietrzne poprowadzone sa tylko na pietro. System dystrybucji - grawitacyjny. Kanaly sa zalane w posadzce pietra (w wylewce). Sa to kanaly metalowe (10cmX5 cm). Tak wiec na pierze mam cos w rodzaju ogrzewania podlogowego.... . Obudowa kominka wg wlasnego projektu z kafli firmy METZ. Prad mam wg taryfy weekendowej (bo w weekend cala rodzina jest na miejscu od rana do wieczora). Tansza taryfe mam wiec od piatku 22.00 do poniedzialku 6.00 oraz w kazdy dzien roboczy od 13.00-15.00 oraz od 22.00 do 6.00. W tych odzinach zaklacza sie bojler na wode i to w zupelnosci wystarcza. W tych godzinach zalaczac sie powinno rowniez dodatkowe ofrzewanie pomieszczen, ale sie nie zalacza, bo temprtarura niegdy jeszcze rego nie wymagala. W tych godzinach staramy sie rowniez urzadzac prania, prsowania, gotowania itp..... ale to nie problem, bo pozna wracamy z pracy. A system sie sprawdza, bo wg wskazan licznika 85% npobranej ilosci pradu to prad z II taryfy. Czyli pomysl sie sprawdza i nie mam co tu ulepszac... Co do cen za jednostke pradu - sprawdze w domu i Ci odpisze. Rachunki mam ok. 600,00 PLN/ 2 miesiace !!!!! i to zima. Glownie jest to ogrzewanie C.W.U. Latem jest to nieco mniej. Biorac pod uwage i spalam 10 -12 m 3 drewna po 100 pln z metr to dalo mi kwote 1000 -1200 PLN za zeszly rok ogrzewania (w tym wiosna i jesien), czyli srednio 100 PLN miesiecznie. Do tego dokladam 300 PLN za prad to daje razem 400 PLN miesiecznie za ogrzewanie domu, podgrzanie CWU oraz "prad potrzebny do zycia". Dokladajac zuzycie wody to i tak mniej niz utrzymanie mojego bylego mieszkania 50 m2 w bloku !!!! Oczywiscie koszty energii elektrycznej wzrosna gdy pojade zima na narty....
  4. Tak - mam "goly" POROTHERM 38 P+W. Nie wiem, czy jakbym mial 44 P+W byloby duzo cieplej, ale ja lubie cieplo w domu. Przy temperaturze zewnetrznej ok -5st C bez problemu utrzymuje temperature pomieszczen w granicach 24-25stC. Oczywiscie nad ranem temperatrura spada do 22stC. Dodatkowe dogrzewanie (miej wiecej o 2 st C) jest potrzebne tylko w lazience na dole. Na pietrze mam praktycznie stala temperature 25 stC. Aby ja uzyskac musze ostro wentylowac pomieszczenia na pietrze - praktycznie ciagle minimalnie uchylone okna. Kominek tak ostro dogrzewa - ze caly rok chodzimy po domu w t-shortach i nikt nie mysli o dogrzewaniu sie. Generalnie - pewnie lepiej polozyc 44 P+W (i disisaj bym tak zrobil, bo roznica w cenie jest nieistotna). Mam tynki wewnetrzne KNAUFF. Byly gladkie, ale jednak je przeszpachlowalem przed malowaniem. Przestrzegam jednak przed kladzeniem tynkow gipsowaych pod plytkami. Plytkarze nie zamatowili scian i mialem problem z odpadajacymi kafelkami. Ale generalnie jestem bardzo zadowolony z tynkow gipsowych - tyle tylko, ze nie polecam ich pod kafelki.
