Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pioro33

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

pioro33's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • Collaborator Rare
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

14

Reputacja

  1. Bardzo dziękuję za wszystkie informacje. Ad. 1 Czyli ucinam folię na poziomie ziemi i tak ją zostawić ? Obawiam się, że wsypie się tam ziemia/piach no i ta wentylacja o której się naczytałem będzie utrudniona jeśli to ma jakieś znaczenie w praktyce. Zastanawiałem się czy powinienem jakoś przykleić koniec tej folii do tego styropianu lub czy dać jakąś listwę? Później jak zrobię opaskę wokół domu to i tak w zasadzie odetnę tą folię od "oddychania". Ad. 2 Tutaj miałem na myśli czy spodnią część doklejanego styropianu oprócz zaciągnięcia klejem i siatką robić jakieś inne wykończenie ? A może nawet siatki i kleju nie dawać bo to będzie na styku z ziemią?
  2. Dziękuję, zapoznałem się z artykułem i pierwszy wniosek jest taki, że będzie cokół z przesunięciem. Nie wiem jeszcze ile będzie wynosiło to przesunięcie ale pewnie 5cm. W tej sytuacji wygląda na to, że koniecznością jest zastosowanie listwy z okapnikiem. - Czy istnieją inne rozwiązania niż listwa z okapnikiem ale pełniące to samo zadanie co listwa? - Będę wdzięczny za podanie jakiej sprawdzonej listwy z okapnikiem użyć. Aktualne pozostają problemy wynikające z doklejenia XPS do już istniejącego: 1. Co zrobić z folią kubełkową już położoną na istniejący XPS 10cm?| (jak ją ułożyć/zakończyć/przytwierdzić itp.) 2. Jak poprawnie i jakim materiałem wykończyć spód doklejanego XPS (na oparciu z gruntem? Dziękuję i pozdrawiam.
  3. Dzień dobry, uprzejmie proszę o podpowiedzi jak poprawnie wykonać cokół fasady chcąc go zlicować ze styropianem 20cm? Obecnie przesunięcie wynosi 10cm. Sytuację przedstawiłem na załączonym rysunku. Problemy do rozwiązania jakie widzę na ten moment: 1. Co zrobić z folią kubełkową już położoną na istniejący XPS 10cm? 2. Jak poprawnie i jakim materiałem wykończyć spód doklejanego XPS 8cm (na oparciu z gruntem? 3. Jak poprawnie wykonać połączenie części gdzie kończy się styropian 20cm i zaczyna XPS aby woda lejąca się po ścianie nie degradowała cokołu/płyt itp. ? Czy użyć listwy, specjalnej zaprawy? 4. Jaką najlepiej wykonać opaskę wokół domu w tym momencie nie ma żadnej. Niewykluczone, że to nie wszystkie problemy jakie mogą wystąpić dlatego diękuję za wszystkie podpowiedzi i zaangażowanie.
  4. Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem. Dla usztywnienia całości dam pręty zbrojeniowe włożone w otwory w rogach pustaków. Jeśli chodzi o objemy przytrzymujące komin do ściany to miałem na myśli po prostu aby zastosować takie coś (w dwóch punktach) w ramach zabezpieczenia aby komin był "przytulony" do ściany. Same obejmy zostałyby zakryte przez styropian elewacyjny więc problem estetyczny żaden. Najbardziej jednak interesowało mnie czy wznosić komin przy samej ścianie i zgodnie z powyższym tak zrobię.
  5. Dzień dobry, chciałbym dostawić komin z pustaków prefabrykowanych do ściany zewnętrznej budynku (dostawiony do ściany zewnętrznej parteru i idący w górę na ścianę szczytową - tak jak zaznaczyłem na zdjęciu niebieską obwódką). Prefabrykaty będą miały kanał z wkładem ceramicznym do kominka i komory wentylacyjne. Całość zostanie postawiona na stopie betonowej będącej poszerzeniem fundamentów (nie jej widać na zdjęciu). Mam wątpliwości odnośnie wykonawstwa: 1. Czy pustaki dosunąć do samej ściany bez żadnego wypełnienia (spoiny pionowej)? Czy dokleić je na zaprawę murarską a może coś innego? Czy zostawić np. 1-2cm pustej przerwy między ścianą a kominem? 2. Czy łączyć komin opaskami (kupionymi lub zrobionymi, wyspawanymi we własnym zakresie) przykręconymi na kołki do ściany? Przykładowo pierwsza opaska przykręcona na wysokości stropu do betonu a druga bliżej szczytu ściany szczytowej ? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
