
furyan
Użytkownicy-
Liczba zawartości
18 -
Rejestracja
O furyan
- Urodziny 03.09.1985
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Dane osobowe
-
Miejscowość
Tczew
-
Kod pocztowy
83-110
-
Województwo
pomorskie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
furyan's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Na poliwęglanie to spoko , chodzi mi żeby glony nie właziły w kanaliki poliwęglanu bo będzie to wyglądało tragicznie i szkoda pieniedzy.
-
Witam! Tak to mój dom wiec luz. Rozmawiałem dzisiaj z hydraulikiem i zamontuje dodatkową przedłużkę do ujścia bojlera a więc w ten sposób moge podnieść zadaszenie o dodatkowe 60cm a więc spoko, przy takim nachyleniu około 20 stopni moge pokusić się już o komorowy poliwęglan bo jest dużo tańszy tylko czy ktoś mógłby mi doradzić czy trzeba dawać specjalne taśmy na końcach poliwęglanu żeby nie zbierała mi sie tam woda i glony ?
-
Witam Ogólnie chciałem sie was zapytać czy jest sens budować zadaszenie tarasu z poliwęglanu stałego z kątem nachylenia 2.5 procenta. Mieszkam na wyspach i taras ma być przymocowany do sciany domu ale niestety wychodzi mi z chaty rura z bojlera wiec max wysokosc po wyjsciu na taras to 2 metry , przy koncu tarasu 190cm a wiec bardzo nisko i nie wiem czy jest sens to robić bo można dostac klaustrofobi. Taras ma miec 8 metrów x 3 metry. Zawsze marzyło mi sie miec przyłączone zadaszenie do domu wiec wolnostojące nie wchodzi w gre.
-
Szopa będzie stała pół metra od płotu więc zmieszcze się z gwożdziarką, kafle planuje wyciągnąć , sprawdzić na czym dokładnie to siedzi , wypoziomować żwirem i na nowo osadzić kafle na zaprawie cementowej o grubości 3cm. Jakbym miał płot z kompozytu i szope z kompozytu to chyba bym po zrobieniu szkieletu przykręcił jedną ściane która jest najbliżej płotu i w kilka osób dosunął bym szope do płotu. Niestety będę wszystko robił w drewnie a więc musze mieć stały dostęp żeby co roku malować impregnatem
-
Tak ma być drewniany , problem jest że kafle nie mają poziomu - ucieka jakieś 7cm , ogólnie po drugiej stronie ogrodu mam do wyjęcia sporo takich samych kafli i myślałem żeby położyć kilka z lewej strony żeby zwiekszyć powierzchnie. Domek narzędziowy 4 x 5 można już fajnie urządzić. Czy mógłbym np powyciągać te kafle które uciekają z poziomu i na nowo je osadzić w poziomie + dołożyć dwa paski kafli? Widziałem że na wyspach dają ubity żwir , na to jakiś rodzaj mokrej zaprawy ( nie mam pojęcia co ) i na to te kafle. Czy taki sposób jest dobry ? Dzisiaj dostałem wycene jakbym zamówił beton z pompą - koszt 1200 funtów wiec jakby się udało sporo bym mógł zaoszczędzić.
-
Witam! Będe przymierzał się do budowy domku na narzędzia o wymiarach 5 x 3 i pytanie odnośnie podstawy/bazy. Otóż w tej chwili mam starego blaszaka który stoi na dużych kaflach ( 60 x 60 grubość bodajże 4-5cm ) , nie stawiałem tego więc nie wiem co jest pod tymi kaflami, podejrzewam że jakieś utwardzenie + trochę betonu. Czy pod taki domek powinienem zerwać te kafle i zrobić wylewke ? Jeśli tak to czy ze zbrojeniem ? Kafle wydają się solidne i myślałem żeby postawić wszystko na tym ale kolega mi to odradzał ponieważ ziemia jest gliniasta i może sie zapaść od masy. Jak widać kafle nie mają poziomu to jest drugi problem. Kolejna sprawa to wilgoć - jesli postawie drewniany domek bezpośrednio na te kafle/ wylany beton to czy nie zgnije mi to wszystko ? Widziałem na filmach że niektórzy dokładają bloczki na wylewke żeby wszystko podnieść i odizolować. Jestem w trakcie zapytania o koszt pompy betonowej bo z ulicy do tej szopy jest jakieś 50 metrów. Czy da się to jakoś zrobić nie wydając przy tym majątku ? [ATTACH=CONFIG]465975[/ATTACH]
-
Witam Padło na poliwęglan lity dymny 6mm. Taras będzie miał wymiar 8 x 3 a więc planuje kupić cztery płyty 3 x 2. Znalazłem dwa rodzaje montażu i nie bardzo rozumiem który powinienem wybrać. 1 sposób - kręcimy poliwęglan tylko do krokwi 2 sposób - dodatkowo w krokwiach wycinamy miejsca na łaty Na szerokości 3 metrów powinienem wstawić łaty co metr , czy to nie osłabi mi konstrukcji jak powycinam 4cm na łaty w krokwiach ? W moich rejonach nie ma śniegu , są za to wichury więc czy powinienem dodatkowo wstawić łaty aby to wszystko usztywnić ? Rozumiem że te listwy wykanczające to tylko dla estetyki tak ? Czy pomyśleć nad rynną czy jak dam te listwy aluminiowe na krawędziach to będzie ok ? Również połączenie poliwęglanu ze ścianą chce zakonczyć taśmą dachową uszczelniającą , mam też do wyboru taśme ołowianą lub profil PVC + Silikon. Który wykonać najlepiej ? [ATTACH=CONFIG]465867[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]465868[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]465869[/ATTACH]
-
W terenach gdzie mieszkamy właśnie nie ma śniegu a jak już spadnie to 1cm więc tak naprawde konstrukcja nie musi być solidna ale i tak w razie czego wole zrobić konkretny stelarz. Zapytam się o metode impregnacji drewna ale szczerze wątpie że będzie tam ktokolwiek kto będzie miał wiedze - tutaj są same markety niestety. Na pewno nie jest to żaden olej bo ciełem takie belki mnustwo razy i przy cięciu lub wkręcaniu wkrętów widać jak impregnant wypływa - wodna konsystencja. Poliwęglan wybiore albo mleczny albo brązowy , ten brązowy wygląda fajniej ale nie wiem czy nie bedzie przepuszczał tyle światła co mleczny.