  5. Witam wszystkich Forumowiczow. Jesli ktos pamieta mnie z "wymiany doswiadczen" z poczatku roku 2003 to witam starych znajomych. Postanowilem podzielic sie ze wszystkimi chetnymi swoimi doswiadczeniami ze skonczonej budowy domu i po 1 i 1/2 sezonie eksploatacji. Ponad rok temu ktos powiedzial: "Szkoda, ze na forum tak zadko wypowiadaja sie ludzie, ktorzy uzytkuja domy - wiekszosc z nas szuka odpowiedzi u ludzi, ktorzy sa na tym samym etapie poszukiwan". Teraz - bogatszy o doswiadczenia - chetnie odpowiem na pytania osob, ktore wahaja sie z podjeciem decyzji. Nie odpowiem na pytania typu: "co jest lepsze: Porotherm czy Ytong" bo nie wiem. Wiem natomiast jak sprawuje sie dom wybudowany z Porothermu. OTO tematy w ktorych moge podzielic sie swoim doswiadczeniem: Moj dom: D43 (powiekszony) do powierzchni 2x80 m2=160 m2, czyli otwarty parter i uzytkowe poddasze. Mury: POROTHERM 38 P+W firmy Wiennerberger + ciepla zaprawa Dachowka: cementowa BRAAS celtycka Tynki zewnetrzne: KNAUF - cementowo wapienne Tynki Wewnetrzne: KNAUF - gipsowe Ogrzewanie podstawowe: kominkowe SPARTHERM + system dystrybucji goracego powierza Ogrzewanie uzupelniajace: konwektorowe Atlantic (praktycznie niewykorzystane) "Elektryka" - I i II taryfa (ogrzewania + bojler - II taryfa) Ogrzewanie wody: bojler 150l Przydomowa oczyszczalnia sciekow Dzialka typ lesny 5000 m2. Stolarka drewniana Jesli ktos ma pytania do tej konfiguracji (mocne-slabe strony) chetnie odpowiem - bo dzisiaj juz wszystko w tym temacie wiem Nie pytajcie tylko o alternatywe - bo nie mam pojecia czy bylaby lepsza. Tomek
  6. Witam wszystkich zainteresowanych tematyka "Kominek + DGP + ogrzewanie konwektorowe (czyli elektryczne)". Do tej pory mogle mowic tylko o teorii i o moich "papierowych wyliczeniach". Teraz powiem tak. TEN POMYSL ZACZAL MI SIE SPRAWDZAC W PRAKTYCE. Od kilku weekendow mieszkam w swoim nowym domu (zaznaczam, ze na razie chodzi tylko o weekendy) i testuje w praktyce swoja koncepcje. A jest ona nastepujaca. Moj dom o pow. 160 m kw (pietrowy) - projekt D43 Murator - ogrzewam kominkiem SPARTHERM + DGP typu grawitacyjnego. Dodatkowo zamontowalem ogrzewanie konwektorowe ATLANTIC (na razie polowe mocy wynikajacej z wyliczen papierowych) i zasobnik na wode TATRAMAT (z funkcja TURBO) - 150l. Niestety nie mam jeszcze II taryfy !!!! wiec o kosztach na razie nie rozmawiajmy. Ale do rzeczy - co zauwazylem z praktyki (podkreslam, ze Z PRAKTYKI). Otoz komnek praktycznie wystarcza do ogrzania calego domu, mimo, ze nie mam doprowadzenia kanalow z cieplym powietrzem do lazienek. Na pietrze (przy temperaturze startowej ok. 11 st C) w ciagu 3 godzin mozna chodzic w podkoszulce !!!! Mocno nagrzewa sie komin, ktory "robi za" ogrony grzejnik przechodzacy przez obie kondygnacje. Nieco gorzej jest na parterze, gdzie wklad ogrzewa cala powierzchnie 80 mkw (bez zadego rozprowadzenia). Zauwaza sie strefy chlodniejsze - te najdalej oddalone od kominka. Po zalozeniu konwektorow - calkowicie wyrownalem rozklad temperatur. Konwektory wlaczaja sie na bardzo krotko. Wlasciwie mam klopoty zeby wylapac moment ich zalaczenia . MORAL: System sie sprawdza! Za konwektory zaplacilem jak na razie 1800 PLN !!! Jesli nawet zaloze pozostale konwektory za kolejne 1800 PLN to raczej z rozsadku i zeby zapewnic sobie ogrzewanie pomieszczen pod moja nieobecnosc, niz z koniecznosci. Na razie testuje system dalej. Czekam na wieksze mrozy. Napisze jak dalej wyglada moje ogrzewanie. I jeszcze jedno. Wyraznie zauwazylem, ze konwektory czesciej wlaczaja sie nad ranem, gdy kominek juz przygasa - wiec pomysl z II taryfa chyba bede realizowal. No i ogrzewanbie CWU bede mial tansze. A w ciagu dnia, gdy grzeje kominkiem - czestotliwosc zalaczania sie konwektorow jest.... minimalna.
  7. ZIBI- fakt Glamoxy chyba sa najlepsze. Ale cholernie drogie. Ten pilot to tez niezly bajer... Ja mam tylko jedna watpliwosc. Jesli podstawowym zrodlem energii ma byc kominek (wlasnie sie na niego wykosztowalem !!!!) to zastanawiam sie nad sensem inwestowania w Galmox-y (maja byc tylko uzupelnieniem).... A te Atlantic-i tez sa "latwo sterowalne" i do tego 3 razy tansze. Jestem ciekaw, czy naprawde tak odbiegaja klasa od Glamox-ow?
