FundamentalnyBudulec
Użytkownicy-
Liczba zawartości
10 -
Rejestracja
Informacje osobiste
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
FundamentalnyBudulec's Achievements
-
Nie co 24h ale co minimum 24h czyli jeżeli w ciągu 24h nie udało się osiągnąć poprzednio zadanej temperatury to proces będzie trwał dłużej. Tak samo z obniżaniem temperatury. Tak napisałem w poście i tak też było w instrukcji Termostaty to NVT 63 BN-A, mają czujnik temperatury posadzki i można go używać do sterowania, żeby wygrzewając kontrolować nie temperaturę powietrza a temperaturę posadzki. Pozwalają ustawiać temperatury 50stopni i więcej. Po wygrzewaniu konfiguruje się je na temperaturę pomieszczeń i wprowadza ograniczenie temperatury posadzki według zaleceń producenta paneli itp.
- 17 odpowiedzi
-
- kable grzejne
- ogrzewanie podłogowe
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Wiem, że odgrzewam kotleta ale sam szukałem na ten temat informacji. Rozmawiałem z montażystami ogrzewania podłogowego i też radziłem się w tej sprawie sprzedawców kabli grzewczych tych co akurat u mnie montowali (ELEKTRA VCD) i oni sugerują taką procedurę 1. Termostaty pokojowe ustawić na czujnik temperatury w posadce 2. Rozpocząć wygrzewanie od temperatury otoczenia (temperatura w budynku) i min. co 24 godziny podnosić temperaturę posadzki o 5 stopni o ile osiągnięto poprzednią temperaturę 3. Temperaturę podnosić do 50 stopni, temperaturę utrzymać przez godzinę w celach testu ogrzewania a potem zacząć obniżać co 24 godziny o 5 stopni aż do osiągnięcia temperatury otoczenia
- 17 odpowiedzi
-
- kable grzejne
- ogrzewanie podłogowe
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Mam taką sytuację, ze posadzkarze zrobili dylatację w złym miejscu tj.tak, że kładąc kafle częściowo by zachodziły na dylatację. I zastanawiam się w jaki sposób problem teraz rozwiązać. Sytuacja wygląda tak: Rysunek 1. Przejście z wiatrołapu do korytarza. Dylatację zrobili mi po stronie wiatrołapu (góra, linia czerwona) zamiast po stronie korytarza (dół, linia zielona) gdzie będą drzwi i naturalnie była by listwa dylatacyjna łącząca kafle z panelami. Tym samym kładąc tam kafle (pomarańczowe na rysunku) będę musiał przykryć dylatację bo jak bym miał ją przenieść na fugę to wyjdzie mi kompletnie z dupy docinka. Co teraz z tym zrobić? Trochę danych: -Gres 60x60 8mm, klej mam C2TES1, fugę mogę zrobić i 4mm, żeby wszystko mogło wszystko pracować. - Posadzka ma ok. 6cm i przykrywa ogrzewanie podłogowe. Pod posadzką 8cm styropianu i 25cm płyty fundamentowej. - Dylatacje są zrobione na 1/3 głębokości posadzki (czyli 2cm) - Bezpośrednio pod samą dylatacją nie biegnie żadne okablowanie ani rurki ogrzewania, jest osobny obwód na wiatrołap i osobny obwód na korytarz - Odległość od zrobionej dylatacji do miejsca gdzie powinna być dylatacja to 14cm Jak rozejrzałem się po internecie i popytałem fachowców na budowie to na ten moment rozwiązania widzę trzy 1. Kłaść normalnie i nic nie robić 2. Rysunek 2. Dylatację przykrywam matą podkładową (niebieskie), żeby na tym mały odcinku, gdzie część kafli przechodzi przez dylatację utworzyć pływającą podłogę. Kafle po stronie wiatrołapu do dylatacji były by związane z podłożem zaś od dylatacji do progu drzwiowego z tą matą i częściowo posadzka mogła by tam pracować. Było by to ok. 14cm kafla, które wystawało by poza dylatację. 3. Rysunek 3. Zrobić drugą dylatację na 2-3cm w miejscu gdzie powinna być (zielona linia) i normalnie przykryć starą dylatację kaflami Tylko z opcją trzecią mam dylemat, czy dwie dylatacje mogą być tak blisko siebie (14cm) i czy w takim przypadku trzeba było by może jeszcze zszywać starą dylatację jakąś żywicą epoksydową i klamrami metalowymi?