-
Takie pytanie jeszcze co do konstrukcji. Budowa będzie z drewna - cisnieniowo impregnowanego w kolorze brązowym. Wiem że po jakimś czasie ten brązowy barwnik sie wybieli więc myślałem o tym aby postawić konstrukcje , poczekać ze dwa tygodnie aż drewno wyschnie ( będzie mokre od impregnatu ) i wtedy pomalować to czymś w rodzaju lakiero bejcy do drewna ogrodowego - zewnętrznego. Pytanie czy moge po dwóch tygodniach to pomalować ? kolega mi powiedział że powinienem poczekać z rok aż miedz która znajduje się w impregnacie odparuje. Drugą opcją jest kupić naturalne drewno i samemu to zaimpregnować ale wydaje mi się że cisnieniowa impregnacja jest lepsza ?
-
To forum przekonało mnie do poliwęglanu ale niestety w uk nie ma takich dużych płyt. Komorowego nie chce bo jestem pewien że z czasem zacznie to gnić. Pozostaje mi stałe zadaszenie czyli oryginalny plan lub poczekam i dołoże do aluminiowej konstrukcji którą można otwierać lub zamykać ale koszt takiej przyjemności około 5tyś funtów wiec kosmos.
-
Raczej odpada taka opcja , czytałem o poliwęglanach mlecznych oraz zadymionych że nie przepuszczają tak światła i ciepła jak przezroczysty. czy ktoś już budował coś takiego aby potwierdzić teorie ? Ten zadymiony wyglądałby świetnie z drewnianym stelarzem. Edit: Właśnie przejrzałem oferty na wyspach i niestety ale najwieksze dostepne formaty litego poliwęglanu to 3 metry w szerokości co jest nie wystarczające dla mojego dachu a więc pomysł padł.....
-
Ale ja nie chce przezroczystego poliweglanu tylko mleczny który podobno nie zacienia tarasu oraz nie przepuszcza aż tak temperatury. Przezroczysty odpada bo nie chce budowac szklarni na pomidory
-
Pisałem bezpośrednio do producenta w sprawie komorowego poliwęglanu i powiedziano mi że przy takim kącie nachylenia para i glony raczej w koncu się pojawią dlatego myślałem o stałym ale cena tragiczna. Widziałem te rolety z materiału ale jakoś mi sie to nie podoba , na wyspach również są niezłe wichury i bałbym się że jak kiedyś zapomne to zwinąć to mi odfrunie do sąsiada. Widziałem projekty zadaszonych tarasów i wygląda to super tylko nie wiem jak mocno zaciemni mi salon. Belke ok dam grubszą wedle zalecen. Ps za sklejke + EPDM wyszło mi 1200 funtów a jakbym dołożył tysiaka to moge w to miejsce zainstalować stały poliwęglan, czy 4mm będzie wystarczające czy grubszy ? Również przy poliwęglanie który jest znacznie lżejszy od sklejki co jaki odstęp mam dawać legary ? 70cm ? Zadaszenie bedzie miało 3.5 albo 4m czy w takim wypadku po środku między legarami dać jakieś wzmocnienia? taki tarasik wygląda bajecznie [ATTACH=CONFIG]465803[/ATTACH]
-
Poliwęglan komorowy odrzuciłem tylko i wyłącznie za obawe przed powstawaniem glonów i brudu. Powiedziano mi że przy tak małym koncie nachylenia po jakims czasie pojawią się glony. Widziałem na wyspach kilka projektów z tym materiałem i wyglądało to fatalnie - panele były zielone w srodku. Poliweglan stały 5mm to minimum 2.5tys funtów na taki dach wiec kosmos. Myslałem też o tym aluminiowym stelarzu ci wysłałes w drugim linku. Najwiekszy dostepny na wyspach to 7.2m x 3.5m i kosztuje 5tys funtów.... Za drewniany zaplaciłbym 2tys wiec duża różnica.
-
Poliwęglan komorowy odrzuciłem tylko i wyłącznie za obawe przed powstawaniem glonów i brudu. Powiedziano mi że przy tak małym koncie nachylenia po jakims czasie pojawią się glony. Widziałem na wyspach kilka projektów z tym materiałem i wyglądało to fatalnie - panele były zielone w srodku. Poliweglan stały 5mm to minimum 2.5tys funtów na taki dach wiec kosmos. Myslałem też o tym aluminiowym stelarzu ci wysłałes w drugim linku. Najwiekszy dostepny na wyspach to 7.2m x 3.5m i kosztuje 5tys funtów.... Za drewniany zaplaciłbym 2tys wiec duża różnica. A co do mocowania legarów do belki systemem domowym czyli takie uchwyty z blachy czy to zda egzamin? Chciałem kłasc legary na belke ale nie mam tyle wysokosci wiec kolega podsunął mi pomysł aby użyc tych mocowac ( taka blacha w kształcie litery U )