  8. Znalazlem producenta naprawde ladnych promiennikow (przynajmniej na folderze). Firma francuska: AIRELEC (patrz: http://www.brabork.pl/airelec-prezentacja.php) Sprzedaje promienniki, ale opisuje ja tak: " Grzejniki Radiatorowe (płytowe): element grzewczy, panel radiatorowy AIRALU (w modelu Radiance), lub stalowa płyta (w modelu Feria) rozgrzewane do temperatury ok.180°C przez hermetycznie zamkniętą grzałkę lub obwód drukowany emituje równomiernie komfortowe ciepło, które ogrzewa elementy wyposażenia, ściany, podłogę w sposób zbliżony do ciepła słonecznego. Powietrze ogrzewa się w tym przypadku od elementów wyposażenia. Komfort cieplny jest osiągany szybciej i przy niższej temperaturze powietrza w porównaniu do systemów, w których powietrze rozprowadza ciepło. Dzięki tym cechom ogrzewanie promiennikowe jest szczególnie polecane dla osób cierpiących na alergie (w minimalnym stopniu powoduje cyrkulację powietrza) oraz na choroby dróg oddechowych (komfort cieplny przy nie przegrzanym powietrzu). Również, gdy mamy ogrzać adaptowany strych lub wysokie pokoje w tzw. "starym budownictwie" - wybierając ogrzewanie promiennikowe, nie będziemy płacić za ogrzewanie nieużytkowych, dużych przestrzeni pod sufitem skąd ciepło ucieka przez wentylację." Oto przykladowe ceny promiennikow 1000W: seria Radiance: 670 PLN brutto seria Feria: 608 PLN brutto Z tego co widac na stronie - promienniki te sa duzo ladniejsze i wszystko wskazuje na to, ze porzadniej wykonane. Moze ktos z Was mieszka w miescie, w ktorym jest przedstawiciel AIRELC-a (wykaz dystrybutorow na stronie) i "rzucilby na nie okiem"....
  9. Jesli tylko konstrukcja dachowa pozwoli oraz (to szczegol) zasobnosc portfela - kupuj dachowke. Im bardziej skomplikowany dach - tym roznica w inwestycji mniejsza (wieksze odpady na arkuszach blachy). A roznica w jakosci - ogromna. Z pewnoscia nieproporcjonalna do roznicy w nakladach inwestycyjnych.
  10. Jestem naprawde zaskoczony brakiem opinii na temat konwektorow. Dlaczego? Poniewaz grono forumowiczow, ktorzy chca ogrzewac swoje domy KOMINKAMI z dystrybucja goracego powietrza jest naprawde spore. Duza czesc tych inwestorow chce zastosowac, jako system uzupelniajacy, ogrzewanie elektryczne. I o ile wybor kominka wzbudza spore emocje i mnogosc opinii, o tyle wybor systemu uzupelniajacego nie budzi wiekszego zainteresowania. A moze to nie ma wiekszego znaczenia?
  11. Tomgor - i jak tam testy?
  12. Tak - potwierdzam. Chodzi o ogrzewanie elektryczne i grzejniki konwektorowe. Mam kominek + DGP + ogrzewanie elektryczne. Pytam wiec o zdanie uzytkownikow podobnych systemow. Pytam, czy warto dac 1200 PLN za bardzo dobry grzejnik np: GLAMOX-a, czy tez nie ma to sensu (placimy za marke, prestiz, itp.). Moze ktos ma dobre doswiadczenia z grzejnikami o bardziej przyziemnych cenach i dobrej jakosci. Temat jest pilny a z dotychczasowych watkow wynika, ze to rozwiazanie interesuje wiele osob (chocby wiekszosc "kominkowcow&quot:wink:. Co sadzicie o konwektowach francuskich np. Atlantic (tancze 3 krotnie od Glamox-a)...
  13. Potrzebuje rady w sprawie doboru grzejnikow konwektorowych. Cenowo mistrzem swiata jest norweski GLAMOX (tzn. totalnie najdrozszy) ale podobno bardzo dobry. Poradzcie - czy warto "wyrzcic" na konwektor 1200 PLN czy lepiej kupic np. ATLANTIC-a za 380 PLN. Roznice w cenie nawet 300 % !!!! Jesli ktos ma wiedze nt. "za co warto zaplacic w przypadku konwektorow" - prosze o podzielenie sie wiedza. [ Ta wiadomość była edytowana przez: tcic dnia 2003-02-23 17:15 ]
  14. Mam normalny czerwony (jak ja kupowalem nie bylo jeszcze innego koloru Celtyckiej). Jest to klasycznie czerwony (wpadajacy w ceglany) kolor. Zarowno dekielki, listwy i tasmy przykominowe - sa bardzo ladnie dobrane. Zreszta listwy sa dwustronne. Na jednej stronie jest czerwona a na drugiej brazowa - sprytne. Nawet dachowka z kominkiem wentylacyjnym nie rozni sie kolorem (mimo, ze jest platikowa). Nie wiem jak teraz - ale w 2001 cena dachowki celtyckiej byla bardzo atrakcyjna. Mam buzo elementow drewnianych pomalowanych na ciemny braz. Calosc wyglada naprawde swietnie. Polecam.
  15. a ja mam czerwonego BRAAS-a CELTYCKA na tle lasu i jest najladniejsza dachowka na osiedlu. Jest to opinia sasiadow !!! Polecam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...