-
Jaki klej pod gres 60x60 oraz rozmiar fugi i dylatacji
FundamentalnyBudulec odpowiedział FundamentalnyBudulec → na topic → Podłogi, schody, taras
Cieńszej na pewno nie chcę dawać 3mm czy 3.5mm wizualnie wychodzi ok bo więcej to robi się już mega szpara między kaflami -
Cześć, Potrzebuję porady jaki wybrać klej pod klejenie gresu na podłodze w kuchni i wiatrołapie i łazience. Podłoga wylewka cementowa z ogrzewaniem podłogowym. Gres 60x60 cm. I co na ściany łazienka dla kafli na pewno nie większych niż 60x60 (pewnie 60x30)? Polecano mi w sklepie Atlas Plus albo Geoflex Ultra (zielony), ktoś inny polecił mi Sopro S-Flex chyba dość nowy i dla tego można go w atrakcyjnych cenach znaleźć (w okolicy 25% taniej od atlasów) Drugie pytanie, jaki rozmiar fugi? Czy 3mm będzie ok? I jaką dylatację robić przy ścianach? Czy taką samą jak fuga (czyli np. to 3mm) czy większą?
-
Ma ktoś do polecenia jakiś sprawdzony wózek transportowy typu młynarka jak na zdjęciu. Taki co się nie złoży jak domek z kart w trakcie jazdy? [ATTACH=CONFIG]466317[/ATTACH] Będę potrzebował taki, żeby pomóc sobie zamiast noszenia materiałów do wykończenia domu: kartony z kaflami, panelami, worki z zaprawami/klejami, pudła z elementami do mebli itp. ale również żeby podwieźć większe AGD typu zmywarka, piekarnik, pralka i może lodówka. Wózek do pokonania będzie miał kawałek chodnika, krawężnik, trochę płyt ażurowych i maksymalnie 4 schodki. Także szukam jakiegoś sprawdzonego z odpowiednią nośnością i zastanawiam się właśnie czy brać taki na dwóch kółkach czy może taki co ma po trzy koła na bokach "schodowy".
- 2 odpowiedzi
-
- materiały budowlane
- transport
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Jaki może być orientacyjny koszt budowy SIECI kanalizacyjnej? Dokładnie, SIECI, kanalizacja kończy się kilkanaście metrów od granicy mojej działki przez co nie dostałem warunków technicznych i jedynie pozwolenie na szambo. Zakład wod-kan jednak dopuszcza samodzielną rozbudowę sieci, którą oni potem odkupią za ustaloną cenę i wtedy będę mógł się do niej przyłączyć. Sama sieć to: - Długość 25m, kanalizacja grawitacyjna ze spadkiem min. 0.5%, zagłębienie mniej niż 3 metry - Rury DN 200 mm SN 8 - Sieć zakończona studnią kanalizacyjną - W odcinku sieci dwie studzienki przyłączeniowe - Studnie kanalizacyjne z tworzywa sztucznego DN 600 - Sieć poprowadzona wyłącznie w terenie nieutwardzonym (teren należy do gminy, ma pełnić funkcję drogi wewnętrznej ale na ten moment są to po prostu zarośnięte chaszcze bo nikt tam nawet nie jeździ, jest już w nim istniejący odcinek sieci kanalizacyjnej, który chcę właśnie rozbudować) - Brak kolizji z innymi sieciami
-
- kanalizacja
- koszt
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam wszystkich. Czy w ostatnim czasie kilku/klikunastu miesięcy ktoś zlecał wykonanie przyłączy wody lub kanalizacji pod dom jednorodzinny i podzielił by się informacją ile kosztowało wykonanie oraz jaka długość przyłącza od sieci do domu Próbuję oszacować jakich kosztów się spodziewać w swojej sytuacji: - przyłącze wodne ok. 40 metrów, rury PE SDR min DN40, przeszkoda terenowa droga gminna asfaltowa szerokość 10m - przyłącze kanalizacyjne ok. 55 metrów, rury DN160, brak przeszkód terenowych Województwo zachodniopomorskie, miasto powiatowe ale teraz ceny to pewnie i tak te same mniej więcej wszędzie.
- 1 odpowiedź
-
- kanalizacja
- przyłącza
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam wszystkich. Czy w ostatnim czasie kilku/klikunastu miesięcy ktoś zlecał wykonanie przyłączy wody lub kanalizacji pod dom jednorodzinny i podzielił by się informacją ile kosztowało wykonanie oraz jaka długość przyłącza od sieci do domu Próbuję oszacować jakich kosztów się spodziewać w swojej sytuacji: - przyłącze wodne ok. 40 metrów, rury PE SDR min DN40, przeszkoda terenowa droga gminna asfaltowa szerokość 10m - przyłącze kanalizacyjne ok. 55 metrów, rury DN160, brak przeszkód terenowych Województwo zachodniopomorskie, miasto powiatowe ale teraz ceny to pewnie i tak te same mniej więcej wszędzie.