  6. Szerokość nadproża 150cm wynika bardziej z chęci zostawienia sobie możliwości delikatnego przesunięcia w lewo lub prawo okna. Wyleję solidne poduszki pod nadproże. CX15 jest bardzo mocną zaprawą ale konsystencja jest płynna i utrudnia aplikację ale wszystko da się zrobić
  7. Dziękuję za wypowiedzi. Wykonam przeróbkę tak jak wyżej. Jedynie zastanawiam się nad wyborem zaprawy. Osobiście lubię i uważam za bardzo dobrą zaprawę murarską ATLAS M10, starannie bym ją wcisnął w fugę. Trudno ocenić mi skurcz tej zaprawy ale raczej nie zauważyłem takiego wyraźnego przy pracy z nią. Można użyć CX15 (uzupełnienie fugi to nie jest aż taka duża objętość) ale z tego co się dowiedziałem jest bardzo rozpływna i ciężko się ją aplikuje. Z pewnością trzeba zamknąć obie strony otworu w którym ją aplikujemy bo wypływa.
  8. Przepraszam 30cm to był błąd (już poprawiłem) wieniec ma 26,5cm. Przyszło mi do głowy nieco inne rozwiązanie. 1. Nadproże 12x12 a na nim bloczek fundamentowy o wys. 14 cm (240x380x140 mm, 15 Mpa). Tym sposobem zostanie 4 cm czyli po 2 cm na dwie fugi. Fugi wypełniłbym zaprawą murarską atlas M10 ewentualnie CX15 jeśli rzeczywiście przy takiej zmianie CX15 jest niezbędny. Można też wybrać bloczek fundamentowy o wysokości 12 cm dzięki czemu zostanie po 3 cm na fugi. https://www.bricoman.pl/bloczek-fundamentowy-14x24x38-cm-malro-20184395.html 2. Druga opcja z cegłami: nadproże 12x12 na nim dwie warstwy cegieł pełnych po 65mm wysokości, pozostaje 5 cm na fugi. Natomiast jakby ta warstwa cegieł co już jest tuż pod stropem została to musiałbym dołożyć jedną warstwę cegieł i akurat na dwie fugi zostałoby 2,5cm. Druga opcja wydaje się szybsza i prostsza tylko na którą zaprawę się zdecydować M10 czy CX15 ?
  9. Dziękuję za odpowiedzi. Zdaję sobie sprawę, że podstemplowanie jest niezwykle ważne. Wieniec o wysokości 26,5 cm i szerokości 25 cm, zbrojony czterema prętami fi 12 (w rogach) i strzemiona fi 6 co 30cm. Mogą być również belki typu L19 ale podobno te żelbetowe 12x12 cm nie ustępują wytrzymałością a według mnie są łatwiejsze w obróbce. Jeśli chodzi o stal łatwiej mi wykonać prace z nadprożami i betonem (producenta nadproży mam w miejscowości obok). Wypełnienie przestrzeni między nadprożem a wieńcem przy użyciu CX15 to spore koszta (worek 25kg to blisko 80zł). Jeśli da się wyższe nadproże (muszę się dowiedzieć czy występują) żeby zmniejszyć wysokość dziury między nadprożem a wieńcem to zaoszczędzi się na towarze choć przy cenie za worek 80zł to i tak wyjdzie kilkukrotnie więcej niż same nadproża. Czy beton B25-B30 to bardzo zły pomysł między nadproże a wieniec ? (Weber Beton B30 - super mocna mieszanka betonowa 25 kg https://www.obi.pl/suche-zaprawy/weber-beton-b30-super-mocna-mieszanka-betonowa-25-kg/p/3253291 Nie bardzo rozumiem co oznacza, że prefabrykowane belki muszą współpracować z wieńcem będę wdzięczny za objaśnienie.
  10. Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc w wyborze rozwiązania wykonania nadproża na drzwi/okno balkonowe 90cm jak na załączonych zdjęciach. Strop to teriva, ściany 25cm porotherm, wysokość na nadproże to 30cm planowania długość nadproża 150cm. Nad stropem poddasze użytkowe (ściana kolankowa o wys. 150cm i dach dwuspadowy. Ze względu na małą wysokość (30cm) od dolnej krawędzi nadproża do belek teriva (sufitu) zakładam, że najlepiej byłoby usunąć te 30cm cegły między terivą a dolną krawędzią nadproża, oczywiście przy solidnym podstemplowaniu stropu. 1. Zastanawiam się nad wstawieniem obok siebie dwóch nadproży prefabrykowanych żelbetowych 12cm x 150cm. Przestrzeń powyżej nadproży (do belek teriva) wypełnić betonem. 2. Jak już wykuje te 30cm cegły to może lepiej od razu wylać całe lane nadproże choć wydaje mi się, że te gotowe żelbetowe są zrobione z lepszego betonu niż mi uda się wykonać. Przyjmuje, że betonu użyję gotowego w workach B25-B30. 3. A może podejść do tego w jeszcze inny sposób? Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...