Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jendrass

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

O Jendrass

  • Urodziny 01.05.1978

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Jendrass's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Nawierć końce półki i wkręć na np. poxipol mufy dwugwintowe do drewna, takie coś: https://g-s.com.pl/product/search?query=mufa+wkr%C4%99cana+m8 W to coś trzeba wkręcić nóżkę, najlepiej z obrotową stopką. https://g-s.com.pl/category/regulatory-wysokosci-do-mebli?filter=1 Trzeba też zabezpieczyć wnęki okna przed śladami od nóżek, na przykład 2 kawałki sklejki (lub innej płyty) od strony wnęki okna podklejone filcem.
  2. Impregnacja ciśnieniowa jest o wiele lepszą metodą niż malowanie pędzlem. Dzieje się tak, ze względu na wymuszone ciśnieniem wnikanie impregnatu w otwory kapilarne drewna. Kolega, który powiedział, że miedź odparuje, nie wie co mówi. Po pierwsze, miedź to metal i w praktyce (1 atm, 20 st.C) nie odparowuje. Po drugie w niektórych impregnatach są np. sole miedzi i one właśnie NIE POWINNY "odparować". Jeśli "odparują" to drewno przestanie być chronione. Substancje chroniące drewno bywają rozpuszczane w wodzie, olejach lub innych nośnikach i to te nośniki odparowują. Jeśli rozpuszczalnikiem są oleje, malowanie może być poważnie utrudnione lub niemożliwe. Dowedz się, od firmy, która będzie impregnować ciśnieniowo, czy będziesz mógł pomalować drewno. Po jakim czasie? Jeśli usłyszysz odpowiedź, że nie trzeba malować to prawdopodobnie znaczy, że impregnat jest olejowy i malować nie można. Popytaj wówczas w innych firmach. Zobacz co proponują i popytaj o trwałość ich rozwiązań. A teraz najważniejsz: nie pytaj czy dana konstrukcja wytrzyma. To bez sensu. Konstrukcje się liczy a nie porównuje z innymi. Nie jest to wiedza tajemna, kiedyś widziałem tabele w necie do liczenia belek, tabele np. obciążeń śniegiem znajdziesz na pewno. Zresztą konstruktor za policzenie czegoś takiego nie weźnie wielkich pieniędzy - zapytaj, może zaoszczędzisz na materiałach. Weź np. zapytaj w Polsce - zapłacisz przelewem, wyniki dostaniesz mailem, tylko zaznacz, że ma liczyć dla odpowiedniego regionu w Anglii. Powodzenia
  3. Dzień dobry Robię remont małego mieszkania w starym, "socjalistycznym" bloku, remont obejmie podłogi i elektrykę. Problem mam z nierównym poziomem płyt betonowych - niwelator pokazał 3 cm różnicy. Ponieważ kable pobiegną w podłodze, musiałbym wylać prawie 4 cm wylewki co dałoby dodatkowe obciążenie ok. 100 kg/m2. Jak mniejszyć wagę obciążenia na m2? Może to nie ma znaczenia? Myślałem o ewentualnym rozcięciu bloczków betonowych na 2 cm "plastry" i położeniu ich w 2 pomieszczeniach (tam gdzie jest 4 cm niżej) - ale to rozcinanie to bardzo dużo pracy. Styrodur o grugości 2 cm chyba nie wchodzi w grę bo na styrodur trzeba nadlać co najmniej 4 cm betonu, żeby równo rozprowadzić obciążenia. Na wylewkę pójdzie podkład i panele. Co zrobić?
  4. Miałem ten sam problem: zamocowałem ukośnicę do każdej z nóg, zależy od wagi dostępnej ukośnicy - stó leżał na boku. Inne rozpatrywane warianty obejmowały zbudowanie podparcia dla stołu i podwyższenie stołu z ukośnicą lub zbudowanie własnej skrzynki uciosowej. Jeśli nie dysponujesz odpowiednią ukośnicą ostatnia propozycja jest łatwa w realizacji. Idzesz do stolarni, prosisz o odpady po cięciu płyt, 7 niedużych prostokątów. 1 sztuka - podstawa, 4 sztuki - boczne ścianki, 2 sztuki - będą łączyły boczne ścianki od góry i je usztywniały. Skręcasz lub sklejasz (bardzo starannie) i jest przyrząd. Mocujesz dwoma ściskami do nogi. Powodzenia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...